تویوتا

عذرخواهی تویوتا به خاطر احیای دیرهنگام سوپرا!

تویوتا سوپرا همواره به عنوان یک خودروی اسپورت جذاب شناخته می‌شود اما حضور پررنگ در اولین قسمت از فیلم سریع و خشن و البته غیبتی ۱۶ ساله در بازار باعث شده سوپرا به یک خودروی اسطوره‌ای تبدیل شود. در نمایشگاه خودروی ژنو سرانجام شاهد معرفی کانسپت تویوتا GR سوپرا ریسینگ بودیم اما هنوز هم جزئیات نسخه تولیدی این خودرو در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. برخی می‌گویند احتمال معرفی سوپرا در نمایشگاه خودروی دیترویت وجود دارد اما خب این یک شایعه بوده و تأیید نشده است.


با این وجود مهندس ارشد سوپرا آقای تتسویا تادا سان می‌خواهد دنیا و به خصوص طرفداران این خودرو بدانند که تویوتا به خاطر تولید دیرهنگام نسل جدید سوپرا شرمنده است. این مدیر ارشد در مصاحبه با نشریه استرالیایی درایو گفته که ما می‌توانستیم نسل جدید سوپرا را بسیار زودتر تولید کنیم.


تادا سان در مصاحبه صورت گرفته به پشت صحنه همکاری تویوتا و BMW که از سال ۲۰۱۲ آغاز شده نیز اشاره داشته است. تادا سان از سوی تویوتا برای یک ملاقات خصوصی با ژرمن‌ها فرستاده شده تا درباره تولید یک خودروی اسپورت جدید بحث و گفت‌وگو کند. موضوع گفت‌وگوها واضح بوده است. درحالی‌که دو خودرو باید نقاط اشتراک اساسی همچون پلتفرم و قوای محرکه داشته باشند اما هر دو کمپانی خواسته‌اند از نظر شخصیتی دو خودروی کاملاً متفاوت تولید شود.

البته که BMW همیشه به پیشرانه‌های ۶ سیلندر خطی و طراحی دیفرانسیل عقب علاقه داشته و از طرفی هم تویوتا با این روش بیگانه نبوده است. عموماً گفته می‌شود سوپرای جدید از چنین معجونی استفاده خواهد کرد بنابراین حداقل بخش اعظم میراث سوپرا حفظ خواهد شد. با وجود قطعات فراوانی که از سوی BMW تأمین می‌شود دیدن واکنش طرفداران سوپرا به نسل جدید این خودرو قطعاً جالب خواهد بود.


در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که سوپرای احیا شده و پسرعموی آلمانی آن یعنی Z4 چقدر تفاوت شخصیتی خواهند داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. moein

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (893 ديدگاه)

    شعور و فهمشون برام سنگینه
    اینا هم آدمن واقعا؟؟؟
    آخه من همش مدیران خودرو سازی خودمون میاد جلو چشمم
    اما همش میگم مگه میشه؟مگه داریم؟??

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Yaser1986

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (76 ديدگاه)

      واینگونه هست که آنها پیشرفت میکنن و ما پسرفت.
      احترام به مشتری مساوی با پیشرفت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. محمد

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (297 ديدگاه)

    این رفتار و احترام به مصرف کننده همه و همه از معجزات بازار آزاد و بدون انحصاره …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Efk

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (211 ديدگاه)

    اونجا سود شرکت مساوی با سود مصرف کننده و قوانین سفت و سخت و منظم
    اینجا برای سود یک شخص عمدتا باید ی صدمه ای به اون مجموعه برسه،یا سود یک مجموعه ی ضرری به جامعه…و قوانین هم طوری پیچ در پیچ بهم ریخته هست که جامعه رو هل میده به این سمت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Abbas

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (47 ديدگاه)

    مسئولان ما هم میگن سقوط هواپیما به ما مربوط نمیشه و خودمون رو مستلزم استعفا و عذرخواهی نمیدونستیم و اینجاست که پی به چیزهای عجیبی میبریم…
    هه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. datsun

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (3480 ديدگاه)

      بله وقتی جعبه سیاه رو برای بازیابی اطلاعات به فرانسه میفرستن به قول قدیمی ها هیچ بقالی نمیگه ماست من ترشه
      به همین راحتی مقصر خلبان بود مقصر کوه بود که زیاد بلنده اصلا هواپیمای ما که ساخت ۲۶ سال پیش بود مشکلی نداشت عین رولزرویس کار میکرد کاملا برا همچین شرایطی ساخته شده بود !

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. NAVID۰۰۹۸

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (10203 ديدگاه)

    ببین برای کاره نکرده تویوتا داره عذرخواهی میکنه.
    خاک عالم تو سرتون مدیران خودرویی و غیر خودرویی بیسواد کشور که صنعتا ، مشتریا ، کارگرو ، سابقه رو همرو همرو به نابودی کشوندین با پرویی تمام هم هنوز از زمینو زمون طلب کارین. وِلکُنه این خرابه ای هم که خودتون باعثش شدین نمیشین.
    بخدا داریم به افغانستان نزدیک و نزدیکتر میشیم با این دو دستگی که راه انداختین.
    حداَقل یه عذرخواهی کوچیک شماهارو فلج نمیکنه ولی مرحمی میشه برای اون بدبختایی که از دست ندونم کاری و زورگویی شما یه عمر دست رنجشونو از جانی و مالی از دست دادن ، بابته خودروهای فوق ایمن ۳۰ ساله پیشی که تولید میکنیدو فرتو فرت میدین بیرون و هر سال میگین ساله دیگه تولید نمیشه و به همین روش ۲۰ ساله دارین شیره میمالید سرِ ملت بدبخت.
    یعنی تویوتا چه ارزشی قائل میشه برای مشتری که حتی فکر به سوپرا میکرده ولی تولید نمیشده.
    این نشونه رقابت بازاره که نفعش فقط تو جیبه مشتری میره و باعث پیشرفت روزافزون شرکت میشه.
    خداروشکر ما از بازار جهانی دوریم و از ما عذرخواهی نکرده.
    و اِلا تمام بدبختیای مملکتو بهش میچسبوندیم ، میگفتیم خب حالا عذرخواهیتو کردی ، جریمشم بده ، دفعه دیگه هم ازین …..زیادی نکن.
    خدا باید نون و برکت به شما بده ، که داده نوش جونتون ، میدونید که مشتری بَد و خوبش نعمته.
    نه تو کشور ما که به چشم گوسفند فرض میشیم
    ماشین ۳۰ ساله پیشو با زجر تحویل میدن با زجر هم ازین دنیا میریم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. فرهاد كرمستجی

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (254 ديدگاه)

    اقا از همه ی این حرف ها گذشته، به عنوان یه عاشق ماسل کارز در بازه ی زمانی دو طراحی از بیمر دیدم که واقعا نمیشه عاشقشون نشد، حتی با این جولانی که مرسدس میده باز هم طراحی بیمر خود نمایی می کننه، دمش گرم. البته یه چیزی که شاید برای ما خیلی اهمیت داشته باشه طراحی شرقی سوپراست، خوب طبیعیه که زمان شکوفایی ژاپن و اسطوره های اسپرت ژاپنی در دوران کودکی و نوجوانی ما بوده، خوب برای نسل ما این طراحی واقعا نوستالژی و پر از اصالت هست ولی دوست دارم ببدونم نسل جدید در مقام مقایسه بین زد فور و سوپرا، کدوم رو ترجیح میده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. فقط آمریکا فقط ماسل

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (218 ديدگاه)

    این کامنت آقانوید رو هرچی میتونین لایک کنین
    حرف حساب جواب نداره
    هنوز آتیش سوزی های هرروز405 جلوی چشمه دریغ از یه فراخوان بابا فورد برای فیلترهوای نامرغوبی که روی فیوژن نصب کرد به صورت فابریک فراخوان داد یادم نیست کی فراخوان داد یا مثالش بوگاتی برای پیچ هرز شونده صندلی راننده فراخوان داد و کل صندلی رو عوض کرد شمام برای عیب هاتون دوتا فراخوان بدید اعتبارتون یخورده جابه جا شه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سعید

      ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (222 ديدگاه)

      بابا اگر بخوان فراخوان بدن که باید کل405 ها جمع بشنو همینطوری بقیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. emad1990

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (999 ديدگاه)

    اینام دیگه شورشو در اوردن.سر هر چیز کوچیکی سریع عذرخواهی میکنن
    باید بیان ایران یه مقدار پوست کلفتی و بیشعوری و بی غیرتی و بقیه صفات پسندیده رو از بعضیا یاد بگیرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. amir

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (522 ديدگاه)

    فوق العاده.جدا چرا این خودرو باید 16 سال تولید نشه!!؟واقعا حیف نیست ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. سعید

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (222 ديدگاه)

    عذر خواهی چه دردی رو دوا می کنه آقا …!!!؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. samurai

    ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (543 ديدگاه)

    سلیکا هم بعد سوپرا باید احیا بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Silver

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (226 ديدگاه)

    یکی از علت هایی که نیسان رو ارجح تر از تویوتا میدونستم همین کار تویوتا بود .
    با توقف تولید نسل قبلی سوپرا و عدم جایگزینی نسل جدیدش ،تویوتا به طرفدار های سوپرا خیانت کرد . ولی نیسان به تولید اسکای لاین و gtr ادامه داد.
    هنوز هم روی موتور 2jz تویوتا کار میکنن و قدرت های عجیبی ازش میگیرن .
    همه میگن که چرا عذرخواهی ؟ ولی عذر خواهی تویوتا از طرفدارانش سر این موضوع واقعا لازم بود .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا