تویوتا

تویوتا وایلدلندر، برادر چینی رافور

تویوتا به همراه شریک چینی خود یعنی شرکت گک (GAC) کراس‌اوور جدید بنام وایلدلندر (Wildlander) را در بازار این کشور عرضه کرده است. این خودرو صرفاً مخصوص بازار چین است. وایلدلندر اما در اصل همان کراس‌اوور رافور است که تغییراتی جزئی در آن ایجاد شده است. این در حالی است که خود رافور هم توسط شریک چینی دیگر تویوتا یعنی شرکت فاو در چین عرضه می‌شود.

وایلدلندر در جلو با چراغ‌های LED با فرمی خمیده و جلوپنجرهٔ باریک، نمای متفاوتی نسبت به رافور به خود گرفته است. ورودی هوای بزرگ درون سپر خودرو نیز به ساخته‌های لکسس شباهت دارد و در طرفین آن چراغ‌های مه شکن در بخش مشکی‌رنگی جای گرفته‌اند. در پروفیل جانبی و بخش عقبی، شباهت وایلدلندر با رافور بسیار زیاد است و صرفاً تغییراتی جزئی مثل رینگ‌های جدید و تغییر شکل جزئی چراغ‌های عقب و تریم کرومی میان آن‌ها به چشم می‌خورد.

کابین وایلدلندر اما کاملاً با رافور یکسان است و در داخل آن همچنان همان خطوط تیز، صفحه‌نمایش ۱۰.۱ اینچی ایستاده و غربیلک فرمان سه پره دیده می‌شود. این کراس‌اوور جدید با ۴,۶۶۵ میلی‌متر طول، ۱,۸۵۵ میلی‌متر عرض و ۱,۶۸۰ میلی‌متر ارتفاع، از لحاظ اندازه نیز کاملاً با رافور برابر است. صندلی‌های چرمی با تنظیم برقی، کنترل تهویهٔ دو منطقه‌ای، سانروف پانورامیک، چراغ‌های LED، ترمزدستی برقی، رینگ‌های ۱۸ اینچی و… هم ازجملهٔ وایلدلندر هستند.

وایلدلندر در چین با دو پیشرانهٔ مختلف بنزینی و هیبریدی عرضه می‌شود. موتور بنزینی یک نمونهٔ ۲ لیتری تنفس طبیعی با ۱۷۱ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور است. نیروی این موتور توسط یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن قابل سفارش است. نسخهٔ هیبریدی اما از یک موتور ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی به همراه یک موتور الکتریکی استفاده می‌کند که مجموعاً ۲۲۲ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. نسخهٔ هیبریدی همچنین با سامانهٔ چهارچرخ محرک E-Four ارائه می‌شود.

در بخش ایمنی هم تویوتا برادر چینی رافور را به‌صورت استاندارد با هفت ایربگ، رادار پارک و تکنولوژی سفر هوشمند عرضه می‌شود. وایلدلندر برای اولین بار رسماً در نمایشگاه گوانگژو ۲۰۱۹ رونمایی شد و حالا با قیمتی از ۱۷۱,۸۰۰ یوآن (۲۴,۶۰۰ دلار) تا ۲۴۱,۸۰۰ یوآن (۳۴,۶۰۰ دلار) در بازار چین عرضه می‌شود.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1325 ديدگاه)

    طراحیش از راو۴ بهتره

    موافقم 2
    مخالفم 0
  2. F22RAPTOR

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    اون عکس که رخ جلو رو نشون میده
    خیلی شبیه به ماشینهای امجی شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حسن

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (326 ديدگاه)

    خب چه کاریه؟ همون راو ۴ رو تولید کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امین

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (578 ديدگاه)

    40 درصد افزایش قیمت از نسخه پایه تا نسخه فول !!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محمد

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (615 ديدگاه)

    خیلی بدرد ایران میخوره ولی حیف

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. رزیتا

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (418 ديدگاه)

    ژاپن و کره جنوبی دارن بازار خودرو و موبایل و لوازم خانگی رو قبضه خودشون میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا