تویوتا

تویوتا فورچونر ۲۰۱۶، تجربهٔ کراس‌اووری یک پیک‌آپ

پنج‌شنبه، تایلند و استرالیا میزبان رونمایی از نسخه سال ۲۰۱۶ شاسی بلند هفت‌نفره‌ی تویوتا، فورچونر (Fortuner) بودند؛ خودرویی که تا به امروز بارها شاهد انتشار تصاویر غیررسمی و جاسوسی‌اش بودیم و همین چند روز پیش هم آخرین تصاویر غیررسمی‌اش را در تایلند دیدیم. فورچونر یک پیک‌آپ (Pickup) نیست، اما اساس و خاستگاهش همان پیک‌آپ (وانت) هایلوکس، محصول دیگر تویوتا، است که خب، بی‌جا نیست که اگر آن را یکی از بهترین پیک‌آپ‌های ژاپنی بدانیم.

تویوتا فورچونر ۲۰۱۶
تویوتا فورچونر ۲۰۱۶
این خودرو که طبق گفته‌ی سازنده یک ۴WD «واقعی» و «واقعاً جان‌سخت» معرفی شده است، با تقسیم به سه مدل GX، GXL و Crusade [همیشه از این نام‌گذاری تویوتا بدم می‌آمد! چرا نام‌های واضح‌تری نمی‌گذارند؟] در اوایل آبان ماه در استرالیا به فروش خواهد رسید.

تویوتا فورچونر ۲۰۱۶
تویوتا فورچونر ۲۰۱۶
موتور هر سه مدل فورچونر سال ۲۰۱۶، «چهار سیلندر تزریق مستقیم سوخت توربو» خواهد بود که حجمی معادل ۲/۸ لیتر خواهد داشت، همچنین این موتور ۴۵۰ نیوتن‌متری (گشتاور) توسط ۱۷۵ اسب‌بخار به جولان در سخت‌ترین شرایط خواهد پرداخت.

Toyota Fortuner
All New Toyota Fortuner
اگر هنوز در مورد قدرت این ۴WD شک دارید، شاید اشاره به توانایی بکسل کردن حداکثر ۳ تن در حالت دنده‌ی دستی و ۲/۸ تن در حالت دنده‌ی اتومات، شک و تردید شما را از بین ببرد؛ این خودرو که از ۶ دنده‌ی دستی و اتوماتیک بهره خواهد برد، با تجهیز شدن به سیستم کنترل بکسل، از خودرو و یا کابینی که توسط گیره به سیم بکسل وصل شده‌اند در برابر هرگونه باد مخالف، دست‌انداز و دور زدن‌های سریع و خشک محافظت خواهد کرد.

Toyota Fortuner
Toyota Fortuner
فورچونر ۲۰۱۶ نیز مانند جیپ ویلیز ۱۹۴۲ [که همیشه جز حسرت خاطراتی که پدرم از آن تعریف می‌کند، چیزی نصیبم نشده است!] تنها از سیستم «چهار چرخ متحرک موقت» بهره خواهد برد که این حالت قابل تنظیم به ۴WD High و ۴WD Low نیز خواهد بود؛ تمام این‌ها برای تضمین قدرت و پایداری این خودرو در طی مسافت‌های طولانی و پر فراز و نشیب آف-رود کافی به نظر می‌رسند!

Toyota Fortuner
Toyota Fortuner
سیستم تعلیق این خودرو نیز برای انطباق خود با قوانین سخت و محکم استرالیا، از تعلیق دوجناقی در جلوی خودرو و همین‌طور تعلیق Multi-link در عقب آن بهره خواهد برد؛ سیستم تعلیقی که طبق گفته‌ی سازنده باعث بهبود فرمان‌پذیری و راحت و لذت‌بخش‌تر شدن تجربه‌ی رانندگی خواهد شد.

Toyota Fortuner
Toyota Fortuner Interior 2016
امکانات پیش‌فرض این خودرو عبارت‌اند از: دوربین عقب، ۷ کیسه‌ی هوا، سیستم کمکی جلوگیری از عقب رفتن خودرو هنگام استارت در سراشیبی، سیستم هشدار اضطراری به راننده‌های اطراف، تهویه‌ی مطبوع برای سرنشین‌های عقب و جلو، صفحه‌ی تاچ بزرگ برای کنترل موسیقی و دیگر موارد، سیستم Toyota Link، پله‌های کمکی در طرفین خودرو، چرخ‌های ۱۷ اینچی و محفظه‌ی سرد و گرم نگه داشتن غذا و نوشیدنی.

Toyota Fortuner
Toyota Fortuner
دو مدل دیگر این خودرو نیز با بهره‌بردن از باربند، چراغ‌های مه‌شکن، سنسور عقب برای پارک کردن، سیستم ورود به خودرو و استارت زدن بدون نیاز به کلید، سیستم کمکی پایین آمدن از سراشیبی، چراغ‌های b-LED و چراغ روز، درِ عقب برقی و در آخر چرخ‌های ۱۸ اینچی، انتخاب‌های گران‌قیمت‌تری هستند که در اختیار خریداران قرار خواهند گرفت. البته در نظر داشته باشید که اگر همین خودرو به بازار داخل وارد می‌شد، به‌صورت کاملاً اتفاقی از امکانات «فول شرکتی» بهره می‌برد که در آن تنها امکانات و تجهیزاتی که به زیبایی خودرو کمک می‌کردند یافت می‌شد و خبری از سیستم‌های امنیتی و استاندارد رانندگی این خودرو نبود!

تویوتا فورچونر ۲۰۱۶
تویوتا فورچونر ۲۰۱۶
نظر شما چیست؟ آیا اگر این خودرو به ایران وارد می‌شد، در بین کراس-اوور‌های کنونی به جایگاه قابل قبولی دست پیدا می‌کرد؟

منبع: CarsCoops

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر مقدم

نویسنده و ویراستار، دانشجوی مهندسی مکانیک و یک عشق تنیس!

مطالب مشابه

‫۷۰ دیدگاه‌ها

  1. مسعود

    ۳۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    دوست عزیز مترجم عزیز گلم ، این ماشین کراس اوور نیست !!

    به کراس اورر های آشغلی مثل سانتافه و توسان و… می گن شاسی بلند و بعد به این suv که شاسی نردبانی داره ، تعلیق جلوش هم طبق دار دوبل هست می گن کراس اوور.
    کراس اوور یک اختراع مسخره است که این کارخونه ها برای فروش بیشتر ماشین هاشون درست کردند. ماشین یا باید تمام خصوصیات شاسی بلندی آفرودی رو داشته باشه یا نه بیاد آیرودینامیک تر باشه و کم مصرف تر.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. Sina

    ۱۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (16 ديدگاه)

    یعنی فقط به خاطر 300 سى سى ناقابل نمیتونه پلاک بشه ؟! خدا منو بکشه راحت شم .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. علی

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این شاسی بلند هست
    کراس اورر نیست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. siroos kiane

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اولین فورتونر
    مطعلق به خوزستان شهرستان ایذه
    پرچم همیشه بالاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سیدامین فاخر

    ۱۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (71 ديدگاه)

    به نظرم ماشین خوبیه ولی قدرت موتورش حداقل باید ۲۰۰ اسب بخار میبود
    الان قدرت اسپورتیج وتوسان هم همون ۱۷۵ اسبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. كامران

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این خودرو هم موتور شش سیلندر داره هم جهار سیلندر من در اهواز شش سیلندرشو سه روز پیش خریدم عاااالیه اخه افرود کردن با چهار سیلندر مسخره بازیه البته پلاک ملی شش نمی زارن شرمندهتون هستم ١۴٠ میلیون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. شهرام

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نوع شش سیلندر این ماشین که در ایران موجوده بسیار عالی و یک اتومبیل آفرود توانمند است.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا