رونمایی از نسل آینده تویوتا کمری در نمایشگاه 2017 آمریکای شمالی

تویوتا روز گذشته اعلام کرد از مدل 2018 سدان اندازه متوسط خود، کمری در نمایشگاه 2017 آمریکایی شمالی واقع در دیترویت ایالات متحده رونمایی خواهد کرد. این خودروساز همچنین تیزری از بخش عقب این سدان باسابقه به نمایش گذاشته که نوید طرحی خشن‌تر و شخصیت هجومی‌تری را به مخاطبان می‌دهد.

2018-toyota-camry-xse-teaser
باب کارتِر (Bob Carter) از صاحب منصبان کمپانی طی اظهاراتی درباره آن گفته:

معتقدم کمری در سال 2016 نیز (برای پانزدهمین بار) پرفروش‌ترین سدان خانوادگی بازار ایالات متحده خواهد بود. همچنین اگر حضور پررنگ کرولا و فروش صعودی کراس‌اوورهایی نظیر راو4 و هایلندر را نیز بدان اضافه کنیم، همه‌چیز برای ابقای تویوتا در جایگاه بهترین خودروساز عمده آمریکا محیا می‌شود.

وی اطلاعات دقیقی از نسل جدید این سدان باتجربه، پیشرانه‌های موردنظر کمپانی و احتمال ارائه نسخه تمام الکتریک ارائه نکرد و عملاً همه‌چیز به بعد از رونمایی بین‌المللی موکول شده است.
علی‌رغم تب کراس‌اوور کنونی موجود در بازار خودروی بین‌الملل، کمری همیشه ارزش خاصی برای تویوتا داشته و هنوز هم یکی از شاخص‌ترین تولیدات این خودروساز می‌باشد؛ به همین خاطر رونمایی آن را برای دیترویت نگه داشته‌اند که مهم‌ترین نمایشگاه خودرو در آمریکا به شمار می‌رود.

2018-toyota-camry-rendering
نسل پیشین طراحی مناسب و معقولی داشت اما عده‌ای آن را خسته کننده می‌دانستند. در یکی از جالب‌ترین اظهارنظرها، مدیر پیشین جنرال موتورز آقای باب لوتز (Bob Lutz) با عبارت “وسیله آشپزخانه‌ای خشن” توصیفش کرد. حتی خود کارتِر هم تا حدودی این برداشت‌ها را قبول داشته و تصریح کرد که طراحی مدل قبلی کمری اندکی محافظه‌کارانه بود.
در مدل 2018 اما تمرکز اصلی روی لذت رانندگیِ بیشتر بوده؛ به‌طوری که بزرگان کمپانی هم تأکید فراوانی روی این مورد داشته‌اند. پس از رونمایی نیز با تیراژ سالیانه 550 تا 600 هزار دستگاه در تأسیسات واقع در جورج‌تاون (Georetown) ایالت کِنتاکی آمریکا روی خط تولید خواهد رفت.


گفتنی است نمایشگاه دیترویت علاوه بر نسل آینده تویوتا کمری، میزبان کنفرانس‌های خبری جداگانه پیرامون برند لکسِس و فناوری‌های دربر گیرنده هر دو کمپانی خواهد بود.

منبع: motortrend

درباره نویسنده

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

16 دیدگاه

  1. حسین
    سوابق: (224 دیدگاه) ,

    کمری همیشه معروف بود به خودرو باطن دار با چهره ای معمولی .
    بازهم طراحی که شاید به دل همه نشینه و این مورد سلیقه ای و الهام گیری مهندسین ژاپنی هست .
    به هر حال کمری تحت هر شرایطی لایق احترام هست

    پاسخ
  2. Mohamad
    سوابق: (215 دیدگاه) ,

    دوستان ببخشید، کیا تجربه رانندگی با نیسان تیانا مونتاژ را داشتن؟
    بین کرولا و تیانا خرید کدوم عاقلانه تره بنظرتون

    پاسخ
    1. سامان اذری
      سوابق: (2246 دیدگاه) ,

      هردو بسیار باکیفیت هستند حتی اگه یادتون باشه اون زمان که تیانا تولید میشد همیشه به عنوان باکیفیت ترین خودرو ساخت داخل انتخواب میشد
      کرولا هم اصلا راجب کیفیتش حرف نمیزنم چون کیفیتش اثبات شده هست
      تیانا از کرولا بزرگتره و تو یه کلاس نیستند ولی یه مشکلی هم هست که تیانا تولیدش چند وقتیه که متوقف شده و گیربکس cvt تیانا مال نسل اول اون گیربکس ها بود که یکم تنبل بودند
      به نظرم تو این شرایط کرولا به مراتب ارزش خرید بیشتری داره ایرتویا هم تو ایران خدمات پس از فروشش یکم از بقیه بهتره
      ولی من 2 تا پیشنهاد دیگه هم دارم
      با 135 تومن میتونی تویوتا آریون یا هوندا اکورد دست دوم بخری که عالین
      مخصوصا اریون که موتورش مال لکسوسه و یه غولیه واسه خودش تو دورهای بالا یه غرش فوق العاده ای داره فیلمهاشو دیدم که جنسیس کوپه و سدان رو لوله میکنه و خودشم لوکسه

      پاسخ
    2. nima
      سوابق: (150 دیدگاه) ,

      برادر من تیانا 92 سفید های داره.خیلی ماشین خوب و نرمیه و خصوصا مبله صندلیهای جلوش خیلی خوبه.صندلی شاگردش هم vip هستش.ما فقط دوبار باهاش مشکل داشتیم.یکبار لاستیک جلوش خورد به لبه پل و ترکید.لاستیک گل خودش قیمت سه برابر گل طرح دیگه هست که به نظرم مسخره هست.یه بار دیگه هم باطری که خراب شده بود و باطری رو که عوض کردیم ماشین کلا کولر و بخاری و ال سی دی قاطی کرده بود که هرجا بردیم نفهمیدن مشکل از چیه.آخرش معلوم شد این مانیتور و دوربین دنده عقب که پارس خودرو نصب میکنه رو ماشین فابریک اصلی نیست و وقتی باطری عوض میشه این اشکال پیش میاد و مجبور شدیم مانیتور فابریک و دوربین عقب رو دوباره بخریم و مانیتورهای پشت سری صندلی رو هم که خودمون گزاشته بودیم کلا برداریم.راستی یکبار هم چراغ جلو سمت شاگرد شکست که اصلیش 2500 بود ولی ما چینی خریدیم 500.البته میگفت تایوانیه ولی چینی بود.ولی الان از کارواش که میایم تا یکی دو روز بخار توش جمع میشه.غیر از اینا ماشین خیلی خوبیه و در مقایسه با ماکسیما که خودم قبلا داشتم و پدرم رو در آورد اگرچه شتاب اون رو نداره ولی خودروی بسیار نرم قوی و بی آزاریه و انصافا اصلا دنده عوض کردنش رو متوجه نمیشید.هربار سرویس تو نمایندگی هم تقریبا 500-600 میشه.فقط بازار دست دومش یکم ضعیفتر از ماکسیماست.ولی انصافا کیفیت بسیار بالایی داره داخل خودرو و واقعا میشه لمس کرد.اولین چیزی هم که چشم مارو گرفت وقتی این ماشین رو دیدیم همین کیفیت داخلیش بود.

      پاسخ
    3. Mohamad
      سوابق: (215 دیدگاه) ,

      دوستان ممنونم از پاسختون
      اینکه توی یک کلاس نیستن و کیفیت جفتشون عالیه که کاملا درسته و حرفی توش نیست ولی به لحاظ قیمت و ارزش خرید بر اساس مشخصات خواستم بدونم که تو اون رنج خرید کدومش عقلانی تره که سامان جان دوتا گزینه دیگم معرفی کردن..
      بازم تشکر

      پاسخ
      1. amin
        سوابق: (588 دیدگاه) ,

        دوست عزیز اینجا به نظرم بیشتر بحث سلیقه باشه.هردو خودرو کیفیت بسیار بالا و دوام فنی بالایی دارند.خصوصا تو کیش که تاکسی کرولا بسیار زیاده و همشون هم کارکردهای بسیار بالایی دارند.به نظرم اگر صفر میتونی بخری که کرولا بگیر چون تیانا که دیگه تولید نمیشه.و ماشین صفر یه چیز دیگست
        ولی به لحاظ امکانات خوب تیانا امکانات و آپشن بیشتری داره.ابعاد بزرگتری داره که نتیجش راحتی بیشتر در کابین هستش.کیفیت تریم داخلی تیانا هم بالاتر از کرولاست و لوکستره و حس بهتری منتقل میکنه.کلاس اجتماعی بالاتری هم داره.در اونطرف هم کرولا قرار داره که خب یه خودروی عالی هستش که نیاز به معرفی نداره و همه جا خوش درخشیده و تا حدی چابکتر از تیانا هستش
        به نظر من کاملا سلیقه ای هستش و من به شخصه تیانا رو بیشتر میپسندم چون بزرگتر و لاچکری تره.ولی سلایق متفاوته

        پاسخ
    4. علي دانشمند
      سوابق: (83 دیدگاه) ,

      اگه تونستی کرولا صفر 2016 با نسل جدید گیربکس اتوماتیک 7 دنده بخر. هندلینگش از تیانا خیلی بهتره و لذتی که نشستن تو ماشین صفر کیلومتر هست تو کارکرده نیست همین بس که بشینی داخل ماشین و بوی تازگی از صندلی و داشبورت بیاد کلی ارزش داره (اگه قدرت خرید صفر نداشتی بازهم کرولا کارکرده انتخاب بهتریه)

      پاسخ
  3. نیما
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    هیچکس به اندازه طراحان تویوتا قابلیت خراب کردن یک طراحی خوب رو نداره.
    بعد از هر نسلی از کمری که یکم قشنگه، نسل بعدیش افتضاح میشه.

    پاسخ
  4. hrezzati
    سوابق: (41 دیدگاه) ,

    چرا انقدر تند تند نسل عوض میکنه؟

    پاسخ
    1. امیر پاشا
      سوابق: (3 دیدگاه) ,

      مدل قبلی که به ایران هم به عنوان نسل جدید با مدل های هایبرید و بنزینی وارد شد در واقع یه فیس لیفت میجر بود و نسل جپید به حساب نمی اومد، اون نسل از سال ۲۰۱۲ تا حالا تولید شده و هنوز تغییر نسلی رو نداشته

      پاسخ
  5. AK_007
    سوابق: (381 دیدگاه) ,

    طراحی نسل قبل رو بیشتر دوس داشتم

    پاسخ
  6. نویدی
    سوابق: (228 دیدگاه) ,

    من با تیانا با سرعت ۸۰ تا روی سرعتگیر رد شدم کمکش شکست.تیانا هم سنگینه،هم لش.تیانا تولیدش متوقف شده ولی کرولا ماشین روز دنیاست.کرولا مخصوصا مدل ۲۰۱۶ حرف نداره.

    پاسخ
  7. علي
    سوابق: (377 دیدگاه) ,

    تویوتا کمری یکی از ماشینای مورد علاقه منه.دوسش دارم زیاد
    با تچکر

    پاسخ
  8. karo
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    نمیدونم چرا صورت بعضی از ماشینای تویوتا هی زشتر میشه واقعا از جلو زشته ؟!من نسل قدیمی تره کمری رو بیشتر دوست دارم

    پاسخ
  9. تویوتا
    سوابق: (15 دیدگاه) ,

    تویوتا جیگره با هر قیافه ای که باشه من عاشقشم خیلی بی ازاره فقط میگه چشم قربان حالا هر دستوری که بهش بدی فرق نمیکنه فقط اطاعت بی چون و چرا میکنه واقعا دم ژاپنی ها گرم جاشون وسط بهشت به خدا امیدوارم خودرو سازهای ما که چه عرض کنم لگن سازهای ما یاد بگیرن همشون شدن چین خودرو

    پاسخ
  10. علی
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    اگر به سرنوشت تویوتا کمری هیبرید سفارش آمریکا دچار نشود و در سایت هایی بغیر از آمریکا تولید شود ،میتوان امیدوار بود نسخه با موتور دو و نیم لیتر بنزینی و نسخه هیبریدش وارد ایران شوند

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x