فیس‌لیفت جزئی تویوتا C-HR برای مدل 2020

تویوتا کراس‌اوور ساب‌کامپکت C-HR را برای مدل 2020 مورد فیس‌لیفت جزئی قرار داده و با ارائهٔ نسخهٔ هیبریدی قوی‌تر و طراحی و تکنولوژی بروز شده معرفی کرده است. در بخش جلویی خودرو ورودی هوای بزرگ درون سپر تغییر کرده و حالا طرحی لانه‌زنبوری در آن کار شده است درحالی‌که چراغ‌های مه شکن هم به درون دریچه‌های جانبی سپر انتقال یافته‌اند و لبهٔ پایینی سپر جدید خودرو نیز همرنگ بدنه شده است. علاوه بر این، چراغ‌های جلو با فناوری LED ارتقاء پیدا کرده و به دی‌لایت‌های LED مجهز شده‌اند و حالا تمامی تیپ‌های C-HR جدید به‌صورت استاندارد از چراغ‌های LED برخوردار هستند.

در عقب خودرو نیز چراغ‌ها که حالا LED هستند با یک اسپویلر مشکی براق به هم متصل شده‌اند. تویوتا برای تیپ LE این کراس‌اوور ساب‌کامپکت رینگ‌های 17 اینچی منحصربه‌فردی را ارائه کرده و برای تیپ لیمیتد هم رینگ‌های 18 اینچی را در نظر گرفته است. علاوه بر این، دو رنگ بیرونی جدید بنام‌های قرمز سوپرسونیک و نارنجی داغ نیز به لیست رنگ‌های C-HR اضافه شده است. البته هردوی این رنگ‌ها فقط با سقف مشکی‌رنگ قابل سفارش هستند اما برای اولین بار سقف نقره‌ای هم ارائه شده که در کنار رنگ سفید صدفی بدنه قرار می‌گیرد. برای مدل 2020 اما تویوتا سقف سفیدرنگ را از لیست گزینه‌ها حذف کرده است.

C-HR مدل 2020 در داخل هم به‌روزرسانی‌هایی را تجربه کرده است که مهم‌ترین آن‌ها ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید است. درحالی‌که سیستم قبلی از اپل کارپلی برخوردار بود، به این سیستم جدید اندروید اتو و آمازون الکسا هم اضافه شده است. این سیستم همچنین از قابلیت به‌روزرسانی از طریق اینترنت هم برخوردار است و امکان برخورداری از جدیدترین نسخه از نقشه‌ها را فراهم می‌کند. این کراس‌اوور ژاپنی به‌صورت استاندارد به رو سقفی خاکستری جدیدی هم مجهز شده که به گفتهٔ طراحان موجب بهبود دل‌بازی کابین می‌شود. برای C-HR جدید صندلی‌های چرمی مشکی‌رنگ نیز به‌عنوان یک آپشن ارائه شده است.

پیشرانهٔ C-HR مدل 2020 در بازار ایالات‌متحده تغییری نکرده و همچنان با همان موتور 2 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با 144 اسب بخار قدرت عرضه می‌شود اما برای بازار اروپا، در کنار مدل هیبریدی 1.8 لیتری 122 اسب بخاری قبلی حالا یک نسخهٔ هیبریدی جدید با پیشرانهٔ 2 لیتری و 184 اسب بخار قدرت هم ارائه شده است. به گفتهٔ تویوتا، این نسخهٔ هیبریدی جدید پرفورمنس رانندگی را با راندمان بالا بهبود می‌بخشد. C-HR هیبریدی 2 لیتری همچنین به سیستم تعلیق جدیدی هم مجهز شده که با حفظ قابلیت‌های هندلینگ خودرو، راحتی سواری را بهبود داده است. علاوه بر این، در هردو نسخهٔ هیبریدی C-HR تنظیم ESP اصلاح شده تا احساس فرمان بهبود پیدا کند.

نسخهٔ هیبریدی جدید این ماشین در هر کیلومتر تنها 118 گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند درحالی‌که این میزان در نسخهٔ هیبریدی 1.8 لیتری 109 گرم است. تویوتا اما غیر از این دو قوای محرکهٔ هیبریدی، به دیگر موتورهای C-HR در بازار اروپا اشاره‌ای نکرده که این یعنی احتمالاً موتور 1.2 لیتری بنزینی توربوشارژ 116 اسب بخاری دیگر از مدل 2020 ارائه نمی‌شود. این موضوع عجیب نیست زیرا تقریباً 80 درصد از خریداران اروپایی C-HR نسخهٔ هیبریدی آن‌را انتخاب کرده‌اند.

در اروپا، قیمت نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ تویوتا C-HR مدل 2020 در تیپ پایهٔ آیکون از 25,625 پوند آغاز می‌شود درحالی‌که تیپ‌های گران‌تر بنام‌های طراحی، اکسل و داینامیک هم با هردو قوای محرکهٔ هیبریدی قابل خریداری هستند. قیمت تیپ لیمیتد این ماشین در ایالات‌متحده نیز از 26,350 دلار شروع می‌شود که این یعنی تنها 150 دلار نسبت به قبل افزایش داشته است. فروش نسخهٔ فیس‌لیفت C-HR از اواخر ماه اکتبر در ایالات‌متحده آغاز می‌شود.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

8 دیدگاه

  1. Irani
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    اگه قیمتش تو ایران کمتر از 400 میلیون باشه ارزش خرید داره

    پاسخ
    1. MehdiTurbo
      سوابق: (695 دیدگاه) ,

      همین ماشین تا یکسال و نیم پیش ۲۲۰ تومن بود،چقدر ما ایرانیا زود به همه چی عادت میکنیم،همین الان اگه قیمت این ماشین ۷۰۰ تومن بشه مطمئنم سال دیگه یکی میاد میگه اگه ۶۰۰ باشه میارزه،بعدم به اقازاده ها فوحش میدیم فکر میکنی اون اقازاده ها این پولا رو از کجا میارند،در ضمن شما مطمئن باش صفر این ماشین تو شرایط الان زیر ۴۰۰ قیمت نمیخوره،الکی به دلت صابون نزن.

      پاسخ
  2. مزدا
    سوابق: (1264 دیدگاه) ,

    تا اونجا که میدونم چهارچرخ متحرک نیست که تو ذوق میزنه.تو امریکا هم اکثرا چهارچرخ متحرک طرفدار زیاد داره.
    مردم ما نسخه قبل فیس لیفت رو دو سه سالی هس که سفارش دادن نتونستن بگیرن اونوقت اونا میرن که نسخه فیس لیفت رو بخرن
    زندگی کنید نوش جونتون

    پاسخ
  3. ایمان
    سوابق: (1597 دیدگاه) ,

    برای رقابت با نسل جدید نیسان جوک ، به این فیس لیفت احتیاج داشت ؛ خیلی به موقع و حساب شده بود 👍👍

    پاسخ
  4. رامتین
    سوابق: (1644 دیدگاه) ,

    دوستان بنظرتون chr جدید با موتور 180 اسبی که ممکنه به ایران بیاد گزینه بهتریه یا نیسان جوک جدید نسخه اسپرت که 200 اسب و گیبربکس غیر cvt داره، دوآل کلاج هست و البته 4چرخ متحرک.
    من ترجیحم جوک جدید است که با قیمت زیر 400 به ایران میتونه بیاد. اما تویوتا chr فعلی که 1.2 لیتری و 120 اسب هست همین الان بالای 600 قیمت داره!!
    تویوتا ++
    جوک – –

    پاسخ
    1. مهران
      سوابق: (108 دیدگاه) ,

      ظاهر جوک با این ماشین زمین تا اسمون فرق داره یکی که از این ماشین خوشش بیاد خیلی کم ممکنه بتونه جوک رو بپسنده. شخصا امکان نداره بابت استایل جوک هزینه کنم.

      پاسخ
      1. رامتین
        سوابق: (1644 دیدگاه) ,

        قبول دارم حرفتو وقتی که تویوتای فعلی را با جوک فعلی مقایسه کنید. CHR در نسل جدید یا بهتر بگیم فیس لیفتش تغییر بسیار بسیار کمی داشته اما جوک کاملا تغییر نسل داده. منظور من جوک جدید هست. ضمنا گیربکس CVT تویوتا فکر نکنم بتونه از پس گیربکس 7دنده دوال جوک بر بیاد. در کل جوک از نظر پرفورمنس بهتره. ابعاد خودرو هم تقریبا برابر و نسل جدید جوک موجب میشه زیبایی دو خودرو هم تقریبا در یک رده باشه. در این وضعیت، معیار صرفا سلیقه ای و بر اساس قیمت میتونه باشه.

        پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.