تویوتاهوندا

درگ فلفل‌های تیز ژاپنی، هوندا سیویک تایپ R در برابر تویوتا GR یاریس

تویوتا یاریس در مسابقات درگ هیچ حرفی برای گفتن ندارد اما وقتی دو حرف GR به نام آن اضافه شود همه‌چیز عوض می‌شود. ما در مورد GR یاریس صحبت می‌کنیم یعنی هاچ‌بک داغی که از زمان معرفی همواری مورد تحسین قرار گرفته است تا جایی که کریس از تویوتا به خاطر سوپرا انتقاد کرد زیرا GR یاریس بدون کمک ب‌ام‌و فوق‌العاده خوب است؛ اما بااین‌حال آیا این فلفل تندوتیز ژاپنی می‌تواند حریف یک هاچ‌بک داغ دیگر، هرچند کمی بزرگ‌تر، مثل هوندا سیویک تایپ R بشود؟

برای مشخص شدن پاسخ این سؤال، کارواو در یک مسابقهٔ درگ بارانی، GR یاریس را در برابر سیویک تایپ R قرار داده است. البته میدانیم که این دو ماشین بسیار باهم متفاوت هستند زیرا سیویک از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند درحالی‌که در سینهٔ یاریس یک قلب کوچک ۱.۶ لیتری سه سیلندر توربو قرار گرفته که ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. از سوی دیگر اما نیرو در سیویک صرفاً به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود درحالی‌که یاریس به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است. انتقال نیرو در هردو ماشین هم توسط گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد.

همان‌طور که در ویدئو می‌بینید، مسیر درگ بسیار خیس است و در این شرایط کشش به‌اندازهٔ قدرت مهم خواهد بود؛ بنابراین، سامانهٔ چهارچرخ محرک یاریس از لحاظ کشش برتری بزرگی نسبت به انتقال قدرت محرک جلو دارد. علاوه بر این، تویوتا به میزان قابل‌توجهی سبک‌تر هم هست؛ اما آیا این‌ها کافی است تا تویوتای کوچک بتواند هوندای قوی‌تر را مغلوب کند؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر تماشا کنید.

مشخصات فنی

هوندا سیویک تایپ R

تویوتا GR یاریس

پیشرانه ۲.۰ لیتری I4 توربو ۱.۶ لیتری I3 توربو
قدرت ۳۲۰ اسب بخار ۲۶۰ اسب بخار
گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر ۳۶۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی
محور محرک جلو چهارچرخ
وزن ۱۳۸۰ کیلوگرم ۱۲۸۰ کیلوگرم
قیمت ۳۲,۸۲۰ پوند ۳۳,۴۹۵ پوند
[دانلود ویدئو]

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه

  1. پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹🇮🇷

    ۱۰ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (238 ديدگاه)

    چه فلفل های ریزی ولی خب من از سیویک بیشتر خوشم میاد

    موافقم ۳۱
    مخالفم ۶
  2. سامورایی از قله فوجی

    ۱۰ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    هر دو تا رو خیلی دوست دارم ولی یاریس رو بیشتر
    👑👑👑
    😍😍😍

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۹
  3. SF90 STRADALE

    ۱۰ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (3004 ديدگاه)

    چی ساخته این تویوتا 👍👍
    سیویک تو کلاس خودش یکی از بهترین هاست

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۰
  4. محمد

    ۱۰ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (608 ديدگاه)

    اگه میشه سر هر درگ یه نظر سنجی بذارید ببینیم کدوم محبوب تره

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۳
  5. 🇮🇹Amin_sto🇮🇹

    ۱۰ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (294 ديدگاه)

    عملکرد یاریس خیلی خوب بود ، صدای موتور هوندا سیویک در دور های بالاتر من رو یاد صدای ماشین برایان اوکانر تو فیلم سریع و خشن
    ۲ انداخت نیسان اسکای لاین بود فکر میکنم

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۳
    1. Hadi

      ۱۰ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2193 ديدگاه)

      جان؟ چیشد؟؟
      یاریس سیویک رو شکست داد!؟
      به قول اون خارجیه: پشمااام ریکت…

      موافقم ۷
      مخالفم ۱
  6. [AMIN_TROFEO]

    ۱۰ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (2051 ديدگاه)

    انتخاب من صد در صد سیویک
    اسپویلرش خیلی زیباست کلا از قطعات ایرودینامیکی زیاد استفاده کرده که باعث شده شلوغ بشه ماشین و من عاشق شلوغی ماشینم مثل تیون های منصوری

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۹
    1. 🇮🇹Amin_sto🇮🇹

      ۱۰ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (294 ديدگاه)

      درسته ماشین خیلی خوبی اما تنها ایرادی که داره دیفرانسیل جلو بودنش هست و هیجان یه ماشین دیفرانسیل عقب یا awd رو نداره

      موافقم ۶
      مخالفم ۶
      1. [AMIN_TROFEO]

        ۱۰ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2051 ديدگاه)

        اره خوب اینم هست ولی این ماشین برای شهر قیافه عجیب غریبی داره

        موافقم ۶
        مخالفم ۲
  7. Ramin

    ۱۰ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1341 ديدگاه)

    هردو خوبن.
    ولی همونطور که قبلا گفتم یاریس جی ار ، یه چیز دیگس.

    موافقم ۹
    مخالفم ۷
    1. [AMIN_TROFEO]

      ۱۰ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2051 ديدگاه)

      نه یاریس خوب نیست گرونه پول برند میگیره🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

      موافقم ۹
      مخالفم ۲
      1. Ramin

        ۱۰ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1341 ديدگاه)

        تویوتا پول برند میگیره.
        نه یاریس. یاریس اسمشه.

        وقتی یه برندی پول برندشو میگیره. وقتی یه ماشین خوب داده بیرون ناچاری باهاش کنار بیایی.

        ولی ۳۲ هزار پوند ارزونه. حدودا میشه ۴۵ هزار دلار.

        موافقم ۱
        مخالفم ۲
  8. Ahmedreza2002

    ۱۰ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1174 ديدگاه)

    اصلا باورم نمیشه یاریس ی تویوتا باشنکه ب خاطر قدرتش نه
    به خاطر نسبت بالای قدرت به حجم انجینش

    موافقم ۹
    مخالفم ۲
    1. [AMIN_TROFEO]

      ۱۰ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (2051 ديدگاه)

      از ۱.۶ ،۲۶۰ تا میکشه بیرون!!!!چه خبره!!!!تازه تویین توربو هم نیست!!!!
      دقیقا برای منم تویوتا بودنش عجیبه

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۲
      1. OMID

        ۱۰ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2052 ديدگاه)

        ۱.۶ توربو هست دیگه
        واسه انجین سه یا چهار سیلندر که دو تا توربو نمیزارن

        موافقم ۷
        مخالفم ۴
        1. [AMIN_TROFEO]

          ۱۰ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (2051 ديدگاه)

          کار ندارم برای چه موتوری تویین توربو میزارن🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️حرف من اینه که نسبت قدرت به حجم۱۶۲ با وجود اینکه تویین توربو نیست داره

          موافقم ۲
          مخالفم ۴
    2. سامورایی از قله فوجی

      ۱۰ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (1019 ديدگاه)

      تازه مدلی که برای رالی استفاده می کنن از همین موتور بیشتر از ۴۰۰ اسب قدرت داره ولی تو مدل جاده ای قدرت رو کم کردن که دوام بیشتری داشته باشه

      موافقم ۶
      مخالفم ۰
      1. [AMIN_TROFEO]

        ۱۰ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2051 ديدگاه)

        امکان نداره موتورش این باشه

        موافقم ۱
        مخالفم ۵
      2. Ahmedreza2002

        ۱۰ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (1174 ديدگاه)

        رو مدلای مسابقه ای که بحثی نیست مثلا از همین ۱.۶ لیتر تو فورمولا به تنهایی حدودا هشتصد اسب میگیرن (با کمک هایبرید بالای هزار اسب)

        موافقم ۴
        مخالفم ۰
        1. [AMIN_TROFEO]

          ۱۰ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (2051 ديدگاه)

          اخه تویوتا اصلا تکنولوژیش رو داره ۴۰۰ اسب از ۱.۶ بکشه بیرون؟

          موافقم ۰
          مخالفم ۱۰
        2. Ahmedreza2002

          ۱۰ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (1174 ديدگاه)

          تویوتا رو دست کم نگیر برادر
          تویوتا از انجین قدیمی و ی جورایی رده خارج ۵.۷L V8 لندکروزر ۲۰۰۰تسب گرفت تچ ی پروژه
          این که انجیناش پرفورمنس چندان خوبی اراعه نمیدن دلیلش این نیست ک نمی تونه

          موافقم ۴
          مخالفم ۰
  9. میثم

    ۱۰ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1417 ديدگاه)

    هر دو بدجور دلبری میکنن
    نمیشه انتخاب کرد

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۱
  10. مهدی

    ۱۰ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (704 ديدگاه)

    هیچ کدوم رو نمیتونم انتخاب کنم هر دو تاشون عالی هستن واقعا هاچ بک های خیلی عجیبی هستن سیویک قیافش برای شهر خیلی خوب نیست ولی مشکلی نداره دندش دستیه حالا دنده دستی هم خوبی های خودش رو داره دیفرانسیل جلو هم هست که این یه مشکل کوچیک هست یا باید عقب میشد یا ۲ دیفرانسیل جی ار یاریس وزنش خیلی خوبه گیربکسش که همون ۶ سرعته دستیه قیمتش خوبه ولی از سیویک بالاتره وزنش کم تره ۲ دره ولی سیویک ۴ دره هر دو تا شون واقعا عالین باورنکردنی هستند

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  11. بهنام

    ۱۰ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (492 ديدگاه)

    یاریس با اون موتور سه سیلندرش چقدر تند و تیزه؟ اسب بخار بیشتر سیویک اخرای مسیر به کمکش اومد ولی یاریس واقعا دور از انتظار ظاهر شده. خیلی خوبه

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  12. Abdi

    ۱۰ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (39 ديدگاه)

    فکرشم نمیکردم یاریس اینجور عمل کنه😍😍

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  13. Aryan kia

    ۱۰ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (340 ديدگاه)

    به نظر شما تویوتا میتونه سوپر اسپرت و هایپر کار بسازه؟
    ۱ لایک (بله)
    ۲دیسلایک(خیر)
    به نظر خودم میتونه چون هم تکنولوژی فوق العاده ای داره هم مهندسی عالی و هم دیگه طراحی های کسل کننده ای نداره

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا