تویوتا

تویوتا سنچوری کانورتیبل، مرکبی تک ساخت برای امپراطور جدید ژاپن

تویوتا سنچوری خودرویی است که عمدتاً توسط خاندان سلطنتی ژاپن مورداستفاده قرار می‌گیرد و حالا تویوتا به مناسبت مراسم تاج‌گذاری امپراطور جدید ژاپن در تاریخ ۲۲ اکتبر اقدام به ساخت یک دستگاه سنچوری کانورتیبل کرده است. این سنچوری روباز رسماً «خودروی رژهٔ سلطنتی» نام گرفته است و برای انتقال امپراطور ناروهیتو به کاخ آکاساکا در مسیری ۴.۶ کیلومتری از طریق خیابان‌های توکیو مورداستفاده قرار می‌گیرد. گفته می‌شود این سنچوری نخستین خودروی رژهٔ جدید خانوادهٔ سلطنتی ژاپن در ۳۰ سال گذشته است و جایگزین رولزرویس کورنیش مدل ۱۹۹۰ می‌شود که فقط در دو نوبت مورداستفاده قرار گرفت.

البته قرار است این خودروی جدید فعالیت بیشتری داشته باشد زیرا در رویدادهای برجسته‌ای مثل بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۰ مورداستفاده قرار خواهد گرفت. مواقعی که از این ماشین استفاده نمی‌شود هم در کاخ‌های کیوتو و توکیو به نمایش درمی‌آید. این خودروی سلطنتی روباز تا حد زیادی با سنچوری معمولی یکسان است اما به سقف جمع شونده مجهز شده و نمای عقبی آن اصلاح شده است. این خودرو در داخل هم از صندلی‌های منحصربه‌فردی با پشتی‌های ثابت در زاویهٔ ۲۵ درجه برخوردار است تا نمای بدون مانعی را از خاندان سلطنتی فراهم کند. علاوه بر این، صندلی‌های عقب نیز ۴ سانتیمتر بالاتر از نسخهٔ معمولی قرار گرفته‌اند.

فعلاً اطلاعات دیگری از این خودرو منتشر نشده است اما احتمالاً از همان پیشرانهٔ نسخهٔ سدان استفاده می‌کند. سنچوری معمولی به قوای محرکهٔ هیبریدی مجهز است که از یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 بنزینی با ۳۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور به همراه یک موتور الکتریکی و یک پکیج باطری نیکلی تشکیل شده است. مجموع خروجی این سیستم نیز برابر با ۴۳۰ اسب بخار قدرت است.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (3001 ديدگاه)

    قیمت پایه نسخه سدانش، ۱۸۰ هزار دلاره، یعنی ۱۲ هزار دلار گرون‌تر از مایباخ S560! ارزش خرید داره؟! 🤔 فکر نکنم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. سروش

      ۳۰ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (185 ديدگاه)

      فکر کنم دلیل قیمتش، تیراژ تولید خیلی پایین باشه. و بیشتر به رخ کشیدن توانایی ها و وطن پرستی ژاپنی باشه. و گرنه هیچ کس این رو به مایباخ ترجیح نمیده

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. Abbas.Lambo

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (769 ديدگاه)

    حداقل سعی میکردین از رو لکسس ال اس یچیزی میساختین،مطمئنا جالب تر میشد،تازه خودشم برند لوکس بود(البته شاید تویوتا نمادین تر باشه واسه این کار)

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. نوید جهرمی

      ۳۰ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (2848 ديدگاه)

      قبلش که داشتن از رولزرویس استفاده میکردن. بازم خوبه به تولید داخل رو آوردن.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. Khosrow

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1728 ديدگاه)

    کاش مرسدس اس کلاس رو اینجوری شارپ و خشک طراحی کنه ..

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. حامد

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (189 ديدگاه)

    ماشین روباز سلطنتی و تشریفاتی میبینم خودبخود یاد JFK می افتم!
    طراحی محافظه کارانه + یه کم رولزرویس.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. بی نام

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2815 ديدگاه)

    درون خودروهای کانورتیبل خون سیاستمداران زیادی ریخته شده…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. Behrouz. anzali

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (320 ديدگاه)

    چرا صندلی راننده و سرنشین جلو جا سری نداره ؟ شاید بخاطر دید امپراتور رو به جلو مانع بود ورداشتن؟؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. یاس ی

    ۳۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (764 ديدگاه)

    بی نام جان مسولین فعلی ژاپن جوری عمل کردن که فکر نمیکنم از مردم خودشون کسی قصد جونشون را داشته باشه. روابط خارجیشون هم خوبه. کسایی دیگه ای باید بترسن. مثل مسولین کافر خدانشناس اسراییل جنایتکار. ما خوبییییییییییم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا