تویوتا

قیمت‌گذاری تویوتا ونزا جدید مدل ۲۰۲۱، گران‌تر از همهٔ رقبا

پس از حدود پنج سال غیبت، تویوتا قصد بازگرداندن کراس‌اوور ونزا را به بازار ایالات‌متحده دارد و بدین منظور به‌تازگی نسل جدید این کراس‌اوور میان سایز را معرفی کرده است. اولین نمونه‌های نسل جدید ونزا اوایل ماه سپتامبر راهی نمایندگی‌های فروش در آمریکا می‌شوند و تویوتا حالا قیمت‌گذاری آن‌را اعلام کرده است. قیمت ونزا مدل ۲۰۲۱ از ۳۳,۶۴۵ دلار برای تیپ پایهٔ LE آغاز می‌شود. این رقم در تیپ میانی XLE به ۳۷,۱۷۵ دلار می‌رسد درحالی‌که قیمت تیپ بالا ردهٔ لیمیتد هم ۴۰,۹۷۵ دلار تعیین شده است.

نسل جدید ونزا اما درواقع نسخهٔ ری‌بج شدهٔ تویوتا هریر است و فقط با یک پیشرانهٔ هیبریدی در بازار آمریکا عرضه می‌شود. این قوای محرکه از یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر بنزینی به همراه سه موتور الکتریکی و یک پکیج باطری لیتیوم یونی تازه توسعه‌یافته تشکیل شده که مجموعاً ۲۱۹ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. همهٔ تیپ‌های ونزا به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند اما این سیستم از نوع الکتریکی است یعنی بجای استفاده از میل‌گاردان برای انتقال نیروی موتور بنزینی به چرخ‌های عقب، یک موتور الکتریکی روی محور عقب نصب شده که در مواقع نیاز به چرخ‌های عقب نیرو می‌دهد.

توزیع نیروی بین محورهای خودرو بسته به شرایط متفاوت خواهد بود و سامانهٔ چهارچرخ محرک توانایی توزیع متغیر گشتاور را دارد. به‌عنوان‌مثال، در هنگام رانندگی با سرعت ثابت در مسیرهای معمولی، کل نیرو فقط به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود اما در مسیرهای لغزنده سیستم می‌تواند تا ۸۰ درصد از نیرو را به چرخ‌های عقب ارسال کند.

از لحاظ قیمت‌گذاری اما قیمت پایهٔ ونزا از همهٔ رقبای این کلاس بیشتر است به‌گونه‌ای که از ارزان‌ترین کراس‌اوور این سگمنت یعنی هیوندای سانتافه حدود ۶۲۰۰ دلار گران‌تر است که اختلاف قابل‌توجهی است. قدرت موتور هیبریدی ونزا نیز هرچند از قدرت پیشرانه‌های پایهٔ رقبا بیشتر است اما در برابر موتورهای سفارشی آن‌ها حرفی برای گفتن ندارد. بااین‌حال، برتری بزرگ ونزا بر رقبا در مصرف سوخت است زیرا تویوتا برای این خودرو مصرف ۶ لیتر در هر صد کیلومتر تخمین زده که به میزان قابل‌توجهی از همهٔ رقبا کمتر است.

علاوه بر این، درحالی‌که همهٔ کراس‌اوورهای این کلاس (به‌جز سوبارو اوت‌بک) در تیپ پایه در حالت استاندارد به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شوند، ونزا به‌صورت استاندارد در همهٔ تیپ‌ها به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است. در جدول زیر می‌توانید مقایسهٔ قیمت و مشخصات نسخهٔ پایهٔ همهٔ کراس‌اوورهای میان سایز بازار آمریکا با نسل جدید تویوتا ونزا را مشاهده کنید.

پیشرانه

قدرت

گشتاور

محور محرک

قیمت پایه

هیوندای سانتافه ۲.۴ لیتری I4 ۱۸۵ اسب بخار ۲۴۰ نیوتن متر جلو ۲۷,۴۱۵ دلار
سوبارو اوت‌بک ۲.۵ لیتری H4 ۱۸۲ اسب بخار ۲۳۸ نیوتن متر چهارچرخ ۲۷,۶۵۵ دلار
کیا سورنتو ۲.۴ لیتری I4 ۱۸۵ اسب بخار ۲۴۰ نیوتن متر جلو ۲۸,۱۱۰ دلار
شورلت بلیزر ۲.۵ لیتری I4 ۱۹۳ اسب بخار ۲۵۵ نیوتن متر جلو ۲۹,۹۹۵ دلار
جی‌ام‌سی آکادیا ۲.۵ لیتری I4 ۱۹۳ اسب بخار ۲۵۵ نیوتن متر جلو ۳۰,۹۹۵ دلار
فولکس اطلس ۲.۰ لیتری I4 توربو ۲۳۵ اسب بخار ۳۵۰ نیوتن متر جلو ۳۱,۵۶۵ دلار
فورد اج ۲.۰ لیتری I4 توربو ۲۵۰ اسب بخار ۳۷۳ نیوتن متر جلو ۳۲,۳۴۵ دلار
نیسان مورانو ۳.۵ لیتری V6 ۲۶۰ اسب بخار ۳۲۵ نیوتن متر جلو ۳۲,۶۲۵ دلار
هوندا پاسپورت ۳.۵ لیتری V6 ۲۸۰ اسب بخار ۳۵۵ نیوتن متر جلو ۳۳,۱۱۰ دلار
تویوتا ونزا ۲.۵ لیتری I4 هیبریدی ۲۱۹ اسب بخار ؟ چهارچرخ ۳۳,۶۴۵ دلار
[دانلود ویدئو]

امین دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه

  1. ارشیاsvj

    ۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1282 ديدگاه)

    تو تیپ پایه فقط تویوتا ونزا و سوبارو اوت بک ۴wd هستن🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. مرتضی

      ۶ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (77 ديدگاه)

      همون ۴wd یا AWD تویوتا فک نکنم مکانیکی باشه که گاردان بره عقب ماشین، یه موتور الکتریکی گذاشتن اکسل عقب (البته به نظر من کار بهتریه)

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. SF90 STRADALE

    ۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2668 ديدگاه)

    توی این کلاس اول ژاپنی ها ، بعدشم آمریکایی ها
    زیباترین ماشین این کلاس هم مزدا CX9 هست
    انتخاب دلی خودم مورانو و پاسپورت هستن

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  3. مرتضی

    ۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (77 ديدگاه)

    همون سانروفش به نصف صنعت خودرو می ارزه P:

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  4. خوشنام

    ۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (51 ديدگاه)

    برعکس سدان های تویوتا که طراحی ظاهری جالبی ندارند، طراحی ظاهری ونزا قشنگ از آب دراومده.
    ولی باید دید ارزش این قیمت را دارد یا خیر؟

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. حسن

      ۶ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (207 ديدگاه)

      این مال چند سال پیش بود الان سدانهای تویوتا هم جزو زیباترینها هستند

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
    2. کیان

      ۶ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (515 ديدگاه)

      سدانهای تویوتا ظاهر جالبی ندارن ؟
      احتمالا شما تو سال ۲۰۰۰ گیر کردین !
      نشنیده بودیم کسی همچین حرفی بزنه، البته اگر آزرا و سوناتا طراحی جالبی داشته باشن پس قطعا همون بهتر ک تویوتا طراحیش جالب نباشه

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  5. AMG///

    ۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (581 ديدگاه)

    تویوتا rav4 و کیا تلورید رو بهش ترجیح میدم

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
    1. ارشیاsvj

      ۶ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1282 ديدگاه)

      تلوراید!!!!!
      منم گرند چروکی ترک هاوک رو بهش ترجیح میدم!!

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  6. AMIR-REZA

    ۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (294 ديدگاه)

    نظر من اینه که ارزش داره طراحیش …..متریال داخلش……دوامش……کم مصرف بودنش…..و یه نکته این ماشین همین طور که در متن اومده میتونه تا هشتاد درصد از انرژیرو به چرخ های عقب منتقل میکنه که تو کمتر ماشینی از رقیباش این ویژگی وجود داره…….
    البته با همین هزینه یا یکم بیشتر میشه هایلندر رو هم خرید که اونم خیلی خوبه…..
    در ضمن فقط با همین یدونه موتور عرضه میشه؟؟یعنی موتور قویتری نداره؟؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا