تویوتا

معرفی رسمی تویوتا کرولا سدان 2020

تیزتر، پیشرفته‌تر و ایمن‌تر
پس از جهانی شدن دوباره‌ی نام کرولا با معرفی نسل جدید نسخه هاچبک و مدل زیبای تورینگ اسپورت، تویوتا با معرفی نسل جدید کرولا سدان کار را تکمیل کرده است.


کرولا سدان جدید که در نمایشگاه خودروی گوانگژوی چین معرفی شده با دو نسخه‌ی متفاوت عرضه خواهد شد. یکی از مدل‌ها که اسپورت نام دارد در آمریکای شمالی عرضه می‌شود و دیگری در چین (با نام لوین)، ژاپن و دیگر نقاط جهان ارائه خواهد شد. مدل عرضه شده در چین، اروپا و دیگر بازارها همچنین نسخه‌ی لوکس‌تر پرستیژ خواهد بود.

تویوتا کرولا سدان 2020
دوازدهمین نسل کرولا سدان شباهت‌های فنی و ظاهری زیادی با جدیدترین نسل کرولا هاچبک دارد. این سدان جمع‌وجور بدون آنکه بخواهد جذابیت گسترده‌ی خود بین مشتریان را از دست دهد از ظاهری گیراتر و زاویه‌دارتر مخصوصاً در جلو سود برده و البته باید گفت بخش عقب آن محافظه‌کارتر از مدل هاچبک نشان می‌دهد.

تویوتا کرولا سدان 2020
داخل کابین هیچ تفاوتی بین این دو خودرو وجود ندارد و مدل سدان از همان طراحی و تکنولوژی‌های مدل هاچبک سود برده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به سیستم اطلاعات سرگرمی انتیون ۳.۰، اپل کارپلی و آمازون الکسا اشاره کرد. مدل‌های پایه‌ی بازار آمریکا دارای صفحه لمسی ۷ اینچی خواهند بود درحالی‌که تریم های فول تر دارای صفحه‌نمایش ۸ اینچی هستند.

تویوتا کرولا سدان 2020
همانند دیگر مدل‌های کرولا، این نسخه سدان بر پایه پلتفرم جدید TNGA بنا شده و طول /عرض/ارتفاع آن به ترتیب برابر با ۴۶۴۰/۱۷۸۰/۱۴۳۵ میلی‌متر بوده و فاصله‌ی بین محورها نیز به ۲۷۰۰ میلی‌متر می‌رسد.

تویوتا کرولا سدان 2020
فاصله‌ی بین محوری این خودرو نسبت به نسل قبل تغییری نکرده اما کرولا سدان جدید فاصله‌ی بیشتری بین چرخ‌های روبرویی دارد. همچنین اورهنگ جلو کوتاه‌تر و اورهنگ عقب طویل‌تر شده است. ارتفاع این خودرو چند میلی‌تری کمتر شده و ارتفاع کاپوت نیز پایین آمده است تا دید رو به جلوی بهتری ایجاد شود.

تویوتا کرولا سدان 2020
تویوتا قول داده معماری جدید این خودرو که شامل سیستم تعلیق چند اتصالی در عقب می‌باشد (نسل پیشین دارای سیستم تعلیق پیچشی بود) دینامیک رانندگی بهتر و راحتی سواری، آرامش و ایمنی بیشتری را به همراه داشته باشد.

تویوتا کرولا سدان 2020
جزئیات بسیار کمی از قوای محرکه‌ی کرولا سدان ۲۰۲۰ منتشر شده اما تویوتا تأیید کرده پیشرانه ۲ لیتری دینامیک فورس و نسخه‌ای هیبریدی در دسترس خواهند بود.

مدل آمریکایی این خودرو سه پیشرانه خواهد داشت. مدل‌های پایه دارای پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری ۱۳۹ اسبی و گیربکس CVT متعلق به نسل پیشین خواهند بود درحالی‌که مدل‌های SE و XSE از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری جدید کرولا هاچبک با قدرت ۱۶۹ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتون متر سود خواهند برد. مدل XSE تنها با گیربکس CVT ارائه می‌شود درحالی‌که مدل SE را می‌توان با گیربکس ۶ سرعته دستی هم سفارش داد.

یک نسخه هیبریدی هم در آمریکا عرضه خواهد شد اما هنوز جزئیات آن مشخص نشده است. اطلاعات بیشتر این خودرو در نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۱۸ منتشر خواهند شد.

تویوتا کرولا سدان 2020

یوشیکی کنیشی مهندس ارشد کرولا می‌گوید:

ما محصولات جدید خود را با طراحی چشم‌نواز، سواری هیجان‌انگیز و راحتی بالا ارائه می‌کنیم. با افزایش هیجان و لذت و همچنین استفاده از عملکردهای ارتباطی در خودروها می‌خواهیم کرولا سدان جدید را در سراسر جهان محبوب کنیم.

فروش کرولا سدان جدید در آمریکا و اروپا از بهار سال ۲۰۱۹ آغاز می‌شود و پس از نیمه دوم همان سال شاهد فروش آن در بیش از ۱۵۰ کشور خواهیم بود.

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. بهنام

    ۲۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (492 ديدگاه)

    کرولا در چند نسل قبلی فقط از یک منظر دچار نقص بود که همان ضعف در طراحی به نسبت رقبا بود که با عرضه ی نسل جدید طراحی نیز به دیگر خوبی های این ماشین اضافه شده.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. گیربکس بد کرولا

      ۲۶ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (48 ديدگاه)

      هزار که خوبم باشه. ولی اینم مثل سراتو جدید و خیلی ماشینای جدید دیگه cvt هست .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Behnam

    ۲۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (155 ديدگاه)

    عالی هستش در یک کلام
    ما کجا و اینا کجا ،تو حسرت اینجور ماشینا میمونیم اینجا ،این مملکت جهنمی روی کره زمین هس ک خودمون درست کردیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۲۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    ای جونم
    منتظر خبرش تو پدال بودم .
    بچه ها به نظرشما تویوتا یه خانه تکانی اساسی در طراحی خودروهاش نکرده .
    نمای عقب کرولا و خطهای روی کاپوت و جانبی از این نسل کرولا فراتر رفته و اون رو بسیار بالاتر از گروه خودش قرار میده .
    خودم هوندا سیویک را تریج میدم بخاطر خشونتی که در طراحی نمتی جلوش موج میزنه ، اما این نسل تویوتا از جوان اسپرت پوش تا پیرمرد کُت شلوار پوش را پوشش میده .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سام

    ۲۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    اینطور که تصاویر نشان می دهند،طراحی بدنه و کابین نسل جدید تویوتا کرولا فوق العاده زیبا و جذاب و دلنواز شده است و بر خلاف مدل های پیشین سخت جوان نیز شده است و روح جوانی و طراوات از جای جای آن تراوش می کند.تویوتا دوباره دارد به دوران اوج خود بر می گردد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. H

    ۲۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (225 ديدگاه)

    اومده فقط بازارو درو کنه ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مهدی

    ۲۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    طراحیش بهتر شده. اما کرولا توی اکثر بررسی هاش که دیدم طرف میگفت خوروی بی دردسری هستش وسابقه خیلی خوبی داره اما حس لذت رانندگ وجذابیت هوندا سویک ومزدا3 رو نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. vahid evo

    ۲۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (474 ديدگاه)

    هاچبکش خیلی طراحی بهتری داره
    این محافظه کاری تویوتارو ول نمیکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. H

    ۲۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (225 ديدگاه)

    این اومده بازارو دست بگیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. سهراب

    ۲۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    کرولا معروفه به ماشین اقتصادی تو دنیا و هر کارگر و کارمندی راحت باید بخره اما تو ایران از 350 میلیون بیشتر درمیاد.
    ما چه گناهی کردیم تو این خراب شده گیر افتادیم و از همه چی محرومیم؟
    اگه قرار نیست از ماشین های روز دنیا لذت ببریم و حال کنیم ، ترجیح میدم بمیرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۵ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      سهراب جان ، حِس شما را تقریباً ۹۹٪ جامعه ایران دارن ، ولی پای عمل که بیاد وسط ، ۹۹٪ پا پَس میکشن .
      وزیر محترمه خارجه فرمودن که خودتون خواستین و درست هم میگه ، ما لیاقتمون اینه و نه بیشتر .
      امروز اینستاگرام ویدیوئی دیدم که چطور افراد ناشناس در شوشتر ، ۳ جوان خواننده را که در حال خواندن و نواختن بودن ، زدن داغون کردن ، کسی هم جرئت حرف زدن نداشت .
      این وضعیت از سرمون زیاده .
      اگر پدال سانسور نکنه !!!!! .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. sina

    ۲۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2644 ديدگاه)

    خعلی بهتر از قبلیه ولی شخصا توقعم بیشتر بود راسش
    بنظرم سیویک با اینکه 2016 طراحی شده تو قیافه از این جلوتره.
    تا ببینیم بازار رو چی میکنه کرولا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Sam

    ۲۶ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (97 ديدگاه)

    این ماشین فوق العاده ماشین قشر کارگر تمام دنیا هست ک ب راحتی تهیه میکنن و لذت میبرن بی دردسر… وقتی ی مقایسه میکنم با وضع خودمون فقط میشه افسوس خورد…

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. amin

    ۲۶ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    تویوتا جدیدا داره انقلاب میکنه!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. محمدرضا

    ۲۶ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (89 ديدگاه)

    هاچ بکش و پشت سدانش خوبه ولی جلوش افتضاحه یکم هم شبیه ماشینای کیا شده.تویوتا هم که ظاهرا علاقه ای نداره دست از سر این جلو پنجره های اغراق شده بکشه.ولی در کل از نظر ایمنی و آپشن که خوب بود عالی شده ظاهرا مدل دستی هم میخواد ارائه بشه که خبر خیلی خوبیه اگه پکیج پرفورمنس هم در کنارش موجود باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا