تویوتا

معرفی تویوتا FJ40 لندکروزر هات رود سفارشی

نمی‌خواهیم زیادی درباره این خودرو حرف بزنیم زیرا زبان از توصیف این تویوتا FJ40 لندکروزر فوق‌العاده عاجز است. این تصاویر و داستان از آفریقای جنوبی به دست ما رسیده است.

چیزی که مشاهده می‌کنید یک دستگاه تویوتا کروزر FJ40 مدل ۱۹۷۶ است که توسط مغز متفکران موسسه Allers Rods & Customs در شمال ژوهانسبورگ ساخته شده است. ساخت این خودروی بسیار خاص ۱۲۰۰ ساعت زمان برده و همان‌گونه که می‌بینید تمامی جزئیات در نظر گرفته شده‌اند. سازندگان خواسته‌اند با ساخت چیزی که کاملاً خانگی و وطنی است یک هات رود را در آفریقای جنوبی نشان دهند. لندکروزرهای قدیمی قطعاً بخشی از فرهنگ این کشور بوده بنابراین در ساخت این خودرو جزئیات کامل رعایت شده‌اند.

سیستم تعلیق جلوی خودرو کاملاً سفارشی بوده و رینگ‌ها و دیفرانسیل عقب از لندروور دیسکاوری گرفته شده‌اند. ترمزهای جلو دارای چهار کالیپر بوده و در عقب نیز دیسک‌هایی با یک کالیپر قرار گرفته‌اند. به منظور احترام به ریشه‌های تویوتا، پیشرانه ۸ سیلندر ۱UZ لکسس تپنده در قلب این خودرو قدرت ۳۰۰ اسب بخاری داشته و به یک گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک متصل شده است. دیگر بخش‌ها عبارت‌اند از صندلی‌های برگرفته از جیپ رانگلر و چراغ‌های جلوی قرض گرفته شده از فولکس‌واگن گلف؛ و البته اصلاحات فراوانی در بدنه صورت گرفته که اشاره به آن‌ها زمان زیادی می‌خواهد.


اگرچه به‌جرئت می‌توان گفت این خودرو توانایی آفرود ندارد اما برای حرکت در جاده ارتفاع قابل‌توجهی دارد. لاستیک‌های آفرود قطعاً به این ویژگی کمک کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. Fit Demon

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    برای اونایی که تنوع طلبی رو دوست دارن خوبه
    اما ممکنه مورد توجه قرار نگیره

    موافقم 2
    مخالفم 0
  2. الف.ی

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1643 ديدگاه)

    من کلا از هات رود ها خوشم نمیاد ولی این یکی یه مقدار نظرمو جلب کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احمد دینار

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1021 ديدگاه)

    آدم مور مورش میشه، عادت کردیم اینو با ارتفاع زیاد ببینیم، البته با مزه شده ولی هات رود با اتاقهای قدیمی آمریکایی باحاله.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    به قول ما شیرازیا: باوو قناری مال کدوم باغ اناری؟!! خدایی خیلی خاص و جالب شده، از یه سوپر اسپورت هم بیشتر جلب توجه می‌کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. serial winner

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    به خاطر من اصلا جالب نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. عليرضا

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (18 ديدگاه)

    تویوتا یعنی دوام یعنی ماشینی که دردسر نداره و من یه جرخ اینو با ١٠ تا بنز و بی ام و عوض نمیکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. serial winner

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .چ10 تا بنز و ب‌ام‌وت رو بده من برات میفروشم 200 تا ازینا بهت تحویل میدم :-)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      داداش شما آزادی که یه چرخ اینو با ۱۰ تا بنز و ب‌ام‌و عوض نکنی اما انصافا کیفیت و دوام بنز تو بلند مدت، کم‌تر از تویوتا نیست؛ الان بنزهای کلاسیکی هستن که با وجود کارکرد بالا، بیشتر از ۴۰ ساله که موتورشون باز نشده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. mohammad_FM 480

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1894 ديدگاه)

      اقای علیرضا تو یه پست قبلی هم به این نکته اشاره داشتی چیزی نگفت هیچکس بهت.
      ولی الان واقعا احساس میکنم داری توههین میکنی…
      اشتبا بهت رسوندن دیگه تویوتا اینقدر ها هم ارزش نداره که یه چرخشو با ده تا بنز یا بی ام و عوض نکنی
      میدونم نظر شخصیت هست ولی …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. mohammad_FM 480

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    اخه این دیگه چیه؟؟
    درسته که کلا با هات رود حال نمیکنم ولی اینم زیاد جالب نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. عليرضا

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (18 ديدگاه)

    لندکروز فوق العاده ماشین با دوام و کم استهلاکی هست و واقعا با تمام مدل هاش عشق میکنم واقعا اسطوره ای هست تو افرود برای خودش اینو در دراز مدت به همه ثابت کرده در جواب شما دوست عزیز هم شما تعصبت رو روی برند های المانی نشون دادی و من دلیلی نمیبینم با شما بحث کنم ولی فقط یه جیزی هست اونم اینکه دوام ماشین های تویوتا زبانزد عام و خواص هست هر جند ماشینهای بنز و بی ام و از بعضی جهات با کیفیت تر از لکسوس و تویوتا هستند ولی صد در صد در مقابل دام و استهلاک ماشین های تویوتا حرفی برای کفتن ندارن به شما بیشنهاد میکنم اون قسمت برنامه تخت کاز که دوام تویوتا هایلوکس رو به جالش میکشن ببینید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. serial winner

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      منم حوصله ی بحث ندارم

      ماشین آلمانی هم ندارم که روش تعصب داشته باشم.

      اون قسمت تاپ‌گیر هم هایلوکس ۳۰ سال پیش رو آورده بودن ، از اون زمان تا الان دنیای خودروسازی خیلی تغییر کرده و اتومبیل به یک کالای مصرفی تبدیل شده ، الان دیگه کسی ماشین رو برای یک عمر نمی‌سازه .

      خود سازندگان این ماشین بنز و BMW رو با ۱۰ تا از این ماشین هات رود که به درد هیچ جا نمی‌خوره و فقط قیافه داره عوض نمیکنن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. الف.ی

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1643 ديدگاه)

      تعصب مجید هیچ مشکلی نداره
      تعصب وقتی مشکل داره که ادمایی مثل شما فکر میکنن هر چیزی که شرکتی که دوست دارن بسازه همیشه بهترینه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. serial winner

        ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        الف ی

        ماشینی مورد علاقه ی من ” برای من ” بهترینه. “از نظر من” بهترینه ، اگر بهترین نمیدونستمش عاشقش نمیشدم. بهترین به معنای مطلق در بین ماشین ها وجود نداره. کدوم ماشین رو میشناسی که از نظر همه از هر لحاظ جلوتر از رقبا باشه؟؟؟ جواب اینه که این ماشین هرگز وجود نداشته و نخواهد داشت.
        باید ببینی خودت از هر ماشین چی میخوای و چی به سلیقت میخوره. اون ماشین برات میشه “بهترین”.

        همه اینجا نظر شخصی خودشون رو میگن

        بحث من و دانیال (پهلوون مک لارن) هم به خودمون مربوطه و چیزایی که در جواب هم میگیم خیلی اوقات برای کم کردن روی هم دیگست . شما بهتره از روی این بحث ها عبور کنی و دخالت نکنی. چون ارزش نداره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. الف.ی

          ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1643 ديدگاه)

          خیلی ممنون دستت درد نکنه یعنی ازت دفاع میکنم هم خوشت نمیاد؟
          از وقتی که اونجا گفتی مکلارن هیچ چی نیست گفتم مخالفم چقدر متفاوت به من جواب میدی.
          مطمئن باش اگه قرار بود بحث ها دو نفری باشه پدال این اجازه رو به کسی نمی داد که دخالت کنه. همونطور که الآن به راحتی هر نظری که بخواد رو حذف میکنه و بعضی رو سانسور
          بیشتر میخواستم جواب علیرضا رو بدم نه شرکت در بحث فوق محرمانه شما
          شما اگه خیلی دوست داری بحث دو نفری بکنی با پروفایلت به دانیال پیام بده نه اینکه جایی که همه می بینن کامنت بذاری بعد بگی به خودمون مربوطه تو دخالت نکن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. SERIAL WINNER

          ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          ببخشید اشتباه برداشت کردم از کامنتت
          دوست عزیز گفتم دخالت نکن ، در ادامش هم گفتم چون ارزش نداره. ارزش نداره چون این بحث ها بچگانست
          ایشون تا به لامبورگینی گیر نده من به مکلارن کاری ندارم و نظر واقعیم رو راجع بهش میگم.
          اگر بحث علمی و به درد بخور باشه حضور شما خیلی هم خوبه ، ما کی باشیم که به شما بگیم شرکت نکن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. الف.ی

          ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1643 ديدگاه)

          شاید باور نکنی ولی الآن که این کامنت آخرتو خوندم به این نتیجه رسیدم که من هم برداشت اشتباه کردم بیخودی عصبی شدم ببخشید

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. SERIAL WINNER

          ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          خواهش می‌کنم

          موافقم 0
          مخالفم 0
  9. رادین

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (75 ديدگاه)

    یک سوال داشتم ،همونطور که می دونید در زمان جنگ ایران تعدادی از این لندکروزها را خرید ولی به گواه رزمنده ها تعداد چپی و تلفات حاصل از اون زیادبوده .یکی می گفت تویوتا عمدا 5درصد انحراف در شاسی مدل تحویلی به ایران قرار داده در حالیکه مدل عراقی مشکلی نداشته ،کسی میدونه آیا واقعیت داره؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      من در مورد جنگ ایران و عراق مطالعه داشتم اما تاحالا همچین چیزی رو نشنیدم، بعید میدونم واقعیت داشته باشه. زمان جنگ، ما کلا تحریم بودیم، به جز سوریه، کره شمالی و لیبی، کسی به ایران تجهیزات نظامی نمی‌داد، خودروهاییم که با برند تویوتا خریداری شدن، قطعا از بازار سیاه تهیه شدن نه خود کمپانی‌.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. عليرضا

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (18 ديدگاه)

    فرشاد جان بله من کاملا متوجهم که بنز ماشین بسیار با کیفیتی هست و قدمت برندش بسیار بیشتر از ماشین های تویوتا هست ولی شما کمری هایی که ٢ میلیون کیلومتر کار کردن رو ببین بعد از صاحبش در مورد کیفیت در دراز مدت سوال کنید متوجه حرف من میشوید در ضمن من هیج تعصبی رو برند خاصی ندارم و برتری های برند ها رو نسبت به هم میبینم و کار سازنده ها رو تحسین میکنم برای مثال قبول دارم بی ام و هندلینک بی نظیری داره و رانندکی با هاش فوق العادست و همینطور بنز هم ماشین بسیار بسیار با کیفیت و لوکسی هست و لکسوس هم با دوام و کابین هاش هم از لحاظ کم صدایی و کیفیت زبانزد خاص و عام هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. عليرضا

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (18 ديدگاه)

    Serial winner اولا من کاملا با این حرف شما مخالفم از ٣٠ سال قبل تا الان صنعت خودروسازی مثل تمام صنعت های دنیا قطعا تغییراتی داشته ولی نه در اون حدی که شما فرمایش کردی هیج کس نمیتونه منکر این بشه که این بنز همون ماشین هاب باکیفیتی هستند که از قدیم محبوبیت بالایی نظز علاقه مندان به ماشین و حتی کسایی هم که علاقه به ماشین نداشتند هستند این بی ام و ها همون هایی هستند که طرفدار های بسیار بسیار زیادی دارند و بازده موتور های بی ام و از قدیم زبانزد هست و تویوتا هم همون ماشین های با دوامی هستند که طی سال ها استحکام و دوام خودشون رو ثابت کردن شما میتونی طی تحقیقاتی که درمورد قابلیت اطمینان خودرو ها انجام میشه ببینید که تویوتا در کدوم مکان قرار داره همجنین میتونی از کسایی که هر دو برند رو داشتن سوال کنی صد در صد من حرفی که میزنم صرفا به این تحقیقات اطمینان نکردم و با کلی تحقیق در این مورد بیان میکنم در ظمن با اون صحبت شما که سازنده ماشینو برای یه عمر نمیسازه مخالفم و معتقدم هنوز سازنده هایی وجود دارن که ماشین ها رو با کیفیت تر از بقیه و سال های بیشتر برای استفاده عرضه میکنن و باید کارشون رو تحسین کرد همین تحقیقی که جند ماه قبل انجام شد و باز هم متوسط استفاده از ماشین های تویوتا از بقیه برند ها بیشتر بود و درصدر هم لندکروز با متوسط ١٠ سال و ٧ ماه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. serial winner

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      دوست عزیز خود رئیس تویوتا چند وقت پیش گفت ما دیگه نمیخوایم ماشینی بسازیم که یک عمر کار کنه.
      مطمئن باش تویوتا هم دیر یا زود راهی که بقیه پیش گرفتن رو اتخاذ خواهد کرد

      حرفی که شما در کامنت اول گفتی که یک چرخ این ماشین کهنه رو با 10 تا بنز و BMW عوض نمیکنم کاملا با این که میگید کلی تحقیقات و مطالعه کردم در تناقضه.

      هیچ کس در موقعیت انتخاب بین این ماشین و بنز یا BMW ، انتخابش نمیکنه. اگر عاشق این ماشین هم شده باشه بنز و BMW رو برمیداره و بعد با فروشش 4 تا ازینا میخره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. sina

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2644 ديدگاه)

    یا فیلمای زمان جنگ افتادم.
    همسایه ما یدونه یشمیش رو داشت. نمیدونم رنگ فابربکش بود یا رنگشو عوص کرده بود ولی خدایی ضایع بود :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. عليرضا

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (18 ديدگاه)

    Serial winer عزیز در جواب شما اینکه تویوتا با همین سیاستش با ارزش ترین برند دنیا در صنعت خودروسازی هست و جندین سال هست که بیشترین فروش خودرو در اختیار تویوتا هست و شما فرمودی که مدیر تویوتا این حرفو زده اصلا با عقل جور در نمیاد سیاستی موفقی که سال ها داشته رو عوض کنه?? و منظورم از جرخ این ماشین کهنه نبود کلا تویوتای صفر رو به بنز و بی ام و صفر ترجیح میدم نه این ماشین رو و با اون فرمایش شما که بهترین مطلق بین ماشین ها وجود نداره کاملا موافقم ولی برای منی که عشق اینم وقتی ٣٠ سال بعد ماشین رو میببینم از بقیه برند ها با کیفیت تر باشه مهمه یقینا ماشین های تویوتا و لکسوس در این مورد حرف اول رو میزنن ولی در بقیه موارد برتری بین برند های مختلف کاملا مشهوده
    موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. SERIAL WINNER

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      شما هم همینطور

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا