دوئل جی‌ام‌سی آکادیا و تویوتا هایلندر

همچنان در دور هشتم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال هستیم و امروز به سراغ گروه کراس‌اوورهای متوسط رفته‌ایم که دوئل قبلی آن بین پژو 5008 و دوج جورنی برگزار شد. در این رقابت مجموعاً تعداد 1660 رأی به ثبت رسیده است که پژو توانست با دریافت 1187 عدد از آن‌ها و کسب 71 درصد از کل آراء پیروز گردد درحالی‌که دوج موفق به کسب تنها 473 رأی شده است. حال امروز در دوئل دیگری از گروه کراس‌اوورهای متوسط، شاهد رقابت میان تویوتا هایلندر و جی‌ام‌سی آکادیا خواهیم بود.

فورد اج

نیسان مورانو

هیوندای سانتافه

جیپ گرند چروکی

فورد اج

؟

میتسوبیشی اوتلندر

رنو کولئوس

دوج جورنی

پژو 5008

رنو کولئوس

پژو 5008

کیا سورنتو

اشکودا کودیاک

تویوتا هایلندر

جی‌ام‌سی آکادیا

اشکودا کودیاک

؟

جی‌ام‌سی آکادیا

نسل نخست جی‌ام‌سی آکادیا برای اولین بار در سال 2006 به‌عنوان یک کراس‌اوور فول سایز و برای جایگزینی با اس‌یووی جی‌ام‌سی انووی XL و همین‌طور مینی‌ون پونتیاک مونتانا معرفی شد. این خودرو روی پلت‌فرم لامبادای جنرال موتورز ساخته شده بود که با دیگر کراس‌اوورهای فول سایز این شرکت یعنی شورلت تراورز، بیوک انکلیو و ساترن اوت‌لوک مشترک بود. همچنین آکادیا علاوه بر پلت‌فرم در قسمت‌های دیگری مانند پیشرانه‌ها هم با این کراس‌اوورهای مذکور اشتراک داشت. نسل اول این کراس‌اوور بزرگ آمریکایی برای مدل 2013 فیس‌لیفتی را تجربه کرد که در نمایشگاه شیکاگوی 2012 رونمایی شد اما نهایتاً نمایشگاه دیترویت 2016 جایی بود که رسماً نسل دوم آکادیا معرفی گردید و با مدل 2017 به بازار آمد؛ اما بااین‌حال تا نسل اول آکادیا همچنان تا مارس سال 2017 تولید می‌شد و در مقطعی در کنار نسل دوم به بازار عرضه می‌شد. نسل دوم آکادیا اما نزدیک به 20 سانتیمتر کوتاه‌تر از نسل قبلی شده و بنابراین عملاً به یک کلاس پایین‌تر یعنی بخش کراس‌اوورهای میان سایز منتقل شده است. البته این نسل روی پلت‌فرم C1XX جنرال موتورز ساخته شده که همچنان با شورلت تراورز، بیوک انکلیو و البته کادیلاک XT5 مشترک است. با توجه به اینکه آکادیا کوچک‌تر از قبل شده است، هم‌اکنون به‌صورت پنج‌نفره و با دو ردیف صندلی به بازار عرضه می‌شود ولی همچنان امکان سفارش نسخهٔ هفت‌نفرهٔ آن‌هم وجود دارد. این کراس‌اوور میان سایز با دو پیشرانهٔ مختلف به فروش می‌رسد که اولی 2.5 لیتری چهار سیلندر و دومی 3.6 لیتری V6 است. برای این دوئل ما موتور قوی‌تر آکادیا را انتخاب کرده‌ایم که 310 اسب بخار قدرت و 367 نیوتن متر گشتاور دارد. برای انتقال این نیرو تنها یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده که نیرو را به چرخ‌های جلو یا هر چهارچرخ می‌رساند. جی‌ام‌سی آکادیا سال گذشته در ایالات‌متحده بیش از 111 هزار دستگاه فروش داشته که بیشترین فروش در طول تاریخ آن محسوب می‌شود.

تویوتا هایلندر

هایلندر کراس‌اووری میان سایز است که نسل اول آن برای نخستین بار در نمایشگاه خودروی نیویورک 2000 رونمایی شد. این خودرو که یکی از اولین کراس‌اوورهایی است که بر اساس پلت‌فرم خودرویی سواری ساخته شده است. همچنین هایلندر بزرگ‌ترین کراس‌اوور تویوتا هم محسوب می‌شود. نسل اول این خودرو در اواخر سال 2000 در ژاپن و در ژانویهٔ 2001 در ایالات‌متحده عرضه گردید و تا سال 2007 به فروش رسید. سپس در نمایشگاه خودروی شیکاگوی همین سال، نسل دوم هایلندر رونمایی شد و در سال 2013 هم نوبت به نسل سوم یا کنونی آن رسید که در نمایشگاه نیویورک این سال معرفی گردید. این نسل برای مدل 2016 فیس‌لیفتی را تجربه کرده که طی آن تغییراتی در چراغ‌های جلو و جلوپنجرۀ آن اعمال شده اما در نمای عقب تغییرات قابل‌توجهی صورت نگرفته است. نسل سوم هایلندر همانند نسل‌های قبلی روی پلت‌فرم K تویوتا ساخته شده که با خودروهایی چون سدان بزرگ آوالون، مینی‌ون سی‌ینا و نسل قبلی کمری مشترک است. هایلندر برخلاف جی‌ام‌سی آکادیا صرفاً به‌صورت سه ردیفه تولید می‌شود و امکان سفارش نسخهٔ پنج‌نفرهٔ آن وجود ندارد. این کراس‌اوور ژاپنی با چند پیشرانهٔ مختلف چهار سیلندر و شش سیلندر به همراه یک نسخهٔ هیبریدی عرضه می‌گردد که در این رقابت جهت هماهنگی با رقیب آمریکایی، با موتور 3.5 لیتری V6 تنفس طبیعی خود شرکت کرده است. این موتور توانایی تولید 295 اسب بخار قدرت و 355 نیوتن متر گشتاور را دارد که پس از فیس‌لیفت مدل 2016، برای انتقال آن یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ارائه شده است. هایلندر نیز مانند آکادیا با دو نوع انتقال قدرت مختلف دیفرانسیل جلو و چهارچرخ محرک ارائه می‌شود. یکی از بازارهای کلیدی این ماشین، بازار ایالات‌متحده است که در آن از فروش و محبوبیت مناسبی برخوردار است به‌گونه‌ای که سال گذشته در این کشور بیش از 215 هزار دستگاه فروش داشته و بنابراین مانند آکادیا بیشترین میزان فروش در طول تاریخ خود را به ثبت رسانده است.


مشخصات فنی

جی‌ام‌سی آکادیا

تویوتا هایلندر

پیشرانه 3.6 لیتری V6 3.5 لیتری V6
تنفس طبیعی طبیعی
قدرت 310 اسب بخار 295 اسب بخار
گشتاور 367 نیوتن متر 356 نیوتن متر
گیربکس 6 سرعته اتوماتیک 8 سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو/چهارچرخ جلو/چهارچرخ
شتاب صفرتاصد 6.1 ثانیه 7 ثانیه
مسافت 400 متر 14.9 ثانیه 15.6 ثانیه
حداکثر سرعت 210 کیلومتر/ساعت 185 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 11.7 لیتر (ترکیبی) 10.3 لیتر (ترکیبی)
وزن 1995 کیلوگرم 2068 کیلوگرم
ظرفیت بکسل 1815 کیلوگرم 2270 کیلوگرم
طول 4.91 متر 4.89 متر
فاصلهٔ محوری 2.85 متر 2.79 متر
ظرفیت سرنشین 5 – 7 نفر 7 نفر
حجم صندوق بار 368/1180/2237 لیتر 390/1197/2355 لیتر
قیمت پایه 37,100 دلار 35,100 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

41 دیدگاه

    1. (Ali (Chevy nova
      سوابق: (4727 دیدگاه) ,

      من نظرم روى جى ام سى هستش چون قدرت و گشتاور بهترى داره
      از اونور قىمت هاىلندر کم تره و حجم قسمت بارش بىشتره

      پاسخ
    2. E 36
      سوابق: (908 دیدگاه) ,

      انقدر خوبن این دوتا برای اولین بار نتونستم رای بدم ، کاش بودن اینجا…

      پاسخ
    3. علی
      سوابق: (188 دیدگاه) ,

      نه بابا تو منطقه آزاد ماکو هستش اصلا تو واقعیت جذابیت خاصی نداره قول عکساشو نخورید

      پاسخ
      1. امید
        سوابق: (31 دیدگاه) ,

        تو ماکو شما قول میخورید؟؟؟!!

        پاسخ
    1. شاهين
      سوابق: (709 دیدگاه) ,

      من با اینکه به تویوتا رای دادم اما واقعا gmc رو میپسندم از همه نظر.تنها نقطه ضعف gmc به نظر من طراحیه ظاهری بدنه یه مقدار ضعیف تر نسبت به تویوتاست

      پاسخ
    2. (Ali (Chevy nova
      سوابق: (4727 دیدگاه) ,

      داش حمىد
      هر کدوم نقاط ضعف و قوتى دارن
      جمس قوى تره و توىوتا ظاهر ملاىم ترى داره و قىمت کم تر
      تو اىن کلاس حجم قسمت بار خىلى مهم هست که توىوتا درش بهتر عمل کرده و از اون و هم جى ام سى ظرفىت سرنشىنانش 7.5 نفره

      پاسخ
        1. AK_007
          سوابق: (534 دیدگاه) ,

          جفتشون هفت نفرن!

      1. (Ali (Chevy nova
        سوابق: (4727 دیدگاه) ,

        F22
        داداش 7/5 نفره هستش جى ام سى و توىوتا 7 نفره
        البته تفاوت قسمت بارشون خىلى هم نىست

        پاسخ
        1. Cadillac
          سوابق: (1301 دیدگاه) ,

          آره فک کردم هایلندر ۵ نفره س
          بله حق با شماست

        2. R
          سوابق: (27 دیدگاه) ,

          علی جان ۷/۵نفر نیستش ۵نفره یا هفت نفره هستش.

    3. Landscape
      سوابق: (141 دیدگاه) ,

      GMC با وزن کمتر مصرف سوختش از تویوتا بیشتر شما از همه جهات نگو بهتره
      البته من خودم به آکادیا رای دادم

      پاسخ
  1. m.m
    سوابق: (55 دیدگاه) ,

    اگه دلار رو ۱۰۰۰۰ تومن هم فرض کنیم باز از rav4 ایران ارزونتره????

    پاسخ
  2. وحید
    سوابق: (29 دیدگاه) ,

    دلی بخوام بگم جی ام سی ، عقلانی بخوام بگم تویوتا

    پاسخ
  3. رضا
    سوابق: (84 دیدگاه) ,

    آمار فروش نشون دهنده همه چیزه

    پاسخ
  4. Hosein
    سوابق: (279 دیدگاه) ,

    دوتاشون واقعا خوبن.چقد طراحیای جلوی جی ام سی رو دوست دارم واقعا قدرت و عظمت میباره ازش.این دو تاهم خیلی برتری زیادی نسبت به هم ندارن بستگی به نیاز طرف داره ،اگه هزینه ومصرف مهم باشه تویوتا،اگه فضای کابین و شتاب و قدرت جی ام سی.منم نمیدونم کدومو بیشتر دوست دارم

    پاسخ
    1. Cadillac
      سوابق: (1301 دیدگاه) ,

      اولا به خاطر موتورش که پر قدرت ترین موتور شیش سیلندر تنفس طبیعی جهانه
      فاصله محوری بیشترش نسبت به هایلندر
      همچنین ظاهر مردونه تر و کاملا زیبا

      پاسخ
      1. (Ali (Chevy nova
        سوابق: (4727 دیدگاه) ,

        F22
        داداش جدى مىگى؟؟؟؟
        واقعا نمىدونستم موتورش قوى ترىن 6 سىلندر تنفس طبىعى هست
        البته اىن موتور در کامارو. اىمپالا و……. بقىه محصولات جى ام هم عرضه مىشه و قدرتش هم خىلى مناسبه

        پاسخ
        1. Cadillac
          سوابق: (1301 دیدگاه) ,

          آره راندمان پیشرانه واقعا عالیه

  5. حمیدرضا
    سوابق: (1700 دیدگاه) ,

    خیلی مشابه هم دیگن رای دادن سخته ولی نظرم به خاطر قدرت موتور رو جیمس هست

    پاسخ
  6. Parsa
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    من واقعا برای پدال متاسفم چون افت واقعا بدی داشته من ۲ سال پیش هر روز سایت پدال را چک میکردم چون هم مطالب عالی و اموزنده داشت و هم کاربران با سواد و افرادی که نظر میدادن واقعا ماشین باز بودن نه الان که حاضرم قسم بخورم که نصف افرادی که نظر میدن زیر ۱۵ سالشونه و حتی یکبار هم پشت ماشین ننشسته اند ولی نظرات چرت و پرت بدون علم و اگاهی مثلا در مورد هندلینگ و کشش فراری f12 نظر میدن . کلا نظر دادن خوبه ولی موقعی که ادم با اطلاعات و منطق نظر بده نه این الان همش بچه بازیه

    پاسخ
    1. ونوم اف ۵
      سوابق: (1276 دیدگاه) ,

      شرمنده پارسا جون که نتونستم با فراری رانندگی کنم و براتون بازگو کنم ولی با بخشی از حرفات موافقم پدال یه مقداری افت کرده و بیشتر مشخصات ماشین ها رو میگه تا تست های انچنانی که همه میدونن منظورم کدوما هست

      پاسخ
  7. Sina
    سوابق: (397 دیدگاه) ,

    من کلی فیلم از هر دوتاشون دیدم
    در مجموع هایلندر انتخاب بهتریه فقط جمس خوبیش اینه که نمای بیرونش یکم جوون پسندتره
    انتخاب خودم قطعا قطعا هایلندره

    راستی توی جزییات در مورد هایلندر بخش ظرفیت سرنشینشو اصلاح کنید طرفیتش ۷ و ۸ نفرست
    ۸ نفره حالت عادی و ۷ نفره واسه صندلی خلبانی ردیف دوم

    پاسخ
  8. Nissan...japan
    سوابق: (207 دیدگاه) ,

    در بعضی از پارامتر ها مثل گشتاور و اسب بخار و سرعت برتری با جی ام سیه (البته زیاد اختلاف محسوسی نیست)اما بخاطر طراحی و اینکه از نظر ایمنی و استهلاک محصولات تویوتا ثابت شدن من به تویوتا رای دادم.

    پاسخ
  9. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (832 دیدگاه) ,

    یک = تویوتا
    دو = حضرک
    سه = هایلندر


    پاسخ
  10. محمد
    سوابق: (165 دیدگاه) ,

    جی ام سی ظاهرش بسیار زیبا و با زبان طراحی جدید شرکت طراحی شده و مثل خودروهای تویوتا به این زودی تکراریو خسته کننده نمیشه.

    پاسخ
  11. power active
    سوابق: (134 دیدگاه) ,

    من فقط یه برتری تویوتا رو اینجا دیدم نسبتأ به جی ام سی اونم ظرفیت بکسل تویوتاست خیلی خوبه

    پاسخ
    1. حمیدرضا
      سوابق: (8 دیدگاه) ,

      فضای کابین و ظرفیت سرنشین و مصرف سوخت و قیمت هم که پشم هس

      پاسخ
  12. یاس ی
    سوابق: (556 دیدگاه) ,

    دیروز میخواستم به تویوتا رای بدم، ولی رای ندادم، امروز که دوباره به پدال سر زدم نتونستم به جی ام سی رای ندم، باعرض ارادت به تویوتا به آکادیا رای دادم.

    پاسخ
  13. حمید شیرازی
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    واقعا اختلاف زیادی دارند از هر لحاظ GMC بهترین است متاسفانه تو ایران خودروهای آمریکایی خیلی کم هستند و در مناطق آزاد هم خیابان ها و جاده های مناسبی نیست و هم ماشین باز و ماشین شناس واقعی کم هست اول توجه کنید شتاب صفر تا صد 6.1 جی ام سی و تویوتا فقط ۷ ثانیه و در مسافت ۴۰۰متر بازم GMC بهتره در ضمن تویوتا از قدیم کارش کپی بوده شبیه چین و کره در حالی که آمریکا صنعت خودش است در کل تویوتا ظاهر و اتاق عضلانی دارد ولی جی ام سی از نظر کیفیت و مهندسی از هر لحاظ بهتره موتور جی ام 6سیلندر Vو
    3600 سی سی و ۳۱۰ اسب بخار قدرت در حالی که موتور تویوتا ۶ سیلندر V و فقط ۳۵۰۰ سی سی و فقط ۲۹۵ اسب بخار قدرت دارد همچنین نهایت سرعت GMC 210 و تویوتا فقط ۱۸۵ است همچنین شما در تست آفروید و سرعت جاده ای جی ام سی برنده است مقایسه تویوتا با GMC مثل مقایسه دنا (ایران خودرو) با هیوندای اکسنت جدا از گیربکس دنا مانیتور و بعضی امکانات دارد ولی تفاوت کیفیت از زمین تا آسمان

    پاسخ
    1. حمیدرضا
      سوابق: (8 دیدگاه) ,

      رای های ثبت شده خود بتنهایی گویای برتری تویوتا هست.

      پاسخ
    2. R
      سوابق: (27 دیدگاه) ,

      آقا اصلا تویوتا سر تا تهش کپی شده است اونایی که نظر میدن ماشین خودشون چیه

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.