تویوتا

تویوتا C-HR مدل 2019، ارزان‌تر از قبل!

کراس اوور پایه‌ی تویوتا با تریم های متفاوت و ویژگی‌های جدید وارد مدل سال ۲۰۱۹ خود می‌شود.


C-HR مدل ۲۰۱۹ که ۱۵۰۵ دلار ارزان‌تر از مدل سال قبل است از تریم های ساده‌تری بهره می‌برد که حالا شامل نسخه‌ی پایه‌ی LE، نسخه‌ی میانی XLE و نسخه‌ی پرچم‌دار لیمیتد می‌باشد. تریم XLE پریمیوم سال پیش حذف شده و هر سه تریم سال ۲۰۱۹ به‌صورت استاندارد با صفحه‌نمایش ۸ اینچی و ارتباط اپل کارپلی عرضه می‌شوند.


مدل پایه‌ی C-HR LE قیمت آغازین ۲۰۹۹۵ دلاری داشته و به‌صورت استاندارد با شیشه‌ی جلوی آکوستیک، دیلایت های LED و رینگ‌های ۱۷ اینچی عرضه می‌شود. خریداران همچنین شاهد سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای، شیشه‌های برقی و قفل مرکزی، آینه وسط با تیره شوندگی خودکار و صفحه‌نمایش ۴.۲ اینچی در پشت آمپرها خواهند بود.


اگرچه LE تریم پایه‌ی این کراس اوور است اما از سیستم‌های ایمنی متعددی بهره‌مند شده است. این بسته‌ی ایمنی شامل سیستم پیشگیری از برخورد با تشخیص عابران پیاده، هشدار خروج از مسیر با دستیار فرمان، نوربالای خودکار و کروز کنترل راداری می‌باشد.


از آنجایی که مدل XLE پریمیوم حذف شده بنابراین XLE که قیمت ۲۳۰۳۰ دلاری دارد به‌صورت استاندارد با تجهیزات بیشتری همچون تریم کابین پیانو بلک و استارت دکمه‌ای عرضه می‌شود. این خودرو همچنین دارای آینه‌های برقی تا شونده، پایش نقاط کور و هشدار ترافیک پشتی می‌باشد. از دیگر ویژگی‌های این تریم می‌توان به فرمان چرمی و رینگ‌های ۱۸ اینچی اشاره کرد.

نسخه‌ی پرچم‌دار لیمیتد نیز قیمت ۲۶۰۵۰ دلاری داشته و از ویژگی‌های منحصربه‌فردی همچون مه شکن‌های LED، تریم کرومی پنجره‌ها و ستون‌های B پیانو بلک برخوردار است. برف‌پاک‌کن‌های حساس به باران نیز در لیست تجهیزات مدل لیمیتد دیده می‌شوند.


رانندگان داخل کابین C-HR لیمیتد ۲۰۱۹ شاهد صندلی‌های چرمی و گرم شونده و سیستم صوتی به‌روز شده‌ی انتیون ۳.۰ خواهند بود. به‌صورت سفارشی نیز می‌توان از سیستم اطلاعات سرگرمی با ناوبری جی‌پی‌اس برخوردار شد.

هر سه تریم یاد شده از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری با قدرت ۱۴۴ اسب بخار و گشتاور ۱۸۸ نیوتون متر استفاده می‌کنند. این پیشرانه به گیربکس CVT متصل بوده و نیرو را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. حمید

    ۲ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    سلام
    فعلا که اینجا شده هفتصد
    نمیدونم شانسه
    چی هست که تو قرن بیست و یک ما فقط خودرو های قرن بیست رو باید بخریم
    ناپایدار
    بدون ابشن ایمنی
    همش باید دو دستی به فرمون بچسبیم تا تو جاده نگهش داریم
    بعد میگند چرا آمار مرگ و میر رانندگی بالاست

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. علیرضا(lexus)

      ۲ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (337 ديدگاه)

      تا 1 فروردین آمار کشته ها 121نفر و مصدومین 2800نفر…

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. رضا

      ۲ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اون مدل هایبریده فوله که بالای ۳۰ هزارتاس قیمتش.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. محسن

    ۲ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (93 ديدگاه)

    به نظر شما چند درصد ماشین نقش داره تو کشته شدن ما ایرانیا من که فکر میکنم اگه به جای پراید و زباله های ایران خودرو ماشین های روز دنیا رو سوار میشدیم دیگه در حال پرواز با همدیگه تصادف میردیم وقتی طرف از پراکینگ خونشون در میاد تا ته کوچه دنده 3 رو پر کرده دیگه چه فرقی میکنه که پراید سوار باشی یا ولوو این فرهنگ ما هستش که ما رو داره منقرض میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. آمریکایی

      ۲ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (225 ديدگاه)

      درودجناب محسن چه پراید سوار بشی چه ولوو سرعت غیر مجازخطر ساز هستش ولی پراید با سرعت مجازم خطر سازه

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. نوید جهرمی

      ۲ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      بارها این مثال رو زدم. تعداد تصادفات ایران و فرانسه تقریبا برابره. تعداد کشته ها بین یک پنجم تا یک ششم ماست.
      ما اگر با همین رانندگی افتضاح و جاده های خراب، ماشین های ایمن و به روزی داشتیم خسارات خیلی کمتری بهمون وارد میشد.

      موافقم 1
      مخالفم 0
    3. رهگذر

      ۳ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (64 ديدگاه)

      دوست عزیز حرف شما کاملاً درسته ولی بالا بردن کیفیت خودرو خیلی کار آسونتری هست نسبت به تغییر در فرهنگ رانندگی یک کشور، در ضمن در تصادفات خودرو با خودرو همیشه یک طرف قضیه در بیشتر موارد اشتباه میکنه و مقصر هست و طرف دیگه قربانی خطای طرف مقابل میشه پس می‌تونیم نتیجه بگیریم که اول بالا بردن کیفیت خودرو و در کنارش اصلاح فرهنگ رانندگی مکمل هم هستند، که می‌تونن در کنار هم خسارات ناشی از تصادفات رو کاهش بدهند.
      به نظر بنده درصد زیادی خودرو در میزان کشته شدن افراد در تصادفات دخیل هست، چون میشه ادعا کرد حدود 50 درصد از تصادفات منجر به فوت در صورت ایمن بودن خودرو تقلیل پیدا خواهد کرد.
      بطور مثال در آمریکا طبق آمار سال 2016 از هر 1000 نفر 833 نفر خودرو دارن در ایران طبق آمار سال 2015 از هر 1000 نفر 178 نفر خودرو دارن یعنی آمریکا حدود 268 میلیون خودرو و ایران حدود 14 میلیون خودرو، تعداد کشته شده های تصادفات در آمریکا بر اساس هر 100هزار خودرو 12.9 و تعداد کشته در ایران بر اساس هر 100 هزار خودرو 92.7 هست و این ارقام برای ژاپن 6.5 و در آلمان 6.8 بر اساس هر 100 هزار خودرو هست.
      این صرفاً مثالی بود برای نشان دادن تاثیر کیفیت خودرو در تعداد مرگ و میر جاده‌ای، باز هم اگر کشور خاصی مد نظر شماست بفرمایید تا مقایسه کنم. البته منکر این نمیشم که فرهنگ رانندگی این کشورها در این آمار خیره کننده موثر نیست، پس میشه گفت که کیفیت خودرو و فرهنگ رانندگی مکمل یکدیگر هستند و در کنار هم هست که باعث کاهش مرگ و میر در تصادفات شدند.
      با احترام.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۳ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (1325 ديدگاه)

        سی سال پیش همین محصولات داغون گاری سازان خودروهای روز دنیا بودن اما میزان کشته های جاده ای به بسیار کمتر از الان بود سرعت زیاد فرهنگ پایین رانندگی مهمترین عامل در همه زمان ها و همه کشور هاست چهل سال پیش طرف با ژیان و فولکس و پیکان مسافرت میکرد ان هم در جاده های دوطرفه ان زمان ولی امار کشته ها کمتر بود در ضمن اگر میگن فلان ماشین پنج ستارع ایمنی داره با سرعت هشتاد یا شصت ها اندازه گیری شده نه با صد و هشتاد هفتاد تا

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. رهگذر

          ۴ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (64 ديدگاه)

          آقا مهدی من با ارائه مثال عرض کردم که فقط 50 درصد با تاثیر فرهنگ رانندگی در میزان مرگ و میر جاده‌ای موافق هستم، 50 درصد دیگه به نظر بنده کیفیت خودرو هست که در این آمار موثر هست. در ضمن جنابعالی که از سی سال پیش فرمودید عواملی مثل حداکثر سرعت خودروها و تعداد خودروها رو باید در آن زمان رو هم باید در نظر می‌گرفتید و همچنین اون گاری‌های سی سال پیش مقاومت بدنه بهتری نسبت به فرغون‌هایی دارند که فر,غون‌سازهای ما با دزدی از چپ و راست خودرو تولید می‌کنند.
          بزارید با یک مثال مسئله رو بطور مستند باز کنم:
          آمریکا در سال 1972 با حدود 210 میلیون جمعیت، در این سال آمار کشته شده‌های تصادفات به تعداد حدود 55000 رو تجربه کردیعنی از هر 100هزار نفر جمعیت 26 نفر در اثر سانحه رانندگی کشته میشدند ولی این رقم در سال 2017 با جمعیت نزدیک به 326 میلیون نفر به حدود 37 هزار نفر در سال کاهش پیدا کرده یعنی از هر 100هزار نفر حدود 12 نفر در اثر سانحه رانندگی کشته می‌شوند، البته باید این موضوع رو در نظر گرفت که امروزه با افزایش فرهنگ رانندگی، افزایش کیفیت خودرو هم در این امر کم تاثیر نبود.
          پس صرفآ بیان کنیم که فرهنگ رانندگی فقط در میزان مرگ و میر جاده‌ای موثر هست زیاد ادعای درستی نیست و مطمئناً در هیچ جای دنیا مورد پذیرش قرار نخواهد گرفت. البته نباید از این موضوع غافل باشیم که حتی کیفیت بستر جاده‌ها در میزان تصادفات بی‌تاثیر نیست، من خودم شمال زندگی میکنم وقتی بارون میباره به حدی جاده‌ها لیز میشه یا آب در بعضی قسمت‌های جاده جمع میشه که شبیه دریاچه میشه که حتی با سرعت مطمئنه و رعایت کامل نکات ایمنی ممکنه اتفاق ناخوشایند برای آدم بیفته.
          در مجموع اینکه عصر عصر تکنولوژی هست، دیگه دوران گاز بده، دنده عوض کن و ترمز بگیر داره به سر میرسه، دیگه خودروها اینقدر به فناوری وابسته شدند مثل ترمز اتوماتیک هنگام نزدیک شدن به مانع، حالت رانندگی در باران و برف و خیلی آپشن‌های دیگه که خیلی از خطاهای انسانی رو پوشش میدن که متاسفانه ما فعلاً از غافله عقب افتادیم و هنوز باید با گاری‌ها با قیمت نجومی و بدون ابتدایی‌ترین تکنولوژی‌ها سر کنیم.
          امیدوارم که یک روز خوب برسه که با افزایش فرهنگ رانندگی و در کنارش افزایش کیفیت خودروها شاهد این همه مرگ و میر در اثر تصادفات نباشیم.
          با احترام.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. Think different

    ۲ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (17 ديدگاه)

    الان اینا که گفتین چه ربطی به این عشق داره واقعا زیبا و دوس داشتنیه.
    بخش بعدی صحبتاتونم که فقط تاسف تاسف تاسف این امار کشته ها همش حماقت خودمونه نخر نمیمیری میگیم بی کیفیته و مث ….صف میگیریم براش .خیلی جالبه امروز تو دیوار نگا کردم ‌پژو پارس۸۵گذاشته ۱۰۰میلیون نوشته همینه که هس اگه زور داره بهت زنگ نزن اینم ادبیات و فرهنگ مردممونه اخه ابله ایران خودرو وسایپام دنبال همینه ی ذره شعور داشتیم دست دلال و کارخونه رو میزاشتیم تو حنا ی اتحاد ی همبستگی باشه همه قیمت ماشیناشون واقعی بذارن حتی ارزونتر اقا نفروش فقط تو سایت قیمت ارزون بذار مثلا سمندی ک کارخونه شده ۸۰تو صفرشو بذار ۴۰ببین بازار چطور خودبه خود درست میشه کارخونه مجبوره ارزون تر از بازار بده که بتونه بفروشه پس مجبور میشه قیمتشو بذار زیر۴۰. دلال و دوشرکت هرچقدرم باشن به فرض۲۰میلیون نفر باز ملت۶۰میلیونن الکی نگین دلال و مافیای خودرو والا اخر ما همش خودمونیم تا اون روز چقد فاصله داریم همه فک میکنین هیچوقت نمیاد در حالی اون روز فاصله اش فقط یه اتحاده
    فقط تاسف میخوریم از این حال تو این سال نویی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهدی

    ۳ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1325 ديدگاه)

    با نخریدن کاری درست نمیشه چون اینا بنگاه اقتصاذی مستقل نیستن بلکن بیشتر بنکاه سیاسی هستن همین الان خیلی از شعب اینا نا یک چندم ظرفیت دارن کار میکنن و حقوق هم سر میخ میاد دلیلش اینه که برای دولت ایرانخودرو سایپا برای اشتغال ایجاد شدن نه صنعت و تولید و حقوق کارمندان و غیره هم داره از پول نفت تامین میشه حتی اگر یک ماشین هم بیرون ندن برای کشی مهم نیست چون با درامد عظیم نفتی دارن تغذیه میشن اگر شما بخیر یا نخری هم کک اینا نمیگزه که هیچ دولت بدش هم نمیاد چون تعداد ماشین کمتر میشه جاده ها خلوت تر رفت و امد هم کمتر پس هزینه های جانبی میاد پایین هر وقت هم کسی نیاز شدید داشت میره میخره حالا با هر قیمتی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا