فراخوان تویوتا کمری 2018 به خاطر پیستون‌های بزرگ‌تر!

تویوتا در حال اعلام فراخوانی ایمنی برای کمری‌های مدل سال 2018 بوده و البته دلیل انجام این فراخوان کمی غیرعادی است.


تویوتا گفته احتمالاً پیشرانه این خودروها نسبت به مشخصات اصلی خود دارای پیستون‌های بزرگ‌تری هستند.


این یک خطای مونتاژ است که می‌تواند باعث کارکرد خشن، انتشار دود از اگزوز و ایجاد صدای غیرعادی شود. همچنین رانندگان شاهد روشن شدن چراغ هشدار و پیام‌ها خواهند بود و البته قدرت پیشرانه نیز کاهش خواهد یافت. در شرایط بدتر این نسخه‌ها از کمری می‌تواند از کار بیفتد و این کار باعث افزایش ریسک تصادف می‌شود.

1730 دستگاه از کمری‌های مدل سال 2018 تحت تأثیر این فراخوان بوده و تمامی مالکان توسط کمپانی آگاه خواهند شد.


پس از مراجعه مالکان به نمایندگی مجاز تکنسین‌های مجاز کد تولید پیستون‌های پیشرانه را بررسی خواهند کرد و اگر پیستون‌های نصب شده از نوع معیوب باشند با نسخه‌های کاملاً جدیدی جایگزین خواهند شد. هیچ‌یک از این فرایندها هزینه‌ای برای مالک در پی نخواهد داشت.

هشتمین نسل تویوتا کمری از اواسط سال پیش تاکنون در بازار حضور دارد. این خودرو در مدل‌های بنزینی دارای 7 تریم و در نسخه هیبریدی نیز دارای 4 تریم است. بهای این خودرو از 23495 دلار آغاز شده و به 34950 دلار در نسخه 6 سیلندر XSE می‌رسد.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

22 دیدگاه

  1. (Ali (Chevy nova
    سوابق: (4230 دیدگاه) ,

    از لحاظ فنى اصلا نمىشه روى موتور استاندارد پىستون بزرگتر نصب کرد چون پىستون بزرگتر رو بدون تراش دادن سىلندر نمىشه جازد
    مثلا شما نمىتونى روى موتورى که بخاطر تراش سىلندرش قطرسىلندرش بىشتر شده پىستون کوچک تر بندازى چون لق مىزنه تو محفظه سىلندر و کاراى نداره
    برعکسش هم اونکه تو سىلندرى که قطرش کمه نمىشه پىستون بزرگ تر انداخت

    پاسخ
    1. (Ali (Chevy nova
      سوابق: (4230 دیدگاه) ,

      دوستان بخاطر اونکه موضوع شاىد براتون کمى پىچىده باشه راحت تر توضىح مىدم
      موتور استاندارد موتورى هستش که از کمپانى بىرون اومده و اصلا سىلندرش تراش نخورده و بخاطر همىن پىستونش هم استانداره و مطابق همون سىلندر
      حالا اگه دىواره ى سىلندر بنا بر علل مختلف خش بىوفته تراشکار دىواره سىلندر رو تراش مىده و قطر سىلندر بىشتر مىشه و براى همىن باىد پىستون رو هم بزرگ تر کرد
      ساىز سىلندر از 0/10 شروع مىشه تا 0/30 ولى ماشىنهاى امرىکاى تا 0/40 هم موتورشون جا داره براى تراش
      زمانى که سىلندر موتور تراش مىخوره و ساىزش مىشه مثلا 0/20 شما باىد پىستون رو هم 0/20 بخرىد
      الان موتور کمرى استاندارد بوده و نمىشه پىستون بزرگترى رو در سىلندر استاندار موتور قرار داد چون جا نمىره
      بنظر من پىستونها بزرگتر نبودن بلکه طبق گفته متن ممکنه معىوب بوده باشن

      پاسخ
      1. Fk
        سوابق: (130 دیدگاه) ,

        داش علی شاید منظور ارتفاع پیستون بلندتر از نوع اصلی باشه

        پاسخ
  2. ahmad
    سوابق: (75 دیدگاه) ,

    حالا اگر همچین خطایی رو یک خودروساز فرانسوی کرده بود الان کارش تموم بود ، همه میامدن به باد فحش و بدوبیرا میگرفتنش . خخخخ .

    پاسخ
    1. T.H.M
      سوابق: (516 دیدگاه) ,

      الان خود شما با این حرفتون واضحه میخواستید تیکه بندازید به تویوتا و ماشین ژاپنی. مطمئن باش کسی که فهمیده باشه و قصد تخریب نداشته باشه و تو دنیای خودرو و اخبارهاش باشه، به خاطر فراخوان های اینجوری از هر خودروسازی که باشه، فحش و بد و بیراه نمیگه. بلکه این فراخوان ها درسته ناشی از یه نقص و عیب هستش، ولی نشون دهنده ی مشتری مداری شرکت هستش. درسته نباشه بهتره، اما وقتی به هر دلایلی عیبی به وجو اومد، کار درستی خارجی ها رو میرسونه که به فکر مشتری باشن و عیب رو برطرف کنن. نه مثل خودروسازای ایرانی که قاتل مردم هستن. الان دیگه همه ی خودروسازان فراخوان میدن. چه آلمانی ها، چه آمریکایی ها، چه ژاپنی ها، چه فرانسوی ها، چه کره ای ها و … . ضمنا 1730 تا برای ماشینی مثل کمری که در سال نزدیک 400 هزارتا و در ماه بیش از 30 هزارتا به طور متوسط فقط در آمریکا میفروشه، خیلی ناچیزه. پس زیاد خوشحال نباش بابت این خبر

      پاسخ
    2. امیرحسین
      سوابق: (56 دیدگاه) ,

      دقیقاً… مردم ما کورکورانه به ماشین فرانسوی بد و بیراه می گن! در حالیکه الان همه خوبن حتی کره ای ها. من الان فرانسوی دارم و در حدی راضی هستم که بازم می خوام فرانسوی بخرم.

      پاسخ
  3. sina
    سوابق: (1071 دیدگاه) ,

    سوالی ک پیش میاد اینه که چطور بین اون همه ماشین احتمال وقوع رو برای تعداد دقیق 1730 پیدا کردن اونوقت ما تعداد تماشاگرانی دربی رو ببست ساله با خطای 20 هزار نفری صد هزار نفر اعلام میکنیم!

    پاسخ
    1. رضا
      سوابق: (13 دیدگاه) ,

      چه ربطی داره، احتمالا خطا از خروجی یکی از خط تولید ها بوده. اونا هم اطلاعات خودروهایی که در هر خط تولید، تولید شده را ثبت شده دارند.

      پاسخ
      1. Hamid.Hellcat
        سوابق: (724 دیدگاه) ,

        منظور سینا دقیق بودن سیستم های اطلاعاتی شرکت تویوتا و ردیابی اطلاعات از پیستون های خراب خط تولید به ماشینی که اون پیستون روش نصب شده و در نهایت اطلاعات خریدار اون ماشین هست که به خوبی انجام شده در حالی که انجام چنین کاری در ایران شبیه یک جوک هست.

        پاسخ
  4. ahmad
    سوابق: (75 دیدگاه) ,

    قصد من تیکه انداختن به ژاپنیا نبود ، این که میگم اگه فرانسوی بود کلی بدوبیراه میگفتن به خاطر اینکه دیدم که میگم تو خود همین سایت بارها وبارها ولی برندهای دیگه خودروساز اگه خطایی بکنن دوستان چشم پوشی میکنن و ماله میکشن وگرنه در خوب بودن و با کیفیت بودن خودروهای ژاپنی شکی نیست .

    پاسخ
  5. madjid
    سوابق: (10523 دیدگاه) ,

    فراخوان های تویوتا یه ذره زیاد تر از حد طبیعی شدن .
    تا یه جایی فراخوان میشه احترام به حقوق مشتری اما بیشتر که میشه باعث سلب آسایش و نشانگر کم‌کاری خودروسازه.
    این ایراد ها رو باید رفع کنند بعد ماشین رو بدن دست مردم

    پاسخ
    1. Mohamad
      سوابق: (524 دیدگاه) ,

      کلاه قرمزی جان!
      فرماش شما در صورتی صحیحه که مشتریان تویوتا تمامی مدل های روز این کمپانی رو بلافاصله پس از معرفی خریداری کنند و بزارن داخل پارکینگ که چنین حرکتی تقریبا نادر یا غیر ممکه!
      چون اخباری که شما اینجا میبینی و با خبرهایی از این جنس مربوط به تویوتا تو ذهنت ردیف میشن نه تنها برای مدل های متعدده بلکه عده ای معدود از هر مدل رو هدف قرار میده. یعنی هر مشتری تو کل عمرش من فکر میکنم یکبار یا شاید اصلا با چنین فراخوانی مواجه نشه که اگه بشه هم براش اهمیتی نخواهد داشت چون بصورت رایگان برطرف خواهد شد..
      فراخوان برای هر خودروسازی جنبه منفی محسوب نمیشه دیگه بقیش برمیگرده به سیستم پشتیبانیش…

      پاسخ
      1. madjid
        سوابق: (10523 دیدگاه) ,

        .
        چیزایی که شما گفتی رو که همین بالا هم نوشته بود ! ومن با آگاهی از این مورد دارم این حرف رو می‌زنم

        پاسخ
    2. Mohammadreza
      سوابق: (384 دیدگاه) ,

      دوست عزیز تعداد خودروهایی که فراخوان میشن در مقابل تعداد کل خودرو های ساخته شده توسط تویوتا اصلا به چشم نمیان
      تویوتا سالانه حدود 10 میلیون خودرو تولید میکنه
      من خودم اخبار تویوتا رو کامل دنبال میکنم و هر سال حدودا 8_9 تا فراخوان در همین حدود خودرو (2000)داره
      شما اینو با 10 میلیون مقایسه کن
      به زبان ساده تر احتمال اینکه شما مالک یه تویوتا باشی و مشمول یه فراخوان بشی تقریبا یچیزی تو حدودای صفره حدیه
      در ضمن شما مطمئن باش تویوتا میتوته تعداد فراخوان هاشو کم کنه و ببخیال بعضی ایراد های احتمالی بشه (که خیلی از خودرو سازها همینکارو میکنن )
      ولی تویوتا براش مشتری مهمه براش وفاداری مشتری مهمه براش رضایت مشتری مهمه
      مطمئن باش بخشی از موفقیت تویوتا تو لیست های رضایت و وفاداری بخاطر همین فراخوان هاست که مشتری رو رها نمیکنه با این تفکر که قرار نیست همه ماشین های ما سالها مثل ساعت کار کنن
      حالا چنتا شونم ایراد داشتن، داشتن

      پاسخ
  6. رامین
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    خودروهای فرانسوی زیبا ارگونومی عالی ولی پیچیده تا زمانیکه ایراد پیدا نکرده حتی خودشان هم از پس تعمیرش بر نمی آیند بخاطر همین است که فراخوان نمیدهند و ایران را برای همین ظاهر پسندیشان انتخاب کرده اند

    پاسخ
  7. افشین زنوزی
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    موتور کلا عوض میشه نه فقط پیستونها.

    پاسخ
  8. ahmad
    سوابق: (75 دیدگاه) ,

    قبلا توی پست دیگه هم گفتم ، این پیچیدگی که خیلی از دوستان درباره خودروهای فرانسوی میگن فقط مربوط فرانسویا نیست بلکه خیلی از ماشینهای دنیا حتی پیچیدهتر از فرانسویا هستند ، به عنوان مثال خودروهای امریکایی ، بعضی از المانیا دیدم که میگم مدلهای مختلف امریکایی یا المانی که تو ایران کمتر کسی حاضره دست بزنه بهشون .

    پاسخ
    1. Hamid.Hellcat
      سوابق: (724 دیدگاه) ,

      ماشین آمریکایی پیچیده است؟؟؟؟
      این دیگه از اون حرفها بود
      ماشین آمریکایی معروفه به راحت تعمیر شدن. البته در مورد برندهای لوکس مثل کادیلاک درسته که به دلیل فن آوریهای پیشرفته و وجود آپشنهای زیاد هست و در مورد همه ماشینهای لوکس مثل بنز و پورشه و …مصداق داره. اما همه ماشینهای فرانسوی اعم از لوکس و اکونومیک این مشکل رو دارن. نمونه اش رنو 5 خودمون که به بدتعمیر بودن معروفه.

      پاسخ
  9. رامتین
    سوابق: (1235 دیدگاه) ,

    تویوتا اخیرا یکم بی دقت شده ها… فراخوان زیاد میده.. با ارزشترین برند دنیا هم دیگه نیست و جاشو داد به مرسدس. بنظرم نیسان کارایی بهتری داره. مدیر عامل نیسان چند روز پیش گفت با ارائه ویژگیهای منحصر به فرد آلتیما، همه منتظر ارائه نسل جدید ماکسیما باشید. از موتور توربو حتما در ماکسیمای جدید استفاده میشه و شرایط ورود به ایران را هم پیدا میکنه. بعد کسی هست برای پاسات که طراحی 5 سال پیشه و 175 اسبه، 330 میلیون بده؟!!!

    پاسخ
  10. پویا
    سوابق: (22 دیدگاه) ,

    شاید طول پیستون بزرگتر بوده وگرنه قطر بیشتر که جا نمیره مگر اینکه در حد خیلی کم قطرش بزرگتر باشه

    پاسخ
  11. Hamid.Hellcat
    سوابق: (724 دیدگاه) ,

    عجب سوتی دادن
    از تویوتا بعید بود
    احتمالا اینم از تبعات تولید و مونتاژ تو کشورهایی مثل ترکیه هست

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.