تویوتا

مشخصات کامل تویوتا کرولا 2019 اروپا

تویوتا قوی‌ترین نسل کرولا را روانه‌ی بازار اروپا کرده است. این خودرو در سه فرم بدنه و با چند نوع قوای محرکه عرضه می‌شود.


تویوتای اروپا اخیراً گالری وسیعی از تصاویر این خودرو را منتشر کرده است. بنا به گفته‌ی این خودروساز، طراحان در خلق هر نسخه از کرولا آزادی عمل زیادی داشته‌اند تا به این ترتیب خودرویی متمایز و شخصی ایجاد گردد. به نظر می‌رسد این موضوع رخ داده و مخصوصاً کرولا سدان کاملاً برجسته نشان می‌دهد. این نسخه از نمای جلوی متفاوت سود می‌برد.


نسل جدید کرولا که بر پایه‌ی پلتفرم TNGA GA-C بنا شده به لطف سیستم تعلیق چند اتصالی استاندارد، مرکز ثقل پایین‌تر و استحکام پیچشی بیشتر ساختار خود دینامیک رانندگی بسیار بهتری خواهد داشت. این خودرو همچنین از طیف وسیع سیستم‌های ایمنی بهره‌مند‌ می‌باشد.


تنها یک پیشرانه‌ی مشترک برای تمامی فرم‌های بدنه وجود دارد که از نوع ۱.۸ لیتری هیبریدی خود شارژ می‌باشد. این پیشرانه‌ی بنزینی قدرت ۱۲۲ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۲ نیوتون متری داشته و قدرت و گشتاور واحد الکتریکی نیز به ترتیب برابر با ۷۲ اسب بخار و ۱۶۳ نیوتون متر می‌باشد. تویوتا می‌گوید این مجموعه روی راندمان بالا تمرکز داشته و در رانندگی‌های روزمره تا ۵۰ درصد را از نیروی الکتریسیته استفاده می‌کند.


پیشرانه‌ی یاد شده که نسبت به نسخه‌ی قبلی موجود در آوریس به‌روز شده در هر صد کیلومتر تنها ۳.۳ لیتر سوخت مصرف می‌کند و آلایندگی آن نیز ۷۶ گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر می‌باشد. البته این مصرف برای نسخه‌های هاچبک و تورینگ بوده و مصرف نسخه‌ی سدان برابر با ۳.۴ لیتر و آلایندگی آن نیز ۷۷ گرم گزارش شده است. این قوای محرکه دارای مجموعه باتری لیتیوم-یون در نسخه‌های هاچبک و تورینگ و نیکل-فلز هیدرید جدید در نسخه سدان خواهد بود.


از نظر پرفورمنس باید گفت مدل‌های ۱.۸ لیتری هیبریدی می‌توانند شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۱۰.۹، ۱۱.۱ و ۱۱ ثانیه‌ای در مدل‌های هاچبک، تورینگ اسپورت و سدان داشته باشند. حداکثر سرعت آن‌ها نیز ۱۸۰ کیلومتر در ساعت می‌باشد.


مشتریانی که خواهان پرفورمنس بالا و البته مصرف سوخت مناسب هستند می‌توانند نسخه‌ی ۲ لیتری هیبریدی خود شارژ را سفارش دهند که تنها مختص مدل‌های هاچبک و تورینگ اسپورت است. این پیشرانه قدرت ۱۸۰ اسبی و گشتاور ۱۹۰ نیوتون متری داشته و واحد الکتریکی نیز ۱۰۹ اسب بخار قدرت و ۲۰۲ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند.


این مجموعه به یک گیربکس ۶ سرعته شیفت ماتیک متصل شده و دارای حالت رانندگی اسپورت نیز می‌باشد. نسخه‌های هاچبک و تورینگ اسپورت تنها در ۷.۹ و ۸.۱ ثانیه از سکون به‌ سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسند و حداکثر سرعت آن‌ها نیز ۱۸۰ کیلومتر در ساعت. البته حداکثر سرعت خودروها در حالت الکتریکی به ۱۱۵ کیلومتر در ساعت محدود می‌شود.

مصرف سوخت ادعایی تویوتا برای این دو نسخه برابر با ۳.۷ لیتر در هر صد کیلومتر بوده و آلایندگی مدل‌های هاچبک و تورینگ اسپورت نیز به ترتیب برابر با ۸۵ و ۸۴ گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر می‌باشد.

اما جدای از قوای محرکه‌ی هیبریدی می‌توان پیشرانه‌ی بنزینی ۱.۲ لیتری توربو را نیز سفارش داد که البته خاص نسخه‌های هاچبک و استیشن است. این قلب آهنین خروجی ۱۱۴ اسبی و گشتاور ۱۸۵ نیوتون متری داشته و با یک گیربکس ۶ سرعته دستی همکاری می‌کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این خودروها حدود ۹.۳ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن‌ها نیز ۲۰۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است. مصرف سوخت ادعایی تویوتا برای این پیشرانه ۵.۲ لیتر در هر صد کیلومتر و آلایندگی آن نیز ۱۱۹ گرم در هر کیلومتر می‌باشد.


نهایتاً به کرولا سدان می‌رسیم که با پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی در دسترس بوده و قدرت ۱۳۲ اسبی و گشتاور ۱۵۹ نیوتون متری دارد. این پیشرانه با گیربکس ۶ سرعته دستی یا مولتی درایو S CVT همراه می‌شود. کرولا سدان با گیربکس دستی شتاب ۹.۷ ثانیه‌ای و سقف سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعتی دارد.


مصرف سوخت متوسط این پیشرانه هم ۵.۷ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است. البته مدل‌های مجهز به گیربکس CVT در عرض ۱۰.۲ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسند و حداکثر سرعت آن‌ها نیز ۱۹۰ کیلومتر در ساعت است. مصرف سوخت این نسخه‌ها هم ۵.۵ لیتر در هر صد کیلومتر است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. me84

    ۶ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    این نسلش عالیه.
    3.3 لیتر مصرف میکنه.
    یه هوندا 125 مدل 88 داشتم کاربراتش اگه تنظیم بود صدی 2 لیتر میسوزوند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. H

    ۶ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (225 ديدگاه)

    اون رنگ مشکیش واقعا شیکه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سامان اذری

    ۶ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    http://uupload.ir/files/gavq_img-20190225-wa0000.jpg
    این عکس رو دوستم از سیاتل دیروز از نمایندگی تویوتا فرستاده
    میگفت از نزدیک خیلی بهتر از عکسهاشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. رامتین

    ۷ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (3050 ديدگاه)

    کرولا دو نسخه هاچبک و سدان داره. جالبه دو ورژن از سدانش موجوده که یکی برای بازار اروپاست و دیگری آمریکا و سایر. بنظر من چراغهای جلوی بازار اروپا که پیوسته هست، قشنگتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Afg

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (497 ديدگاه)

    عالی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا