تویوتا

تصور دوباره مفهوم ویلچر با چالش جذاب تویوتا!

موسسه حمل‌ونقل تویوتا ۵ فینالیست چالش حرکت بدون محدودیت را در رویداد تکنولوژی CES معرفی کرد.

این چالش که برای بهبود زندگی انسان‌های دارای فلج اندام‌های تحتانی طراحی شده از مهندسان و طراحان می‌خواهد وسایل موردنظر خود را به منظور حل مشکلات حمل‌ونقل این دسته از افراد بسازند.

به عنوان بخشی از این برنامه، تویوتا به دنبال وسایل حمل‌ونقلی بوده که به سرعت با زندگی و محیط کاربر ادغام شود و در عین حال استفاده از آن آسان و راحت باشد. این وسیله همچنین باید نقش پررنگی در زندگی روزمره فرد داشته باشد.


اما بیایید نگاهی به فینالیست‌ها داشته باشیم که اولین آن‌ها اوو واک نام داشته و توسط شرکت آمریکایی Evolution Devices طراحی شده است. تویوتا می‌گوید این وسیله یک روکش غیرقابل نفوذ است که دور پای کاربر پیچیده شده و از حسگرهای گوناگون استفاده می‌کند. زمانی که این وسیله راه رفتن فرد را تشخیص دهد کار عضله‌ها را به منظور بهبود حمل‌ونقل شبیه‌سازی خواهد نمود.


دیگر فینالیست هم از آمریکا بوده و Quix نام دارد. تویوتا چیز زیادی درباره‌ی این وسیله نگفته اما اسکلت خارجی آن باعث حرکت سریع، پایدار و چابک می‌شود.


اگرچه ایتال دیزاین به خاطر طراحی خودروهایی همچون نیسان GT-R50 شناخته شده اما این شرکت نیز با وسیله‌ای به نام Moby در چالش تویوتا شرکت کرده است. پلتفرم چرخ‌دار این وسیله می‌تواند به عنوان یک ویلچر عمل کند. از آنجایی که این پلتفرم برقی است بنابراین به سادگی به ویلچری دستی تبدیل می‌شود. پلتفرم‌های یاد شده می‌تواند در مکان‌های عمومی قرار داده است و با استفاده از برنامه‌ای موبایلی مورد استفاده قرار گیرد. این ایده به نوعی مشابه اجاره‌ی اسکوترهای الکتریکی است.


خب صحبت از ویلچر شد و باید گفت Phoenix Ai Ultralight Wheelchair یک نگاه آینده‌نگرانه به ایده‌ای قدیمی می‌باشد. همان‌گونه که از نام این وسیله برمی‌آید، ویلچر فیبر کربنی یاد شده سبک‌وزن و هوشمند بوده و بی‌وقفه اقدام به تنظیم مرکز ثقل می‌کند. Phoenix Instinct می‌گوید این امر به حذف لرزش‌های ناراحت‌کننده و دردناک کمک می‌کند.


نهایتاً به Qolo می‌رسیم که توسط تیمی از دانشگاه سوکوبای ژاپن توسعه یافته است. این وسیله یک اسکلت خارجی روی چرخ‌ها بوده و به کاربر اجازه‌ی نشستن یا ایستادن را می‌دهد.

تمامی فینالیست‌ها ۵۰۰ هزار دلار دریافت خواهند کرد تا ایده‌ی خود را توسعه دهند. برنده‌ی نهایی در سال ۲۰۲۰ اعلام خواهد شد و جایزه‌ای ۱ میلیون دلاری دریافت خواهد نمود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Mohamad

    ۱۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (812 ديدگاه)

    خدمت میکنن به بشر با سرمایه گذاری توی این نمونه استارتاپ ها و چه خوبه که پول بیاد توی پروژه هایی هزینه شه که دنیا را جای بهتری برای هممون میکنه نه چیزایی که قبلا ساخته و کشف شده.
    “کامنت دوست خوبم me84 زیر پست قیمت گذاری 50 میلیون دلاری فلان مدل عتیقه فراری اینجا مصداق پیدا میکنه”
    اگه میلیون ها نفر به یک چیز احمقانه باور داشته باشن اون چیز کماکان احمقانه ست. نمیدونم کدوم فصل کتاب هنر شفاف اندیشیدن بود اما حق با رولف دوبلی ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محمد

    ۱۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    و ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم!!!
    با سابقه و ادعای فراوان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. تاجیک

    ۱۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (33 ديدگاه)

    تویوتا شرکتی هست که به بشریت و محیط زیست خدمت میکنه و ارزش زیادی برای برای جوامع انسانی قائل هست 🌹🌹🌹🌹😘😘😘😘

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حمیدرضا

    ۱۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    چه فکر خوبی بین سلامت و معلولیت یه تار مو فاصلست و خیلی خوبه که شرکت های خصوصی و استارت آپ ها با استفاده از تکنولوژی به مردم خدمت می کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. OMID

    ۲۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    اولیه از همه بهتره به نظرم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا