تویوتا

سروقامتان نمی‌میرند: تویوتا سکویا 2018

تویوتا سکویا که از سال ۲۰۰۸ با همین شکل و شمایل به بازار عرضه می‌شود، برای سال ۲۰۱۸ با چهار تریم SR5 ، TRD Sport، Limited ، Platinum روانه میدان شده است. قیمت این خودرو در نسخه پایه از ۴۹,۵۹۵ دلار شروع شده و به بیش از ۶۵,۳۰۵ دلار در نسخه پریمیوم می‌رسد. نمونه مورد بررسی در این مقاله از نوع پریمیوم بوده و با بهره‌مندی از پکیج صوتی Entune، بهای آن معادل ۶۹,۹۴۴ است. برای سال ۲۰۱۸، سکویا از جلوپنجره جدید چهار میله‌ای، سپر جلو کم ارتفاع تر و چراغ‌های جدید LED بهره‌مند شده است.

تویوتا سکویا 2018
رقبای این خودرو به دو دسته تقسیم می‌شوند: آنهایی که در مسیر زمختی و قدرت بیشتر گام برمی‌دارند مانند شورولت تاهو و نیسان آرمادا، و آنهایی که به سمت کارایی بیشتر پیش می‌روند مانند فورد اکسپدیشن.

تویوتا سکویا 2018
همانند سایر حریفان، سکویا هم از ساختار کلاسیک بدنه-روی-فریم استفاده می‌کند و بر روی شاسی مستقل چهارچرخ می‌نشیند. سکویا یکی از معدود شاسی بلندهایی است که شیشه عقبی آن باز وبسته می‌شود؛ این کار موجب گردش بهتر هوا در بخش عقب و جای دادن بی دردسر خرده ریزها بر روی وسایل قرار داده شده در قسمت بار می‌شود. دو نسخه پریمیوم و لیمیتد مجهز به سامانه برقی خواباندن صندلی‌ها ردیف سوم با درجه ۶۰/۴۰ هستند. صندلی‌های ردیف دوم نیز با نسبت ۴۰/۲۰/۴۰ به صورت دو و یا سه نفره قابل سفارش هستند.

تویوتا سکویا 2018
همچنین سرنشینان ردیف عقب به دو عدد جک ۳.۵ میلیمتری هدفون به همراه نمایشگر سقفی و یک پریز برق ۱۲۰(به ظرفیت حداکثر ۱۰۰وات) دسترسی دارند.


با خوابانیدن صندلی‌های ردیف دوم و سوم، حجم فضای قسمت بار تا ۳۴۰۱ لیتر قابل گسترش است. همچنین معادل ۱۸۵۶ لیتر فضا در قسمت پشت صندلی‌های ردیف دوم و ۵۳۵ لیتر حجم هم در ورای ردیف سوم وجود دارد.

تویوتا سکویا 2018
کابین این خودرو بسیار بزرگ و جادار است و از نظر فضای پا و سر مشکلی برای سرنشینان وجود ندارد اما گاهی اوقات این فضای برزگ میتواند مانع دسترسی آسان به تنظیمات مختلف شود. برخی مواقع نیز تابش آفتاب به صفحه نمایشگر از میزان خوانایی آن می‌کاهد.

تویوتا سکویا 2018
پیشرانه هشت سیلندر وی شکل به حجم ۵.۷ لیتر مانند سال‌های گذشته در نقش نیروگاه سکویا ظاهر شده است. توان خروجی این پیشرانه معادل ۳۸۱ اسب بخار و گشتاور حاصل از آن برابر ۵۴۴ نیوتن‌متر است. وزن این خودرو معادل ۲۸۴۰ کیلوگرم است و ظرفیت یدک‌کشی این خودرو نیز معادل تقریبی ۳۱۷۰ تا ۳۲۶۰ کیلوگرم است که نسبت به سایر رقبا در پایین جدول قرار می‌گیرد.

تویوتا سکویا 2018
سیستم تعلیق عقب از نوع تنظیم‌شونده بوده که در نتیجه از بابت میزان بار در قسمت عقب خودرو و یا یدک کشی، برای ارتفاع قسمت عقب خودرو مشکلی به وجود نمی‌آید. سیستم تعلیق خودرو نیز از طریق یک سوییچ به سه حالت کامفورت، نرمال و اسپرت قابل تنظیم است. هر کدام از این حالتها میزان سفتی تعلیق خودرو را به حد قابل توجهی دستخوش تغییر می‌نمایند. به طوری که در حالت اسپرت بسیار سفت و در حالت کامفورت کاملا نرم و مناسب گشت و گذار در بزرگراه می‌شود. در حالت اسپرت و عبور از جاده‌های پر پیچ و خم کوهستانی، توانایی سکویا در عبور از پیچ حقیقتا ستودنی بود.


سامانه چهارچرخ محرک سکویا از نوع چند حالته است. در حالت فول-تایم، این سیستم برای کلیه مواقع کاربرد خواهد داشت؛ یک وضعیت قفل شونده دیگر هم وجود دارد که حرکت در دنده سنگین را برای عبور از شیب و سطوح لغزنده، تسهیل می‌نماید. دیفرانسیل قفل شونده مرکزی نیز نیرو پیشرانه را به صورت ۵۰/۵۰ بین چرخ‌های عقب و جلو تقسیم می‌نماید. سیستم کنترل کشش ترمز-پایه هم به منظور تحدید میزان غلتش انفرادی هریک از چرخ‌ها به کار می‌رود.

تویوتا سکویا 2018
میزان مصرف سوخت این خودرو به ترتیب در شهر، بزرگراه و سیکل ترکیبی معادل ۱۸.۱ و ۱۳.۸و ۱۶.۸ لیتر بر صد کیلومتر اعلام شده است. از این بابت رقبای سکویا بسیار بهتر عمل می‌نمایند و مصرف سوخت کمتری دارند. حجم باک این خودرو ۱۰۰ لیتر بوده که ناکافی به نظر می‌رسد و گیج بنزین آن چندان دقیق کار نمی‌کند. دید عقب خودرو نیزدر حد کاملا مناسبی بوده و دوربین عقب از وضوح مناسبی برخوردار است تا نیازی به فرمان دادن دیگران برای دنده عقب رفتن این جانور پیل پیکر نباشد.

از جمله تجهیزات ایمنی بکار رفته در تویوتا سکویا می‌توان موارد ذیل را نام برد:
فناوری توقف هوشمند، ایربگ‌های دو مرحله‌ای، ایربگ‌های جانبی جاسازی شده در تمام صندلی‌ها، مانیتورینگ نقاط کور، هشدار ترافیک پشت سر، هشدار انحراف از مسیر، هشدار پیش از برخورد، کروز کنترل تطبیق‌پذیر و نوربالای خودکار.

در پایان این طور می‌شود بیان نمود که تویوتا سکویا در نوع خودش اتومبیل مناسبی است اما یک مشکل اساسی دارد و آن این که دیگر قدیمی شده است. بر اساس اطلاعات ما نسل جدید تویوتا تاندرا در سال ۲۰۱۹ وارد بازار می‌شود و احتمالا نسل جدید سکویا نیز پیش از آن رونمایی شود. بنابراین بهتر است منتظر نسل جدید سکویا بمانیم.

منبع: cars

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. Mohammad

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    یه جورایی دارم حس میکنم دست طراحان ماشین هایی مثل شورولت و جی ام سی تو این ماشین دخیل بوده
    بعیده چنین طراحی بینقصی از تویوتا اخه اندازه و زبان طراحی اونجور ماشین های امریکایی رو میشه در این ماشین حس کرد

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. #ali.m#

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      ماشین امریکایی پسنده اما به هیچ وجه المان های طراحی اونا رو نداره .
      طراحیش مشابه تویوتا توندرا (نسل قبلی)،هایلندر و تاکوما هست .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. #ali.m#

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    ماشین دوست داشتنی و خوبیه
    طراحیش خیلی قدیمیه اما اصلا تکراری و خسته کننده نشده .
    داشبوردش هم به نسبت سن و سالش عالیه .
    به نظرم نقطه ضعف طراحیش قسمت عقبشه مخصوصا چراغ هاش ک اصلا باهاش ارتباط برقرار نکردم .
    با یه ب روز رسانی و همین پیشرانه قدرتمند تبدیل میشه به یه ماشین بی نقص.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. سینا

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (347 ديدگاه)

    با این که طراحی داشبوردش خیلی قدیمیه ولی باهاش حال کردم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. Kamran

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    کابین و جلو داشبورد ماشین دارن
    داد میزنن که ما پلاستیکی ایم 😂

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Mohammadreza

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (870 ديدگاه)

      داداش بت پیشنهاد میکنم حتما بری بررسی های این ماشین مخصوصا بخشَ طراحی داخلی رو بخونی
      قبول دارم یکم قدیمه ولی بیکیفت اصلا

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. عماد

        ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (1 ديدگاه)

        دقیقا…..تویوتا و بی کیفیتی؟؟؟؟؟؟امکان نداره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. سامان اذری

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    مطمئنم نسل جدیدش عالی میشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. امیر.عارف

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (876 ديدگاه)

    بنظر من با همه چیز بجز مصرف بنزینش میشه کنار اومد

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. Omid622

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (744 ديدگاه)

    لکسوس یه موتور ۸ سیلندر داره با ۴۷۱ اسب بخار چرا اینو نمیزاره روی لندکروزر و لکسوسLx و سکویا

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. امید

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (20 ديدگاه)

      برای خودرو های بزرگ و آفرود گشتاور مهمتر از اسب بخار ….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. M3csl

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (126 ديدگاه)

    یکی از عاشقانه های تویوتا،،،
    صلابت ،،وقار و سخت جانی توش فریاد میزنه،،،
    جلوش منو یاد دوج رم میندازه.
    امیدوارم تو نسل جدید یه موتور قویتر و کم مصرف تر براش در نظر بگیرند.
    زبان طراحی آمریکایی با کیفیت تویوتا،،،
    اگه مهندسی موتورشم آلمانی بشه دیگه چه شود…..
    مثلث آمریکا،،آلمان،،،ژاپن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. samurai

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (535 ديدگاه)

    یا ابر فرز هیولای سه تنی اومد برین کناررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. NAVID۰۰۹۸

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (10056 ديدگاه)

    حضرت لندکروزر غولیه برای خودش
    اینو باید چی بگیم که از لندکروزرم بزرگتره.
    یادتون میاد تو فیلم ((فرار از زندان)) رنگ مشکیه ۲۰۰۸ زیر پای برو بچه های مایکل اسکافیلد بود .
    همشون سوارش میشدن عملیات معمایی جنایی حل میکردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. datsun

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (3431 ديدگاه)

      یه دونه گذر موقتش رو دیدم مالکش از کویت آورده بود از لحاظ ابعاد از لندکروز بزرگتره و خیلی گنده تر به چشم میاد

      موافقم 1
      مخالفم 0
  11. Khan

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (362 ديدگاه)

    ردیف سومش اندازه سرنشین عقب اس کلاس جا پا داره ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Mohamad

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (812 ديدگاه)

    یه لندکروز توش جا میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Mohammadreza

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (870 ديدگاه)

    این ماشین بهمراه لندکروزر جزء محدود suv های واقعی هستن که هنوز زنده نگه داشته شدن
    یه suv واقعی دو ویژگی اصلی داره
    ساختار بدنه رو شاسی و استفاده از موتور حجیم که متاسفانه بخاطر جاده های شلوغ و پرترافیک، مالیات و مصرف سوخت تعداد suvهای واقعی سال به سال داره کمتر میشه
    دم تویوتا گرم که در زمانه ای که بقیه شرکت ها مثل هیوندا و سوبارو و مزدا و… برای کراس اور های فول سایزشون فقط گزینه 4 سیلندر برای انتخاب باقی مونده(میدونم این خودروها هم سگمنت سکویا و لندکروزر نیستن ولی خب بزرگترین خودروهایی هستن که این شرکت ها تولید میکنن) هنوز داره از موتورهای حجیم 8 سیلندر استفاده میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. مبین پورمند

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (93 ديدگاه)

    من که عاشقش شدم…
    اگه یه روزی پولم به ترک هاوک نرسید یا نتونستم بخرم؛قطعا این ماشین بهترین جایگزینه
    (برای بردن دیمونی که خریدم)
    #رویا_بی_حاصل

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. یاس ی

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    دیشب یک عکس توی تلگرام دیدم سکویای پلاک ملی سفید بود، زیرش کامنت گذاشته بودن آقازاده کی بودی ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. A.B

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (208 ديدگاه)

    باید انجینش یه بررسی بشه و یه توئین توربو بهش اضاف شه قدرت بره بالای 500 اسب که مصرف اون همه بنزین توجیه داشته باشه و قدرت یدک کشیش بیشتر بشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  17. محمد

    ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (14 ديدگاه)

    نمای بیریختی داره

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا