بازگشت تویوتا کمری به اروپا با قوای محرکه هیبریدی

تویوتا کمری پس از حدود 14 سال دوری سرانجام به بازار اروپای غربی بازگشته است.


این خودرو که هم‌اکنون در نمایشگاه پاریس 2018 حضور دارد تقریباً مشابه نمونه‌ی عرضه شده در بازار آمریکا می‌باشد. به این ترتیب شاهد سدانی با نمای جلوی برجسته‌ای هستیم که جلوپنجره‌ی آن بالای ورودی هوای بزرگ و حجیم قرار گرفته است. کمری اروپایی همچنین دارای لوگوی آبی تویوتاست که توسط چراغ‌های جلوی LED احاطه شده است.


این استایل آشنا در بخش‌های جانبی هم به چشم می‌خورد زیرا کمری دارای خط شانه‌ی دینامیک و قوس چرخ‌های عضلانی می‌باشد. در بخش عقب هم چراغ‌های LED و اسپویلر یکپارچه با صندوق‌عقب به چشم می‌خورند.


با قدم گذاشتن به کابین رانندگان پشت فرمان سه پره خواهند نشست و روبروی خود پشت آمپرهای شیکی را خواهند دید که دارای صفحه‌نمایش 7 اینچی می‌باشد. کمری همچنین از پلاستیک‌های نرم، عناصر پیانو بلک و سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه لمسی 8 اینچی استفاده می‌کند. تکمیل‌کننده‌ی ویژگی‌های برجسته‌ی این خودرو تریم چوب و هدآپ دیسپلی 10 اینچی است.


نسخه‌ی استاندارد این سدان ژاپنی با صندلی‌های عقب تاشونده عرضه می‌شود اما می‌توان به‌صورت سفارشی صندلی‌های عقب برقی را نیز سفارش داد که مشتریان می‌توانند به همراه آن یک صفحه لمسی را سفارش دهند که کنترل سیستم تهویه و صوتی را در اختیار سرنشینان عقب می‌گذارد.


صحبت از تکنولوژی شد و باید گفت تمامی کمری‌های هیبریدی به‌صورت استاندارد با بسته‌ی ایمنی این خودروساز عرضه می‌شوند. این بسته شامل کروز کنترل تطبیقی، دستیار نوربالای خودکار، هشدار خروج از خط، دستیار تشخیص علائم جاده‌ای و سیستم پیشگیری از برخورد است که می‌تواند عابران پیاده را تشخیص دهد. این خودرو را همچنین می‌توان با پایش نقاط کور و هشدار ترافیک پشتی سفارش داد.


نیروبخش کمری هیبریدی 2019 پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2.5 لیتری هیبریدی شده‌ای است که قدرت 215 اسب بخاری دارد. تویوتا اشاره‌ی زیادی به جزئیات نداشته اما مدل آمریکایی کمری از پیشرانه‌ی یاد شده و یک واحد الکتریکی با خروجی 118 اسبی و گشتاور 202 نیوتون متری استفاده می‌کند. البته خروجی ترکیبی کمری آمریکا 208 اسب بخار است اما مدل اروپایی کمی قوی‌تر خواهد بود.


اگرچه تویوتا از اشاره به جزئیات بیشتر خودداری کرده اما تأیید شده این خودرو مصرف سوخت 4.2 لیتری در هر صد کیلومتر دارد. آلایندگی دی‌اکسید کربن آن نیز 98 گرم در هر کیلومتر می‌باشد.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

10 دیدگاه

  1. فرامرز
    سوابق: (1268 دیدگاه) ,

    تویوتا وقتی میتونه به فروش خوبی تو اروپا برسه که خدماتش رو گسترش بده و بهترین مدل هاش رو با قیمت مناسب ارائه بده (همونجوری که تو بازار آمریکا کار میکنه) و گرنه پاسات و حتی اشکودا سوپرب تو اروپا به مراتب شناخته شده تر از کمری هستن

    پاسخ
    1. سامان اذری
      سوابق: (2743 دیدگاه) ,

      کدوم یکی از اون ماشینهایی ک گفتی از لحاظ فنی و استهلاک و مصرف سوخت میتونه به پای کمری برسه ؟؟؟؟

      سال 2019 مطمئنم که سال تویوتاست

      پاسخ
      1. sina
        سوابق: (1773 دیدگاه) ,

        سامان فک کنم رو موفقیت کمری جدید شرط بستی ها :))

        پاسخ
      2. kia
        سوابق: (6 دیدگاه) ,

        پاسات
        اشکودا اوکتاویا
        بعدم این استهلاک و فنی و اینا اینو بگم که تقریبا تمام مدلای همسطح کمری تو یه سطح استهلاک و مصرف سوخت قرار داره.
        خود منی که پاسات داشتم اینو میگم
        فرقش اینه که تو ایران شما تویوتا کمری دیدی پاسات ندیدی
        زمان ارزونی تویوتا اومد پاسات نیومد. وگرنه پاسات یه ماشین لوکس گرون نیستش. قیمتشون یکیه
        پول پاساتو نداری اشکودا بخر. اشکودا همون پاساته. موتور جعبه دنده شاسی همونه
        فرقش ماتریال به کار رفته تو طراحی و رنگ بدنه و الیاژ بدنه هستش. مثلا تو پاسات اپشنهای استاندار قیمتش دوبرابر اشکودا میشه. ولی تو اشکودا مثلا به جای رادیو ضبط سال یه مدل یک سوم قیمت مدلای سال قبلو میزارن. یا کلا یه سیستم دیگه میزارن که قیمتش کمتر بشه
        خب ارزونی بی علت نیستش. و بعدم هرچقدر پول بدی اش میخوری
        الان یکی میاد میگه اگه فولکس درست میگه پس همون کیفیت همون اپشن پاساتو تو اشکودا بزاره. خب به این باید بگم دوست عزیز مگه گداخونه هستش؟پول پاسات نداری پول اشکودا که داری پس به همین قانع باش باهاش خوش باش
        بعدم هیوندایی و کیدا پنج ساله خیلی خوب دارن تو اروپا و جهان کار میکنن. الان کیا استینگر یکی از بهترینای اروپا هستش. برا ماهایی که ایرانی هستیم و کیا رو با بنز مقایسه میکنیم برند کیا و هیوندایی یه خورده پایینه. ولی خداروشکر اروپاییا عقل دارن و کیا و هیوندایی رو با برندای همرده خودشون مقایسه میکنن نه با بنز.
        همین الان به من بگن بین اشکودا و کیا یه مدل همرده بردار من کیا برمیدارم
        یا بگن بین هیوندایی و سئات یه مدل همرده و همقیمت بردار من هیوندایی برمیدارم

        پاسخ
      3. emad1990
        سوابق: (999 دیدگاه) ,

        تا جایی که من میدونم اشکودا و فولکس هم استهلاک پایینی دارن
        یه چیزی که به اشتباه جا افتاده تو ایران ملت فکر میکنن ماشین های المانی(لوکس و غیر لوکس)استهلاک بالایی دارن !!!در صورتی که اینطور نیست
        اونا فقط هزینه تعمیراتشون نسبت به درامد متوسط ایرانیا بالاتره که تو اروپا من بعید میدونم بهشون حتی فشار بیاره(با توجه درامد بسیار بالاتر نسبت به ایران)

        پاسخ
  2. #ali.m#
    سوابق: (1844 دیدگاه) ,

    این نسل قطعا گرد و خاک به پا میکنه .
    تو سدان ها بهترینه .

    پاسخ
  3. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (1780 دیدگاه) ,

    ای جانم به تویوتاهای دوست داشتنی .
    فقط نمیدونم موقع تصادف از جلو چه حالتی پیدا میکنه .

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.