معرفی تویوتا پریوس 2020 با بهبودهای ایمنی و رفاهی

تویوتا پریوس 2020 با وجود برخی تغییرات در تریم ها، اضافه شدن سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه‌نمایش 7 اینچی و اپل کارپلی و همچنین سیستم ایمنی ارتباطی استاندارد معرفی شده است. البته خبر بد اینکه پریوس 2020 فاقد سیستم ارتباطی اندروید اتو می‌باشد.


این خودرو همچنان در نسخه‌های L Eco، LE، XLE و لیمیتد برای مدل‌های دیفرانسیل جلو عرضه خواهد شد درحالی‌که نسخه‌ی AWD-e برای مدل‌های LE و XLE قابل سفارش است.


بسته‌ی ایمنی ارتباطی استاندارد تویوتا شامل مواردی همچون دستیار اضطراری، یافتن محل خودروی به سرقت رفته، دستیار کنار جاده‌ای و اعلان برخورد خودکار است که هم‌اکنون به‌صورت اشتراک سه‌ساله‌ی رایگان در این خودرو نصب شده است.


همچنین سیستم اطلاعات سرگرمی 7 اینچی این خودرو با سیستم صوتی دارای 6 بلندگو، سه پورت USB، تشخیص صوتی پیشرفته، بلوتوث، دسترسی به گوشی و دوربین دنده‌عقب همراه شده است.


کم‌مصرف‌ترین عضو خانواده‌ی پریوس مدل L Eco است که مصرف سوخت ترکیبی آن برابر با 4.2 لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشد. قوای محرکه‌ی هیبریدی این خودرو متشکل از پیشرانه‌ی 4 سیلندر 1.8 لیتری با دو ژنراتور و مجموعه باتری بوده که نسبت به مدل سال پیش تغییری نداشته‌اند.


از جمله تجهیزات استاندارد تریم LE هم می‌توان به کلید هوشمند، پایش نقاط کور با هشدار ترافیک پشتی و دستیار پارک هوشمند اشاره کرد. یک پله بالاتر مدل XLE با تجهیزاتی همچون رینگ‌های 17 اینچی، صندلی‌های متمایز و برقی و شارژ بی‌سیم گوشی‌های هوشمند قرار گرفته است.


اما نسخه‌ی پرچم‌دار که با نام لیمیتد شناخته می‌شود به صفحه‌نمایش بزرگ‌تر 11.6 اینچی، ناوبری، سیستم صوتی پریمیوم JBL، سیستم نوربالای خودکار و… مجهز است.


بسته‌ی ایمنی Sense تویوتا شامل سیستم‌های کمک‌راننده بوده و به‌صورت استاندارد در تمامی تریم ها وجود دارد. سیستم پیشگیری از برخورد با تشخیص عابران پیاده، هشدار خروج از مسیر، کروز کنترل راداری و… بخشی از این بسته‌ی ایمنی محسوب می‌شوند.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

7 دیدگاه

  1. محمد
    سوابق: (1407 دیدگاه) ,

    وقتی تویوتا پریوس پرایم رو با طراحی معقول تر و اصلاح شده پریوس در دستش داره،
    چرا هنوزم به تولید پریوس با این فرم فضایی اصرار داره؟
    این فرم بدنه کاملا استعداد این رو داره که بعد از ۱-۲ سال احساس خستگی و دلزدگی بیاره

    پاسخ
    1. مک وال
      سوابق: (57 دیدگاه) ,

      خیلی ظاهرش اجق وجق است. هر کسی هم خریده فقط به خاطر آپشن ها و ایمنی و کاراییش بوده. اصلا ظاهر ترغیب کننده ای نداره

      پاسخ
  2. ali a
    سوابق: (616 دیدگاه) ,

    جا داشت مدل جدیدش هم میومد ایران…با این قانون گذاری یه طرفه و انحصاری کردن خودروسازی وضعیت از این بهتر نخواهد شد…

    پاسخ
  3. meysam
    سوابق: (1572 دیدگاه) ,

    .
    یه ماشین معمولیه که برای قشر متوسط به پایین اونجا کاملا در دسترسه و ببینید چقدر امکانات رفاهی و ایمنی داره.
    اون قشری که میتونن اینو بخرن و نمیتونن ماشین لوکس بخرن بنظرم خیلی حسرت ماشین لوکس رو نمیخورن چون حداقل میگن همینم هرچی میخواییم داره.

    پاسخ
  4. سجاد
    سوابق: (51 دیدگاه) ,

    اون صفحه نمایش بزرگه یجوری نیست یا نمیشه پشت ماشینو یکم طراحیشو ساده تر مثلا بکنی تویوتا جان اخه ماها تو ایران فقط منتظر بودیم اینارو عوض کنی تا بخریم:)

    پاسخ
  5. دلشاد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام در رابط با سیستم ناوبری پریوس ایا این کارت مموری که باید از استفاده کرد هنوز وارد کشور نشد واقعا حیف هست این سیستم بدون استفاده باشد ممنون

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.