تویوتا

تویوتا شاسی‌بلند جدیدی برای بازار آمریکا می‌سازد

به نظر نمی‌رسد بازار شاسی بلندها به این زودی‌ها از سکه بیفتد و تویوتا هم با اعلام برنامه‌های خود برای ساخت یک شاسی‌بلند جدید در آمریکا علاقه‌ی خود به گرم کردن این بازی را نشان داده است.


چیز زیادی درباره‌ی این خودرو نمی‌دانیم اما این برند ژاپنی تائید کرده شاسی‌بلند جدیدش را در کارخانه‌ی مشترک مزدا و تویوتا در آلاباما خواهد ساخت. این کارخانه فعلاً در حال ساخت و سز بوده و تولید محصولات آن از سال ۲۰۲۱ شروع خواهد شد.

این کارخانه در ابتدا قرار بود تویوتا کرولا را بسازد اما ژاپنی‌ها در پاسخ به تغییر شرایط بازار و افزایش فروش پیکاپ ها و شاسی بلندها نظر خود را تغییر داده‌اند. البته علیرغم تغییر برنامه‌ها، کرولا همچنان در کارخانه‌ی این خودروساز در می‌سی‌سی‌پی تولید خواهد شد.


اگرچه تویوتا اشاره زیادی به جزئیات نکرده اما کارخانه‌ی مزدا و تویوتا قرار بود سالانه ۱۵۰ هزار دستگاه کرولا بسازد. البته فروش کرولا در آمریکا از ۳۶۰,۴۸۳ دستگاه سال ۲۰۱۶ به ۲۸۰,۸۸۶ دستگاه در سال پیش رسیده و به همین خاطر احتمال دارد تویوتا این تصمیم را به خاطر عدم توجیه اقتصادی ساخت کرولا در دو شرکت اتخاذ کرده باشد. اگر این‌گونه باشد تصمیم تویوتا ضرورتاً بد نیست چراکه فضا برای تولید یک شاسی‌بلند جدید باز شده است.


در آینده چیزهای زیادی دراین‌باره خواهیم شنید اما تویوتا از این خودرو به عنوان شاسی‌بلندی بی‌نام نام برده است. به این ترتیب می‌توانیم شاهد یک خودروی جدیدی باشیم که به خانواده‌ی پرتعداد قدبلندهای تویوتا یعنی CH-R، راو ۴، هایلندر، ۴ رانر، سکویا و لندکروزر بپیوندد.


مدیران تویوتا قبلاً گفته‌اند احتمال تولید کانسپت FT-4X وجود دارد. این خودرو در سال ۲۰۱۷ معرفی شد و از استایل جعبه‌ای و سیستم چهار چرخ محرک سود می‌برد.

صرف‌نظر از محصول مدنظر تویوتا برای تولید باید گفت این کارخانه ظرفیت تولید سالانه‌ی ۳۰۰ هزار دستگاهی خواهد داشت. این ظرفیت تولید بین تویوتا و مزدا به‌صورت مساوی تقسیم خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. سینا

    ۲۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (69 ديدگاه)

    طراحیش میتونه خیلی بهتر باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Meysam

    ۲۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (48 ديدگاه)

    یادمه این کانسپتی که تو تصاویر هست، پدال 3 سال پیش واسه مراسم معارفه اش لایو گذاشته بود?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۲۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    تویوتا به شدت نیاز داره که دو خودرو را برای طرفداران و خریداران دو آتشه این بِرَند زنده و ارائه بده .
    ۱- شاسی در حد و اندازهای سوزوکی جیمنی تو مایه های همین کانسپتی که در تصویر میبینید با ورژن های مختلف و دیزاینهای مختلف ، مثلاً سقفش کروک بشه یا ….

    ۲- fj کروزر دیوانه را روانه بازار کنه .
    جداً که fj جون میده برای تغییرات و تیونینگهای ظاهری و فنی .
    شاسی بلندهای مشکی تویوتا جون میدن برای کارواش رفتن و رُخ نمایی .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا