تویوتا

امید تویوتا به کاهش قیمت خودروهای سلول سوختی

تویوتا علاقه‌ی زیادی به خودروهای سلول سوختی داشته و یکی از معدود خودروسازانی است که در حال حاضر خودرویی همچون میرای را عرضه می‌کند.

Toyota Mirai For Europe
اما به خاطر اینکه میرای از چنین تکنولوژی ساختارشکنی استفاده می‌کند بنابراین قیمت بالایی داشته و البته در دسترس عموم هم نیست. اگرچه این خودرو در آمریکا موجود است اما برای خریدش باید به کالیفرنیا سفر کنید و هزینه‌ی ۵۸۵۰۰ دلاری را نیز برای آن بپردازید.

Toyota Mirai For Europe
البته تویوتا پیش‌بینی می‌کند قیمت خودروهای سلول سوختی در سال‌های آینده به‌طور قابل‌توجهی کاهش خواهد یافت و در یک دهه‌ی آینده با قیمت خودروهای هیبریدی برابری خواهد کرد.

Toyota Mirai For Europe
مت هریسون مدیر فروش و بازاریابی تویوتا در اروپا می‌گوید:

ما انتظار داریم نسل سوم خودروهای سلول سوختی قیمتی قابل‌رقابت با خودروهای هیبریدی داشته باشند. ما معتقدیم خودروهای سلول سوختی ظرفیت‌های بسیار بزرگی دارند.

میرای خودروی سلول سوختی نسل اول تویوتا بوده و انتظار می‌رود خودروی نسل دوم نیز در آینده‌ای نزدیک وارد بازار شود. تویوتا برای عرضه‌ی خودروی نسل سوم در یک دهه‌ی آینده برنامه‌ریزی کرده است.

Toyota Mirai For Europe
دیگر فاکتور مهم تویوتا برای رسیدن به اهداف خود در زمینه‌ی خودروهای سلول سوختی سخت‌تر شدن استانداردهای آلایندگی است که خودروسازان را مجبور می‌کند سطح دی‌اکسید کربن محصولات خود را کاهش دهند.


مدیر تویوتا خاطرنشان می‌سازد:

هیچ تکنولوژی عالی‌ای برای رسیدن به این استانداردها وجود ندارد. ما در حال آماده کردن جایگزین‌های متنوعی هستیم و به مشتریان اجازه خواهیم داد تصمیم بگیرند که کدام نوع از الکتریکی سازی برای آن‌ها مناسب است.

تویوتا انتظار دارد به لطف محصولات هیبریدی خود به اهداف دی‌اکسید کربن سال ۲۰۲۰ اتحادیه اروپا برسد. گفته می‌شود این خودروساز کمترین میزان دی‌اکسید کربن متوسط تولیدی بین خودروسازان رده میانی را به خود اختصاص داده است.

اگرچه مت هریسون نگفته تویوتا چگونه در حال برنامه‌ریزی برای کاهش قیمت خودروهای سلول سوختی شرکت است اما شرکت معروف بوش آلمان می‌گوید این تکنولوژی در نهایت به خاطر کاهش استفاده از پلاتین، ارزان‌تر خواهد شد و خودروهای سلول سوختی آینده از همان میزان پلاتین بکار رفته در مبدل‌های کاتالیتیک دیزلی کنونی استفاده خواهند کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. ali a

    ۵ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (775 ديدگاه)

    آینده از آن ماشین های الکتریکی هست و همه خودروسازا مجبور میشن سبد محصولاتشون رو الکتریکی کنن…تویوتا هم متوجه شده خودرو های هیدروژنی نمیتونه مثل الکتریکی ها محبوب بشه و حتما داره برنامه ریزی میکنه اونم الکترکی بزنه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حسن

    ۵ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (112 ديدگاه)

    این کاهش قیمت به نفع همگی هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مانی

    ۵ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    مرسدس هم خیلی رو این تکنولوژی کار میکرد
    اما یه چندوقتیه خبری ازش نیست
    کسی در جریانه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حمیدرضا

    ۵ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    تویوتا عالی بوده با این تکنولوژی یه زمانی تو رویاها میدیدم که ماشین وقتی حرکت کنه به جای دود آب بیرون بده این ماشین رویا رو براورده کرده هم سوخت گیریش سریع هست هم مسافت طی شده با یک باکش محشره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا