تویوتاجیپ

دوئل جیپ کامپس و تویوتا رافور

کم‌کم دور سوم مرحلۀ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال رو به پایان است و امروز به گروه کراس‌اوورهای کامپکت رسیده‌ایم. در دوئل قبلی این گروه، کیا اسپورتیج و هوندا CR-V در برابر یکدیگر قرار گرفتند که جمعاً در هردو نظرسنجی این دوئل تعداد ۲۲۵۹ رأی به ثبت رسیده است. از این آراء، CR-V توانست با تصاحب ۱۹۴۶ رأی، قاطعانه با ۸۶ درصد از کل آراء پیروز رقابت شود درحالی‌که اسپورتیج موفق به کسب تنها ۳۱۳ رأی شده است. امروز در سومین دوئل کراس‌اوورهای کامپکت تویوتا رافور و جیپ کامپس به میدان رقابت پای نهاده‌اند.

فولکس‌واگن تیگوآن

سوبارو فورستر

هیوندای توسان

مزدا CX-5

؟

؟

ام‌جی GS

سیتروئن C5 ایرکراس

نیسان قشقایی

اوپل گرندلند

؟

؟

کیا اسپرتیج

هوندا CR-V

فورد اسکیپ

رنو کاجار

هوندا CR-V

رنو کاجار

اشکودا کاروک

پژو ۳۰۰۸

سئات آتکا

میتسوبیشی اکلیپس کراس

؟

؟

جیپ کامپس

تویوتا رافور

فولکس‌واگن گلف آلترک

سانگ‌یانگ کوراندو

؟

؟

جی‌ام‌سی تراین

جیپ چروکی

نیسان ایکس‌تریل

شورلت اکوئناکس

؟

؟

تویوتا رافور

رافور برای اولین بار به‌عنوان یک کراس‌اوور کامپکت در می سال ۱۹۹۴ در ژاپن معرفی شد. این خودرو که روی پلت‌فرم مشترکی با کرولا ساخته شده بود، در دو نسخه سه‌در و چهاردر تا سال ۲۰۰۰ روی خط تولید قرار داشت تا اینکه با نسل دوم جایگزین شد. رافور هم‌اکنون در نسل چهارم خود قرار دارد که برای اولین بار در نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۱۲ رونمایی شد؛ اما درحالی‌که تولید نسل سوم آن برای بازارهای صادراتی در سال ۲۰۱۲ خاتمه یافت، همچنان در ژاپن برای بازار داخلی تا سال ۲۰۱۶ به تولید رسید. همچنین از نسل سوم، نمونه سه‌در کنار گذاشته شد و رافور فقط به‌صورت پنج‌در عرضه گردید. نسل چهارم این کراس‌اوور ژاپنی اما روی پلت‌فرم MC تویوتا ساخته شده که با خودروهای فراوانی چون تویوتا اونسیس، کرولا، هریر، پریوس، سایون tC و xB، لکسس CT و NX و… مشترک است. در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۵ نیز تویوتا نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ این کراس‌اوور را ابتدا در نسخهٔ هیبریدی رونمایی کرد و سپس با مدل ۲۰۱۶ به بازار آمد. در این فیس‌لیفت تغییرات عمده در قسمت جلوی رافور انجام گرفته و در عقب نیز تغییراتی در چراغ‌ها و سپر اعمال شده است. این کراس‌اوور کامپکت توسط ایرتویا در کشورمان هم با قیمتی در حدود ۲۵۰ میلیون تومان عرضه می‌شود. رافور به همراه هوندا CR-V از پرفروش‌ترین کراس‌اوورهای بازار آمریکای شمالی است به‌گونه‌ای که سال گذشته بیش از ۴۰۰ هزار دستگاه از آن در این منطقه فروخته شده است. این خودرو با پیشرانه‌های مختلف بنزینی و دیزل عرضه می‌گردد که همگی از نوع چهار سیلندر با حجم‌هایی از ۲ تا ۲.۵ لیتر هستند. همچنین یک نسخهٔ هیبریدی هم از این رافور تولید می‌شود که سال گذشته افزایش فروش چشمگیری داشته است. ولی ما برای این رقابت پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر بنزینی تنفس طبیعی رافور را انتخاب کرده‌ایم که ۱۷۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۳ نیوتن متر گشتاور دارد. برای انتقال نیرو هم گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی، شش سرعتهٔ اتوماتیک و CVT در نظر گرفته شده است.

جیپ کامپس

اولین نسل از کامپس در نمایشگاه دیترویت ۲۰۰۶ به‌عنوان یک کراس‌اوور کامپکت رونمایی شد. این خودرو پلت‌فرم مشترکی با مدل پاتریوت داشته و هردو در یک سال معرفی شدند. همچنین کامپس یکی از نخستین کراس‌اوورهای جیپ محسوب می‌شود. تا پیش از معرفی کراس‌اوور ساب‌کامپکت رنگید، کامپس و پاتریوت کوچک‌ترین کراس‌اوورهای جیپ محسوب می‌شدند. نسل اول کامپس روی پلت‌فرم GS مشترک بین میتسوبیشی و کرایسلر ساخته شده بود که در محصولات میتسوبیشی مانند لنسر و حتی کراس‌اوور جدید اکلیپس کراس و همین‌طور در محصولات پژو-سیتروئن مانند سیتروئن C4 ایرکراس هم بکار می‌رود. نسل نخست کامپس برای سال ۲۰۱۱ مورد فیس‌لیفت قرار گرفت که در این فیس‌لیفت نمای جلویی آن به‌کلی تغییر کرده و به مدل بزرگ‌تر گرند چروکی شبیه شد. سپس سرانجام نسل دوم این کراس‌اوور آمریکایی برای اولین بار در سپتامبر ۲۰۱۶ در برزیل و به دنبال آن در نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۱۶ رونمایی شد؛ اما نسل دوم کامپس به‌عنوان جایگزینی برای هردو کراس‌اوور کامپس نسل اول و پاتریوت ارائه شده و بنابراین تولید پاتریوت سال گذشته به پایان رسید. این نسل از کامپس بر روی پلت‌فرم مشترکی با مدل کوچک‌تر رنگید ساخته شده و در طراحی هم خصوصاً در بخش جلویی دنباله‌روی نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ نسل قبلی است. کامپس سال گذشته بیشترین فروش در تاریخ ۱۰ سالهٔ خود را تجربه نمود و فقط در بازار آمریکایی شمالی به فروشی نزدیک به صد هزار دستگاه دست پیدا کرد. نسل دوم این خودرو نیز در چهار کارخانهٔ مکزیک، هند، چین و برزیل تولید شده و در سراسر جهان عرضه می‌گردد این اولین محصول جیپ محسوب می‌شود که در هند هم به تولید می‌رسد. برای این کراس‌اوور کامپکت آمریکایی طیف گسترده‌ای از پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی فیات-کرایسلر ارائه می‌گردد که مانند رافور همگی از نوع چهار سیلندر بوده و حجم‌هایی بین ۱.۴ تا ۲.۴ لیتر دارند. ما برای این رقابت پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر بنزینی تنفس طبیعی کامپس را انتخاب کرده‌ایم که ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۷ نیوتن متر گشتاور داشته و آن‌را از طریق یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک ZF به چرخ‌ها می‌رساند.

 

مشخصات فنی

تویوتا رافور

جیپ کامپس

پیشرانه ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر
تنفس طبیعی طبیعی
قدرت ۱۷۶ اسب بخار ۱۸۰ اسب بخار
گشتاور ۲۳۳ نیوتن متر ۲۳۷ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۸.۴ ثانیه ۸.۹ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۶.۷ ثانیه ۱۶.۹ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر/ساعت ۱۸۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۹.۴ لیتر (ترکیبی) ۹.۴ لیتر (ترکیبی)
وزن ۱۶۴۶ کیلوگرم ۱۶۷۰ کیلوگرم
طول ۴.۶۶ متر ۴.۳۹ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۶۶ متر ۲.۶۳ متر
قیمت پایه ۲۵,۴۰۵ دلار ۲۰,۹۳۵ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9799221]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۳ دیدگاه‌ها

  1. AMIR SCHUMACHER

    ۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    تویوتا بهتر‌ کار کرده ، پس انتخابم رو۴ هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AMIR SCHUMACHER

      ۹ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      دلیل اصلی انتخابم اینه که کیفیت ساخت و قابلیت اعتماد رو۴ نسبت به جیپ خیلی بیشتره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شایان

        ۹ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (146 ديدگاه)

        اصلا تا حالا جیپو از نزدیک دیدی؟؟؟؟که اعتمادت خیلی بیشتره؟؟

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. AMIR SCHUMACHER

          ۹ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          جیپ که همه دیدیم.
          رولزرویس که نیست.
          در ضمن ، سواد و معلومات اندکی کافیه تا بتونی از اعداد و ارقام JD Power و … سردربیاری.
          حتی شما هم با مراجعه به سایت JD power خواهی توانست متوجه عرایض من بشی.

          موافقم 1
          مخالفم 1
        2. reza

          ۹ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (208 ديدگاه)

          رای من هم تویوتا.
          شما اصلن کیفیت ماشین های تویوتا روفکر کن برابر با جیپن.
          امار فروش رو نگاه کن تو همون امریکا.
          هوندا سی ار وی و تویوتا رافور پر فروشترین خودرو های دنیا تو این سگمنتن.واین قدر فروش دارن که جزو 10 خورو پر فروش دنیا باشن.
          خودمون هم رافور قبل عید خریدیم از لحاظ امکانات بلا استفاده همانند کره ای و فرانسوی شاید از دید ایرانی ها نقض داشته باشه ولی یه سواری بهت میده که فرانسوی و کره ای به هیچ عنوان قابل مقایسه نیستن.جیپ های جدید هم از نزدیک ندیدم والا

          موافقم 2
          مخالفم 0
        3. شایان

          ۹ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (146 ديدگاه)

          آقای با سواد در این حد میدونم که وقتی صحبت در مورد شاسی بلند میشه تنها ماشینی که میتونه با جیپ رقابت کنه لندروور رنجروور و البته بنز جی کلاس
          بعدشم از توس عکس چجوری فهمیدی جیپ بی کیفیته؟؟؟؟؟

          موافقم 2
          مخالفم 1
        4. کاوه آهنگر

          ۹ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (432 ديدگاه)

          ای بابا، شایان خان تمام تصورات ذهنی مارو در مورد شاسی بلندها نابود کردی 😢 . تا الان حضرات لندکروزر و پاترول و لکسس ال ایکس و پاجرو و اینفینیتی QX80 رو خیلی قبول داشتم اما تصورات ما با این فرمایشات شما جور در نمیاد 😁
          ضمنا شایان خان، در دنیا منابعی هستند که ماشین هارو از جهات گوناگون تست و بررسی میکنن و در این تست ها جیپ معمولا در قعر جدول ها حضور داره و لکسس و تویوتا معمولا در رتبه های اول و دوم جدول هستند.
          دیگه لازم نیست که هر مرتبه بگیم که تویوتا و لکسس در کیفیت پیشتاز هستن

          موافقم 1
          مخالفم 1
        5. AMIR SCHUMACHER

          ۹ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          والا من کلیپ آفرود در یوتوب دیدم جیپ گیر کرد و آئودی Q7 رد شد.
          دوران این حرفایی که شما میزنی تموم شده‌. الان همه ی خودروسازان برای بهترین بودن تلاش میکنن.

          موافقم 1
          مخالفم 1
        6. Amir Machine

          ۹ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1199 ديدگاه)

          در مورد کیفیت قبول دارم که جیپ در حد تویوتا نیست چون تو بررسی‌هایی مثل JD پاور اکثراً تویوتا و لکسس در صدر لیست قرار دارن و متاسفانه جیپ و بطورکلی گروه فیات-کرایسلر تو رتبه‌های پایینی قرار میگیرن.
          اما در مورد توانایی‌های آفرود!
          دوستان! کامپس یه کراس‌اووره که از لحاظ قابلیت آفرود باید با همین رافور یا لکسس NX مقایسه بشه نه لندکروزر!
          حتی از گرند چروکی هم نمیشه انتظار آفرود فوق‌العاده داشت، اون وقت شما میاین یه کراس‌اوور کامپکت با موتور چهار سیلندر و سیستم AWD رو با یک SUV با ساختار Body on Frame، موتور هشت سیلندر، انتقال قدرت 4WD، قفل دیفرانسیل و چندین و چند سیستم دیگه مقایسه میکنین؟!!
          تو محصولات جیپ تنها آفرودر حرفه‌ای رانگلر هست که بیشترین توانایی رو تو این زمینه داره و تو آفرود حریفش فقط مرسدس بنز G کلاس، لندروور دیفندر و تویوتا FJ کروز هستن.
          از ماشین‌هایی مثل کامپس، رنگید، چروکی و گرند چروکی باید انتظار آفرودی در حد کراس‌اوورها داشت. البته همین کراس‌اوورهای جیپ هم از لحاظ آفرود توانایی‌های بیشتری از هم‌کلاسان خودشون دارن. در بخش آفرود حرفه‌ای هم که رانگلر حکمرانی میکنه و کمتر ماشینی حریفش میشه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. شایان

          ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (146 ديدگاه)

          آقای کاوه آهنگر لندکروز برا ماهایی که ماشین ندیدیم سلطانه آفروده یا توی دوبی باهاش شن بازی میکنن قطعا لندکروز یه ماشینه آفروده خوبه اما توی بازارای جهانی خیلی بهتر از لندکروز هست

          موافقم 0
          مخالفم 0
        8. کاوه آهنگر

          ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (432 ديدگاه)

          شایان جان, موتورترند یک مقایسه انجام داده بود که در سایت پدال هم منتشر شد بین لندکروزر و جیپ رانگلر و بنز جی کلاس که در این مقایسه تویوتا اول شد, جیپ دوم و بنز سوم. پس ببینید شایان جان لندکروزر فقط برای شن بازی نیست و بهتره که ویدیوهای آفرود رو در یوتیوب ببینید, ضمنا سبد محصولات شاسی بلند آفرودر ژاپنی خیلی متنوعه و فقط لندکروزر نیست؛LX, Gx, QX80, اف جی کروزر, پاترول, پاجرو, فور رانر, فورچونر, پرادو و…. هم هستن که هر کدام نماد آفرودن

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. loRd

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (21 ديدگاه)

      شایان خان میشه چن تا شاخ تر از لندکروز رو برامون نام ببری؟
      ی مقایسه بود بین لندکروز و جیپ و جی کلاس که تو همین پدال بود لندکروز اول شد اگه دیده باشی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شایان

        ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (146 ديدگاه)

        فورد رپتور-هامر-لندروور دیسکاوری -بنز جی کلاس-رنجروور…بازم بگم؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Behnam.xan

    ۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (155 ديدگاه)

    هردو عالی هستن
    موندم ب کدوم رای بدم?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ACR VIPER

      ۹ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (589 ديدگاه)

      اگه شما هم مثه بنده عاشق جیپ باشی
      نمیتونی به راحتی از کنار کامپس رد شی
      رافور هم خیلی خوبه ولی جیپ یه چیز دیگس داداش

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. (ali(CHEVY NOVA

    ۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    2 تا ماشىن خوب با مشخصات خوب و مناسب
    با احترام به دوستان ژاپنى بازم من جىپ رو انتخاب مىکنم بخاطر علاقه اى که بهش دارم اما اگه بخوام منطقى هم نظر بدم موتور جىپ با حجم 100 سى سى کم تر گشتاور و قدرت بىشترى داره و مجهز به گىربکس 9 سرعته هستش و قىمتش هم مناسبتره

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۹ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (223 ديدگاه)

      این ماشین با وجود طراحی با اصالت و زیبا، قدرت موتور بیشتر و گیربکس بهینه نسبت به تویوتا، 5000دلار هم ارزونتره. بدون شک انتخاب من جیپ خواهد بود.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. بهزاد

        ۹ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (2372 ديدگاه)

        قیمت های مندرج در این رقابت مثل اکثر رقابت های قبلی دقیق عنوان نمیشه به عنوان مثال؛
        قیمت پایه جیپ درسته ولی درصورت سفارش چهار چرخ متحرک قیمت پایه این خودرو حدود 24200 دلار در میاد و هنوز در این سطح گیربکس 9 سرعته وجود نداره و به جای اون گیربکس 6 سرعته دستی هست و در صورت سفارش 1500 دلار دیگرهزینه باید پرداخت بشه.
        قیمت پایه راو4 هم با سیستم چهار چرخ متحرک 24410 دلار هست.

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. امیر دهقان

          ۹ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (688 ديدگاه)

          دوست عزیز
          بارها و بارها عنوان کرده‌ایم که ما در این دوئل‌ها در وهلۀ اول قیمت‌ها و مشخصات را از سایت کار اند درایور میگیریم و کمترین قیمتی که برای هر ماشین تو این سایت ذکر شده را در جدول قرار میدیم. این رویه در مورد همۀ ماشین‌ها و همۀ دوئل‌ها اجرا میشه مگر موارد خاص.
          بنابراین همواره قیمت پایه یا دراصل کمترین قیمت هر ماشین، موردنظر ما است که ممکنه حتی از لحاظ موتور، گیربکس، انتقال قدرت و… با نمونۀ موردبررسی متفاوت باشه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. (ali(CHEVY NOVA

    ۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    خوب بازم نظر سنجى دارم براى دوستانم و همچنىن معرفى یه ماشىن دیگه
    1. پونتىاک لمانز 1968 لایک
    2. شورولت کامارو 1968 دىس لایک

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نوید جهرمی

      ۹ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (3683 ديدگاه)

      پونتیاک خاص تره. اصسلا نمیدونم چرا یه حس دیگه نسبت ب پونتیاک دارم. کاش از گردونه خارج نمیشد و همچنان پرقدرت میتاخت.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. (ali(CHEVY NOVA

    ۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (6789 ديدگاه)

    نظر سنجى بعدى
    1. شورولت بلىزر 1978 لایک
    2. اینترنشنال هاروستر اسکات 1978 دىس لایک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مجتبی

    ۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (151 ديدگاه)

    از لحاظ فنی به هم خیلی نزدیک هستن.
    ولی من بین این دو Toyota رو انتخاب میکنم به خاطره کیفیت بالاتر.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. (ali(CHEVY NOVA

      ۹ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      دوستان امروز مىخوام براتون یه محصول دیگه رو از شورولت معرفى کنم
      ((Chevy belair))
      شورولت سال 1950 به لىست محصولات خودش مدلى جدید اضافه کرد تا در کنار محصولاتى نظىر فلىت مستر عرضه کنه
      نسل اول سال 49 و به عنوان مدل 50 عرضه شد و مجهز به موتور 215 و 235 بود که هر دو موتور 6 سىلندر بودن و در انواع کوپه و سدان عرضه شد
      نسل اول از 1950 تا 1954 تولىد شد
      نسل دوم سال 1955 تا 1957 تولىد شد و از این نسل بسىار وارد ایران شد
      لىست موتورها شامل 215 . 235 ه 6 سىلندر بودن و 265 و 283 که 8 سىلندر بودن مىشد
      موتور 283 قدرتى برابر با 280 اسب داشت
      اما نسل سوم سال 1958 اومد
      موتورها شامل 235 6 سىلندر و 283 و 348 بود که 8 سىلندر بودن و قدرتى برابر با 315 سب داشتن
      شورولت اىمپالا در همىن اىام و بر طبق بلر تولىد شد
      نسل چهارم زىباترىن نسل بود و سال 59 تا 60 تولىد شد
      موتورها در این نسل عبارت بودن از همون موتورهاى نسل 3 بلر

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (ali(CHEVY NOVA

        ۹ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (6789 ديدگاه)

        دوستان نسل پنجم سال 1961 تا 1964 تولىد شد و جزو موفق ترین محصولات شورولت بود
        موتورها در این نسل عبارت بودن از 230 . 235 . 283 . 327 .348 و 409
        نسل 6 با انبوه موتورها وارد شد که قوى ترىن موتور 427 کوروت بودش
        از اىن نسل بىش از 1000000 مىلىون عدد در عرض 1 سال تولىد شد و رکورد جانانه اى برجا گذاشت
        نسل هفتم اىن محصول هم سال 1970 تا 1975 تولىد شد و به بازار اومد
        موتورها از 250 . 350 .400 تا 454 رو شامل مىشد
        در نسل 8 بلر اندازش کوچک تر شد و موتورها هم سبک تر شدن
        اىن نسل از 1976 تا 1981 تولىد شد و موتورها فقط 250 .305 و 400 بودن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Hemichan

          ۹ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (715 ديدگاه)

          اون نسل دو واقعا یکی از زیباترینهاس جف لوتز هم یه دو مدل 3000 اسبی به اسم Evil Twins بر پایه نسل دو ساخته

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. TOYOTA

    ۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (195 ديدگاه)

    اینجا به تویوتا رای میدم
    تلگرام به جیپ

    خیلی دوست داشتم جیپ هم تو ایران بود چون خیلی از مناطق ایران مستعد استفاده از محصولات جیپ هستند. هم قیمتشون خوبه نسبتا و هم اعتبار آفرود هستند.
    تویوتا هم که معرف حضورتون هست اما اگر میخواید تصوراتتون از مقرون به صرفه بودن تویوتا خراب نشه ، ایرتویا رو فاکتور بگیرید

    با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI . TUNING

      ۹ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1477 ديدگاه)

      منم تو سایت به جیپ و در تلگرام به تویوتا رای میدم
      هر دو بسیار خوب و دوست داشتنی هستند و دلم نیومد به یکیش رای ندم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد شجاعی

        ۹ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (15 ديدگاه)

        اتفاقا منم نه میتونم کیفیت قطعات جیپ رو نادیده بگیرم،نه طراحی بیرونی رافور.
        منم تو تلگرام و تو سایت به هردوشون رای دادم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Hosein

      ۹ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (313 ديدگاه)

      وقتی به هردوتاشون رای میدی انگار رای ندادی هیچ فرقی نمیکنه.خنثی میشه دیگه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مگه اسمم مهمه

        ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (23 ديدگاه)

        حسی که در رأی دادن هست در ندادنش نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. ماتهويس

    ۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (686 ديدگاه)

    سلام و عرض ادب
    دوستان کسی میتونه توضیح بده این پلت فرم دقیقن چیه ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد شجاعی

      ۹ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (15 ديدگاه)

      همون شاسی ماشینه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. مسعود

    ۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (114 ديدگاه)

    تویوتا رافور از نظر کیفیت ، دوام ، زیبایی و عمر مفید نسبت به جیپ کامپس سرتره . تویوتا رافور در کنار هوندا CR-V و مزدا CX-5 و نیسان قشقایی از بهترین شاسی بلندهای دنیا هستند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. #ali.m#

    ۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    با احترام به بقیه دوستان تویوتا رو انتخاب میکنم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ali a

    ۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (775 ديدگاه)

    %100 راو فور.اصلا فکر نکرده بین این دوتا میگم راو فور. راو فور رقیبای خوبی تو بازار داره . جیپ که مالی نیست…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AMIR SCHUMACHER

      ۹ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      جیپ چی؟؟؟
      از کجا فهمیدی مالی نیست ؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. ACR VIPER

    ۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    باوجود اینکه جیپ ۱۰۰ccموتورش کم حجم تره
    ولی قدرت وگشتاورش هر چند ناچیز از تویوتا بالاتره
    همینطور گیربکس جیپ بر خلاف تویوتا که شش سر عته هست ،۹ سرعته تشرییف داره
    ازون طرف فاصله محوری و طول تویوتا از جیپ بیشتره
    نتیجه اینکه این دو تا ماشین از نظر فنی خیلی شبیه به همن
    انتخاب نهایی به سلیقه بستگی داره
    متشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۹ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (146 ديدگاه)

      بخاطراینه که تکنولوژی آمریکا از آلمان و ژاپن پایین تره:)))))
      حالا شما یه نگاه به صاحبان تکنولوژی در دنیا بندازین آمریکا با اختلاف فاحش صاحب تکنولوژی ترین کشور دنیاست اصلا قابل قیاس با هیچ جایی نیست

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. AMIR SCHUMACHER

        ۹ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        پیشرفته ترین کشور از لحاظ تکنولوژی ژاپنه و بعدش با اختلاف بسیار زیاد ایالات متحده آمریکا در رده ی دوم قرار داره.

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. شایان

          ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (146 ديدگاه)

          تکنولوژی یعنی هوا فضا یعنی صنعت نظامی منظورم از تکنولوژی ایناس نه اسباب بازی حالا به من بگو توی صنایع هوا فضا ژاپن دقیقا کجاست؟

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. loRd

        ۹ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (21 ديدگاه)

        امریکا تو هر زمینه ای پیشرفته ترین نیس
        تو تکتولوژی.ماشین .ارتباطات ژاپن سرتره

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. محمد شجاعی

          ۹ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (15 ديدگاه)

          فعلا که چین داره همشونو میکنه تو اگزوز.تا چند وقت دیگه همه چی چینی میشه.

          موافقم 0
          مخالفم 1
    2. حسن

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (75 ديدگاه)

      با وجودی که اسب بخار جیپ بیشتره و شتابش پایینتره.
      به هر حال Rav 4 عشق من است‌.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  13. علی آلمانی

    ۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (58 ديدگاه)

    طراحی صندلی های عقب و داشبورد جیپ بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. رادمان

    ۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اخرش جیپ امریکایی

    موافقم 1
    مخالفم 0
  15. Sardar

    ۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (165 ديدگاه)

    جیپ زیباترە و تو آفرود از تویوتا بهتره . در کل راو فور تویوتای آنچنانی نیست و من قبولش ندارم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  16. امید

    ۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (138 ديدگاه)

    با اینکه احتمالا از نظر دوام و استهلاک تویوتا مطابق معمول بهتره اما من اصلا نمیتونم قیافه راو ۴ رو بپسندم.پس به جیپ رای میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Hosein

    ۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (313 ديدگاه)

    بخاطر طراحی به جیپ رای دادم.بقیه مواردم اختلافشون خیلی نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. فيصل

    ۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (350 ديدگاه)

    رای دادن سخته تو این دوئل، دوس داشتم به هر ٢ رای بدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. MehdiTurbo

    ۹ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1920 ديدگاه)

    هیچ وقت نتونستم با تویوتا راو۴ ارتباط برقرار کنم چ طراحی این نسل چ نسل قبل حتی اگ بگند بهترین ماشین تا با طراحیش حال نکنم نمیتونم قبولش کنم البته سلیقه شخصیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. Abrams

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    انتخاب من جیپ. چون من نمیتونم شرکتی که افرود رو معنی بخشید کنار بزنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. Farzad

    ۲۷ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    جیپ
    دیزاینشو بیشتر دوس دارم .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا