تویوتا

تویوتا GT86 کانورتیبل بدون کمک سوبارو

یک سال پس از این که تویوتا خودروی نمایشگاهی FR-S با نام کانسپت باز FT-86 را در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۳ معرفی کرد، طبق گفته Doug Murtha معاون مدیرعامل شرکت Scion VP، آن ها به دنبال تولید این خودرو که مدت ها شایعات زیادی در مورد آن مطرح بود، بدون کمک شریک تولیدی خود سوبارو هستند. ولی واقعیت این موضوع که یک خودروی کانورتیبل Scion FR-S به این زودی ها وارد بازار آمریکا شود بعید به نظر می رسد.

Toyota 86 Open concept
Toyota 86 Open concept

از یک سو، تویوتا یکی از پر سودترین شرکت های خودرو سازی در دنیا می باشد، و مطمئناً با کمی تغییرات در بودجه های خود می تواند هزینه های طراحی و توسعه ی این خودرو را پرداخت کند. از سویی دیگر، با در نظر گرفتن این که ۱۰ خودروی برتر FR-S قبلی هیچ کدام کانورتیبل نبوده اند، و در نتیجه باید کارهای بیشتری روی طراحی بخش های مختلف آن انجام شود، هزینه ی انجام چنین پروسه های مهندسی مجدد قابل توجه خواهد بود.

Toyota 86 Open concept
Toyota 86 Open concept

سوبارو به عنوان بخشی از قرارداد همکاری خود با تویوتا، تمامی نسخه های بین المللی GT 86، FR-S و سوبارو BRZ را تولید می کند، ولی در صورت تحقق پروژه تویوتا، این ایده از بین خواهد رفت. یاسویوکی یوشیناگا مدیر برند تویوتا در مصاحبه با Automotive News می گوید:

ما این خودرو را می سازیم، بنابراین اگر ما آن را تولید نکنیم، این پروژه عملی نخواهد بود.

وزن افزوده شده خودرو نیز کیفیت عملکرد آن را در خطر قرار می دهد، و با توجه به یک منبع در تویوتا، با قرار دادن سقف نرم روی خودرو، ۳,۰۰۰ تا ۳,۵۰۰ دلار به قیمت FR-S اضافه می شود (قیمت آن در حال حاضر معادل ۲۵ تا ۲۹ هزار دلار می باشد). این موضوع قیمت مد نظر گرفته شده برای چنین خودرویی را به بالاتر از سقف مبلغی افزایش خواهد داد که در ابتدا برای برند سایون تصور شده بود. علاوه بر آن، از آن جایی که سایون دوباره در حال تمرکز بر روی محصولات ارزان قیمت می باشد، دور نمای یک مدل ۳۰ هزار دلاری به طور فزاینده ای بعید به نظر می رسد.

با احتمالی بسیار کم، جستجوی قطعات مربوط به یک GT 86 کانورتیبل نشان می دهد که تویوتا علاقه مند است تا نسخه کانورتیبل این خودرو را تولید کند. هر چند، با توجه به گفته منابع ما بسیار منطقی تر خواهد بود که تویوتا تا قبل از پایان طراحی و توسعه نسل دوم FR-S برای انجام این پروژه صبر کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آرش نهندیان فرد

آرش نهندیان فرد، مترجم اخبار دنیای اتومبیل و موتورسیکلت در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۶۷ دیدگاه‌ها

  1. arash1354

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (121 ديدگاه)

    جمع و جور و قشنگ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Saied

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    خشگله!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Azarbaycan

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (39 ديدگاه)

    سلام.به نظر من طراحی داخلی این ماشین نسبت به طراحی خارجی خیلی ضعیفه و کمی دور از انتظار مردم از چنینن شرکت بزرگ مثل تویوتا می باشد.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا