تویوتافولکس واگن

درگی که انتظار آن‌را ندارید! تویوتا هایلوکس در برابر فولکس‌واگن آماروک

تویوتا هایلوکس و فولکس‌واگن آماروک از محبوب‌ترین پیکاپ‌های بازار اروپا هستند. این خودروها معمولاً بار حمل می‌کنند یا خودروهای مسابقه‌ای خراب را یدک می‌کشند و به همین دلیل انتظار نداریم آن‌ها را در یک مسابقهٔ درگ ببینیم اما بااین‌حال، کارواو تصمیم گرفته این دو پیکاپ را در مسیر ۴۰۰ متر در برابر هم قرار دهد. هایلوکس به یک پیشرانهٔ ۲.۸ لیتری چهار سیلندر توربودیزل مجهز است که ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

از سوی دیگر، آماروک از یک موتور ۳ لیتری V6 توربودیزل با ۲۵۸ اسب بخار قدرت و ۵۸۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند؛ بنابراین واضح است که آماروک در این نبرد برتری قاطعی در قدرت دارد اما شاید هایلوکس بتواند این اختلاف را با حالت‌های اسپرت و پاور خود جبران کند. بااین‌حال، در عمل این حالت‌ها هیچ تفاوتی ایجاد نمی‌کنند و آماروک کاملاً هایلوکس را در گردوغبار خود جا می‌گذارد. در همهٔ مسابقه‌های درگ و رولینگ همین اتفاق تکرار می‌شود و پیکاپ تویوتا حتی در آزمایش ترمز هم مغلوب می‌شود.

هرچند هایلوکس در این رقابت کاملاً مغلوب رقیب آلمانی شد اما نسخهٔ GR که شایعه شده برای نسل بعدی آن ارائه خواهد شد، احتمالاً در پیست‌های درگ هم حرف‌هایی برای گفتن خواهد داشت. گفته می‌شود GR هایلوکس به پیشرانهٔ ۳.۳ لیتری V6 توئین توربو دیزلی نسل جدید لندکروزر مجهز خواهد شد که ۳۰۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. اگر این شایعات صحت داشته باشند، هایلوکس می‌تواند به رقیبی برای فورد رنجر رپتور تبدیل شود.

مشخصات فنی

فولکس‌واگن آماروک

تویوتا هایلوکس

پیشرانه ۳.۰ لیتری V6 توربودیزل ۲.۸ لیتری I4 توربودیزل
قدرت ۲۵۸ اسب بخار ۲۰۴ اسب بخار
گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر ۵۸۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۲۶۰ کیلوگرم ۲۱۲۵ کیلوگرم
قیمت ۴۳ هزار پوند ۴۰ هزار پوند

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۲۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    درسته ، هایلوکس رو شکست داد. ولی همین فولکس واگن برای تولید یک مدل پیکاپ نسل پنجم هایلوکس رو گرفت آرم فولکس واگن زد. فروخت.

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. Iman99

      ۲۳ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      مسلما تکنولوژی و مهندسی و توانایی فولکس واگن در سطح خیلی بالاتری از تویوتا هستش.
      مثل اینجا که فولکس واگن آماروگ از همه نظر بهتر از تویوتا هایلکس بود.
      ضمن اینکه نسل جدید فولکس واگن آمارو رو صفر تا صدش رو خوددفولکس واگن انجام داد که نتیجه هم مشخص شد که فولکس واگن آماروگ از همه نظر بهتر از تویوتا هایلوکس بود
      کلا فولکس واگن آماروگ آلمانی و فورد رنجر امریکایی از همه نظر بهتر از تویوتا هایلوکس هستن تو همه چیزای دیگه هم همینطوره

      موافقم 4
      مخالفم 2
  2. Amirreza

    ۲۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    با اینکهطرفدار خودروهای اروپاییم ولی تنها پیکاپ اروپایی که اگه پولشو داشتم میخریدم جی واگن وانته ، در کل پیکاپ سایز کوچیک ژاپنی و سایز بزرگ آمریکایی اما پیکاپ موردعلاقم همون جی واگن پیکاپه

    موافقم 0
    مخالفم 3
    1. RezaRs

      ۲۱ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1613 ديدگاه)

      جی واگن وانت😐 با 6×6 اید
      اون پولش انقدری هست که نگم حاجی

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. Amirreza

        ۲۱ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2724 ديدگاه)

        داداش منم نگقتم ارزونه گفتم عاشقشم

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. akrh78

          ۲۲ تیر ۱۴۰۰
          سوابق: (1358 ديدگاه)

          عه کارخونه گراز
          یه مدت بود یادم رفته بود 😅😂

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Iman99

      ۲۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      آره جی واگن پیکاپ خیلی خفنه یه چیزیه تو کلاس لندکروز وانت ولی جی واگن پیکاپ در سطح خیلی بالاتری هست و از همه نظر بهتر از اونه بصورت حرفه ای هم تو ارتش های کشور های مختلف و یا نیروهای عملیاتی استفاده میشه.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. شاهین

    ۲۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (107 ديدگاه)

    باید تاکوما رو میاوردن اون موقع مقایسه درست بود

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. mahan

      ۲۱ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      چرا اون وقت؟؟؟ تاکوما چه ربطی به اماروک داره

      موافقم 0
      مخالفم 1
    2. Iman99

      ۲۴ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      فولکس واگن آماروگ یا فورد رنجر از همه نظر خیلی بهتر از تویوتا هایلکس و تاکوما هستن.

      موافقم 2
      مخالفم 1
  4. محمد امین

    ۲۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2170 ديدگاه)

    میدونم مربوط به این بحث نمیشه ولی همیشه ی نکته های ریز و غیر قابل قبولی در درگ های کار واو وجود داره
    مثال زیاد هم من یک مورد رو میگم
    فراری ۸۱۲ در تست رولینگ از صد تا دویست رو در ۵.۳ثانیه میره ، و پورشه ۹۱۱ توربو اس در ۶.۲ ، البته این اعداد مربوط رولینگ میشه و نه درگ از حالت سکون ، با این اعداد میشه فهمید چیزی حدود یک ثانیه ۸۱۲ سریع تر هست و هرچه سرعت ها بیشتر بشه اختلاف هم بیشتر میشه مثلا در ۲۰۰ تا ۳۰۰ این اختلاف به چیزی نزدیک به ۳ ثانیه میرسه ،حالا ما توقع داریم که در رولینگ مثل ۴۸۸ و f8 ، فراری ۸۱۲ هم بتونه از پس توربو اس به راحتی بر بیاد ، اما اینطور نشد، واقعا خیلی خیلی خیلی خیلی عجیب هست، البته مثال زیاد هست برای گفتن ولی یه مدت هست مثل قبل دیگه این کانال رو برای مقایسه ماشین ها دوست ندارم و ای صرفا از خود کانال و اعضا اش خیل خوشم میاد

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. امین

      ۲۱ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (495 ديدگاه)

      فراری گاها بزرگنمایی میکنه جانم ۸۱۲ تو رولینگ بله میخوره از ۹۱۱ اون اعدادی که گفتی اعلامی فراری و مغایر با واقعیت هستن یه زمانی لافراری هم میگفت ۹.۷😂😂 در عمل ۱۱ میزد ۱۰.۵ میزد هایپر ۵ و کلی تشت های دیگه رو ببین که پی وان و ۹۱۸ چطور پودرش کردن(درگهای معتبر) در حالیکه پی وان و ۹۱۸ کواتر اعلامی ۹.۸ داشتن اعداد اعلامی درست نیست جانم مشکل از اونجاس

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد امین

        ۲۲ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2170 ديدگاه)

        عزیزم ، اینها اعداد فراری نیست ، خود فراری همیشه اعدادی رو که میگه خیلی از واقعیت کمتر هستن ، و هیچ وقت بزرگنمایی نکرده، auto topnl رو نگاه کن که با ۸۱۲ تاپ اسپید میزنه ،و این اعداد حاصلش میشه , و همین تاپ اسپید و تست های دیکه رو از ۹۱۱ توربو اس از همین کانال ببین، و با هم مقایسه کن ، طبق گفته ی auto top nl که بی حاشیه و بهترین در مورد تست خودرو هست و هیچ وقت درو غی در کار نیست ، ۸۱۲ در ۱۸ ثانیه و یک دهم میزنه ۰ تا ۳۰۰ و ۹۱۱ در ۲۲ ثانیه و ۲ ددهم، یعنی حدود ۴.۱ ثایته اختلاف دارن که خیلی هست، اگر با دیگر تایم هایی که به صورت غیر رسمی و توسط مالکان خودرو تست میشه چک کنی بازهم هم همیم اعداد به دست میاد و، دلیلش این هست که شما اطلاعات کافی رو ندارید ، چه طور ۸۱۲ از f8 در رولینگ میبره یا شونه به شونه میره، بعد f8 با اختلاف از توربو اس جلو میفته ، و اینکه چه طور ممکنه ۸۱۲ از ۹۱۱ ببازه
        همیشه به اینها نمیشه اعتماد کرد ، شما سعی کن با اطلاعات بیشتر راجب محصولات فراری صحبت کنی آقا امین ، بعدش هم هم لافراری و هم مکلارن p۱و هم ۹۱۸ چهارصد متر رو در ۹.۶ در شرایط متعارف زدند و رکوردش هم هست و سرعت لافراری هنگام عبور خط از هر سه بیشتر بود، این رو هم بگم که خود فراری شتاب لافراری رو ۳ اعلام کرد و ۲.۴ هم زد ، برندی مثل فراری اگر شما خرابش نکنی خودش هیچ وقت خودش رو خراب نمیکنه
        و این رو هم اضافه کنم که محصولات پورشه معمولا همیشه در شتاب اولیه و لانچ بهتر از فراری و مکلارن هستند ،اما هیچ وقت در شتاب ثانویه و رولینگ ها ، در حد محصولات مکلارن و فراری نبودند اگر یه مثال زدی که حرفم رو نقض کنه جایزه داری ، البته ماشین های رقیب از این برند ها ، و خودم هم به اندازه ی کل عمرم پورشه رو تک تک ماشین هاش از صفر تا صد خوندم و خیلی هم دوسش دارم و لی اینجا بحث کارواو هست و مقایسه ، درگ هاشون درست هسن همیشه، به غیر از زمانی که یه فراری وارد بحث بشه این رو دیکه همه میگن
        کلا کانالی که دلیل برتری ماشین رووفقط درگ و رول و ترمز میدونه خیلی خوب نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سروش

          ۱۸ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (24 ديدگاه)

          نمیدونم چرا با نام بردن این ۳ ماشین یاد گرند تور افتادم نمیدونم کدوم قسمت بود ولی همین ۳ ماشینو تست کردن با نتایج متفاوت ولی توی تایم پیست ۹۱۸ برنده شد

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. محمد امین

        ۲۲ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2170 ديدگاه)

        امین جان هیچ درگ معتبر و رسیم بین اون ۳ ماشین نگذاشتن و طبق همون درگ ها لافراری از همه در اول جلو افتاد با اینکه پورشه ۴ چرخ متحرک بود و توقع داشتم سریع تر لانچ کنه و در آخر مکلارن اول شد فراری دوم و پورشه سوم ،کسی کسی رو پودر نکرد

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. porsche

      ۲۱ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (749 ديدگاه)

      من کارواو رو به تاپ گیر (با مجری های جدیدش ترجیح میدم)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. akrh78

      ۲۲ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1358 ديدگاه)

      درگ رولینگی که برگزار میکنن یکم متفاوته،(البته رولینگ اول نه دوم)
      با سرعت 70 مایل بر ساعت دنده 6 و 7 هستن مثل کروزینگ تو بزرگراه، بعد که تخته میکنن گیربکس باید بیاد رو دنده پایین تر که مناسب شتاب گیری هست (دنده 3 معمولا) پس تو این تست عامل گیربکس هم دخیله
      اما درگ رولینگ دوم رو از دنده 3 شروع میکنن که دیگه گیربکس دخیل نباشه و فقط شتابگیری باشه

      حالا من نتایج و اعداد و ارقام رو یادم نیست که مقایسه کنم ولی گفتم این نکته رو بگم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد امین

        ۲۲ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (2170 ديدگاه)

        ممنون ، ولی بازهم به نظر من یه جای کار میلنگه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. Audi e_tron gt

    ۲۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (757 ديدگاه)

    من به پیکاپ های بزرگ بیشتر علاقه دارم
    اما به پیکاپ های سایز کوچک مانند ماوریک نه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امیرحسین

    ۲۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (444 ديدگاه)

    سلام.
    تشکر از جناب دهقان.
    چرا باید انتظارشو نداشته باشیم؟!وقتی که درگ های عجیب تر هم دیدیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. امیرحسین

    ۲۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (444 ديدگاه)

    سلام.
    چرا نمیشه کامنتو ویرایش کرد؟قبلنا میشد الآن هم فقط با pc میشه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Reza Waffen SS

      ۲۲ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      با گوشی هم میشه فقط بعد ویرایش باید پیج رو رفرش کنید

      موافقم 1
      مخالفم 0
  8. mahan

    ۲۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    جلوی اماروک شبیه داستر یا سوزوکی ویتارا هست چرا 😂😂 رخ هایلوکس رو ببینید و تمام!! البته این ها ماشین های مسابقه ای نیستن بیان یه افرود بریم بعدش ببینیم چندچندیم!یکسری درگ ها مسخره هستش مثل این میمونه که تفنگ رو فرو کنید توی یک شکم ادم خب هیچی پیش نمیاد کار تفنگ شلیکه و کار چاقو فرو کردنه!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    من که حال نکردم،دو تا وانت کسل کننده رو آزمایش کردن،هیچی مثل درگ پیکاپ های قلدر آمریکایی نمیشه،لطفا الان زیر کامنت کلی بگم بگم نکنید هایلوکس اینه اونه فلانه بهمانه،من خوشم ازش نمیاد….

    موافقم 3
    مخالفم 1
  10. میثم

    ۲۱ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    آماروک خرابی و استهلاک بالایی داره اصلا با هایلوکس قابل مقایسه نیست
    تو یوتوب کلیپهای زیادی از آمریکای جنوبی هستش که درصد بالای خرابی آماروک رو نشون میدن
    تو این سگمنت استهلاک و دوام، کاربردی بودن و قیمت خیلی مهم هستن نه شتاب و سرعت و …..
    همین کار واو تست کشش برگذار کرده بین هایلوکس و بنز ایکس کلاس که همون نیسان فرونتیر هستش و ایسوزو دی مکس که هایلوکس تونست ایسوزو و بنز رو با هم بکشه
    کلیپش تو پدال هستش

    موافقم 2
    مخالفم 0
  11. یوسف

    ۲۳ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (939 ديدگاه)

    با خاک یکسان ش کرد…. در واقع قهوه ای شد….

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا