تویوتا

آشنایی با تویوتا هایلندر ۲۰۲۰، تغییرات مناسب به همراه افزایش قیمت!

تویوتا هایلندر ۲۰۲۰ در طول چند سال اخیر اولین بازطراحی مهم این شاسی‌بلند محسوب می‌شود. به لطف استفاده از پلتفرم TNGA تویوتا، این کراس اوور میان سایز تغییرات مناسبی را تجربه کرده است.


نه تنها معماری این خودرو برای سال جدید تغییر کرده بلکه به‌روزرسانی‌هایی در تریم ها و قیمت این خودرو نیز رخ داده است. مهم‌ترین این موارد اضافه شدن مدل پایه جدید با پسوند L است. با قیمت ۳۴۶۰۰ دلاری، ارزان‌ترین نسخه از هایلندر ۲۰۲۰ دقیقاً ۲۷۷۰ دلار گران‌تر از ارزان‌ترین نسخه سال ۲۰۱۹ است!


علیرغم اینکه هایلندر L در پایین‌ترین جایگاه خانواده قرار می‌گیرد اما هنوز هم تجهیزات استاندارد مناسبی داشته که از جمله آن‌ها می‌توان به سیستم تهویه مطبوع سه ناحیه‌ای، صفحه‌نمایش ۸ اینچی، اندروید اتو، ورود بدون کلید، چراغ‌های جلوی LED و بسته ایمنی ۲.۰ تویوتا اشاره کرد. این بسته ایمنی شامل مواردی همچون ترمز جلوی خودکار با تشخیص عابران پیاده، کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از مسیر، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، تشخیص علائم جاده‌ای و نوربالای خودکار می‌باشد.


یک پله بالاتر هایلندر LE با قیمت ۳۶۸۰۰ دلاری قرار می‌گیرد که از درب پشتی برقی، پایش نقاط کور، فرمان و اهرم تعویض دنده چرمی سود می‌برد. بی‌شک هایلندر XLE با قیمت ۳۹۶۰۰ دلاری نسخه سطح بالاتری است زیرا از ویژگی‌های چون صندلی‌های جلوی برقی و گرم شونده، پوشش چرم کابین، پشت آمپرهایی با صفحه‌نمایش ۷ اینچی و سانروف برخوردار است.


یک پله بالاتر به مدل لیمیتد ۴۳۶۵۰ دلاری می‌رسیم که به‌صورت استاندارد دارای رینگ‌های ۲۰ اینچی، پوشش محفظه بار، حافظه صندلی راننده، صندلی‌های جلوی تهویه دار، صندلی‌های چرمی، سیستم ناوبری، سیستم صوتی مرغوب، درب پشتی هندزفری و… می‌باشد. پرچم‌دار این خانواده هایلندر پلاتینیم است که ۴۶۸۵۰ دلار قیمت داشته و واضح است که تجهیزات استاندارد بیشتری دارد. صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی، چراغ‌های جلوی تطبیقی، هدآپ دیسپلی، صندلی‌های عقب گرم شونده، سانروف پانورامیک، برف‌پاک‌کن‌های حساس به باران و سیستم دید محیطی جزو تجهیزات این نسخه می‌باشند.


تمامی نسخه‌های هایلندر به‌صورت استاندارد با پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری ۲۹۵ اسب بخاری و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک عرضه شده و از نوع دیفرانسیل جلو هستند. برای سیستم چهار چرخ محرک باید ۱۶۰۰ دلار در نسخه‌های L، LE و XLE پرداخت کرد درحالی‌که قیمت این سیستم در تریم های لیمیتد و پلاتینیم برابر با ۱۹۵۰ دلار است.

هایلندر همچنین با پیشرانه هیبریدی بنزینی/الکتریکی نیز در دسترس است. این پیشرانه ترکیبی از نمونه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری و واحدهای الکتریکی است که قدرت کل ۲۴۳ اسب بخاری دارند. این امر نشان دهنده کاهش قدرت ۶۳ اسب بخاری است. این پیشرانه هم نیروی خود را به چرخ های جلو منتقل می‌کند اما سیستم چهار چرخ محرک به‌صورت آپشن موجود است.

برخلاف هایلندر ۶ سیلندر، هایلندر هیبریدی تنها در تریم های LE، XLE، لیمیتد و پلاتینیم عرضه می‌شود. با قیمت پایه ۳۸۲۰۰ دلاری، هایلندر هیبرید ۶۸۰ دلار گران‌تر از مدل قبلی است. هایلندر هیبرید XLE نیز قیمت ۴۱ هزار دلاری داشته درحالی‌که قیمت مدل‌های لیمیتد و پلاتینیم به ترتیب برابر با ۴۵۰۵۰ و ۴۸۲۵۰ دلار می‌باشد.

تویوتا هایلندر ۲۰۲۰ تا پایان سال جاری روی خط مونتاژ می‌رود و اولین نمونه‌ها در ماه فوریه به نمایندگی‌های فروش می‌رسند.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه

  1. ایمان

    ۲۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2511 ديدگاه)

    ماشین های تویوتا کیفیت بسیار خوبی دارن
    هایلندر ماشین شیک و جاداری هست و تا حدودی میشه روی آفرود نیمه سنگین هم روش حساب کرد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Mohamad

      ۲۴ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (779 ديدگاه)

      داداش جمله اولت بیشتر شبیه به این بود که وسط ظهر بگی الان روز است و ۱۰ ساعت بعدشم بگی الان شب است
      آب مایع است و جنگل پر از درخت ! 😅
      اصلا بدیهی تر و روزمره تر و کلیشه ای تر از کیفیت و ماندگارتری بینظیر تویوتا هم مگه داریم؟!

      (ببخش کمی شوخی کردم دوست من)

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. ایمان

        ۲۴ آذر ۱۳۹۸
        سوابق: (2511 ديدگاه)

        حق با شماست دوست عزیز 😅😅
        آن چیز که عیان است _ چه حاجت به بیان است

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. مزدا

      ۲۵ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (1571 ديدگاه)

      ای جان خیلی وقته منتظر مقاله اش بودم😍😍
      نسل فعلیشو از نزدیک دیدم واقعا جذابیت خاصی از نزدیک داره .
      یکی از بهترین های سه ردیفه هست
      طراحی داخلی و خارجیش دیگ حرف برا گفتن نزاشته

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. meysam

    ۲۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1775 ديدگاه)

    داشبورد خیلی شیکی داره. ولی تو این کلاس بنظرم کیا تلوراید طراحی واقعا خوبی داره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. مهدی

    ۲۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1116 ديدگاه)

    جلوش خیلی بی ریخته

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. NAVID۰۰۹۸

    ۲۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (3632 ديدگاه)

    آمدند
    مُتِنَفران تویوتا آمدند
    خوشم میاد به هیچ تویوتایی دسترسی ندارند ، اما اُستادِ آنالیز خودرویی چون تویوتا هستند که در تمام دنیا برایش فرش قرمز پَهن میکنند .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. مهدی

      ۲۴ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (1116 ديدگاه)

      والا بنده یک پزشکم و جزو قشر فرهیخته و کلا جز ار دی و پی کی از هیچیزی خوشم نمیاد

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. ایمان

        ۲۴ آذر ۱۳۹۸
        سوابق: (2511 ديدگاه)

        بنده بیکارم و جزء قشر کم درآمد جامعه که عاشق فراری و پورشه هستم 😅😅😅😅
        به خدا خجالت می کشم این حرف رو می زنم

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. meysam

          ۲۴ آذر ۱۳۹۸
          سوابق: (1775 ديدگاه)

          بنده هم دیپلمه هستم و با هزار بدبختی کسب و کاری رو راه اندازی کردم و به امید خدا در آینده نزدیک درآمد خوبی برام داره. اما به یه سمند راضیم و بجای ماشین تو این مملکت بی در و پیکر اول به ملک و بعدش سرمایه گذاری روی کارهای پرسود فکر میکنم

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    2. مانی

      ۲۵ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (2031 ديدگاه)

      اگه نقد نمی‌شد اگه عالی بود
      اگه به حرفای دیگران گوش نمیداد
      که اصول طراحیش اینجوری تغییر نمیکرد
      به نظرت موتور ۳۰۰اسبی ولی‌ دف جلو یکمی ستم نیست
      هر چند از نظر جا،هزینه و وزن بهتره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  5. مهدی

    ۲۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1116 ديدگاه)

    وقتی سوار اردی مو میشوم و دسته ساسات میکشم و صدای غرش موتورش بلند میشه و دود سیاهی از اگزوز همراه با یک لرزش معناداری ازش بلند میشه اون موقع هستش که پامو تا ته به پدال گاز فشار میدم جوری که ضربان قلب تپنده پیکان و حرکت پیستون میتونم روی انگشتای پام حس کنم اون وقته که اردی من با وقار و متانت خسته کننده ای که انگار بهم میگه جوون به کجا چنین شتابان به کند ی و شکننده گی خاصی به حرکت در میاد انگار که زمان متوقف شده . یاد این جمله معروف از بزرگی می افتم که اگر اقتصاد مقاومتی عمل کنیم از بنز و بی ام هم بهترشو میسازیم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. حسن

    ۲۴ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (177 ديدگاه)

    خوش به حال ملت هایی که می تونن بخرن.ما که تو این خراب شده از نزدیک هم نمی تونیم ببینیمش!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. ak_007

    ۲۵ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (562 ديدگاه)

    بنده اندازه کافی تویوتا دیدم و مثل خیلی دیگه از دوستان اینجا سوار شدم. هایلندر تنها کراس اور خوشگل تویوتا تو امریکای شمالی بود که اونم بد * زد به طراحیش!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا