ایسوزوتویوتا

دوئل تویوتا هایلوکس و ایسوزو D-Max

در قسمتی دیگر از سری رقابت‌های خودرویی پدال نگاهی داریم به کلاس پیکاپ‌های متوسط. این دسته از پیکاپ‌ها در بیشتر کشورهای دنیا خودروهای محبوبی هستند و به همین دلیل بسیاری از خودروسازان نماینده‌ای در این بخش دارند که موجب شده سگمنت پیکاپ‌های متوسط به سگمنتی شلوغ و بسیار رقابتی تبدیل گردد. این پیکاپ‌ها برخلاف وانت‌های تولیدی کشورمان، از لحاظ سطح تجهیزات و راحتی دست‌کمی از SUVهای مجهز بازار ندارند. همچنین این خودروها در کشورهایی چون تایلند و استرالیا بیش از دیگر جاهای دنیا محبوب هستند و به همین دلیل این کشورها را بهشت پیکاپ‌ها می‌دانند. البته در ایالات‌متحده به دلیل حضور پیکاپ‌های بزرگ، پیکاپ‌های متوسط تا حدودی در حاشیه قرار گرفته و فروش پایین‌تری دارند. وانت‌های حاضر در این گروه شامل نمونه‌های زیر می‌شود:

شورولت کلرادو

جی‌ام‌سی کانیون

مرسدس بنز X کلاس

فورد رنجر

تویوتا هایلوکس

تویوتا تاکوما

ایسوزو D-Max

هوندا ریج‌لاین

نیسان ناوارا

میتسوبیشی ترایتون

مزدا BT50

فولکس‌واگن آماروک

فولکس‌واگن ترنسپورتر پیکاپ

رنو آلاسکان

فیات تورو

سانگ‌یانگ اکتیون اسپرت

همان‌طور که مشخص است سازندگان ژاپنی بیشترین نماینده را در این کلاس دارند به‌گونه‌ای که تقریباً نزدیک به نصف شرکت‌کنندگان را به خود اختصاص داده‌اند به همین دلیل در اولین دور از دوئل‌های این گروه دو پیکاپ ژاپنی یعنی ایسوزو D-Max و تویوتا هایلوکس به مصاف یکدیگر رفته‌اند.

ایسوزو D-Max

D-Max به همراه مدل MU-X تنها محصولات سبک شرکت ایسوزو هستند چراکه این شرکت برخلاف گذشته، فعالیت خود در بخش خودروهای سبک را بسیار محدود کرده و بیشتر بر روی محصولات تجاری سنگین تمرکز نموده است. D-Max تنها پیکاپ این شرکت ژاپنی است که در سال ۲۰۰۲ به‌عنوان جایگزین مدل فَستر معرفی شد. این خودرو از پلت‌فرم جنرال موتورز استفاده می‌کرد که با شورلت کلرادو و جی‌ام‌سی کانیون مشترک بود. پس از ده سال نهایتاً در سال ۲۰۱۲ نسل دوم D-Max معرفی شد که بازهم از پلت‌فرم جنرال موتورز استفاده می‌کند. این در حالی است که چندی پیش نسل نخست D-Max توسط گروه بهمن در کشورمان عرضه شد. نسخهٔ سواری SUV این خودرو نیز با نام ایسوزو MU-X تولید می‌شود. هرچند ایسوزو برای D-Max از پلت‌فرم جنرال موتورز بهره جسته است اما از پیشرانه‌های ساخت خودش برای آن استفاده می‌کند که همگی از نوع دیزلی هستند. ما برای این دوئل قوی‌ترین پیشرانهٔ D-Max را انتخاب کرده‌ایم که یک نمونهٔ ۳ لیتری چهار سیلندر توربودیزل با ۱۷۵ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور است. همچنین این پیکاپ در انواع بسیار مختلفی چون تک کابین و دو کابین، شاسی پایین و شاسی بالا، تک دیفرانسیل یا دو دیفرانسیل و… عرضه می‌گردد که نمونهٔ دو کابین دو دیفرانسیل آن در رقابت ما شرکت کرده است.

تویوتا هایلوکس

تویوتا هایلوکس یکی از باسابقه‌ترین پیکاپ‌های دنیا است و از شهرت بالایی در سراسر دنیا برخوردار است. پیشینهٔ این پیکاپ جان‌سخت ژاپنی به سال ۱۹۶۸ و معرفی نسل نخستش بازمی‌گردد. حیات هایلوکس از این سال تاکنون بی‌وقفه ادامه داشته است و به‌زودی به سن پنجاه‌سالگی خواهد رسید؛ یعنی نیم‌قرن تجربه و موفقیت. این وانت هم‌اکنون در نسل هشتم خود قرار دارد که در ماه می ۲۰۱۵ در بانکوک رونمایی شد. هایلوکس از دیرباز در کشورمان هم حضور داشته است و ازاین‌روی برای ما ایرانیان هم خودروی کاملاً شناخته‌شده‌ای است. البته از سال ۱۹۹۵ به بعد، تویوتا پیکاپ جدیدی بنام تاکوما را برای شمال آمریکا معرفی کرد و عرضهٔ هایلوکس را در این منطقه خاتمه داد. سازندهٔ ژاپنی برای هایلوکس پیشرانه‌های بسیار متنوعی را ارائه می‌کند که شامل نمونه‌های دیزلی و بنزینی چهار سیلندر و شش سیلندر می‌شود. ما برای این دوئل و جهت هماهنگی با دیگر پیکاپ ژاپنی این نبرد، پیشرانهٔ ۲.۸ لیتری چهار سیلندر توربودیزل را برای هایلوکس برگزیده‌ایم که ۱۷۵ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. هایلوکس موردبررسی ما نیز مانند D-Max از نوع دو دیفرانسیل دو کابین است.

 

مشخصات فنی

تویوتا هایلوکس ایسوزو D-Max
پیشرانه ۲.۸ لیتری ۴ سیلندر ۳ لیتری ۴ سیلندر
قدرت ۱۷۵ اسب بخار ۱۷۵ اسب بخار
گشتاور ۴۲۰ نیوتن متر ۴۳۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
مصرف سوخت ۷.۶ لیتر (ترکیبی) ۷.۷ لیتر (ترکیبی)
طول ۵.۳۳ متر ۵.۲۹ متر
وزن ۱۹۵۵ کیلوگرم ۱۹۲۵ کیلوگرم
ظرفیت بار ۱۰۴۵ کیلوگرم ۱۲۵۰ کیلوگرم
ظرفیت کشش ۳.۵ تن ۳.۵ تن
قیمت پایه ۳۰,۱۷۰ دلار ۲۸,۳۵۰ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه

  1. آرش آمریکایی

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (585 ديدگاه)

    ایسوزو رو تو نمایشگاه بین المللی شیراز تو شهرک گلستان دیدم

    خیلی غوله برای یه وانته میان سایز

    وزن ایسوزو رو اشتباه کردید فکر کنم
    تصحیحش کنید لطفا

      1. امره Emrah

        ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (153 ديدگاه)

        خیلی شاخه

      2. #ali.m#

        ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (1850 ديدگاه)

        ماشین خودته سامان جان؟

        1. سامان اذری

          ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (2798 ديدگاه)

          نه داش مال دوستامه
          تقریبا هر هفته جمعه ها میریم افرود
          جای همه بچه ها خالیه اونجا

  2. Landscape

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (176 ديدگاه)

    تایلند بهشت پیکاپ ها !!!
    فکر کنم بهشت یه چیز دیگه است

    1. Ahmad

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1091 ديدگاه)

      حتما بهشت نباید تک بعدی باشه. بهشت آپشن زیاد داره.بعد تجربه قسمت اول بهشت به بخش دوم وارد میشید.
      راستی چرا به غیر از کامیونت های ایسوزو هیچ محصول دیگه ای تو ایران پیدا نمیشه.

  3. فرزاد لاکچری

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (119 ديدگاه)

    من به ایسوزو رای دادم گشتاور بیشتر و وزن بسیار کمتر و صد البته اتاق شیکتر و طراحی بیرونی هم از نظر من بهتره ولی کیه که ندونه تویوتا هایلوکس فوق العادس

    1. Ali

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (43 ديدگاه)

      خخخخخ ماذا فازا داداش لاکچری؟
      وزن بسیار کمتر؟ ۲۵کیلو فقط تفاوت دارن و گشتاورشونم زیاد فرقی نداره و میشه گفت یکیه
      طراحیشم از نظرم هایلوکس خیلی بهتره
      ولی کلا این تویوتاست و اون ایسوزو
      تویوتا قابل اعتمادتره

      1. فرزاد لاکچری

        ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (119 ديدگاه)

        یارو میاد فیس لیفت ماشینشو میده بیرون و ۲۰ کیلو وزن ماشینو کمتر میکنه و میگه با این کار ماشین N لیتر مصرف سوختش کمتر شد و ماشین رام تر شده تازه من فکر نمی‌کردم D_MAX وزنش کمتر از هایلوکس باشه از نزدیک ببینی متوجه میشی چی میگم من فکر میکردم حداقل ۱۰۰ کیلو وزنش بیشتر از هایلوکس باشه

  4. مهدی

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (718 ديدگاه)

    وزن ایسوزو رو فکر کنم اشتباه زدین

  5. امره Emrah

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (153 ديدگاه)

    دوس داشتم یه هایلوکس زیر پام بود همینجوری بی دلیل
    هایلوکس بلند رنگ مشکی با لاستیکای افرود فوق‌العاده میشه?

    1. #ali.m#

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1850 ديدگاه)

      من که دیوونشم ?

      1. سامان اذری

        ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (2798 ديدگاه)

        عکسشو زیر اولین نظر گذاشتم تایید شد ببین

  6. Kurtz

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (11347 ديدگاه)

    هایلوکس چون توانایی هاش نیاز به اثبات نداره.
    واسه ماشین سنگین اول و آخر کیفیت و قابلیت اعتماد
    و چه کسی بهتر از تویوتا …

  7. یاسین

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    رای من هایلوکس هایلوکس یعنی نیم قرن اصالت مهندسی جون سخت

  8. sina

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2018 ديدگاه)

    سلطون هایلوکس به سلامت باد.

  9. PaRHaM

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (733 ديدگاه)

    تو ویژگی های هایلوکس یه چیز رو از قلم انداختین??
    تعادل خارق العاده

    1. سامان اذری

      ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (2798 ديدگاه)

      تو همین پدال مطلبش رو گذاشتند که اون عیب رو برطرف کرند

  10. محمد

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هایلوکس یکی از بهترین پیکاپ های ساخته شده در تاریخه مخصوصا در نبرد ها،به طوری که لیبی به خاطر توان بالای هایلوکس و نقشی که در پیروزیشون داشته اسم جنگ رو تویوتا گذاشتن
    پ ن:چرا پای بیشتر مقایسه ها تویوتاس؟?

    1. بزرگمهر ( تویوتا جی تی وان )

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (61 ديدگاه)

      چون تویوتا بزرگترین و بهترین خودروساز جهانه

  11. افضل

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگر برنامه تاپ گیر و اون قسمتی که درمورد اون هایلوکس قرمز بود رو دیده باشید میفهمید چرا هایلوکس ارجع تره
    ماشینی که در طبقه بالای یک برج قرار گرفت سپس ساختمان رو تخریب کردن بعد ماشینه بیرون آورد ه شده از لابلای اوار رو با چند ابزار ساده روشن کردن از پس هر ماشینی بر نمیاد

  12. #ali.m#

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1850 ديدگاه)

    بدون شک تویوتا بهترین توی این بخش از پیکاپ هاست سرسخت و با کیفیت .
    علاوه بر هایلوکس .ریج لاین
    ناوارا و رنجر رو هم دوست دارم .

  13. شاهین

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (859 ديدگاه)

    انتخاب سخته.هر دو ژاپنی و هر دو جون سخت.انتخابم ایسوزو چون ارزونتره و از لحاظ فنی هم باید اوکی باشه احتمالا دیگه! قطعا برنده این سگمنت یه امریکاییه

  14. MAHDI . CHEVROLET

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1443 ديدگاه)

    مگه میشه به هایلوکس رای نداد

  15. Roham

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (385 ديدگاه)

    دو تاشون بسیار کار درست و جون سختن
    هایلوکس که یه جورایی نماد این کلاس شده ولی مدل ۲۰۰۷ و این مدلش ، هر دو تو بحث کنترل پایداری ضعیف عمل کردن و این از تویوتا بعیده!
    اگه یه برند نو پا و بی تجربه بود باز چیزی ولی تویوتا …؟!!!
    من به ایسوزو رای دادم ، من نسل اولش رو روندم که با سوخت بی کیفیت ایران هم خودشو خیلی خوب نشون داد
    با تمام احترامی که واسه هایلوکس قائلم از روندن ایسوزو بیشتر لذت بردم
    البته بازم میگم من هر دو این ماشینا رو نسل قبلیشون رو تست کردم ( هایلوکس ۲۰۰۷ و ایسوزو نسل اول ) گرچه هایلوکس بنزینی بود و البته به خاطر موتور موجود در ایرانش گشتاورش کمتر بود و خب قطعا این بی تاثیر نبود.

  16. lancer evo

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (212 ديدگاه)

    درود
    این مقایسه معلومه برندش هایلوکسه چون ایرانیا عاشقشن ب غیر کسانی ک غیر تویوتا رو هم میبینن ، هایلوکس پیکاپ خفنی نیس اینو با نگاه ب رقیباش میشه فهمید ، تو استرالیا ک ی تستی از همه پیکاپ ها گرفتن فورد رنجر. و فولکس اماروک برنده شدن ، ولی هایلوکس فقط ی حرفه ک افتاده تو دهن مردم ، دی مکس و رنجر و اماروک و ال ۲۰۰ و… همه از هایلوکس سرترن ، هایلوکس و بهتر بگم برند تویوتا بخاطر محبوبیتش هست ک همیشه برندس ، و هایلوکس هم از ماشینای شناخته شده این برنده پس طبیعیه علارقم برتری دی مکس ، تو رای دادن هایلوکس بنده بشه
    Evo will be back

  17. عرفان

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (451 ديدگاه)

    ماشین ک فقط عدد و رقم نیس
    این اصالت و دوامه ک ماشین رو، مااااشییین میکنه..
    با کمی تردید، هایلوکس

  18. ahmad

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (659 ديدگاه)

    دارن پشت هایلوکس دوشکا و توپ میذارن، شاسیش آخ نمیگه!
    کیفیت بالا و اصطحلاک خیلی کم و عمر مفید بالا هم که بماند!
    تویوتا هایلوکس بدون شک انتخاب منه

  19. aref

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (9 ديدگاه)

    دیدگاه…جلوی اسم تویوتا که باید سر فرود آورد ابر خودروساز افتخار تمام آسیا . البته که هایلوکس ولی خداییش هموطنش هم چیزی کم نداره

  20. حمیدرضا

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2398 ديدگاه)

    من به ایسوزو رای دادم چون به نظرم کارایی بیشتری داره خصوصا میزان حمل بارکه تو این ماشین خیلی مهمه و قیمت که کمتر هست

  21. AMIN

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (121 ديدگاه)

    من فکر میکنم با خرید تویوتا خیال آدم از خیلی چیزها راحته.. تویوتا همیشه میانه رو و با احتیاطه.. ولی واسه من ال ۲۰۰ جذابتره چون قدیمیشو داشتیم و خیلی واسم جذابتر بود..

  22. ARASH

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (132 ديدگاه)

    ایسوزو وزن کمتری داره و خیلی بهتره پس چرا باید به هایلوکس رای بدم

  23. Ali...s

    ۱۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من به ایسوزو رای دادم
    البته به اینم اشاره کنم که اگه قیمت‌هاشون تو یه رده بود حتماً هایلوکس انتخاب من بود

  24. Ali

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من اول شناختی ازهایلوکس نداشتم
    وقتی رفتم سربازی مرز ایران وترکیه اونجا دیدم چه ماشین پرقدرتی است، پشت ماشین پراز کپسول گاز، جیره غذا حتی خود سربازا هم کیپ مینشستن
    ماشین تا خرخره پر نمیشد نمیزاشتن بره
    زمستون بود دو سه ساعت فقط سربالایی اونم تو برف وگل هیچی هم حالیش نمیشد همینطورمیرفت
    یادمه فقط بنزین میریختیم وبس.

  25. حمید

    ۱۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام . در کشور ما چون تعداد برندهای خودرو کم هست و مقایسه بین تعداد محدودی صورت میگیره. در اینکه تویوتا هایلوکس در این کلاس خودرو عالی و پر قدرتی هست شکی نیست . ولی اینو هم باید بگم ایسوز هم الحق عالیه . تنها حسنش به نظر من قیمتش هست نسبت به هایلوکس
    و تنها عیبش باز به نظر من دیزلی بودنش هست.

  26. حمید

    ۱۶ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تحریم ها ، بالا بودن تعرفه واردات خودرو ، ضعیف بودن سطح قدرت خرید مردم و سایر عوامل محدود کننده ، باعث شده که از ماشین های روز جهان غافل بشیم و به اتومبیل هایی دل ببندیم که شاید برای ما شاخ ترین باشن ولی در رتبه بندی های جهان ، حتی جزء ۱۰ تای اول هم نیستن. مثل سانتافه ، سوناتتا ، اسپورتیج و حتی گروه رنو . هایلوکس هم خوبه ولی کجا؟ در ایران .

  27. اسد

    ۱۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هایلوکس بی نظیر بدون هزینه من هایلوکس را ۴۰۰هزار کیلومتر تو جاده وکوه وبیابون روندم فقط لنت جلو و۴حلقه لاستیک تو ۳۰۰هزار کیلومتر عوض کردم همین دیگه تا تهش بخونید دوستان

  28. احسان

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ماشین ۳ لیتری مصرف این ، کشتاور آن ، وای وای . . . .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
X