دوئل فولکس‌واگن جتا و تویوتا کرولا

مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی، دور اول، قسمت یازدهم، اولین دوئل از گروه سدان‌های کامپکت

فولکس‌واگن جتا

تویوتا کرولا

؟

پژو 408

شورلت کروز

؟

هوندا سیویک

فیات تیپو

؟

مزدا 3

میتسوبیشی لنسر

؟

 

فولکس‌واگن جتا

تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت 2018

نسل کنونی: هفتم

پلت‌فرم: MQB گروه فولکس‌واگن

امتیاز از کارانددرایور: 4 از 5

فروش سال 2017 در آمریکا: 115,807 دستگاه

فروش شش‌ماههٔ نخست 2018 در آمریکا: 33,023 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: – ستاره

تصادف از طرفین: – ستاره

چپ کردن: – ستاره

امتیاز کلی: – ستاره

 

تویوتا کرولا

تاریخ معرفی: ژوئن 2013

نسل کنونی: یازدهم

پلت‌فرم: MC تویوتا

امتیاز از کارانددرایور: 3 از 5

فروش سال 2017 در آمریکا: 308,695 دستگاه

فروش شش‌ماههٔ نخست 2018 در آمریکا: 149,805 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: چهار ستاره

تصادف از طرفین: پنج ستاره

چپ کردن: چهار ستاره

امتیاز کلی: پنج ستاره

 

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

فولکس‌واگن جتا

تویوتا کرولا

پیشرانه 1.4 لیتری I4 1.8 لیتری I4
تنفس توربوشارژ طبیعی
قدرت 150 اسب بخار 135 اسب بخار
گشتاور 250 نیوتن متر 175 نیوتن متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک CVT
محور محرک جلو جلو
شتاب صفر تا 96 7.7 ثانیه 9.5 ثانیه
مسافت 400 متر 16.1 ثانیه 17.4 ثانیه
حداکثر سرعت 205 کیلومتر/ساعت 180 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 6.4 لیتر (ترکیبی) 7.6 لیتر (ترکیبی)
وزن 1385 کیلوگرم 1340 کیلوگرم
طول 4.70 متر 4.65 متر
فاصلهٔ محوری 2.68 متر 2.70 متر
حجم صندوق بار 395 لیتر 370 لیتر
ظرفیت سرنشین 5 نفر 5 نفر
قیمت پایه آمریکا 19,440 دلار 19,620 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

44 دیدگاه

  1. بهنام
    سوابق: (28 دیدگاه) ,

    قدرت بیشتر شتاب بیشتر قیافه بهتر مصرف کمتر قیمت کمتر فولکس دیگه

    پاسخ
    1. mahdy
      سوابق: (1555 دیدگاه) ,

      دوست عزیز کرولا پرفروش ترین ماشین دنیاس
      مطمئن باش اونایی که دارنش یا سوارش شدن یه چیزایی تو ش دیدن که به جتا ترجیحش دادن من نمیگم کدوم بهتره اما میگم نباید انقدر راحت و با اختلاف نظر داد (اونم فقط از رو کاغذ دنیای واقعی کرولا رو برتر میدونه به خاطر فروشش)

      پاسخ
      1. ..::Majidio Lamborghini::..
        سوابق: (11111 دیدگاه) ,

        پراید هم پرفروش ترین ماشین ایرانه
        دلیل فروش زیاد یک ماشین “الزاما”بهتر بودنش نیست
        فروش کم هم دلیل ضعف یک ماشین در برابر یک رقیب پرفروش نیست

        پاسخ
        1. datsun
          سوابق: (1290 دیدگاه) ,

          مجید تاسف
          پرفروش ترین تو بازار رقابتی و آزاد دنیاست تو میایی با پراید که تو بازار انحصاری ایرانه مقایسه میکنی

        2. mahdy
          سوابق: (1555 دیدگاه) ,

          مجید انتظار سخنانی تا این حد سطحی نگرانه رو از تو نداشتم واقعا
          چرا منطقت مثل اصغر فرهادیه
          داداش یعنی تو فرق بازار آزاد رو با بازار ما نمیدونی که این حرفو زدی

        3. رضا
          سوابق: (87 دیدگاه) ,

          مجید چی میگی ؟؟؟
          تو همون امریکا هم این جتا هس و هم کرولا.قاعدتا یه چیزی بوده که مردم امریکا ترجیح میدن که کرولا بگیرن.از دید من تو امریکا ماشینی میتونه خیلی موفق طاهر بشه و فروش بسیار زیادی داشته باشه که هم توازن تو بحث عملکرد فنی داشته باشه و هم کیفیت بسیار بالایی رو داشته باشه و هم افت قیمت کمی داشته باشه. از لحاظ طاهر هم که هرجفتشون خوبن و کفه ترازو یه نمه به سمته فولکسه از لحاظ فنی هم شاید مقداری فولکس سر باشه اما تو پارامتر کیفیت و افت قیمت فولکس اصلا به گرد پایه تویوتا نمیرسه .همین توربوشارژش تو طی مدت طولانی داستان میشه و خرجش میزنه بالا.کلن اصول هر ماشین توربو همینه. هم هزینه نگه داریش بیش‌تره و هم تو بلند مدت داستان داره.خصوصا این ماشینا که به صورت روزمره هم مصرف میشن.
          مرحمت بفرما دیگه از کشور ایران به عنوان مصداقی تو بازار جهانی استفاده نکن چون اینو دیگه همه میدونن استدلالی کاملا چرته و بی مصرفه.حتی خودتم میدونی چه قدر چرند گفتی با اووردن اسم پراید و خب نفرتی که از برند های ژاپنی علل خصوص تویوتا و تعصب شدیدی رو فولکس داری حتی حاضر میشی چنین چرندی رو حتی تایپ کنی و واقعیت رو کتمان کنی.این رو به هم شخصه قبول دارم که تو هر بازاری غیر ایران یه ماشین ممکنه مقبول واقع بشه و اگر هم نشه دلیل بر بد بودنش نیس.مطمئنا دلیلی داشته که مقبول واقع نشده .

        4. mahdy
          سوابق: (1555 دیدگاه) ,

          آقای Muty درست صحبت کن ما با مجید همین کل کل هارو داریم ولی احترامشم داریم یه کاره اومدی به مجید میگی نفهم
          استدلال اشتباه مجید دلیل نمیشه بهش توهین کنی واقعا باید عذر خواهی کنی ازش (مرد باشو پای جبران خطایی که کردی وایسا)

        5. ..::Majidio Lamborghini::..
          سوابق: (11111 دیدگاه) ,

          وضعیت فروش و نمایندگی تویوتا در آمریکا با فولکس از زمین تا آسمون فرق می‌کنه

          در کشور های آفریقایی و غرب و جنوب آسیا حضور تویوتا بسیار بیشتر از فولکسه

          از همه ی اینا گذشته سلیقه ی مردم هر جایی فرق می‌کنه ‌‌‌‌، هیچ بازاری ۱۰۰ درصد آزاد نیست ، بازار صد درصد آزاد هیچ وقت محقق نمیشه ، تو ایران یه زمان خیلی دور تویوتا کرولا هم قیمت پژو ۴۰۵ بود ، چرا به ازای هر ۱۰۰۰ نفر که ۴۰۵ خریدند ۱ نفر کرولا نخرید با اینکه کرولا بهتر بود؟
          چرا تو اروپا کسی تویوتا رو به فولکس ترجیح نمیده؟

          بحث بازار آزاد و اینکه چه عواملی در تصمیم گیری و انتخاب مشتری تاثیرگذارند تو این مقال نمیگنجه ، هزاران عامل روی اینکه شما به عنوان مشتری از بین ماشین A و B یک کدوم رو انتخاب کنی تاثیرگذاره و شاید بتونیم بگیم بالای نصف این عوامل هیچ ربطی به کیفیت و درست کار کردن اون ماشین ندارند

        6. Jetta 2019
          سوابق: (54 دیدگاه) ,

          در جواب رضا
          من تو امریکا زندگی میکنم هر دوشون رو سوارشدم هر دو دیگه ارزونترین سدان های بازارن . خودم جتا خریدم. چون مقایسش کردم کیفتشو دیدم .
          درباره ی برند تویوتا بله. اینجا هم تویوتا برند گرونیه با امکانات مشابه دیگه ماشینا در سطح خودش گرونتره. چون خرابیش کمه . میتونی بخری 5 سال باهاش اوبر کار کنی هیچیش نمیشه. با اینکه گارانتیش نصف جتاست.
          تجهیزات تویوتا همه ساده و ضد استهلاکن. داخلشم همینه .
          ولی یه خوبی ماشین خریدن اینجا اینه که میتونی سوارشون بشی هرچقد که خواستی.
          من به شخصه دوست دارم ماشینی بخرم که خودم باحاش حال کنم نه اینکه بخرم تا به فکر فروشش باشم
          هرچند این جتا هم مدل 2019 ست و اصلا ماشین کم فروشی نیست

        7. مانی
          سوابق: (787 دیدگاه) ,

          اون پائین که نظر منطقی‌ دادی کسی‌ جواب نمیده

          چرا؟

        8. میثم
          سوابق: (23 دیدگاه) ,

          پراید در بازار بسته ایران پر فروشه, آیا بازار جهانی هم مثل ایرانه؟ داستان اینه این ماشین ها در دنیای آزاد ماشین ارزان قیمت و دم دستی حساب میشن, بیشتر دانشجوها و کم درآمدها میخرن, در اینصورت هزینه نگهداری و اطمینان حرف اول رو میزنه, این دلیل فروش کرولاست, طراحی محصول متناسب با بازار هدف

    2. Moein
      سوابق: (74 دیدگاه) ,

      رو کاغذ جتا از هر نظر بهتره.ولی راجب طراحیش نمیدونم شاید واسه ایرانیا جذاب به نظر نمیرسه ولی به مذاق آمریکاییا خوش میاد.و یه چیز دیگه راجب فروش کرولاست که واقعن نمیفهممش.سه برابر جتا فروخته.احتمالن به خاطر بحث استحلاک و هزینه نگهداری و شرایط فروشش باشه.

      پاسخ
      1. Jetta 2019
        سوابق: (54 دیدگاه) ,

        در جواب رضا
        من تو امریکا زندگی میکنم هر دوشون رو سوارشدم هر دو دیگه ارزونترین سدان های بازارن . خودم جتا خریدم. چون مقایسش کردم کیفتشو دیدم .
        درباره ی برند تویوتا بله. اینجا هم تویوتا برند گرونیه با امکانات مشابه دیگه ماشینا در سطح خودش گرونتره. چون خرابیش کمه . میتونی بخری 5 سال باهاش اوبر کار کنی هیچیش نمیشه. با اینکه گارانتیش نصف جتاست.
        تجهیزات تویوتا همه ساده و ضد استهلاکن. داخلشم همینه .
        ولی یه خوبی ماشین خریدن اینجا اینه که میتونی سوارشون بشی هرچقد که خواستی.
        من به شخصه دوست دارم ماشینی بخرم که خودم باحاش حال کنم نه اینکه بخرم تا به فکر فروشش باشم
        هرچند این جتا هم مدل 2019 ست و اصلا ماشین کم فروشی نیست

        پاسخ
  2. saeed
    سوابق: (203 دیدگاه) ,

    از نظر ظاهری که فکر نکنم هیچ کدوم نسبت به هم برتریه خیلی خاصی داشته باشن (من خودم جتارو ترجیح میدم البته).اما جالبه از نظر فنی ، مصرفی و حجمی برتری با اختلاف قابل توجهی با جتاس در حالیکه کرولا پرفروش ترین ماشین تاریخ هست…(البته جتا هم خیلی پرفروشه).فکر کنم این قضیه نشون دهنده اینه تو دنیای واقعی عمده خریداری خودرو تو این کلاس و مشابه این کلاسها که عمدتا به چشم یه ماشین کاملا ارزون و دم دستی بهش نگاه میکنن (جز ایران که این خودروها لوکس محسوب میشن!) شتاب ، گشتاور، حداکثر سرعت و …براشون اولویت خاصی نیست اصلا و ملاک انتخاب مواردی مثل نرمی ماشین، ارزونی قطعات ، ارزش خورد بهنگام فروش بعنوان خودرو دست 2 ، بهره کم و شرایط فروش هست.در هر صورت هردو خودرو تو کلاس خودشون صاحب سبکن و کاملا متفاوت.فقط جتا با این موتور ،شتاب 7.7 یکم عجیبه به نظرم.

    پاسخ
    1. سامان
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      لوکس نه سوپر لوکس… الان کلا رده ماشینها تو ایران عوض شده و رده بندی هایی مثل سوپر سوپر لوکس/ سوپر سوپر سوپر لوکس/ سوپر سوپر سوپر سوپر لوکس و…. و ماورایی ایجاد شده

      پاسخ
  3. حسین وی
    سوابق: (250 دیدگاه) ,

    اگه اون مدل کرولایی که تو ایرانه با چراغ عقب لکسسی بود صد در صد به اون رای میدادم ولی در اینجا رای من جتا

    پاسخ
  4. امیرمحمد
    سوابق: (227 دیدگاه) ,

    جتا کوچیکترین جای بحثی باقی نمیزاره طراحی به روزتر و زیباتر داخلی و خارجی مشخصات فنی که یه سروگردن بالاتره مصرف سوخت که کمتره صندوق بار که حجیم تره تازه با تمام این اوصاف قیمت پایش کمتره!!! و در اخر هم که پشتوانه ی جتا مهندسی ناب المانیه…فقط یک فرد فوق العاده متعصب همراه با چشمانی بسته میتونه تو این مقایسه جتا رو انتخاب نکنه…

    پاسخ
    1. yaser1986
      سوابق: (10 دیدگاه) ,

      این چه طرز حرف زدن دوست عزیز اگه یکی از کرولا خوشش میاد حتی از لحاظ فنی پایینتر هم باشه دلیل نمیشه چشم و گوش بسته باشه اگه اینجوریه پس با این آمار فروش بالایه کرولا تو آمریکا اونایی که میخرن همشون متعصب و چشم بسته هستن اونم تو بازار آزادی مثل آمریکا بعد اونوقت منو شمایی که حتی بزور از نزدیک دیدیمش از خودرو خیلی حالیمون میشه

      پاسخ
      1. امیرمحمد
        سوابق: (227 دیدگاه) ,

        رفیق دلیلی نداره چون امریکایین هرکاری که انجام میدن درست باشه😊

        پاسخ
        1. امیرمحمد
          سوابق: (227 دیدگاه) ,

          وقتی یک خودرو از همه جوانب نسبت به رقیب برتری داره فقط میشه دوحالت برای فروش کمترش قاعل شد یکی چشم و گوش بسته بودن خریداران و اطلاعات فوق العاده پایین خودرویی اونها دومی ساده پسند بودن بیش از حدحالا مشتری از هر ملیتی که هست باشه…

  5. sina
    سوابق: (1468 دیدگاه) ,

    جتا 5 سال جوون تره و خب بهتر
    البت این کلاس مال سیویکه ❤️

    پاسخ
  6. سروش
    سوابق: (50 دیدگاه) ,

    هر دوتا نسل جدیدشون معرفی شده. کاش اونا با هم مقایسه میشدن

    پاسخ
  7. Radin
    سوابق: (66 دیدگاه) ,

    بدون هیچ تردیدی جتا اصن دلیلی برای رای دادن به کرولا نمیبینم

    پاسخ
  8. امیر
    سوابق: (357 دیدگاه) ,

    واقعا تنها جاییه ک نمیشه به تویوتا رای داد

    پاسخ
  9. Mohamad
    سوابق: (699 دیدگاه) ,

    5 سال اختلاف کم نیستا..
    مدل جدیدترش نبود؟

    پاسخ
  10. Genius
    سوابق: (486 دیدگاه) ,

    برای من همونکه کرولا CVT داره و جتا 8 سرعته کافیه تا به فولکس واگن رای بدم!
    از حق نگذریم تویوتا هم رقیب شایسته و خوش کیفیتی است ولی در این نبرد برنده یقینا سدان ژرمنهاست

    پاسخ
  11. مهدی
    سوابق: (1467 دیدگاه) ,

    انتخاب من قطعا جتا.تویوتا کرولا متاسفانه روح نداره.فقط یه رانندگی آروم وکم دردسر.مثل مزدا۳ یاسویک رانندگی جذاب نداره.حتی کیفیت متریال اونا بهترن ازدیدتست کننده ها

    پاسخ
  12. :::pooriya:::Bmw::: Germany
    سوابق: (388 دیدگاه) ,

    تو این کلاس فقط و فقط و فقط
    مزدا ۳ عشقه
    بقیه برای رتبه دوم بهتره رقابت کنند

    پاسخ
  13. سام
    سوابق: (580 دیدگاه) ,

    هر دو ماشین عالی هستند ولی از حیث دوام و کارآمدی،با اطمینان می توان تویوتا کرولا را برتر از رقیب ژرمنی آن فولکس پاسات ژرمنی دانست.

    پاسخ
  14. sunmartin
    سوابق: (1873 دیدگاه) ,

    توجه کنید که نسل جدید باهم مقایسه شده اند تصویر هم مربوط به نسل جدید با جلو پنجره شبیه لکسوس در تویوتا کرولاست دنده cvt ملال آور و کند تویوتا که در محصولات نیسان و رنو هم استفاده شده جزو کسل آورترین و بی هیجان ترین سیستم های انتقال قدرته
    من طراحی جتا رو بواسطه اروپایی بودن طراحی قدرت بیشتر میپسندم اما منکر فروش بالای تویوتا نیستم هرچیز پرفروشی عالی نیست این به هوادارن تویوتا گوشزد میکنم در واقع آلمانی ها یکه تاز صنایع جهان بخصوص خودرو هستند

    پاسخ
    1. سام
      سوابق: (580 دیدگاه) ,

      دنده CVT تویوتا کرولا ملال آور است؟!کجا چنین چیزی نوشته شده؟

      پاسخ
    2. سام
      سوابق: (580 دیدگاه) ,

      تویوتا عالی نیست چون پرفروش است؟! یکی برای من این جملات قصار رو معنی کنه!

      پاسخ
      1. مانی
        سوابق: (787 دیدگاه) ,

        پشترو خوندی دوباره بخون

        چون پرفروشه لزوما بهترین نیست

        پاسخ
        1. سام
          سوابق: (580 دیدگاه) ,

          خوندم ….منظورم اینه که آیا این مسئله شامل کیا و هیوندای هم میشه یا نه؟

  15. #ali.m#
    سوابق: (1814 دیدگاه) ,

    جتا به نظر بهتر میاد ولی باید توجه کرد که 5 سال جوون تره .
    زمان کمی نیست .
    کرولای جدید قطعا تمام معادلات رو دوباره به هم میزنه .
    گرچه کرولای اروپایی بسیار بهتره ولی بازم پیر بودن کرولا دلیل برد فولکس در این دوئله .
    اگه دوستان جتای 2013رو ببینن و با کرولا مقایسه کنن متوجه میشن که چقدر طراحی مزخرفی داشته.
    و قطعا فروش بیشتر کرولا دلیل بر بهتر بودشه بدون هیچ شکی .
    هرکسی هم که منکر این قضیه باشه یا متعصبه یا کودک .
    فقط کافیه نسل جدید معرفی بشه .
    به هر حال سلاطین سدان ها همه ژاپنی هستن

    پاسخ
    1. mehran911
      سوابق: (1572 دیدگاه) ,

      همه ی سایت میدونیم که از خودروسازهای آلمانی متنفری هر چند هیچ اهمیتی نداره
      اما خیلی دوست دارم بدونم یک انسان در تعصب تا کجا میتونه پیش بره
      ((به هر حال سلاطین سدان ها همه ژاپنی هستن))
      S کلاس با نزدیک ۷۰ سال سابقه تولید هیچی نسل جدید پانامرا هیچی سدانهای آئودی و A7 و… هیچی bmw سری ۵ و مرسدس کلاس E هم هیچی فولکس با پاسات و آرتئون هیچی … با این جکی که گفتی حداقل به رولزرویس و بنتلی رحم میکردی
      عین این ۱۷۰۰ تا کامنتی که گذاشتی چیزی جز نشون دادن عمق تعصبت نبوده ونیست

      پاسخ
  16. رها
    سوابق: (46 دیدگاه) ,

    سلام به همه دوستان. برا ایران بخوای انتخاب کنی کرولا علیرغم مشخصات روی کاغذ بهتره . تویوتا خوراک خاورمیانه است

    پاسخ
    1. سام
      سوابق: (580 دیدگاه) ,

      صد در صد برای جاده های ایران کرولا بهتر جواب می دهد.

      پاسخ
  17. کیوان
    سوابق: (139 دیدگاه) ,

    در این فرم انتخاب ها اصولن دل حرف اول رو میزنه نه عقل هر دو این خودروها توسط افراد متوسط به پایین خریده میشه که خیلی به اقتصاد فکر میکنند دوستانی هم که نظر میدن کمپانی ها ی سازنده این مدلها را در نظر میگیرند واگرنه این دو فرقی با هم ندارن که اینهمه کامنت میذارند من نیسان مورانو را به بی ام و ایکس ۳ ترجیح میدم یا پرادو را به فولکس تیگوان ترجیح میدم و پورشه کاین را به لکسوس ار ایکس ترجیح میدم یا بنز شاسی بلند Gرا به لندکروز VXترجیح میدم تمام اینها سلیقه ای است گر چه برند من نیسان اینفینیتی و هیوندایی سنتنیال است

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.