تویوتا

ارائه گیربکس دستی برای سوپرای جدید توسط تیونر تگزاسی

تویوتا هیچ برنامه‌ای برای تولید سوپرای جدید با گیربکس دستی ندارد و تنها آن را با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک عرضه خواهد کرد اما خوشبختانه گروه European Auto اعلام کرده گیربکس ۶ سرعته دستی را در دسترس علاقه‌مندان این خودروی ژاپنی قرار خواهد داد.


مالک این شرکت در مصاحبه با Car Buzz اعلام کرده شرکتش در حال دریافت سپرده‌های مشتریانی است که به دنبال سوپرا با گیربکس دستی می‌باشند.


بنا به گفته‌ی این شرکت، تبدیل گیربکس اتوماتیک سوپرا به نمونه‌ای دستی حدود ۱۲ هزار دلار هزینه در بر خواهد داشت که شامل قطعات و نصب می‌باشد. قطعاً این مبلغ بالایی است اما افرادی که چنین کاری را انجام می‌دهند به خوبی می‌داند که این تیونر تنها از قطعات شرکتی ب‌ام‌و استفاده می‌کند.


نیروبخش سوپرای جدید پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی ب‌ام‌و است و اگرچه نه تویوتا و نه ب‌ام‌و گیربکس دستی را برای سوپرا و Z4 M40i در نظر نگرفته‌اند اما گیربکس دستی هماهنگ با پیشرانه‌ی یاد شده وجود دارد. برای مثال خودروهایی همچون ب‌ام‌و ۳۴۰i و M240i با پیشرانه‌ی B58 هماهنگ هستند و گیربکس‌های دستی برای آن‌ها موجود است بنابراین پیدا کردن قطعات موردنیاز گیربکس دستی برای هماهنگ شدن با پیشرانه‌ی سوپرا مشکل نخواهد بود.


علاوه بر عرضه‌ی گیربکس دستی، شرکت یاد شده اعلام کرده در حال کار با یک کمپانی کانادایی برای ارائه‌ی پکیج‌های قدرت متنوع برای سوپراست که باعث می‌شود قدرت استاندارد ۳۳۵ اسبی این خودرو به حدود ۴۲۰ تا ۴۳۰ اسب بخار برسد. احتمالاً این کار باعث ابطال گارانتی کارخانه‌ای سوپرا می‌شود اما خود EAG گارانتی ۴ ساله/۸۰ هزار کیلومتری را ارائه خواهد کرد.


اولین تویوتا سوپرای مجهز به گیربکس دستی در ماه نوامبر و در نمایشگاه SEMA به عموم مردم معرفی خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Amir.z

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (174 ديدگاه)

    واقعا همچین کاری نیاز بود
    سوپرا اتومات معنی نداره اصن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. احمدرضا

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (227 ديدگاه)

    تویوتا میتونست از نام سوپرا استفاده نکنه و این ماشینو عرضه کنه چرا یه جوری سوپرا رو ساخته که کلا همه طرفداراش نا امیدن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا