دوئل تویوتا تاکوما و هوندا ریج‌لاین

در روزهای پایانی دور پنجم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال امروز به گروه پیکاپ‌های متوسط رسیده‌ایم. در دوئل قبلی این گروه شاهد رقابت میان میتسوبیشی ترایتون و سانگ‌یانگ اکتیون اسپرت بودیم. در این دوئل مجموعاً تعداد 1482 رأی به ثبت رسیده است که ترایتون توانست با دریافت 1403 عدد از آن‌ها یا 94 درصد از کل آرا پیروزی کاملاً قاطعانه و مقتدرانه‌ای کسب کند درحالی‌که اکتیون اسپرت فقط 79 رأی دریافت کرده است. حال امروز در دوئل دیگری از گروه پیکاپ‌های متوسط دو ژاپنی یعنی هوندا ریج‌لاین و تویوتا تاکوما در برابر یکدیگر قرار گرفته‌اند.

شورلت کلرادو

جی‌ام‌سی کانیون

هوندا ریج‌لاین

تویوتا تاکوما

؟

؟

فورد رنجر

مزدا BT50

نیسان ناوارا

رنو آلاسکان

فورد رنجر

؟

ایسوزو D-Max

تویوتا هایلوکس

فولکس‌واگن آماروک

مرسدس بنز X کلاس

تویوتا هایلوکس

؟

میتسوبیشی ترایتون

سانگ‌یانگ اکتیون اسپرت

فولکس‌واگن ترنسپورتر

فیات تورو

میتسوبیشی ترایتون

؟

تویوتا تاکوما

تویوتا برای اولین بار در فوریهٔ 1995 نسل نخست تاکوما را به‌عنوان پیکاپی متوسط و برای جایگزینی با هایلوکس در بازار ایالات‌متحده معرفی نمود. تاکوما صرفاً در بازار ایالات‌متحده عرضه می‌گردد و در اصل نقش هایلوکس را در این کشور بازی می‌کند. سپس دقیقاً 9 سال بعد یعنی در فوریهٔ 2004 در نمایشگاه شیکاگو تویوتا نسل دوم این پیکاپ متوسط را رونمایی کرد که تا آگوست 2015 به تولید رسید؛ بنابراین حالا تاکوما در نسل سوم خود قرار دارد که اولین بار در نمایشگاه دیترویت 2015 رونمایی شد. این نسل مانند نسل‌های قبلی روی پلت‌فرم بدنه روی شاسی مشترک با تویوتا هایلوکس، تویوتا فورانر، تویوتا پرادو و لکسس GX ساخته شده است. تاکوما که در دو نسخهٔ دو کابین و یک و نیم کابین تولید می‌شود، با دو پیشرانهٔ مختلف به بازار عرضه می‌گردد که هردو بنزینی تنفس طبیعی هستند. موتور اول یک واحد 2.7 لیتری چهار سیلندر با 160 اسب بخار قدرت است ولی ما برای این دوئل موتور قوی‌تر را انتخاب کرده‌ایم که از نوع 3.5 لیتری V6 است. این موتور 280 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور دارد که برای انتقال نیروی آن گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی و شش سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده است. تاکوما در حالت استاندارد به‌صورت دیفرانسیل عقب عرضه می‌گردد اما برای آن امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم وجود دارد. این پیکاپ ژاپنی سال گذشته با فروش 191 هزار دستگاه در ایالات‌متحده، بالاترین فروش تاریخ خود را به ثبت رساند درحالی‌که تا ماه سپتامبر امسال نیز 147 هزار دستگاه فروش داشته است.

هوندا ریج‌لاین

هوندا در سال 2005 پیکاپ متوسطی بنام ریج‌لاین را برای عرضه در بازار ایالات‌متحده معرفی نمود. نسل اول این پیکاپ روی پلت‌فرم دیفرانسیل جلوی هوندا مشترک با مینی‌ون اودیسه ساخته شده بود و پیشرانه‌های آن با آکورا MDX مشترک بود. این نسل تا سال 2014 به تولید رسید و پس از دو سال وقفه نهایتاً نسل دوم ریج‌لاین در نمایشگاه دیترویت 2016 رونمایی شد. این نسل بر اساس پلت‌فرم کراس‌اوور فول سایز پایلوت ساخته شده و در قسمت جلو هم شباهت زیادی به آن دارد تا جایی که می‌توان ریج‌لاین را نسخهٔ پیکاپ پایلوت دانست؛ بنابراین این پیکاپ ژاپنی برخلاف رقیب هم‌وطنش، ساختاری یکپارچه داشته و خودرویی دیفرانسیل جلو است اما سامانهٔ چهارچرخ محرک برای آن قابل سفارش است. گزینه‌های قوای محرکهٔ ریج‌لاین نیز بسیار محدود است به‌گونه‌ای که تنها با یک موتور عرضه می‌گردد که از نوع 3.5 لیتری V6 بنزینی تنفس طبیعی است. این پیشرانه که 280 اسب بخار قدرت و 355 نیوتن متر گشتاور دارد، با پایلوت مشترک است. برای انتقال نیرو هم تنها یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده است. همچنین ریج‌لاین برخلاف تاکوما صرفاً به‌صورت دو کابین تولید می‌گردد. این پیکاپ ژاپنی از هم‌کلاسان خود خودروی کاربردی‌تری است چراکه در زیر قسمت بار آن صندوق بار کوچکی تعبیه شده و درِ قسمت بار آن‌هم به دو صورت افقی و عمودی قابل باز شدن است؛ اما بااین‌حال ریج‌لاین از لحاظ فروش بسیار با تاکوما فاصله دارد به‌گونه‌ای که تا ماه سپتامبر امسال موفق به فروش تنها 26 هزار دستگاه در ایالات‌متحده شده است.

مشخصات فنی

هوندا ریج‌لاین

تویوتا تاکوما

پیشرانه 3.5 لیتری V6 3.5 لیتری V6
تنفس طبیعی طبیعی
قدرت 280 اسب بخار 280 اسب بخار
گشتاور 355 نیوتن متر 360 نیوتن متر
گیربکس 6 سرعته اتوماتیک 6 سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو/چهارچرخ عقب/چهارچرخ
شتاب صفرتاصد 6.6 ثانیه 7.9 ثانیه
مسافت 400 متر 15.2 ثانیه 16.1 ثانیه
حداکثر سرعت 180 کیلومتر/ساعت 180 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 10.9 لیتر (ترکیبی) 11.4 لیتر (ترکیبی)
طول 5.33 متر 5.39 متر
فاصلهٔ محوری 3.18 متر 3.23 متر
وزن 2006 کیلوگرم 2117 کیلوگرم
ظرفیت بار 670 کیلوگرم 530 کیلوگرم
ظرفیت کشش 2.3 تن 2.9 تن
قیمت 30,415 دلار 25,570 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

22 دیدگاه

  1. (Ali(Chevy Nova
    سوابق: (4223 دیدگاه) ,

    تاکوما رو تو وانتهاى غىر امریکایی خىلى دوست دارم
    راى من تاکوماى خشن

    پاسخ
    1. مهدی
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      با اون عذر خواهی که تویوتا بابت فروش یک دستگاه ماشینش به سفارت هند کرد دیگه حالم ازش بهم میخوره
      یعنی ما ایرانیا خیلی بی ارزشتر از یه ماشینش هستیم

      لعنت به تویوتا

      زنده باد هوندا
      تو این تست هم از هر لحاظ هوندا سرتره

      پاسخ
  2. (Ali(Chevy Nova
    سوابق: (4223 دیدگاه) ,

    دوستان در مورد کار درستى که توىوتا در فروش تاکوما کرد و نىسان هم همون راه رو در پىش گرفت بگم که این 2 خودروساز با شناخت کامل بازار هدفشون که امریکا بود محصولشون رو به شدت باب مىل امریکایی ها درست کردن
    مثل تاکوما رو با دقت ببىنىد تمام اجزاش باب مىل امریکاست
    این کار توىوتا و نىسان نشانگر اهمیت کلاس وانت در امریکاس که از ماشىن خانوادگى نظىر سدان ها هم بىشتر فروش دارن

    پاسخ
    1. شایان
      سوابق: (96 دیدگاه) ,

      دقیقا به خصوص جلوی ماشین که تویوتا خیلی شبیه وانتای آمریکایی کار کرده

      پاسخ
  3. Alireza
    سوابق: (133 دیدگاه) ,

    فنی که یکی هستن تقریباً، تاکوما رو انتخاب میکنم چون طراحی داخل و خارجش بنظرم جالب تره

    پاسخ
    1. حسین
      سوابق: (1577 دیدگاه) ,

      زاویه صندلی عقب تویوتا بنظر بهتره اما وسطش اومده جلو ولی مال هوندا نیومده جلو!
      عقب هوندا دریچه کولر برای صورت هم بنظر داره که تویوتا بنظر نداره! همچنین مصرف کمتر و شتاب بیشتر داره هوندا!
      اولش میخواستم به تویوتا رای بدم اما اهرش به هوندا رای دادم! البته داشبورد هوندا رو هم بیشتر پسندیدم!
      اما اگر تو امریکا بودم و یدک کشی اش واسم مهم بود ، تویوتا بهتر بود!

      پاسخ
  4. جلالى
    سوابق: (92 دیدگاه) ,

    تویوتا تاکوما ظاهرى زمخت داره اما هوندا ظاهرى ظریف تر
    مشخصاتشون هم تقریباً مساوى هستش
    من هوندا رو انتخاب مىکنم

    پاسخ
  5. MAHDI . CHEVROLET
    سوابق: (1431 دیدگاه) ,

    اینو بیخیال
    میتسوبیشی ترایتون ۹۴ درصد رای داشته
    فعلا بیشترین اختلافه

    پاسخ
  6. orangotan
    سوابق: (52 دیدگاه) ,

    تاکوما توی آمریکا جزو مورد اعتماد ترین مدلاس من تاکوما رو از نزدیک دیدم توی مشهد و خیلی از عکساش بهتره
    انتخاب بین این دوتا خیلی سخته ظاهره ریچ لاین هم عالیه ولی من برند تویوتا رو یجور خاصی دوس دارم مثل حس اعتماد چشم بستس

    پاسخ
  7. sina
    سوابق: (1118 دیدگاه) ,

    با احترام زیاد به ریج لاین بعنوان پیکاپ سال امریکا من تاکوما رو انتخاب میکنم به دو دلیل:
    یک محور عقب بودنش
    دوم قیافه خشنش
    کلا پیکاپ مورد علاقه منه تاکومای قلدر

    پاسخ
  8. Landscape
    سوابق: (126 دیدگاه) ,

    این دو تا خوراک تیون کردن هستند هر دو تا عالی ولی تویوتا معنی واقعی پیکاپ هست

    پاسخ
  9. آرش آمریکایی
    سوابق: (519 دیدگاه) ,

    ریج لاین زیاد آفرودیت نیس
    ولی تو مقالاتی که ازش خودم رانندگی باهاش تو شهر نرمی فوق‌العاده و شبیه به یه کراس اوور رو داره
    اما تاک ما آفروده و خشن و پر ابهته
    رای من تاکوما

    پاسخ
  10. حمیدرضا
    سوابق: (1476 دیدگاه) ,

    تاکوما قدرت کشش بیشتر و قیمت کمتری داره ظرفیت حمل بارش کمتر هست ولی شاسی نردبانی شما رو برای خارج شدن از جاده اسوده تر میکنه رای من تاکوما

    پاسخ
  11. mohamad
    سوابق: (558 دیدگاه) ,

    تو این مورد هوندا حریف تویوتا نمیشه
    پس تاکوما

    پاسخ
  12. Ahura
    سوابق: (48 دیدگاه) ,

    اون نوار کرومی براق رو جلو پنجره هوندا اصلا اصلا به اون هیبت ماشین نمیاد خیلی لوسه من اصلا حال نکردم

    پاسخ
  13. ali a
    سوابق: (412 دیدگاه) ,

    انتخاب خیلی خیلی سخته…هردو بهترین گزینه تو کلاس خودشونن با کیفیت و سخت کار و زیبا و نام آشنا..از گزینه های امریکایی بهترن هردو …

    پاسخ
    1. (Ali(Chevy Nova
      سوابق: (4223 دیدگاه) ,

      Ali a
      کلا زیاد حرص مىخورى از دست امریکایی ها
      حرص نخور جانم
      حرص نخور

      پاسخ
  14. رافال M
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    هوندا از همه لحاظ سره به جز قیمت
    یعنی 20% پول بیشتر برای قیافه و مشخصات فنی بهتر که به نظرم نمی ارزه
    بعد دارندگان این وانت های شاسی بلند از اون تیپ آدمایی نیستن که قیافه براشون مهم باشه
    پس تاکوما <

    پاسخ
  15. کیوان
    سوابق: (111 دیدگاه) ,

    هوندا ریج لاین در چند سال اخر هوندا در تمام ماشیناش از تویوتا سرتره این دوره در ایران بازار نداره کراس اوور C.RV را با راوفور مقایسه کنید اخیرا در امریکا سی ار وی اول و راوفور دهم شد انتخاب من هوندا

    پاسخ
  16. حمید ع
    سوابق: (157 دیدگاه) ,

    محور عقب بودن تویوتا برای انتخابش کافیه…باقی مشخصات بهترش فدای سر هوندا…

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.