دوئل تویوتا C-HR و هوندا HR-V

در دومین قسمت از دور سوم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال، طبق معمول نویت گروه کراس‌اوورهای کامپکت است. گروهی که شلوغ‌ترین کلاس خودرویی رقابت‌های ما محسوب می‌شود. در دومین دوئل این گروه، نیسان کیکس و هیوندای کرتا روبروی هم قرار گرفتند که در این رقابت مجموعاً 1424 رأی به ثبت رسید. از این میزان، کیکس توانست 1062 رأی کسب کند درحالی‌که کرتا موفق به کسب تنها 362 رأی شد. بدین ترتیب نیسان کیکس با کسب 74 درصد از کل آراء، پیروز دوئل دوم گروه کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت لقب گرفت. حال در سومین دوئل این گروه، دو کراس‌اوور ژاپنی یعنی تویوتا C-HR و هوندا HR-V رودرروی یکدیگر قرار گرفته‌اند. در جدول زیر نیز می‌توانید شرکت‌کنندگان و دوئل‌های این گروه را مشاهده کنید.

سانگ‌یانگ تیوولی

سوزوکی ویتارا

مزدا CX-3

میتسوبیشی ASX

سوزوکی ویتارا

؟

نیسان ترانو

رنو داستر

سوبارو XV

سوزوکی SX4

؟

؟

جیپ رنگید

فیات 500X

نیسان جوک

فورد اکواسپرت

؟

؟

پژو 2008

سیتروئن C4 کاکتوس

هوندا HR-V

تویوتا C-HR

؟

؟

شورلت ترکس

اوپل موکا

اشکودا یتی

فیات 500L

؟

؟

کیا سول

لادا ایکس‌ری

رنو کپچر

اوپل کراسلند

؟

؟

سئات آرونا

فولکس‌واگن T-Roc

هیوندای کُنا

کیا استونیک

؟

؟

نیسان کیکس

هیوندای کرتا

سیتروئن C3 ایرکراس

ام‌جی ZS

نیسان کیکس

؟

تویوتا C-HR

پس از افزایش انفجاری محبوبیت کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت، خودروسازان نیز یکی پس از دیگری به این کلاس وارد شدند تا این سگمنت به شلوغ‌ترین و رقابتی‌تری بخش در بین کراس‌اوورها تبدیل شود. یکی از این شرکت‌ها، تویوتا بود که در ابتدا با معرفی کانسپتی بنام C-HR در نمایشگاه پاریس 2014، قصد خود برای ورود به بخش کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت را اعلام کرد. سپس در نمایشگاه فرانکفورت 2015 کانسپت دیگری با همین نام رونمایی شد که به نمونهٔ تولیدی نزدیک‌تر شده بود. سرانجام در نمایشگاه ژنو 2016 تویوتا از نسخهٔ تولیدی C-HR پرده برداشته و رسماً به کلاس کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت وارد شد. این خودرو روی پلت‌فرم جدید TNGA تویوتا ساخته شده که با خودروهایی چون پریوس و کرولا مشترک بوده و نسخه‌ای از آن در نسل جدید کمری هم استفاده شده است. C-HR از طراحی کاملاً جدید و جوان‌پسندی برخوردار است که آن‌را از دیگر محصولات تویوتا متمایز می‌کند. برای این کراس‌اوور سه پیشرانهٔ مختلف ارائه می‌شود که لیست آن‌ها از یک واحد 1.2 لیتری چهار سیلندر توربو آغاز می‌شود. مدل بعدی نسخه‌ای هیبریدی است که به یک پیشرانهٔ 1.8 لیتری چهار سیلندر بنزینی مجهز است؛ و نهایتاً یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی هم برای C-HR در نظر گرفته شده که البته فقط در بازار ایالات‌متحده عرضه می‌شود و ما هم همین موتور را برای این دوئل انتخاب کرده‌ایم. این پیشرانه 144 اسب بخار قدرت و 188 نیوتن متر گشتاور دارد که توسط یک گیربکس CVT به چرخ‌ها انتقال پیدا می‌کند. تویوتا C-HR در کشورمان هم حضور دارد که در دو نسخهٔ 1.2 لیتری و هیبریدی عرضه می‌شود و هر دو دقیقاً با قیمت یکسانی معادل 172,900 میلیون تومان عرضه می‌شوند.

هوندا HR-V

HR-V سابقهٔ بیشتری از رقیب هم‌وطنش دارد به‌گونه‌ای که معرفی نسل نخست آن به سال 1998 بازمی‌گردد. البته یک سال قبل از این تاریخ، در نمایشگاه خودروی توکیو 1997 هوندا کانسپتی بنام J-WR را رونمایی کرد که پیش‌نمایشی از نسل نخست HR-V بود. سپس این خودرو به‌زودی به تولید رسیده و به‌عنوان یک کراس‌اوور کوچک با ظاهری جعبه‌ای شکل به بازار آمد. تولید نسل اول HR-V در سال 2006 به پایان رسید و پس‌ازاین برای چند سال خبری از این کراس‌اوور ژاپنی نبود تا اینکه هوندا در نمایشگاه نیویورک 2014 نسل دوم آن‌را رونمایی کرد. این نسل HR-V از لحاظ طراحی هیچ شباهتی با نسل قبلی خود نداشته و استایل کاملاً متفاوتی با آن دارد. البته HR-V جایگزین مدل‌های المنت و کراس‌رود هم محسوب می‌شود. HR-V که روی پلت‌فرم مشترکی با هوندا فیت ساخته شده است، در برخی بازارها مانند بازار داخلی ژاپن با نام وِزِل عرضه می‌شود درحالی‌که نسخه‌ای از آن‌هم با تفاوت‌هایی جزئی در ظاهر با نام XR-V در چین تولید و عرضه می‌شود. هوندا این کراس‌اوور ساب‌کامپکت خود را با سه پیشرانهٔ مختلف عرضه می‌کند که دو نمونهٔ آن‌ها از نوع 1.5 لیتری چهار سیلندر بوده و سومی یک واحد 1.8 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی است که ما هم همین موتور را برای این رقابت انتخاب کرده‌ایم. این پیشرانه 141 اسب بخار قدرت و 172 نیوتن متر گشتاور دارد که در حالت استاندارد به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن وجود دارد. برای انتقال نیروی موتورها هم یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی و یک واحد CVT در نظر گرفته شده است. به‌تازگی زمزمه‌های عرضهٔ هوندا HR-V در کشورمان هم شنیده می‌شود و به‌زودی شاهد عرضهٔ آن توسط فامیلی موتور خواهیم بود.

 

مشخصات فنی

تویوتا C-HR هوندا HR-V
پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر 1.8 لیتری 4 سیلندر
تنفس طبیعی طبیعی
قدرت 144 اسب بخار 141 اسب بخار
گشتاور 188 نیوتن متر 172 نیوتن متر
گیربکس CVT CVT
محور محرک جلو/چهارچرخ جلو/چهارچرخ
شتاب صفرتاصد 10.5 ثانیه 8.6 ثانیه
مسافت 400 متر 18.1 ثانیه 16.8 ثانیه
حداکثر سرعت 170 کیلومتر/ساعت  190 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 8.1 لیتر (ترکیبی) 8.4 لیتر (ترکیبی)
وزن 1496 کیلوگرم 1335 کیلوگرم
طول 4.35 متر 4.29 متر
فاصلهٔ محوری 2.64 متر 2.61 متر
حجم صندوق بار 538 لیتر 680 لیتر
قیمت پایه 23,460 دلار 20,405 دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

29 دیدگاه

  1. Porsche & Mercedes
    سوابق: (58 دیدگاه) ,

    این مدل تویوتا از ماشینای مورد علاقمه😊
    هوندا شتاب و سرعتش بهتره مث اینکه…
    ولی خب بازم شکی تو انتخاب تویوتا ندارم

    پاسخ
    1. فقط انگلستان
      سوابق: (26 دیدگاه) ,

      پیشنهاد من برای جناب دهقان عزیز این هست که از ماشین هایی که تولیدشون متوقف شده و ماشین های کلاسیک آمریکایی و انگلیسی و ایتالیایی و آلمانی و ژاپنی و … هم دوئل برگزار بکنید یعنی روزی دو تا دوئل برگذار بکنید یکی از ماشین های روز و یکی هم از ماشین های کلاسیک یا توقف تولید شده این کار باعث جذاب تر شدن دوئل ها هم می شه یعنی نشون می ده اگه اعضای پدال تو زمان ماشین های گذشته بودن کدوم ماشین ها رو بیشتر دوست داشتن
      خوشحال می شم نظر جناب دهقان و عزیزان دیکه رو بدونم
      به امید پیشرفت و محبوبیت روز افزون مجله پدال.

      پاسخ
      1. Hamid...Audi
        سوابق: (656 دیدگاه) ,

        آقای دهقان این دو تا جفتشون قراره که تو ایران عرضه بشن. به نظرتون بهتر نبود با همون مشخصاتی که تو ایران میان رقابت کنن؟

        پاسخ
        1. ارمان
          سوابق: (1304 دیدگاه) ,

          نه دیگه حمید جان کار اند درایور مدل های ایران رو پوشش نمیده و سخت دوستانه چهارتا منبع دیگه رو هم برسسی کنن
          شتاب هوندا هم که از اریون گویا بیشتره فرمول ۱ به هوندا ساخته

      2. Mohammad
        سوابق: (1407 دیدگاه) ,

        پیشنهاد جذابیه اگه تیم پدال انجامش بده مسلما رقابت کلاسیکها همینقدر جذاب و نفس گیر خواهد بود

        پاسخ
      3. charger
        سوابق: (311 دیدگاه) ,

        ضمن تایید پیشنهاد دوستمون
        به نظرم اگه دوﺋل بین ماشینای جدید با نسلهای قبل خودش هم برگزار کنید عالی میشه
        به عنوان مثال من خودم یه دوﺋل بزارم
        فورد موستانگ مدل 2017 لایک
        فورد موستانگ مدل 2013 دیس لایک
        رای خودم مدل 2013

        پاسخ
    2. Moein
      سوابق: (74 دیدگاه) ,

      این مدل تویوتا بیشتر بهش میخورد مال هوندا باشه.هم اسمش ، هم نمای عقبش شبیه ماشینای هونداست

      پاسخ
  2. ARASH
    سوابق: (132 دیدگاه) ,

    یه پیشنهاد دارم این که دوئل برای خودروهایی که در بازار خودمون هست هم بزارید
    دوستان از طریق لایک و دیسلایک موافقت یا مخالفتتون را اعلام کنید
    موافقید لایک
    مخالفید دیس لایک

    پاسخ
    1. MAHDI . CHEVROLET
      سوابق: (1439 دیدگاه) ,

      این دوئل هم خوبی هایی داره هم بدی هایی
      خوبه چون میفهمیم که کدوما محبوبیت بیشتری یا تنفر کمتری دارن
      بده چون دوستان در دوئل خودرویی که دارن کاملا تعصبی برخورد می کنند البته در مورد خودروهایی که زیاد تو خیابونه
      در مجموع من دوئل برای خودروهای چینی یا وارداتی موافق هستم اما برای داخلی مخالفم
      نتیجه نهایی با شما دوستان

      پاسخ
    1. MAHDI . CHEVROLET
      سوابق: (1439 دیدگاه) ,

      فنی هوندا خیلی بهتره
      اما طراحی تویوتا بهتره
      قیمت هم هوندا
      در مجموع من به هوندا رای دادم

      پاسخ
  3. كوروش
    سوابق: (1071 دیدگاه) ,

    هوندا هم ارزان تره هم موتور قوی داره فقط طراحی خوبی نداره نسبت به تویوتا

    پاسخ
  4. sina
    سوابق: (1880 دیدگاه) ,

    طراحی تویوتا اونقدی جذاب تر بود که من چشمم رو به برتری های فنی هوندا بستم.
    قهرمان این سگمنت هم مزدا CX-3 هست از نظر من.
    تو سایت caranddrive هم مزدا اوله، تویوتا سوم و هوندا دهم !!!

    پاسخ
    1. Amir
      سوابق: (56 دیدگاه) ,

      من فک کنم تویوتا اگه یه ماشین با موتور 16 سیلندر ببا حجم 8 لیتر با ده یا پونزده تا توربو شارژ بزنه وزن ماشین هم یه تن باشه بازم فک کنم تهش از اون موتور 200 اسب قدرت بگیره با گشتاور 350 شتابشم 10 ثانیه
      نمیدونم تویوتا با قدرت و سرعت و شتاب چه مشکلی داره

      پاسخ
  5. عرفان
    سوابق: (384 دیدگاه) ,

    Ch r خیلی خوشگله اما موتور نسبتا ضعیفی داره
    ۱۷۰ میلیون خیلیه

    پاسخ
  6. Landscape
    سوابق: (176 دیدگاه) ,

    تویوتا و هوندا هر دو تاشون طراحی زشتی دارن(تو این کلاس) تویوتا طراحی بیرونیش هوندا طراحی درونیش تو این کلاس رنو کپچر از همه جهات بهتر هست

    پاسخ
      1. Landscape
        سوابق: (176 دیدگاه) ,

        شما نظرت رو چیه؟عزیزم
        آمار فروش کپچر تو اروپا جاهای دیگه مقایسه کن بعد به من بخند

        پاسخ
        1. مجتبی
          سوابق: (151 دیدگاه) ,

          ببین عزیزم آمار فروش ربطی به بهتر بودن نداره مثلا تو ایران پراید بالاترین فروش رو داره پس باید بگیم پراید خوبه یا مثلا رولزرویس فروش خیلی کمی داره چون لوکس و خاصه پس باید بگیم خودروهاش بدرد نمی خورن☺

        2. T.H.M
          سوابق: (571 دیدگاه) ,

          آخه مجتبی جان بحث این جاست که فروش جهانی CHR با اینکه تازه امسال اومده تو بازار و همچنین هوندا HRV از رنو کپچر بیشتره. طبق سایت focus2move در ۵ ماه اول سال ۲۰۱۷ هوندا HRV حدود ۱۳۸ هزارتا فروخته و تویوتا CHR حدود 117 هزار تا. در حالیکه رنو کپچر حدود 106 هزارتا فروخته. پس حتی اگه بحث فروش هم باشه تویوتا و هوندا بالاترن.
          مطلب بعدی هم این که ایشون گفتن هردوی اینا زشتن. عزیز من اگه CHR زشت بود که جزو 3 نامزد نهایی برترین طراحی سال 2017 قرار نمیگرفت. البته که خوب زیبایی یه چیز سلیقه ای و نسبیه و شاید تو نظر شما رنو قشنگ تر باشه که نظرتون قابل احترامه. اما اینکه قاطعانه بیاید بگید این دو تا زشتن، میتونه نشونه ی چیز دیگه ای باشه!!
          مطلب آخرم اینکه گفتید کپچر از همه جهات برتره. فقط 3 تا از اون همه جهات رو میشه بگید؟ البته برتری درست و درمون ها.

  7. محمد
    سوابق: (63 دیدگاه) ,

    من به هوندا رای دادم، ولی اگه eclipse cross بود به میتسوبیشی حتما رای میدادم

    پاسخ
  8. Raha Souri
    سوابق: (289 دیدگاه) ,

    یکی از خصلت های اختصاصی ما ایرانی ها همین تعصب داشتنه
    همیشه برای نظر دادن و انتخاب کردن ب حرف دلتون گوش کنید که چی میگه نه اینکه بگید فلان ماشین چون ژاپنی المانیه و…. پس خوبه
    برای سلیقه دیگران هم ارزش قائل بشید به خدا زمین و آسمون سوراخ نمیشه
    باتشکر(کلاس موعظه و نصیحت) 🙂
    c-hr

    پاسخ
  9. Ali
    سوابق: (43 دیدگاه) ,

    تویوتا تو همه چیز بجز شتاب بهتر از هونداست
    و این انتخابو سخت سخت میکنه
    با شک و تردید به هوندا رای میدم

    پاسخ
  10. Landscape
    سوابق: (176 دیدگاه) ,

    ☺?
    عزیزم می دونستم همچین جوابی داری
    کسی که همچین مثالی می زنه لازم به توضیح دادن نداره
    من که جوابی براتو امثال تو ندارم فقط برو با خدای خودت خلوت کنه
    ببین منطق چی می گه کدوم گزینه بهترینه…

    پاسخ
  11. charger
    سوابق: (311 دیدگاه) ,

    نمی دونم چرا با طراحی ch-r نمی تونم ارتباط برقرار کنم رای من هوندا

    پاسخ
  12. Alitalia
    سوابق: (62 دیدگاه) ,

    ٢٠ اسفند ٩۵ با هزار خواهش و التماس تونستم یه CHR تو نمایندگی شیراز ثبت نام کنم . دو روز پیش زنگ زدن که برم برای تکمیل وجه. مدل پایه ١٩۵ و فول ٢١٩ تومان. فکر میکردم ماشین مورد علاقمو پیدا کردم ومیتونم با ١٧٠ تومان صاحبش بشم.?با ناامیدی تمام و بعد از ۴ ماه انتظار انصراف دادم. متاسفم برای اونایی که رفتن و تکمیل وجه کردن. ایرتویا خونخوار ترین واردکننده هست.

    پاسخ
  13. F.A
    سوابق: (93 دیدگاه) ,

    درود بر شما
    برخی از مشخصات فنی تویوتا C-HR از جمله گنجایش صندوق بار با آنچه که قبلأ اعلام شده؛ اشتباه است!
    گشتاور مندرج در متن با گشتاور مندرج در جدول مشخصات فنی، متفاوت است!؟
    با سپاس از زحمات شما؛ لطفأ در اطلاع رسانی دقت بیشتری کنید.

    پاسخ
  14. Landscape
    سوابق: (176 دیدگاه) ,

    در جواب دوست فقط تویوتا و هوندا
    همون طور که شما بهتر از من می دونی رنو در بازار آمریکا حضور نداره ولی تویوتا و
    هوندا هم در آمریکا و هم در اروپا حضور دارن اگر فروش در بازار آمریکا رو بزاریم
    کنار فروش رنو بیشتر هست که نظر من روی اروپا بود بعد خود شما در نظرتون اشاره کردی که هوندا تازه وارد نیست و فروشش تواین چند سال از رنو در این سگمنت کمتر بوده
    در این کلاس فضای بار در کابین و صندوق یه ملاک مهمه که رنو از تویوتا و هوندا
    فضای بیشتری داره همچنین شما که بهتر می دونی تویوتا و هوندا وکلا ژاپنی ها
    ماشیناشون فوق العاده کم آپشن هستن ولی رنو آپشنای نه به اندازه کره ای ها
    زیاد ولی در حد استانداردی داره مهمترین فاکتور قیمت هست که برتری کپچر مشخصه مخصوصا در بازار ایران که قیمت کپچر 110 میلیونه ولی تویوتا و هوندا بهای زیادی دارن قیمت پایه کپچر در بازار بریتانیا از 15615 پوند شروع میشه ولی تویوتا و هوندا تقریبا سه هزار پوند گرون ترن
    در بخشه طراحی که برای من خیلی مهمه طراحی سیال و ساده رنو از همه زیباتر و
    چشمنوازتره نه مثل تویوتاست که طراحی فضایی و کوپه مانند داره که معلوم نیست کوپه هست یا کراس نه مثل هوندا ست که اصول اولیه مثل قرینه بودن
    رو نه دید گرفته و کلا برای من کپچر تو این سگمنت یکه حالا مهم نیست که بقیه
    چی در مورد من فکر می کنند ماشینا ما هم والا کپچر نیست باز میگم تو این سگمنت کپچر و رنو تمام فاکتور های برتری رو دارن.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.