مشخصات کامل تویوتا کرولا 2019 اروپا

تویوتا قوی‌ترین نسل کرولا را روانه‌ی بازار اروپا کرده است. این خودرو در سه فرم بدنه و با چند نوع قوای محرکه عرضه می‌شود.


تویوتای اروپا اخیراً گالری وسیعی از تصاویر این خودرو را منتشر کرده است. بنا به گفته‌ی این خودروساز، طراحان در خلق هر نسخه از کرولا آزادی عمل زیادی داشته‌اند تا به این ترتیب خودرویی متمایز و شخصی ایجاد گردد. به نظر می‌رسد این موضوع رخ داده و مخصوصاً کرولا سدان کاملاً برجسته نشان می‌دهد. این نسخه از نمای جلوی متفاوت سود می‌برد.


نسل جدید کرولا که بر پایه‌ی پلتفرم TNGA GA-C بنا شده به لطف سیستم تعلیق چند اتصالی استاندارد، مرکز ثقل پایین‌تر و استحکام پیچشی بیشتر ساختار خود دینامیک رانندگی بسیار بهتری خواهد داشت. این خودرو همچنین از طیف وسیع سیستم‌های ایمنی بهره‌مند‌ می‌باشد.


تنها یک پیشرانه‌ی مشترک برای تمامی فرم‌های بدنه وجود دارد که از نوع 1.8 لیتری هیبریدی خود شارژ می‌باشد. این پیشرانه‌ی بنزینی قدرت 122 اسب بخاری و گشتاور 142 نیوتون متری داشته و قدرت و گشتاور واحد الکتریکی نیز به ترتیب برابر با 72 اسب بخار و 163 نیوتون متر می‌باشد. تویوتا می‌گوید این مجموعه روی راندمان بالا تمرکز داشته و در رانندگی‌های روزمره تا 50 درصد را از نیروی الکتریسیته استفاده می‌کند.


پیشرانه‌ی یاد شده که نسبت به نسخه‌ی قبلی موجود در آوریس به‌روز شده در هر صد کیلومتر تنها 3.3 لیتر سوخت مصرف می‌کند و آلایندگی آن نیز 76 گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر می‌باشد. البته این مصرف برای نسخه‌های هاچبک و تورینگ بوده و مصرف نسخه‌ی سدان برابر با 3.4 لیتر و آلایندگی آن نیز 77 گرم گزارش شده است. این قوای محرکه دارای مجموعه باتری لیتیوم-یون در نسخه‌های هاچبک و تورینگ و نیکل-فلز هیدرید جدید در نسخه سدان خواهد بود.


از نظر پرفورمنس باید گفت مدل‌های 1.8 لیتری هیبریدی می‌توانند شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 10.9، 11.1 و 11 ثانیه‌ای در مدل‌های هاچبک، تورینگ اسپورت و سدان داشته باشند. حداکثر سرعت آن‌ها نیز 180 کیلومتر در ساعت می‌باشد.


مشتریانی که خواهان پرفورمنس بالا و البته مصرف سوخت مناسب هستند می‌توانند نسخه‌ی 2 لیتری هیبریدی خود شارژ را سفارش دهند که تنها مختص مدل‌های هاچبک و تورینگ اسپورت است. این پیشرانه قدرت 180 اسبی و گشتاور 190 نیوتون متری داشته و واحد الکتریکی نیز 109 اسب بخار قدرت و 202 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند.


این مجموعه به یک گیربکس 6 سرعته شیفت ماتیک متصل شده و دارای حالت رانندگی اسپورت نیز می‌باشد. نسخه‌های هاچبک و تورینگ اسپورت تنها در 7.9 و 8.1 ثانیه از سکون به‌ سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسند و حداکثر سرعت آن‌ها نیز 180 کیلومتر در ساعت. البته حداکثر سرعت خودروها در حالت الکتریکی به 115 کیلومتر در ساعت محدود می‌شود.


مصرف سوخت ادعایی تویوتا برای این دو نسخه برابر با 3.7 لیتر در هر صد کیلومتر بوده و آلایندگی مدل‌های هاچبک و تورینگ اسپورت نیز به ترتیب برابر با 85 و 84 گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر می‌باشد.


اما جدای از قوای محرکه‌ی هیبریدی می‌توان پیشرانه‌ی بنزینی 1.2 لیتری توربو را نیز سفارش داد که البته خاص نسخه‌های هاچبک و استیشن است. این قلب آهنین خروجی 114 اسبی و گشتاور 185 نیوتون متری داشته و با یک گیربکس 6 سرعته دستی همکاری می‌کند. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت این خودروها حدود 9.3 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن‌ها نیز 200 کیلومتر در ساعت اعلام شده است. مصرف سوخت ادعایی تویوتا برای این پیشرانه 5.2 لیتر در هر صد کیلومتر و آلایندگی آن نیز 119 گرم در هر کیلومتر می‌باشد.


نهایتاً به کرولا سدان می‌رسیم که با پیشرانه‌ی 4 سیلندر 1.6 لیتری تنفس طبیعی در دسترس بوده و قدرت 132 اسبی و گشتاور 159 نیوتون متری دارد. این پیشرانه با گیربکس 6 سرعته دستی یا مولتی درایو S CVT همراه می‌شود. کرولا سدان با گیربکس دستی شتاب 9.7 ثانیه‌ای و سقف سرعت 200 کیلومتر در ساعتی دارد.


مصرف سوخت متوسط این پیشرانه هم 5.7 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است. البته مدل‌های مجهز به گیربکس CVT در عرض 10.2 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسند و حداکثر سرعت آن‌ها نیز 190 کیلومتر در ساعت است. مصرف سوخت این نسخه‌ها هم 5.5 لیتر در هر صد کیلومتر است.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

4 دیدگاه

  1. me84
    سوابق: (1542 دیدگاه) ,

    .
    این نسلش عالیه.
    3.3 لیتر مصرف میکنه.
    یه هوندا 125 مدل 88 داشتم کاربراتش اگه تنظیم بود صدی 2 لیتر میسوزوند.

    پاسخ
  2. رامتین
    سوابق: (1615 دیدگاه) ,

    کرولا دو نسخه هاچبک و سدان داره. جالبه دو ورژن از سدانش موجوده که یکی برای بازار اروپاست و دیگری آمریکا و سایر. بنظر من چراغهای جلوی بازار اروپا که پیوسته هست، قشنگتره.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.