تویوتا

فیس‌لیفت تویوتا تاندرا و سکوئیا با پکیج جدید TRD Sport

تویوتا در کنار معرفی مدل رافور Adventure در نمایشگاه شیکاگو، نسخهٔ بروز شدهٔ پیک‌آپ تاندرا و SUV فول سایز سکوئیا را هم به این نمایشگاه آورده و همچنین برای هردوی آن‌ها یک پکیج جدید بنام TRD Sport را نیز ارائه نموده است؛ اما ارائهٔ این پکیج تنها بخشی از تغییرات نسخهٔ جدید مدل‌های تاندرا و سکوئیا است و بهبود ایمنی و تغییرات طراحی بیرونی هم از دیگر ویژگی‌های جدید آن‌ها بشمار می‌رود.

toyota-trd-sport-12

تاندرا ۲۰۱۸ به‌صورت استاندارد مجهز به پکیج ایمنی تویوتا شده است که شامل یک سیستم پیش از برخورد با قابلیت تشخیص عابر پیاده، هشدار خروج از خط، نوربالای خودکار و کروز کنترل راداری می‌شود. تغییرات بیرونی این پیک‌آپ نیز شامل ارائهٔ یک جلوپنجرهٔ جدید، چراغ‌های جلوی LED جدید و چراغ‌های روشنایی در روز و مه شکن برای تیپ لیمتید، پلاتینوم و ۱۷۹۴ می‌شود.

toyota-trd-sport-11

خریداران می‌توانند تاندرا جدید TRD Sport را در نمونه‌های دیفرانسیل عقب یا دو دیفرانسیل و دو کابین یا دو کابین کشیده خریداری کنند. در زیر کاپوت این وانت بزرگ نیز یک پیشرانهٔ ۵.۸ لیتری V8 با ۳۸۱ اسب بخار قدرت قرار گرفته است؛ اما غیرازاین تغییرات، در نسخهٔ TRD Sport نیز سپرها، قاب جلوپنجره و آینه‌های جانبی به رنگ بدنه درآمده‌اند و خودرو به رینگ‌های ۲۰ اینچی آلیاژی اسپرت، چراغ‌های جلوی LED، چراغ‌های روشنایی در روز، پروژکتورهای جلو و برچسب TRD Sport ویژه در انتهای بدنه مجهز شده است. رنگ‌های بیرونی این خودرو نیز شامل سوپر سفید، خاکستری مغناطیسی، مشکی نیمه‌شب، قرمز متالیک و آبی فروزان می‌شود درحالی‌که در داخل نیز کف‌پوش‌هایی با نشان TRD اسپرت ارائه شده است.

toyota-trd-sport-7

toyota-trd-sport-10

بسیاری از ویژگی‌های تاندرا TRD Sport در SUV فول سایز سکوئیا هم ارائه شده است به‌گونه‌ای که این خودرو هم از همان پیشرانهٔ برادر وانتش استفاده می‌کند و به دو صورت دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل قابل خریداری است؛ اما سکوئیا پس از مدت‌زمانی زیادی که در بازار حضور داشته است حالا فیس‌لیفت کوچکی را تجربه کرده تا همچنان بتواند در برابر رقبای سرسخت آمریکایی عرض‌اندام کند. البته این تغییرات بیشتر در قسمت جلوی خودرو صورت گرفته است به‌گونه‌ای که در این بخش چراغ‌ها، جلوپنجره و سپر تغییراتی را تجربه کرده‌اند درحالی‌که نمای عقبی آن تقریباً دست‌نخورده باقی‌مانده است.

toyota-trd-sport-8

دیگر ویژگی‌های ظاهری سکوئیا TRD اسپرت نیز شامل قاب کروم جلوپنجره، آینه‌های جانبی مشکی متالیک، رینگ‌های اسپرت ۲۰ اینچی مشکی‌رنگ، قاب داخلی دودی رنگ چراغ‌های عقب، نشان مشکی‌رنگ TRD Sport روی درهای جلو و نشان کرومی و مشکی‌رنگ Sequoia بر روی درِ صندوق به همراه چراغ‌های جلوی LED با دی‌لایت و چراغ‌های مه شکن می‌شود.

 

در داخل این SUV فول سایز ژاپنی نیز به‌صورت استاندارد پوشش پارچه‌ای مشکی‌رنگ برای هر هفت صندلی، صندلی‌های چرمی خلبانی به‌صورت سفارشی (که به‌عنوان بخشی از پکیج پریمیوم آپشنال ارائه می‌شود) و کف‌پوش‌های با نشان TRD Sport ارائه شده است. همانند تاندرا، ویژگی‌های ایمنی فعال در سکوئیا ۲۰۱۸ هم بروز شده‌اند که شامل تجهیزاتی چون PCS، LDA، AHB و DRCC می‌شود. همچنین تمامی تیپ‌های بروز شدهٔ سکوئیا به‌صورت استاندارد مجهز به یک صفحه آمپر جدید با یک صفحه‌نمایش ۴.۲ اینچی شده‌اند که اطلاعات سیستم صوتی و وضعیت سیستم ایمنی تویوتا را نشان می‌دهد.

toyota-trd-sport-3

تویوتا سکوئیا ۲۰۱۸ با هشت رنگ بیرونی مختلف قابل سفارش خواهد بود که سه نمونهٔ آن‌ها شامل مشکی متالیک نیمه‌شب، آبی مروارید و قرمز، جدید هستند. رنگ‌های دیگر آن نیز عبارت‌اند از سوپر سفید، خاکستری متالیک مغناطیسی، نقره‌ای متالیک آسمانی و قرمز آتشین. انتظار می‌رود نسخهٔ TRD Sport تویوتا تاندرا و سکوئیا ۲۰۱۸ در ماه سپتامبر راهی نمایندگی‌های فروش شوند.

toyota-trd-sport-9

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. alpha

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    این تویوتا سکوئیا غوله فقط.
    واقعا دوستش دارم.
    یکی از این ماشین ها اومده بود مشهد، پلاک گذر موقت بود . محو تماشای هیبتش شدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. reza

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (309 ديدگاه)

    پلتفرم های هردوشون قدیمیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حميد

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    من تو دبی دیدمش یک تست درایو هم گرفتم برا داخل شهر با کوچه های تنگ و شلوغ مناسب نیست ولی داخلش خیلی جا داره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا