مدیر برنامهی LMP1 تویوتا معتقد است خودروی این خودروساز ژاپنی میتواند یک دور پیست مشهور نوربرگ رینگ را سریعتر از پورشه 919 اوو طی کند.
پورشه تصمیم گرفت برای بر جای گذاشتن خاطرهای خوش از خود در این مسابقات نسخهای بدون محدودیت از پروتوتایپ 919 هیبریدی که وزن کمتر، قدرت بیشتر و آئرودینامیک بهتر دارد بسازد. این خودرو توانست یک دور پیست نوربرگ رینگ را در زمان 5 دقیقه و 19.546 ثانیه طی کند و رکورد قبلی ثبت شده توسط پورشه 956 در سال 1983 را بشکند.
زمانی که از راب لوپن مدیر LMP1 تویوتا دربارهی احتمال رکوردشکنی تویوتا در جهنم سبز پرسیده شد او گفت نسخهی بدون محدودیت از خودروی مسابقهای TS050 هیبرید میتواند چنین کاری را انجام دهد. او گفته است:
من دوست دارم این کار را امتحان کنیم چراکه هیجانانگیز خواهد بود. فکر میکنم این خودرو در پیست نوربرگ رینگ سریعتر از پورشه خواهد بود.
متأسفانه لوپن گفته فعلاً برنامهای برای رکوردشکنی تویوتا در این پیست وجود ندارد:
شما نیازمند بودجه و استراتژی برای انجام چنین کاری هستید و ما فعلاً نمیتوانیم آن را انجام دهیم.
فصل 1019-2020 مسابقات قهرمانی استقامت فیا برای آخرین بار در کلاس LMP1 برگزار خواهد شد و پس از آن جای خود را به کلاس جدید هایپرکار خواهد داد. بردن TS050 هیبرید به نوربرگ رینگ میتواند خداحافظی با شکوهی را برای این خودرو رقم بزند و درعینحال پیشنمایشی از برنامهای باشد که در آینده شامل رقابت با نام هایی همچون استون مارتین والکری و دیگران خواهد بود.
این همه هزینه توسعه و تحقیق ماشینای lMP1 کردن آخر سر fia کلن جمع کرد این کلاسو
حالا جای مبارزه سر قهرمانی استقامتی جهان و24 ساعته لمان باید محض دل خوشکنک رکورد نوربرگ رینگ بزنه
فرق اعتبار F1 با کلاسای دیگه اینجاها مشخص میشه . بیخود نبود فراری و مرسدس علاقه ای نداشتن بیان تو این کلاس شرکت کنن
شتر در خواب بیند پنبه دانه …
من شخصا توی ایران ماشین بخرم (به شرط فراهم بودن بودجه) تو هر کلاسی از بین همه تویوتا میخرم .
اما اون یه چی دیگه اس ، اینی که این بابا برا پورش شاخ شونه میشکه یه چی دیگه