تویوتا

تیزر خودروی شهری تویوتا آیگو X جدید

درحالی‌که اکثر خودروسازان حاضر در بازار اروپا از کلاس خودروهای A خارج می‌شوند، تویوتا مطمئن است با نسل جدید آیگو می‌تواند از این کلاس پول درآورد. بجای همکاری مشترک با پژو و سیتروئن (مشابه کاری که قبلاً انجام شد)، این برند ژاپنی نسل جدید آیگو را به‌صورت اختصاصی و در اروپا طراحی کرده و قرار است تولید آن در کارخانه کالین جمهوری چک صورت گیرد.

از آنجایی که این روزها همه‌چیز با کراس اوورها درهم آمیخته، آیگو هم با پسوند X عرضه می‌شود که تلفظ آن کلمه “کراس” می‌باشد. همین پسوند اشاره‌ای به قدبلندتر بودن آن نسبت به سایر خودروهای این کلاس می‌باشد. تویوتا تائید کرده این خودرو نام رسمی آیگو X خواهد داشت. اگر به خاطر داشته باشید قبلاً کانسپت آیگو X پرولوگ و به عنوان پیش‌نمایشی از نسخه تولیدی معرفی شده بود. قرار است آیگو X جدید از سال ۲۰۲۲ روانه بازار شود.

این خودرو از همان پلتفرم TNGA-B یاریس بزرگ‌تر استفاده خواهد کرد. چیز زیادی درباره آیگو X نمی‌دانیم اما تویوتا قبلاً تائید کرده نیروبخش این خودرو بجای قوای محرکه الکتریکی شده از نوع درون‌سوز خواهد بود. حدس می‌زنیم این خودرو از پیشرانه ۳ سیلندر بنزینی تنفس طبیعی با قدرت کمتر از ۱۰۰ اسب بخار استفاده خواهد کرد.

آیگو X نگرانی زیادی از بابت رقبا نخواهد داشت زیرا تولید پژو ۱۰۸ و سیتروئن C1 متوقف شده و خبری هم از سه‌قلوی اشکودا سیتی گو، فولکس‌واگن آپ و سئات Mii نیست. هیوندای i10 رقیب اصلی تویوتا بوده و رنو توئینگو هم روزهای آخر خود را می‌گذراند و سوزوکی ایگنیس هم خودروی محبوبی نیست. از دیگر رقبای نه چندان پرطرفدار آیگو X می‌توان به کیا پیکانتو، فیات پاندا و میتسوبیشی اسپیس استار اشاره کرد.

کوچک‌ترین محصول تویوتا به غیر از محصولات Kei در ژاپن طی ماه نوامبر معرفی خواهد شد. آیگو X اولین خودروی تویوتاست که کارهای برنامه‌ریزی، طراحی و تولیدش در اروپا صورت خواهد پذیرفت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. خوشنام

    ۱۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (215 ديدگاه)

    چقدر بیریخته!

    موافقم 0
    مخالفم 6
    1. میثم

      ۱۵ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (3524 ديدگاه)

      😂😂😂😂
      مگه چیزیش معلومه که میگی بیریخته

      موافقم 8
      مخالفم 0
  2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    یه کلاس بشدت کسل کننده و فاقد هیجان، یادش بخیر یه زمانی هاچبک های باحالی هم تولید میشد اونم درهمین حد کوچیک مثل رنو کیلو v6 که بهشون هات هچ میگفتن…

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا