تویوتا

دوئل تویوتا فورچونر و تویوتا لندکروزر پرادو

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، دور اول، قسمت سی‌وچهارم، اولین دوئل از گروه اس‌یووی‌های متوسط

دوئل‌های گروه اس‌یووی‌های متوسط در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

تویوتا فورچونر

تاریخ معرفی: جولای ۲۰۱۵

نسل کنونی: دوم

پلت‌فرم: تویوتا هایلوکس

امتیاز آر کاراَدویس: ۷.۵ از ۱۰

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: صفر دستگاه

فروش یازده ماه ۲۰۱۸ در اروپا: صفر دستگاه

نقاط مثبت: پیشرانهٔ دیزلی بی‌دردسر، رانندگی لذت‌بخش در دنیای واقعی، جذب دست‌اندازها و سواری خوب برای یک اس‌یووی با ساختار بدنه روی شاسی

نقاط منفی: سیستم اطلاعاتی-سرگرمی کهنه، فضا و دید کم صندلی‌های ردیف سوم، کمبود تجهیزات ایمنی فعال در مقایسه با رقبا

 

تویوتا لندکروزر پرادو

تاریخ معرفی: اکتبر ۲۰۰۹

نسل کنونی: چهارم

پلت‌فرم: –

امتیاز آر کاراَدویس: ۸ از ۱۰

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۵,۲۳۷ دستگاه

فروش یازده ماه ۲۰۱۸ در اروپا: ۶,۵۴۱ دستگاه

نقاط مثبت: برخورداری از هر آنچه که خانواده‌ها نیاز دارند، راحتی و کیفیت سواری عالی در مسیرهای آنرود، هماهنگی و کارکرد خوب موتور و گیربکس

نقاط منفی: سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ضعیف‌تر نسبت به رقبا، عدم توانایی مناسب برای بکسل کردن یک قایق بزرگ، فضای محدود صندوق بار در صورت استفاده از هر سه ردیف صندلی

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

تویوتا فورچونر

تویوتا پرادو

پیشرانه ۲.۸ لیتری I4 ۲.۸ لیتری I4
تنفس توربودیزل توربودیزل
قدرت ۱۷۵ اسب بخار ۱۷۵ اسب بخار
گشتاور ۴۵۰ نیوتن متر ۴۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۱۱.۸ ثانیه ۱۱.۹ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۸.۶ لیتر ترکیبی ۸.۵ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک ۸۰ لیتر ۹۵ لیتر
وزن ۲۰۹۵ کیلوگرم ۲۲۳۰ کیلوگرم
طول ۴.۷۹ متر ۴.۹۳ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۷۴ متر ۲.۷۹ متر
ظرفیت سرنشین ۷ نفر ۷ نفر
ظرفیت بکسل ۲.۸ تن ۲.۵ تن
قیمت پایه استرالیا ۴۲,۵۹۰ دلار ۵۳,۴۹۰ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=10215932]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. هادی

    ۲۷ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    تویوتا فورچونر از مخصوصا از نمای عقب زیبا ترین suv دنیا است. خیلی دوس داشتم اصلا فقط یک بار سوارش بشم…

    موافقم 2
    مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۲۷ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (10056 ديدگاه)

    این دیگه چه دوئل مسخره ای هست .

    مثل این میمونه که از یکی سئوال کنی ، پدرتو بیشتر دوست داری یا مادرتو . یا مثلاً از مادر خانواده بپرسند که کدوم یکی از این دو بچه اَت را بیشتر دوست داری .
    دو خودرو suv از یک خامواده .
    من که گزینه هیچکدام را میزنم .

    این دوئل مثل راز بقاء، بیرحمه

    موافقم 2
    مخالفم 2
  3. حسین وی

    ۲۷ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (463 ديدگاه)

    پرادو خیلی دوست داشتنیه مخصوصا 2 دربش
    ظاهر آفرودانه تریه هم داره
    ولی این مقایسه مثه این میمونه سیب قرمز برداری یا سبز

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. The notorious critic

    ۲۷ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (107 ديدگاه)

    در تلفظ درست تویوتا فورچنر است.فورچنر در بخش طراحی سر تر است و هردو نیز از یک موتور استفاده می کنند ولی در کل پرادو کاربردی تر است مخصوصا برای خانواده ها.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mad.z.Max

      ۲۷ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1839 ديدگاه)

      اتفاقا دقیقا فورچونر خونده میشه. فورچنر از کجا اومد :/
      گوگل ترنسلیت هم دیگه چندین ساله تلفظ داره، قبل از صدور فتوا اقلا یه سر به اونجا بزن

      موافقم 1
      مخالفم 1
  5. sina

    ۲۷ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    فورچنر چون با عملکرد یکسان ده هزارتا ارزون تره.
    فورچونر هیچوقت به اندازه ای که باید توجه ندیده.
    از دید من زیباترین اس یو وی تویوتاست بخصوص پشتش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Cadillac

      ۲۷ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (2596 ديدگاه)

      سینا جان ،فورچونر بیشتر واسع بازارآسیا هست
      و‌جهانی نیست مثه ویتنام اندونزی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sina

        ۲۷ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (2635 ديدگاه)

        ممنونم بابت اطلاعاتت رفیق

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. F22 RAPTOR

    ۲۷ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2596 ديدگاه)

    پلتفرم پرادو واسه نسل قبلی هایلوکسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. امیر

    ۲۷ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (164 ديدگاه)

    ماشینای تویوتا رو همیشه دوس داشتم اما همیشه قیمتاشون تو ذوق میزنه در حالی که قیمت کره ای ها خیلی مناسبتره اینجا به فورچونر رای میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محسن

    ۲۷ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (7 ديدگاه)

    چرا یه ماشین با دو تا کانفیگ (پیکربندی) رو با خودش مقایسه میکنید؟ خیلی زیاد این کار رو کردید؛ این دو تا ماشین یه پلتفرم هستن مگه میشه یه ماشین رو با خودش مقایسه کرد؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. حمیدرضا

    ۲۷ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    با احترام نظر من فورچونر هست چون قدرت بالای این خودرو در افرود رو کاملا درک کردم پرادو ماشین خوبی هست ولی منتهی برای شهر بهتره و در شهر من سواری کراس اور رو به یه اس یو وی ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. شاهرخ

    ۲۷ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر من فورچونراز نظر مشخصات فنی با پرادو فرقی نداره اما طراحی بهتری داره و از همه مهمتر قیمتش خیلی پایین تر از پرادو هستش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. حسین

    ۲۷ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    فورچونر عملکرد مشابه داره ، داخلش و بیرونش زیباست ، ابعادش مشابه هست ، قیمتش بهتره اما پرادو باکلاس تره!
    ب پرادو رای دادم?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. کاوه

    ۲۷ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (146 ديدگاه)

    فورچونر گزینه تویوتا برای جانشینی پرادو درآمریکا استرالیا و اندونزی ست. جفتشان یک اتومبیل هستند. این دو ئل واقعا بیربطه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا