تویوتا

دایهاتسو آلتیس همزاد تویوتا کمری هیبرید

خودرویی که در تصاویر مشاهده می‌کنید شبیه تویوتا کمری است نه؟ خب همین‌گونه هست و نیست! چیزی که می‌بینید دایهاتسو آلتیس است اما اساساً تویوتا کمری‌ای بوده که به عنوان یک دایهاتسو ریبج شده است.


دایهاتسو که هم‌اکنون به‌صورت کامل تحت تملک تویوتا قرار دارد از سال ۲۰۰۰ تاکنون به فروش کمری‌ها با برند خود در ژاپن مشغول است. این بار دایهاتسو تنها یک نسخه از کمری را خواهد فروخت: نسخه هیبریدی ۲.۵ لیتری تک دیفرانسیل با مشخصات G.


با بهای اندکی بالاتر از ۳۰ هزار دلار، قیمت آلتیس مشابه کمری G می‌باشد. البته موضوع عجیب اینکه مصرف‌کنندگان ژاپنی که دنبال نسخه ارزان‌تر باشند باید نمایندگی دایهاتسو را ترک و وارد نمایندگی تویوتا شوند که در این صورت می‌توانند کمری X ارزان‌تر با بهای ۲۹ هزار دلار و نسخه G با پکیج چرمی (قیمت ۳۷ هزار دلار) را خریداری نمایند.


با عرضه آلتیس در نمایندگی‌های دایهاتسو و ارائه مدل‌های تویوپت، کرولا و نتز، تویوتا انتظار دارد تا هر ماه حدود ۲۴۰۰ دستگاه از این خودروها را به فروش برساند که در مقایسه با فروش حدود ۳۰ هزار دستگاهی این خودروساز در آمریکا عددی محسوب نمی‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۲۲ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    امیدوارم اینم مث سایون تعطیل شه تا تمرکز فقط رو تویوتا و لکسوس باشه.
    کلا زیرشاخه این شکلی خیری نداره بنظرم

    موافقم 0
    مخالفم 1
  2. شایان

    ۲۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (146 ديدگاه)

    فوق العادست کاش کمری دوباره وارد شه و کاش قیمت گذاریه نمونه هیبریدیش شبیه به سوناتا شه چون واقعا قیمت گذاریه خوبی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا