تویوتا

رونمایی از تویوتا کمری ۲۰۲۱ با تغییراتی مهم

تویوتا کمری ۲۰۲۱ با یک سری به‌روزرسانی جدید معرفی شده است. از جمله تغییرات قابل‌توجه این خودرو می‌توان به بسته ایمنی جدید Safety Sense 2.5، تریم های جدید از جمله XSE هیبرید و آپشن های متنوع‌تر اشاره کرد. کمری حدود ۴۰ سال است که در بازار حضور داشته و پرفروش‌ترین سدان حال حاضر بازار محسوب می‌شود. نسل فعلی این خودرو نیز از سال ۲۰۱۷ تاکنون به فروش می‌رسد.

اما بسته ایمنی تویوتا یکی از بزرگ‌ترین تغییرات کمری ۲۰۲۱ بوده است. این بسته به‌صورت استاندارد روی تمامی تریم های کمری ۲۰۲۱ نصب شده و از دوربین و رادار باکیفیت‌تر سود می‌برد. از جمله سیستم‌های ایمنی موجود در این بسته می‌توان به هشدار پیشگیری از برخورد، دستیار فرمان اضطراری، کروز کنترل تطبیقی با عملکرد نرم‌تر و دستیار تغییر لاین حرکتی اشاره کرد. این بسته ایمنی روی کمری ۲۰۲۱ معرفی شده اما به زودی در دیگر محصولات تویوتا نیز بکار خواهد رفت.

دیگر تغییر خانواده کمری معرفی تریم جدید XSE هیبرید است. درست همانند مدل بنزینی XSE، این مدل دارای ظاهر جدید با جلوپنجره مشکی براق، چراغ‌های جلوی LED و رینگ‌های ۱۹ اینچی است. داخل کابین نیز تریم چرمی بکار رفته است. البته از نظر فنی چیزی تغییر نکرده و کمری XSE هیبرید به پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری با قدرت ۲۰۸ اسب بخار و گشتاور ۲۲۱ نیوتون متر مجهز است.

باقی مدل‌ها نیز برخی بهبودهای ظاهری را تجربه کرده‌اند که قابل‌توجه‌ترین آن‌ها تغییر جلوپنجره است. همچنین دیگر مدل پایه L تولید نخواهد شد و تریم LE نقش مدل پایه را ایفا خواهد نمود. کمری ۲۰۲۱ علاوه بر قوای محرکه هیبریدی یاد شده با دو پیشرانه بنزینی یعنی ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری و ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری در دسترس است. پیشرانه اولی قدرت ۲۰۳ اسبی و گشتاور ۲۵۰ نیوتون متری داشته درحالی‌که قدرت و گشتاور پیشرانه قوی‌تر به ۳۰۱ اسب بخار و ۳۶۲ نیوتون متر می‌رسد.

خریداران این خودرو هم‌اکنون می‌توانند از بین صفحات نمایش شناور ۷ و ۹ اینچی یکی را انتخاب کنند. همچنین مدل‌های XLE و XSE با پشت آمپرهای دیجیتال ۷ اینچی و هدآپ دیسپلی ۱۰ اینچی عرضه می‌شوند. در کل باید گفت تویوتا ۱۷ تریم متنوع از کمری را برای سال ۲۰۲۱ عرضه کرده است.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۲۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2395 ديدگاه)

    ماشینای سدان سنتی همیشه مشتریای خاص خودشونو دارن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. کیان

      ۲۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (689 ديدگاه)

      موافقم، فکر کنم برای شهرهایی ک اب وهوای همیشه معتدلی دارند و خیابونهای شهر صاف و کیفیت راه و جاده و … خوب باشه واقعا خریدن کراس اور یا … برای مصرف شهری در قبال سدان یکم بی خردی باشه، چون قطعا سواری سدان هنوز نرمتر و … هست نسبت به هرچیزی ک ارتفاع بگیره !!

      من فقط موندم چرا تویوتا این دیسپلی کنسول و جابجا کرده، یکپارچگی طراحی داخلیش و خراب کرده از نظر من، امیدوارم یه فیس لیفت بدن کمی طراحی داخلی چراغهای جلو و عوض کنن و دیسپلی کنسول مرکزی و هم اصلاح کنن ، الان شبیه نمونه هایی شده ک دستی رو ماشینهای داخلی نصب میکنن، تو ماشین جا نمیشه بزور میخورونن بهش

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. زیزیگولو

        ۲۶ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (2395 ديدگاه)

        کیان نمیدونم چرا از چند سال گذشته به اینور طراحای ژاپنی زیاد به طراحیو دیزاین داخل کابین زیاد اهمیت نمیدن که این موضوع توی برند لکسوس و تویوتا زیاد دیده میشه “البته بعضی از مدلهای لکسوس”

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  2. زیزیگولو

    ۲۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2395 ديدگاه)

    از چند مدت پیش قرار بود یه تغیر مهم تو قوای محرکه این ماشین صورت بگیره و اونم این بود که به صورت دو دیفرانسیل تولید بشه ولی حالا نمیدونم کمری ۲۰۲۱ اینجوری هستش یا نه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. زیزیگولو

      ۲۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (2395 ديدگاه)

      البته منظورم اینه که نمیدونم مدل ۲۰۲۱ هم مثل مدل ۲۰۲۰ دو دیفرانسیل تولید شده یا نه؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. Abbas.Lambo

    ۲۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (867 ديدگاه)

    یه شش سیلندرشو داشته باشم،از همه چی بی نیازم،خیلی خوب و کامله این لامصب

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. مهدی

      ۲۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (42 ديدگاه)

      نسل قبلیشو بیشتر می‌پسندم. هم تو طراحی بیرونی و هم طراحی داخلی!

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
    2. شاهین

      ۲۶ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (103 ديدگاه)

      واقعا عالین من یه دونه کمری ۲۰۰۷ شش سیلندر SE دارم ساخت امریکاست واقعا عالیه ۱ سال دنبال صاحبش بودم تا فروخت بهم

      موافقم ۰
      مخالفم ۳
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۷ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (6028 ديدگاه)

        شاهین جان مبارکت باشه که بهترین سواری را برای جاده‌های ایران خریدی بدون دغدغه‌ای از خدمات و قطعات .

        فقط بدون هستن کاربرانی در پدال که حالا به شما بُهتون دروغگو ، بزرگنما و تازه به دوران رسیده میچسبانند که چرا گفتی کمری ۲۰۰۷ داری .
        اما اگر بگی پراید دارم بهتر تایید میشی چون احساسشون اینه که از خودشونی و بالاتر را دیدن برابشون سخته و کلاً هر ماشین وارداتی را در حد شاتل فصایی میبینند .
        اِرادت .

        موافقم ۰
        مخالفم ۳
        1. شاهین

          ۲۸ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (103 ديدگاه)

          نوید جان من یکی از کاربران خیلی قدیمیه پدال هستم و جزو کامنت خوان های همیشگی اتفاقا کامنت های تورو هم همیشه میخونم
          راستش واقعا ماشینی رو که گفتم دارم و تنها کمری SE سفید با موتور ۳۵۰۰ لکسوس هست که اتفاقا ۱۰ اسب هم از اون نوع موتور لکسوس و ارویون قویتر هست

          واقعا ماشین خوبیه بسیار پر شتاب و نرم
          راستش منم از پراید شروع کردم تا رسیدم به کمری البته ۲۰۰۷ یکم قدیمیه میدونم ولی دیگه قضاوت با دوستان انشاا.. که همه دوستان پدالی نگاه مثبت داشته باشن

          موافقم ۰
          مخالفم ۳
  4. محمدهادی

    ۲۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (521 ديدگاه)

    بنظرم یکی از بهترین نسل ها از تویوتا کمریه این نسل
    فوق العاده شده
    نمیدونم چرا میبینمش یاد سری ۳ بی ام و میوفتم
    اخمو و اسپرتی
    بلاخاره تویوتا از کمری های خسته کننده و کسالت آور دست کشید
    این نسل برلی کمری یه شروع تازست،ایول

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. محمدهادی

    ۲۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (521 ديدگاه)

    رخ رده ایکس اس ای یه چیز دیگست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. R@m!n

    ۲۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    این نسل کمری بهترین نسل این سری هست. از همه لحاظ کامله

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. فرید

    ۲۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (172 ديدگاه)

    طراحی بیرونی سدانهای تویوتا رو نمیپسندم. از نظر طراحی بیرونی، واقعا سدانهای آلمانی خصوصا فولکس واگن و آئودی یه چیز دیگه است.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. Hadi

    ۲۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2203 ديدگاه)

    خیلی با ابهته…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. Navid_bivaN

    ۲۶ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (3029 ديدگاه)

    بیرونی خوبه، داخلی نه. نمیدونم چرا تویوتا یه جا رو خوب کار میکنه یه جا رو کلن ول میکنه. اگر این مشتریای پا به سن گذاشته خودشو نداشت چیکار میکرد واقعا؟ از نزدیک، هر جور دیدم آکورد رو بهش ترجیح میدم. کلاس خوش فروشی در امریکای شمالی که بیشتر مشتریاش به سمت کراس اوورها جذب شدن. هنوزم تویوتا قابلیت زیادی داره. اگر با سفارشی سازی محصولاتش برای هر مشتری، آپشن های بیشتری رو قرار بده، ضعف خودشو پوشش میده.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا