تویوتا

عدم معرفی تویوتا سوپرای جدید در دیترویت

یک ناامیدی محض!
درحالی‌که بسیاری از ما انتظار معرفی نسل جدید تویوتا سوپرا در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۸ را داشتیم، این کمپانی ژاپنی تأیید کرده که خودروی اسپورتش در این رویداد رونمایی نخواهد شد.


موتور ترند اخیراً با معاون گروه تویوتا در آمریکای شمالی گفت‌وگو کرده و فهمیده که به این زودی‌ها نباید منتظر پرده‌برداری از محصول اسپورت و جدید این شرکت بود. در حقیقت تویوتا هنوز مشخصات سوپرای جدید را نهایی نکرده است.


روز معرفی و عرضه این خودرو تنها مسئله مورد بحث نیست. هفته پیش معاون تویوتا در آمریکای شمالی گفت که نام‌های دیگری نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده و دلیل وجود برخی از آن‌ها واقعاً منطقی و قوی است. بنا به گفته این مدیر رده‌بالا، تصمیم در این باره سال آینده نهایی خواهد شد.


درحالی‌که بسیاری از طرفداران تویوتا احتمالاً از زنده شدن دوباره نام سوپرا خرسند خواهند شد اما موفقیت محصول جدید شرکت تنها بر پایه نام آن نخواهد بود. اگر خودروی اسپورت تویوتا نتواند در بازار زلزله ایجاد کند و از جذب خریداران جوان‌تر بازماند، تویوتا شاید دیگر به فکر ساخت خودرویی اسپورت نیفتد.


تقریباً همه ما می‌دانیم که سوپرای جدید با همکاری BMW توسعه یافته و ظاهراً با دو پیشرانه متفاوت عرضه خواهد شد. انتظار می‌رود پیشرانه از نوع ۴ سیلندر با قدرت حدود ۲۴۸ اسب بخار باشد و قیمت کمتری را نشان دهد. همچنین انتظار داریم پیشرانه ۶ سیلندر ۳۳۵ اسبی نیز در دسترس خریداران آمریکایی باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. mehran911

    ۱۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2026 ديدگاه)

    با این همه سال وقت صرف کردن انتظار دیدن شاتل فضایی رو از تویوتا دارم
    ببینیم چه کار میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیx76

      ۱۶ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1203 ديدگاه)

      ۶ سیلندر ۳۰۰ اسبی ????
      من ک ترجیح میدم ۸ سیلندر ۶۰۰ اسبی ب ام و روش باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Kamran

    ۱۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    دقیقا ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. #ali.m#

    ۱۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    به هر حال تویوتا هیچ کاریش بدون حساب و کتاب نیست .
    با اینکه دلم میخواست زود تر رونمایی بشه .
    ولی مشخصه تویوتا میخواد یه چیزی بسازه که جلو تر از z4باشه .
    مثل همون سوپرای قبلی .
    پس منتظر میمونیم .و تو این مدت از شاهکار های بقیه بزرگان مستفیض میشیم .?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیرمحمد

      ۱۶ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (238 ديدگاه)

      به همین خیال باش همین مونده یه تویوتا از نظر فنی بالاتر از بی ام و باشه?

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. #ali.m#

        ۱۶ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        اخ ببخشید یادم نبود شما از نوادگان خانواده کواندت هستید و ممکنه ناراحت بشید .
        من عذر میخوام “دوست عزیز”

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امیرمحمد

          ۱۶ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (238 ديدگاه)

          از نوادگان خاندان کواندت نیستم ولی خدارو شکر هیچوقت نمیام چشمامو ببندم و یه تویوتا رو با سلطان باواریا مقایسه کنم و این خودش برام یه افتخاره منتظر دیسلایک های رفقای ژاپنی باز هستم?

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. #ali.m#

        ۱۶ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        افتخار؟
        دیدی گفتم “دوست عزیز”؟
        قطعا شما امیر محمدشونی ?

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امیرمحمد

          ۱۶ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (238 ديدگاه)

          رفیق کواندت بودن کم چیزی نیست با تمسخر به زبون نیارش میدونی اولش که گفتی از خانواده کواندتم به این نتیجه رسیدم که شما ام اصلیتت به خاندان تویودا میرسه ولی هرچی فکر کردم به این نتیجه رسیدم که حتی بعید می‌دونم خود آکیو تویودا جرعت اینو داشته باشه که یه تویوتا رو در مقابل یه سلطان آلمانی قرار بده موفق باشی. رفیق ژاپنی باز من??

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. امیرمحمد

          ۱۶ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (238 ديدگاه)

          رفیق اولا که کواندت بودن کم چیزی نیست با تمسخر به زبون نیارش میدونی وقتی گفتی از خانواده کواندتم به این فکر کردم که شاید شما ام اصلیتت به خاندان تویودا میرسه ولی بعد به این نتیجه رسیدم که بعید می‌دونم حتی آکیو تویودا ام حاضر باشه یه تویوتا رو در برابر یه سلطان آلمانی قرار بده موفق باشی دوست ژاپنی باز من??

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. Nissan...japan

        ۱۶ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (208 ديدگاه)

        طوری با تمسخر راجب تویوتا و ژاپن حرف میزنی که هرکی ندونه فکر میکنه داری راجب سایپا بحث میکنی…مرد حسابی این تویوتا که داری ازش میگی چندین بار پر ارزش ترین برند جهان شده صد ها بار تو امار های مربوط به بهترین و کم استهلاکترین برندا و بهترین برندایی که مشتریا ازشون رضایت دارن اول شده اره دقیقا منظورم همون لیست هایی هستش که بی ام و جونت تو همشون مقامش پونزدهم الی بیستم بود حالا تمام افتخارت به اینه که نهههه بی ام و اسم الماااان!!!!!کنارشه….گذشت دیگه دوران این افکار الان اوضاع خیلی فرق کرده بیدار شو!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. بهزاد

          ۱۷ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (2409 ديدگاه)

          دوستان گرامی این جور کامنت ها برای دوست همیشه در صحنه هست که دوباره یکم بیش فعال شده و با نام های مختلف داره سم پاشی میکنه و احتمالا یکی از دلایل سم پاشی این روزها به خاطر رو شدن نام کاربری ساسان و … بوده که ادمین هم جوابشو دادن ولی انگار آدرنالین ایشون به جوشش دراومده.
          فرقی هم نمیکنه ژاپنی باشه مسخره میکنه ، بنز باشه کج و کوله میگه و کلا یه چند روزی طول میکشه تا تخلیه بشه و بعدش آروم میشه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. امیرمحمد

          ۱۷ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (238 ديدگاه)

          اولا که بحث تمسخرو اولش شما دوستان خودتون شروع کردید بعدشم من برعکس شما دوستان بزرگوار و فهمیده خودمو در حدی نمی‌دونم که بیام و منکر افتخارات یه برند بزرگ و عظیمی مثل تویوتا بشم اما تا وقتی شما با حالت تمسخر راجب برند مورد علاقه ی من و خیلی از بچه های دیگه ی این سایت صحبت کنید منم اینو وظیفه ی خودم می‌دونم که جوابتونو با طرز رفتار خودتون بدم پس اول رفتار خودتونو اصلاح کنید بعد از دیگران ایراد بگیرید و اما در جواب آقا بهزاد باید بگم که من اکانتمو تازه ساختم و هیچ اطلاعی هم از جریاناتی که شما میگید هم ندارم اسمم امیرمحمده یه آلمانی بازم و فقط جواب تمسخر و بامزگی دوستمون رو دادم پس توهم توطعه و نمی‌دونم به قول خودتون سم پاشی به سرتون نزنه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. Ehsangt3

    ۱۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (164 ديدگاه)

    باسلام
    به نظر من (نظر شخصی) تنها خودروی اسپرت جدید ژاپنی که به خوبی و با قدرت تمام تونست راه نیاکان خودش رو بره وحتی بهتر از اونا نیسان gtr هست.
    نمیگم بقیه بد هستن منظورم اینه که مثل اون طوفان نکردن مثلا من خودم عاشق نسل اول آکورا nsx هستم هرچند نسل جدیدش خیلی تکنولوژی های فوق پیشرفته ای داره ولی نسل اوشو بیشتر دوست دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محمد

    ۱۷ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (612 ديدگاه)

    یاد nfs1 به خیر…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا