تویوتا

تویوتا GT86 آماده برای رالی

کوپه دیفرانسیل عقب محبوب تویوتا برای شرکت در مسابقات رالی آماده می‌شود. نسخه اولیه CS-R3 با بهینه‌سازی در قسمت‌های طراحی، آئرودینامیک و کیت بدنه، در مرداد ماه امسال آزمایش شده بود. اکنون این خودرو برای تحویل به تیم‌های خصوصی و شرکت‌کنندگان در رقابت‌ها آماده است.

Toyota GT86 CS-R3 rally car
Toyota GT86 CS-R3 rally car
Toyota GT86 CS-R3 rally car
Toyota GT86 CS-R3 rally car
Toyota GT86 CS-R3 rally car
Toyota GT86 CS-R3 rally car
Toyota GT86 CS-R3 rally car
Toyota GT86 CS-R3 rally car
تویوتا GT86 CS-R3 از همان موتور بوکسر یا تخت ۱۹۹۸ سی سی بهره می‌برد که در اینجا با کمک سیستم پرخوران توربوشارژر، قدرتی به اندازه ۲۳۸ اسب بخار و گشتاوری به‌اندازه ۲۳۰ نیوتن متر یافته است. برای انتقال نیرو هم از یک گیربکس شش سرعته ترتیبی همراه با کلاچ مسابقه ای با فلایویل سبک‌وزن استفاده می‌شود.

Toyota GT86 CS-R3 rally car
Toyota GT86 CS-R3 rally car
Toyota GT86 CS-R3 rally car
Toyota GT86 CS-R3 rally car
علاوه بر بدنه، انتقال قدرت، موتور و همه اجزای مکانیکی خودرو با استانداردهای FIA R3 ساخته شده‌اند و گواهی شرکت در تمامی مسابقات رالی بین‌المللی از جمله مسابقات قهرمانی رالی جهانی WRC را نیز به همراه دارند.
قیمت این خودرو برای هر دو مدل ویژه آسفالت یا مسیرهای خاکی یکسان و ۸۴ هزار یورو معادل ۹۴ هزار دلار خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. Amirhossein

    ۶ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (20 ديدگاه)

    GT86 بدون اسپویلر عقب همیشه یه چیزی کم داره !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. 4MATIC

      ۶ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1054 ديدگاه)

      نظرسنجی
      جنسیس کوپه2013=لایک
      تویوتا جی تی=دیس

      موافقم 1
      مخالفم 2
    2. MAFIA

      ۶ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (435 ديدگاه)

      رالی رو بیشتر از هر مسابقه خودرویی دیگه دوست دارم.مخصوصا اینکه به اندازه فرمول 1 گرون نیستن و ماشین مال یه تیم باشه و تو رانندش با نهایت سرعت گاز بدی آخه مال خودم که نیست.کل کیفتو با این ماشین کنی
      و با ماشین خودت بیشتر از 100 کیلومتر بر ساعت نرونی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. 4MATIC

        ۶ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1054 ديدگاه)

        جنسیس کوپه هم قوی تره و هم اپشنش بیشتره وبازار دست دوم به تری هم داره و….

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ارمان

          ۷ بهمن ۱۳۹۳
          سوابق: (1307 ديدگاه)

          جنسیس کوپه یکی از ماشینهای سالهای اخیره که داغون ترین حس رانندگی رو داره , واقعا بده

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. سامورایی

      ۶ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (182 ديدگاه)

      عاشقتم TOYOTA

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. 4MATIC

        ۷ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1054 ديدگاه)

        اصلی ترین رقیب جنسیس کوپه میتسو بیشی اکلیپسه با موتور3800

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. armin

          ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (421 ديدگاه)

          اکلیپس سرور کوپس

          موافقم 0
          مخالفم 0
    4. bardia

      ۶ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (181 ديدگاه)

      دوستان بنده مقاله ی اصلی این ماشین Toyota GT86 CS-R3 rally car رو خوندم

      موتور این ماشین بین 240 تا 250 اسب قدرتش ذکر شده بود

      در ضمن موتورش توربوشارژ هم نشده
      سیستم خروجی کامل عوض شده و ECU برنامه ریزی مجدد شده و سیستم ورودی هوا و ضریب تراکمش فقط تغییر کرده
      پس توربو ذکر شده هم غلطه

      جدیدا خیلی مقاله هایی که میزارید پر اشتباه شده
      لطف کنید قبل اینکه بفرستید روی سایت یکبار چک کنین متنشو

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. mehrdad

      ۶ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      چرا 2015 جی تی وارد ایران نشده؟
      یعنی ورودشو ممنوع کردن؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ماهان گاز

    ۶ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (80 ديدگاه)

    این ماشین انگار فقط برای رالی درست شده مخصوصا دیفرانسیل عقب باشه عشق من دیفرانسیل عقب /حال میده دریفت کنی%

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. نوید

    ۶ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    بچه ها یه سول
    پرخوران یعنی چی؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. 4MATIC

      ۶ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1054 ديدگاه)

      2000براش کمه ولی می گن هندلینگش عالیه
      الان هم تو ایران با کیت150وبدون کیت130هستش

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. rasoul

      ۶ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (21 ديدگاه)

      نوید عزیز پر خوران معادل فارسی سیستمهای توربو چارجر و سوپر چارجر است

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. نوید

        ۶ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (1525 ديدگاه)

        خیلی ممنون

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. علی

      ۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (72 ديدگاه)

      سلام نویدجان درتمامی موتورهاحجم هوای ورودی به سیلندرازحجم سیلندرکمتره بنابراین بااستفاده از توربویاسوپرشارژرحجم هوای ورودی به سیلندرروافزایش میدن که به این عمل پرخوانی نیزمیگویندامیدوارم متوجه شده باشی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. hozhabr

    ۶ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (75 ديدگاه)

    با سلام مگه نمیگن ماشینای مسابقه ای فلایویل ندارن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. میــلاد

    ۶ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    کلا به بازار اومدن این ماشین بیخود بود!! منظورم برای استفاده شهری هست.
    میخواست با جنسیس کوپه رقابت کنه ولی الحق و ولانصاف خیلی از جنسیس پایین تره. مخصوصا موتوری. تنها برتریش تویوتا بودنشه!!

    خلاصه که این ماشین فقط به درد Race و Drift و رالی میخوره. تازه اونم نیاز به میل کشی کابین و تقویت موتور داره…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. pony car

      ۶ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (144 ديدگاه)

      موتور باکسری که رو این ماشین سوار سوبارو ساخته خودش به تنهایی به صدتا جنسیس برتری داره باید ماشین باز باشی تا بدونی تویوتا چی ساخته داری این ماشینو با اسباب بازیهای کره‌ای مقایسه می‌کنی سوپر شارژی که رو موتور این ماشین بستن اگه میشد رو جنسیس ببندند موتور میترکوند

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. میــلاد

        ۷ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (12 ديدگاه)

        دوست عزیز راحت میشه با کلمات بازی کرد و یه چیزی رو از عرش به فرش بکشی و برعکس. اما بازده واقعی ماشین رو شما در نظر بگیر بعد نظر بده. بنده از کره و هیوندای طرفداری نکردم تازه دل خوشی هم ازش ندارم.توی متن هم بخونی گفتم برتریش به تویوتا بودنشه!!!

        اما هم جنسیس کوپه 2013 داشتم و هم GT86 2013. بازده ای که جنسیس کوپه از لحاظ قدرت موتوری توی درگ یا شتاب گیری یا حتی دریفت روی آسفالت بهت میده، صد ساااال هم جی تی بهت نمیده. حتی با موتور سوبارو و دوتا سوپر شارژ.

        بازم میگم بنده کارشناس نیستم و این نظر شخصیم هست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. میــلاد

      ۶ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (12 ديدگاه)

      خداوکیلی کجای حرفای من دور از واقعیته که dISSLIKE میزنید؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. عینک

        ۶ بهمن ۱۳۹۳
        سوابق: (68 ديدگاه)

        خب دوست عزیز شک نکن یه چیزی هست که اینقد بقیه کاربرا دیس میدن.

        به چند دلیل دیسلایک خوردید:

        1: این خودرو برای رقابت با جنسیس اومد؟؟؟؟تویوتا و رقابت با هیوندا؟؟؟

        کجای این 2تا ماشین بهم میخوره که بخوان رقابت کنند؟یا تویوتا هنوز سواد کافی از خودرو نداره نمیدونست که جنسیس خیلی قوی تره؟؟؟

        2:هدف از ساخت این خودرو متفاوت بود و به هدفشم خوب رسید و چیزی که میخواست ارائه بده لذت رانندگی با یک خودروی ارزان قیمت بود.

        3: فقط بدرد ریس و رالی و دریفت؟ خب خودرویی میتونه همچین قابلیت هایی داشته باشه که در نمونه ساده و مجاز برای خیابان بهترین هندلینگ رو داشته باشه.

        برتری هاش نسبت به جنسیس که میگم بازم ربطی بهم ندارن

        بازدهی بیشتر موتور

        لذت رانندگی فوق العاده

        ارزش خرید به نسبت قیمت پرداختی

        نسبت قدرت به وزن بهتر

        کیفیت بسیار بیشتر برای استفاده بلند مدت

        این خودرو فقط بدرد عاشقان رانندگی میخوره.فقط

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. امیر محمد

    ۶ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (279 ديدگاه)

    اسپویلرشو فکر کنم یکی کش رفته
    اخه با اسپویلر برای مسابقات بهتره
    مثل لنسر هستش موتور نسبتا ضعیف ولی قدرت مانور و هندلینگ عالی
    با هندلینگ خوب میشه بزرگان رو به زیر کشوند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید

      ۶ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1525 ديدگاه)

      میدونم که میخواستی بگی بزرگان دیگرو …
      و یا بقیه ی بزرگان رو …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. ارماااام

    ۶ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    وووووووو،چه خبره ۹۴هزار دلار؟؟؟؟
    با ۹۴هزار دلار میشه بهترین ماشینای لوکس پورشه و لکسوس رو گرفت که در حذلت عادی این تویوتا جی تی ۲۵۰اسبی رو قورت بدن
    ۹۴هزاااااار دلار؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ارماااام

      ۶ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (9 ديدگاه)

      شمایی که دیس لایک دادی،ممیدونی ۹۴هزاردلار چندتا صفر داره؟با ۶۵دلار میشه یه کوروت گرفت

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Zonda R

      ۷ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      @.F
      ارمااام عزیز
      یه مطالعه اجمالی در مورد رالی و خودروهای توسعه یافته از مدل معمولی به رالی و تفاوت مدل ساده ی خیابانی با رالی و دلیل تفاوت قیمت بفرمایید
      بعد کاملا متوجه تفاوت قیمتش با مدل خیابانی
      از 25 هزار دلار به 94 هزار دلار میشید
      بعد چه ربطی داره معقوله ی رالی به خرید خودروهایی که قیمتشان به 94 هزار دلار میرسه کمی دقت در متن بفرمایید که گفته شده تحویل به تیم های خصوصی و شرکت کنندگان در رالی میشه
      در اخر چند سوال:
      ایا با خودروی عادی با قیمت 94 هزار دلار از برندی که گفتید لکسس یا پورشه میشه در مسابقات رالی شرکت کرد؟
      ایا شرکتهای خودرو سازی بزرگ نمیدونستن که با خوروی معمولی میشه در رالی شرکت کرد که تغییر عمده برای رالی میدن؟
      در ضمن کوروت 54000 دلار هست
      منبع سایت جنرال موتور
      ممنون که خوندی امیدوارم دلخور نشده باشی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. armin

    ۶ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (421 ديدگاه)

    هنوزم خیلی از لنسر ایوو پایین تره ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. سعید

    ۶ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    چراغای عقبشو خیلی دوست دارم من

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. علی - کیوج

    ۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (173 ديدگاه)

    فک کن مثلا با پورشه پانامرا یا لکسوس ال اس بخوای بری مسابقات رالی! اخه اینم مقایس است شما کردی/این ماشین تیونینگ شده واسه رالی واسه اینه قیمتش رفته بالا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. godfather

    ۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (196 ديدگاه)

    از gt86 زیاد استقبال نشد چون همه انتضار سلیکا رو داشتن ولی این با استهلاک بالا ضعفهاش نتونست زیاد بدرخشه
    تو ایران که هزینه هاش خیلی بالاست مخصوصا که هر سری نمایندگی بری جلوبندیش باید یه حالی بهش بدین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. احمد

    ۷ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام
    کسی میتونه چند آدرس کسانی که درب های افقی رو ماشین ترجیحاٌ ( تویوتاکرولا) نصب می کنند رو بده؟

    تهران و مشهد باشه بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا