تویوتا

خاموشی و پارک خودکار در محصولات 2020 تویوتا

تویوتا دو ویژگی ایمنی جدید را برای کمک به رانندگان فراموش‌کار معرفی کرده است.


اولین ویژگی این خودروساز “خاموشی خودکار” نام داشته و در اکثر محصولات سال ۲۰۲۰ تویوتا در آمریکا نصب خواهد شد. همان‌گونه که نام این سیستم نشان می‌دهد، خاموشی خودکار پس از گذشت زمانی مشخص اقدام به خاموش کردن خودکار پیشرانه خواهد کرد.

این سیستم برای پیشگیری مالکان از ترک خودرو و فراموش کردن خاموشی پیشرانه و کار کردن آن‌ها به‌صورت درجا طراحی شده است. در صورتی که راننده خودرو را به‌صورت روشن در مکانی مثل گاراژ ترک کند وضعیت خطرناکی پیش خواهد آمد.


تویوتا می‌گوید این سیستم جدای از توانایی خاموش کردن خودکار پیشرانه می‌تواند نوتیفیکیشنی را از طریق برنامه‌ی موبایلی به گوشی هوشمند مالک بفرستد.

دومین سیستم ایمنی تویوتا هم “پارک خودکار” نام دارد. این ویژگی در خودروهای سال ۲۰۲۰ تویوتا که به گیربکس و ترمز پارک الکترونیکی مجهز هستند نصب می‌شود.


در صورتی که راننده به‌صورت ناگهانی از خودرو پیاده شده و گیربکس را در حالت پارک قرار ندهد، سیستم یاد شده به‌صورت خودکار گیربکس را در حالت پارک قرار می‌دهد و یا اینکه ترمز پارک الکترونیکی را درگیر می‌کند. تویوتا می‌گوید این تکنولوژی در مرحله اول اقدام به ایجاد هشدارهای صوتی و دیداری خواهد کرد.


ژاپنی‌ها می‌گویند این ویژگی‌های ایمنی جدید بخشی از تعهد بی‌چون‌وچرای آن‌ها برای بهبود ایمنی خودروهایشان است. اگرچه مالکان نباید تنها به این سیستم‌ها تکیه کنند اما خب دو سیستم یاد شده برای رانندگان بی‌دقت و فراموش‌کار بسیار خوب است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. سینا

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (69 ديدگاه)

    این نسل کرولا خیلی زیبا شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. سینا

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (69 ديدگاه)

    نظر سنجی::::
    فولکس واگن گلف لایک::::
    تویوتا کرولا هاچ بک دیسلایک::::

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. sina

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    به به
    دیگه کم کم خودروهای اقتصادی و امکاناتشون بنطرم بازار لوکس های پایه بدون اپشن رو میگیرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. farshad

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    جلوگیری از درجا کار کردن اپشن خیلی خوبیه
    اما میدونین دلیل اصلی این اپشن چیه؟
    تو اتحادیه اروپا خیلی از قوانین محلی درجا کار کردن ماشین رو ممنوع کردن به طوری که پلیس در صورت دیدن جریمه میکنه. خیلی از شهرها تنها تا یک دقیقه درجا کار کردن رو مجاز میدونن
    این درجا کار کردن تنها برا موقع صبح نیست. به طور مثال یه جا تصادف شده جاده بسته هست و امیدی به باز شدنش نیست اینجا یا باید ماشین خاموش بشه یا نهایتا یک دقیقه روشن میتونه بمونه. برا همینه تو تصادفات معمولا اعلام میکنن مسیر بسته هست یا بازه. چون اگه پلیس اعلام کنه باز هست و راننده با احتیاط رد بشه دیگه این قانون ممنوعیت درجا کار کردن ماشین ملغاء میشه.
    تو پارکینگ یا جاهایی که طرف پارک کرده و واستاده هم همینطوره. شما نمیتونی ماشینو روشن بزاری و اگه اون منطقه یک دقیقه درجا کار کردن رو مجاز اعلام کرده نهایتا یک دقیقه میشه روشن نگهداشت

    ساکن المانم و تو ایالتی که زندگی میکنم این قوانین اجرا میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. رضا 57

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (11 ديدگاه)

    این ویژگی خیلی خوبیه من خودم یکبار یادم رفت گیربکس تو حالت پارک بزارم از ماشین پیاده شدم رفتم و برگشتم دیدم ماشین با سر رفت تو جوب .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ارش

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    این طراحی جدید کرولا خیلی دوست دارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا