تویوتا

حضور تویوتا GR سوپرا در مسابقات 24 ساعته نوربرگ رینگ

تویوتا گازو ریسینگ در ابتدای سال جاری و در نمایشگاه ژنو اقدام به نمایش کانسپت سوپرا GT4 کرد که پیش‌نمایشی از خودروی مسابقه‌ای به همین نام بود.


هم‌اکنون زمان مشاهده‌ی خودروی تولیدی فرا رسیده چراکه بخش مسابقه‌ای تویوتا اعلام کرده دو خودرو را روانه‌ی مسابقات ۲۴ ساعته ی استقامتی نوربرگ رینگ خواهد کرد. این دو خودرو GR سوپرا و لکسس LC نام دارند.

بنا به دلایلی واضح، ما روی خودروی مسابقه‌ای سوپرا تمرکز خواهیم کرد. این خودرو از بیستم تا بیست و سوم ژوئن در مسابقات حضور خواهد یافت. تویوتا دو تصویر از این خودرو را منتشر کرده و به نظر می‌رسد پکیج آئرودینامیک آن تفاوتی با نسخه‌ی کانسپت سوپرا GT4 ندارد.

البته حضور در مسابقات ۲۴ ساعته اولین تجربه‌ی موتور اسپورت سوپرا در جهنم سبز نخواهد بود. این خودرو مسابقات کوتاهی را نیز در مسابقات قهرمانی VLN داشته است. در آن زمان حتی نسخه‌ی جاده‌ای سوپرا معرفی نشده بود و به همین خاطر بود که شاهد پوشش استتاری روی آن خودروی مسابقه‌ای بودیم.


اما حالا نیازی به پوشش استتاری نیست. البته این به معنی عدم وجود رازهای جذاب نیست. تویوتا می‌گوید هر دو خودروی سوپرا و لکسس LC از قطعات متمایز و تکنولوژی‌های پیشرفته سود برده‌اند و این موارد را در آینده داخل خودروهای جاده‌ای خواهیم دید.

سوپرای موردبحث شماره‌ی ۹۰ را خواهد داشت و در کلاس SP8T حضور خواهد یافت که در آن اجازه‌ی اصلاحات روی بدنه وجود داشته و خودروها می‌توانند از پیشرانه‌هایی توربو با حداکثر حجم ۴ لیتر استفاده کنند. سوپرای مسابقه‌ای به پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری توربویی مجهز است که قرابت زیادی با پیشرانه‌ی نسخه‌ی تولیدی دارد.


هدف تویوتا در مسابقات امسال نوربرگ رینگ کامل کردن مسابقه است. پشت فرمان سوپرا تیمی چهارنفره متشکل از ماساهیرو ساساکی، اووه کلین، هرویگ دانس و هیساشی یابوکی خواهند نشست. لکسس LC شماره ۵۶ هم در کلاس SP-PRO حضور خواهد داشت و هر چهار راننده‌ی آن ژاپنی خواهند بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    گفتم سوپرا بیاد هروز داستانی داریم در دنیای زیبای خودرو .
    این شما و این بازگشت سوپرای افسانه ای .

    اولشه ، منتظر تیونینگهای سنگین بر روی این خودرو باشید .
    این خاصیت تویوتاست ، آرام وارد میشود ، اما به صورت طوفانی تا آخر ادامه میدهد .
    این خاصیت سامورایی هاست که تا آخرین نفس میجنگند و میمیرند .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mad.z.Max

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1839 ديدگاه)

      قشنگ نوشتی :)

      البته سوپرا با کلی سرصدا اومد.. میشه گفت چند سال براش تبلیغ مداوم شد، طوری که وقتی رونمایی شد، خیلیا انتظارشون براورده نشد..

      ولی من یکی که خیلی دوسش دارم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. me84

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    کلا خوندن اخبار مربوط به تویوتا برام خیلی لذت بخشه. هرچی که میخواد باشه.
    حتی خبرهای بد مثل فراخوان چون برندیه که احساس خاطر جمعی و اطمینان خاصی بهم میده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا