تویوتا

تویوتا پریوس پلاگین با پنل خورشیدی سقفی

وقتی نسل بعدی تویوتا پریوس پلاگین هیبرید در ژاپن و اروپا از راه برسد، از یک پنل سقفی خورشیدی بهره خواهد گرفت؛ موضوعی که در گزارش اتوموتیونیوز عنوان شده است. البته نباید انتظار که این تکنولوژی به این زودی‌ها در بازارهایی مانند ایالات متحده راه پیدا کند؛ چرا که در حال حاضر نمی‌تواند در تست تصادف چپ‌شدن خودرو عملکرد مناسبی داشته باشد.

toyota-prius-next-solar-roof-1
به گفته کوجی تویوشیما (Koji Toyoshima)، مهندس ارشد پریوس پلاگین، کمپانی تویوتا در حال حاضر تکنولوژی ورقه‌گذاری سلول‌های فتوولتائیک  را در یک لایه رزین در اختیار ندارد و در نتیجه، نمی‌تواند در هنگام تصادف منجر به چپ‌شدن اتومبیل، مانع از شکستگی چنین پنلی شود. هم‌اکنون پنل‌های خورشیدی بازار ژاپن در یک صفحه شیشه‌ای تقویت‌شده قرار می‌گیرند که نمی‌تواند با معیارهای تصادف ایالات متحده مطابقت کند. «تویوشیما» در مراسم معرفی این وسیله نقلیه برای ژاپن می‌گوید:

بسیار علاقه‌مند هستیم که این ویژگی را، حداقل در دوره عمر مدل کنونی (در ایالات متحده) معرفی کنیم. احتمالاً در جاهایی مانند کالیفرنیا یا آریزونا، شارژ زیادی را می‌توان به این طریق انجام داد.

2017-Toyota-Prius-Prime-front-side-view

toyota-prius-next-solar-roof-4

toyota-prius-next-solar-roof-5
این پنل‌های خورشیدی که باتری‌های خودرو را در حالت پارک‌شده شارژ می‌کنند، همچنین می‌توانند انرژی مورد نیاز برای چراغ‌های داخل کابین، پنجره‌ها و سیستم کولر را در هنگام حرکت تأمین کنند. این موضوع می‌تواند میزان بهره‌وری پریوس پلاگین را تا ۱۰ درصد افزایش دهد و وقتی تویوتا بتواند هزینه‌های مربوط به این تکنولوژی را کاهش دهد، کاربرد‌های آن گسترش خواهند یافت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. Elemento

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    آفرین به تویوتا. معلومه برای آینده برنامه های بزرگی داره و به این راحتی ها جایگاه خودشو به کسی واگذار نمیکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      الان یه عده ای میان میگن زشت و بد ترکیب

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. داریوش

        ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (16 ديدگاه)

        الان یه عده میرن با این ماشین خارجکیا عکس میندازن بعد میرن از ریش سفیدای فامیل میپرسن اسم برندش چیه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. داریوش

        ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (16 ديدگاه)

        بد نیست بری نقد این ماشین رو تو کار اند درایور بخونی
        اونجا در نقاط ضعفش نوشته شده awkward look
        یعنی لغت بدتر از این نمیتونست به کار ببره
        نکنه شما دوستان کارشناس نما از اونا هم بیشتر میفهمید ؟؟
        در سایت کاراودایس از جمله بارزترین نقاط ضعف این ماشین ظاهرش ذکر شده و لغت peculiar و همچنین عبارت not pretty براش به کار رفته
        اینا همه اشتباه میکنن شما درست میگی
        اونا حداقل فرق بین کادیلاک سی تی اس و ای تی اس رو تشخیص میدن

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. یو اس اس اینترپرایز

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      خیلی هم قشنگ. هرموقع خودمون اومدیم عین این یا بهتر طراحی کردیم اون موقع حق داریم بگیم زشت

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سامان اذری

        ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (3197 ديدگاه)

        داش دقیقا منم همین نظر رو دارم
        چند وقت پیش شرکت اپل گفته بود که میخواد ماشین بسازه که مدیر پورشه به اپل گفته بود که اپل جاش تو جیبه نه خیابون
        ادم میتونه این حرف رو هضم کنه چون مدیر عامل یکی از بهترین و با تکنولوژیک ترین برند خودرویی جهان اون حرف رو میزنه
        ولی تو ایران فقط بلدیم فقط ایراد بگیریم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. احسان(احسان سابق)

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    ما تو خوزستان زندگی می کنیم.تقریبا 340 روز از سال هوای افتابی داریم که جون میده واسه انرژی خورشیدی.خودورهایی با پنل خورشیدی تو استان ما خیلی خوب جواب میده (اما کو گوش شنوای مسئولین نامحترم)
    چند روز پیش قیمت تولید 300 وات از طریق پنل خورشیدی رو پیگیر شدم(که در عمل کمتر از 200 وات توان تولیدی داره که معادل 4 تا 5 لامپ کم مصرفه) که چیزی در حدود 700 هزار تومن هزینه داره.پنل های خورشیدی نسبت به توانی که تولید می کنن قیمت فوق العاده زیادی دارن و بازده پایین که البته پاکترین و بی ضررترین انرژی و عملا تنها انرژی تمام نشدنی دنیاست.البته تقریبا 400 تومن واسه باتری و اینورتر باید هزینه کرد که یک هزینه ی ثابته.با این وجود میشه بدون اینکه باتری گرون قیمت 250 هزار تومانی خرید ، برق تولیدی رو به کنتور وصل کرد و به شرکت برق برق فروخت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      احسان داش
      هر چقدر هم هزینه اولیه پنل خورشیدی زیاد باشه باز هم از پول راکتورهای کهنه و فرسوده ای که روسیه برامون ساخته کمتر میشه
      ضمنا هزینه جانبی دفع زباله های هسته و تامین اب مورد نیاز برای خنک کردن بخار توربینها هم به کنار

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احسان(احسان سابق)

        ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (2872 ديدگاه)

        داداش سامان حرفت حقه و هیچ شکی توش

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. Arena

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (20 ديدگاه)

    تو بخش انرژی و اهمیت دادن به طبیعت واقعا تویوتا سردمداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مصطفی

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به یاد آقای مهندس جمشید آرین افتادم
    همین طراحی توی محصولش بود اگر میگذاشتند تولید شود چه میشد
    http://jamshidarian.com/ به این سایت سری بزنید دوستان
    پدال عزیز یک مصاحبه با این نابغه طراحی خودرو الکتریکی بد نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. علي رضا

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (229 ديدگاه)

    با توجه به این که ماشین حرکت می کنه استفاده از توربین بادی کوچک در ماشین برای تولید برق ممکنه…مثل توربو ولی به جای اینکه پره ها به کمپرسور وصل باشن به ‍ژنراتور وصل بشن..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهنام

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (5 ديدگاه)

      دوست عزیز این صحبت شما هم با قوانین ترمودینامیک و هم با اصل بقای انرژِی تناقض داره. در سرعت بالای 40 کیلومتر بر ساعت تقریبا 80 درصد انرژِی موتور صرف غلیه بر درگ هوا میشه و عملا rolling resistance زیادی برای حرکت وجود نداره. حالا با این فرمایش شما یه بار جدیدی روی حرکت ایجاد میشه. چون برای ایرودینامیک بهتر ما باید ضریب درگ رو کاهش بدیم ولی برای این ایده باید اتفاقا سطح جلویی خودرو بیشتر بشه. عملا تناقض های بی شماری رو به وجود میاره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حسام

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      داداش کلی زور میزنن ماشین ایرودینامیک میسازن مقاومت هوا جلوش کمتر باشه که مصرف سوخت کم شه بعد تو میگی توربین بزاریم بنزین تبدیل به برق کنیم خلاصه حرفم اینه که دینام اختراع شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. احمد باقری

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    اینا دیگه همه کار می کنن و از هر فکر و ایده ای استفاده می کنن، واقعا آفرین، ممکنه الان اونقدر کارامد نباشه، ولی مطمئنا در چند سال آینده، اوضاع فرق خواهد کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. sky watcher

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (111 ديدگاه)

    به این میگن صنعت ، به این میگن تکنولوژی ، به این میگن علم … هر روز یک خبر جالب ، هر روز ی اختراع جدید ، هرروز یک قدم به سمت زندگی بهتر خوش به حالشون … کاش ما هم چیزی به نام صنعت داشتیم کاش ما هم علم کار بردی داشتیم کاش ما هم میتونستیم یک قدم برای زندگی بهتر در این کره خاکی برداریم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا