قطعات تیونینگ TRD برای تویوتا سوپرا جدید

بخش TRD از قطعات آئرودینامیک فیبر کربنی جدید خاص تویوتا GR سوپرا 2020 رونمایی کرد. این قطعات برای بهبود خواص آئرودینامیکی این خودروی ژاپنی و مهم‌تر از همه ایجاد زیبایی بیشتر در کوپه‌ی جدید تویوتا طراحی شده‌اند.


از متریال سبک‌وزن در اسپویلر جلو، رکاب‌های جانبی، اسپویلر عقب و… استفاده شده و زیر خودرو هم رینگ‌های آلومینیومی و فورج کاری شده‌ی جدید به چشم می‌خورند. همان‌گونه که انتظار می‌رود این قطعات از همان‌هایی هستند که ماه فوریه در کانسپت TRD GR سوپرا پرفورمنس لاین دیده بودیم.


جدای از پرفورمنس و عملکرد قطعات در دنیای واقعی، به جرات می‌توان گفت GR سوپرا ظاهر گیراتری پیدا کرده است.


برای مثال اسپویلر جلو یک قطعه‌ی سه‌تکه‌ای است که برای بهبود داون فورس و کاهش لیفت خودرو در سرعت‌های بالا طراحی شده است. این بخش همچنین باعث کاهش 14 میلی‌متری ارتفاع خودرو در بخش جلو شده و البته رکاب‌های جانبی نیز 4 میلی‌متر ارتفاع خودرو را کاهش داده‌اند.


قطعه‌ی تزئینی روی درب خودرو نیز به‌صورت مناسبی جریان هوا را به بخش انتهایی سوپرا هدایت می‌کند. در این بخش یک دیفیوزر فیبر کربنی و اسپویلری روی لبه صندوق تعبیه شده که اولی باعث کاهش ارتفاع 24 میلی‌متری سوپرای جدید شده است.


نهایتاً باید به رینگ‌های 19 اینچی فورج کاری شده با طراحی دو پره اشاره کنیم که مشابه نمونه‌های بکار رفته در کانسپت TRD GR سوپرا پرفورمنس لاین می‌باشند.


اگرچه این قطعات در ابتدا مختص بازار ژاپن هستند اما احتمالاً در آینده‌ای نزدیک شاهد عرضه‌ی آن‌ها در سایر بازارها هم خواهیم بود.


فعلاً تغییری در پیشرانه‌ی سوپرا ایجاد نشده و بنابراین پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2 لیتری توربوی آن قدرت 194 و 258 اسبی داشته درحالی‌که قدرت پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری توربوی آن نیز به 335 اسب بخاری می‌رسد.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

9 دیدگاه

  1. ایمان
    سوابق: (1485 دیدگاه) ,

    ظاهر خشن تر و جذاب تری پیدا میکنه با پکیج TRD
    ای کاش در بحث فنی هم ارتقاء پیدا میکرد

    پاسخ
  2. Abbas
    سوابق: (396 دیدگاه) ,

    لازمه منم اقرار کنم که کم کم دارم به این ماشین علاقمند میشم،دقیقا برام شده مث اولایی که اوراکان رونمایی شده بود،با این که فن لامبو هستم اولش از اوراکان اصلا خوشم نمیومد ولی یکم بعدش ثابت کرد که چه اسطوره ایه و الانم عاشقشم،دقیقا سوپرا داره واسم همینجور میشه

    پاسخ
  3. sina
    سوابق: (1858 دیدگاه) ,

    قیافه اش روز به روز دوست داشتنی تر میشه واسه من ولی خب موتورش رو دوست ندارم.

    پاسخ
    1. Bayerische Motoren Werke
      سوابق: (831 دیدگاه) ,

      سیناااا
      عزیزم
      داشتیم؟؟؟؟؟؟؟؟
      این یکی از بهترین انجین های دنیاست. تا خرخره ارتقا میخوره. 6 خطی و صدای روان و گوش نوازش. میدونستی موتور های سری Z اوربوست میکنه موقع شتاب گیری؟؟؟

      پاسخ
      1. sina
        سوابق: (1858 دیدگاه) ,

        حس میکنم باس از موتورهای خودش اسفاده میکرد تویوتا
        این شکلی برا سوپرا بهتر بود

        پاسخ
        1. Bayerische Motoren Werke
          سوابق: (831 دیدگاه) ,

          متوجه منظورت شدم ولی تویوتا کارخانه بزرگیه.
          باید بهش اعتماد داشته باشی. نه بخاطر اینکه از طرفدارای بیمر هستم این حرفو میزنم. اینو میگم چون تویوتا کارش درسته. این از اون سری خودروهایی میشه که دیر تو دل جا باز میکنه ولی از اون طرف دیگه دلتو نمیزنه و دوستش خواهی داشت.
          واسه من اینجوریه.

  4. ابوالفضل
    سوابق: (37 دیدگاه) ,

    یه ماشین خوب از یه کارخونه خوب
    ماشین خوشگلی هستش مخصوصا رنگ زردش موتور v6 هم براش کافیه شتابش هم که از شتابی که کارخونه اعلام کرد سریعتره به احتمال زیاد هندلینگ خوبی هم باید داشته باشه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.