معرفی رسمی تویوتا کرولا سدان 2020
معرفی رسمی تویوتا کرولا سدان 2020

معرفی رسمی تویوتا کرولا سدان 2020

تیزتر، پیشرفته‌تر و ایمن‌تر
پس از جهانی شدن دوباره‌ی نام کرولا با معرفی نسل جدید نسخه هاچبک و مدل زیبای تورینگ اسپورت، تویوتا با معرفی نسل جدید کرولا سدان کار را تکمیل کرده است.


کرولا سدان جدید که در نمایشگاه خودروی گوانگژوی چین معرفی شده با دو نسخه‌ی متفاوت عرضه خواهد شد. یکی از مدل‌ها که اسپورت نام دارد در آمریکای شمالی عرضه می‌شود و دیگری در چین (با نام لوین)، ژاپن و دیگر نقاط جهان ارائه خواهد شد. مدل عرضه شده در چین، اروپا و دیگر بازارها همچنین نسخه‌ی لوکس‌تر پرستیژ خواهد بود.

تویوتا کرولا سدان 2020
دوازدهمین نسل کرولا سدان شباهت‌های فنی و ظاهری زیادی با جدیدترین نسل کرولا هاچبک دارد. این سدان جمع‌وجور بدون آنکه بخواهد جذابیت گسترده‌ی خود بین مشتریان را از دست دهد از ظاهری گیراتر و زاویه‌دارتر مخصوصاً در جلو سود برده و البته باید گفت بخش عقب آن محافظه‌کارتر از مدل هاچبک نشان می‌دهد.

تویوتا کرولا سدان 2020
داخل کابین هیچ تفاوتی بین این دو خودرو وجود ندارد و مدل سدان از همان طراحی و تکنولوژی‌های مدل هاچبک سود برده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به سیستم اطلاعات سرگرمی انتیون 3.0، اپل کارپلی و آمازون الکسا اشاره کرد. مدل‌های پایه‌ی بازار آمریکا دارای صفحه لمسی 7 اینچی خواهند بود درحالی‌که تریم های فول تر دارای صفحه‌نمایش 8 اینچی هستند.

تویوتا کرولا سدان 2020
همانند دیگر مدل‌های کرولا، این نسخه سدان بر پایه پلتفرم جدید TNGA بنا شده و طول /عرض/ارتفاع آن به ترتیب برابر با 4640/1780/1435 میلی‌متر بوده و فاصله‌ی بین محورها نیز به 2700 میلی‌متر می‌رسد.

تویوتا کرولا سدان 2020
فاصله‌ی بین محوری این خودرو نسبت به نسل قبل تغییری نکرده اما کرولا سدان جدید فاصله‌ی بیشتری بین چرخ‌های روبرویی دارد. همچنین اورهنگ جلو کوتاه‌تر و اورهنگ عقب طویل‌تر شده است. ارتفاع این خودرو چند میلی‌تری کمتر شده و ارتفاع کاپوت نیز پایین آمده است تا دید رو به جلوی بهتری ایجاد شود.

تویوتا کرولا سدان 2020
تویوتا قول داده معماری جدید این خودرو که شامل سیستم تعلیق چند اتصالی در عقب می‌باشد (نسل پیشین دارای سیستم تعلیق پیچشی بود) دینامیک رانندگی بهتر و راحتی سواری، آرامش و ایمنی بیشتری را به همراه داشته باشد.

تویوتا کرولا سدان 2020
جزئیات بسیار کمی از قوای محرکه‌ی کرولا سدان 2020 منتشر شده اما تویوتا تأیید کرده پیشرانه 2 لیتری دینامیک فورس و نسخه‌ای هیبریدی در دسترس خواهند بود.


مدل آمریکایی این خودرو سه پیشرانه خواهد داشت. مدل‌های پایه دارای پیشرانه 4 سیلندر 1.8 لیتری 139 اسبی و گیربکس CVT متعلق به نسل پیشین خواهند بود درحالی‌که مدل‌های SE و XSE از پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری جدید کرولا هاچبک با قدرت 169 اسب بخار و گشتاور 210 نیوتون متر سود خواهند برد. مدل XSE تنها با گیربکس CVT ارائه می‌شود درحالی‌که مدل SE را می‌توان با گیربکس 6 سرعته دستی هم سفارش داد.


یک نسخه هیبریدی هم در آمریکا عرضه خواهد شد اما هنوز جزئیات آن مشخص نشده است. اطلاعات بیشتر این خودرو در نمایشگاه لس‌آنجلس 2018 منتشر خواهند شد.

تویوتا کرولا سدان 2020


یوشیکی کنیشی مهندس ارشد کرولا می‌گوید:

ما محصولات جدید خود را با طراحی چشم‌نواز، سواری هیجان‌انگیز و راحتی بالا ارائه می‌کنیم. با افزایش هیجان و لذت و همچنین استفاده از عملکردهای ارتباطی در خودروها می‌خواهیم کرولا سدان جدید را در سراسر جهان محبوب کنیم.


فروش کرولا سدان جدید در آمریکا و اروپا از بهار سال 2019 آغاز می‌شود و پس از نیمه دوم همان سال شاهد فروش آن در بیش از 150 کشور خواهیم بود.

[دانلود ویدئو]

[دانلود ویدئو]

[دانلود ویدئو]

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

16 دیدگاه

  1. بهنام
    سوابق: (78 دیدگاه) ,

    کرولا در چند نسل قبلی فقط از یک منظر دچار نقص بود که همان ضعف در طراحی به نسبت رقبا بود که با عرضه ی نسل جدید طراحی نیز به دیگر خوبی های این ماشین اضافه شده.

    پاسخ
    1. گیربکس بد کرولا
      سوابق: (11 دیدگاه) ,

      هزار که خوبم باشه. ولی اینم مثل سراتو جدید و خیلی ماشینای جدید دیگه cvt هست .

      پاسخ
  2. Behnam
    سوابق: (100 دیدگاه) ,

    عالی هستش در یک کلام
    ما کجا و اینا کجا ،تو حسرت اینجور ماشینا میمونیم اینجا ،این مملکت جهنمی روی کره زمین هس ک خودمون درست کردیم

    پاسخ
  3. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (1066 دیدگاه) ,

    ای جونم
    منتظر خبرش تو پدال بودم .
    بچه ها به نظرشما تویوتا یه خانه تکانی اساسی در طراحی خودروهاش نکرده .
    نمای عقب کرولا و خطهای روی کاپوت و جانبی از این نسل کرولا فراتر رفته و اون رو بسیار بالاتر از گروه خودش قرار میده .
    خودم هوندا سیویک را تریج میدم بخاطر خشونتی که در طراحی نمتی جلوش موج میزنه ، اما این نسل تویوتا از جوان اسپرت پوش تا پیرمرد کُت شلوار پوش را پوشش میده .

    پاسخ
  4. سام
    سوابق: (579 دیدگاه) ,

    اینطور که تصاویر نشان می دهند،طراحی بدنه و کابین نسل جدید تویوتا کرولا فوق العاده زیبا و جذاب و دلنواز شده است و بر خلاف مدل های پیشین سخت جوان نیز شده است و روح جوانی و طراوات از جای جای آن تراوش می کند.تویوتا دوباره دارد به دوران اوج خود بر می گردد.

    پاسخ
  5. مهدی
    سوابق: (1449 دیدگاه) ,

    طراحیش بهتر شده. اما کرولا توی اکثر بررسی هاش که دیدم طرف میگفت خوروی بی دردسری هستش وسابقه خیلی خوبی داره اما حس لذت رانندگ وجذابیت هوندا سویک ومزدا3 رو نداره.

    پاسخ
  6. vahid evo
    سوابق: (463 دیدگاه) ,

    هاچبکش خیلی طراحی بهتری داره
    این محافظه کاری تویوتارو ول نمیکنه

    پاسخ
  7. سهراب
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    کرولا معروفه به ماشین اقتصادی تو دنیا و هر کارگر و کارمندی راحت باید بخره اما تو ایران از 350 میلیون بیشتر درمیاد.
    ما چه گناهی کردیم تو این خراب شده گیر افتادیم و از همه چی محرومیم؟
    اگه قرار نیست از ماشین های روز دنیا لذت ببریم و حال کنیم ، ترجیح میدم بمیرم

    پاسخ
    1. NAVID۰۰۹۸
      سوابق: (1066 دیدگاه) ,

      سهراب جان ، حِس شما را تقریباً ۹۹٪ جامعه ایران دارن ، ولی پای عمل که بیاد وسط ، ۹۹٪ پا پَس میکشن .
      وزیر محترمه خارجه فرمودن که خودتون خواستین و درست هم میگه ، ما لیاقتمون اینه و نه بیشتر .
      امروز اینستاگرام ویدیوئی دیدم که چطور افراد ناشناس در شوشتر ، ۳ جوان خواننده را که در حال خواندن و نواختن بودن ، زدن داغون کردن ، کسی هم جرئت حرف زدن نداشت .
      این وضعیت از سرمون زیاده .
      اگر پدال سانسور نکنه !!!!! .

      پاسخ
  8. sina
    سوابق: (1476 دیدگاه) ,

    خعلی بهتر از قبلیه ولی شخصا توقعم بیشتر بود راسش
    بنظرم سیویک با اینکه 2016 طراحی شده تو قیافه از این جلوتره.
    تا ببینیم بازار رو چی میکنه کرولا

    پاسخ
  9. Sam
    سوابق: (93 دیدگاه) ,

    این ماشین فوق العاده ماشین قشر کارگر تمام دنیا هست ک ب راحتی تهیه میکنن و لذت میبرن بی دردسر… وقتی ی مقایسه میکنم با وضع خودمون فقط میشه افسوس خورد…

    پاسخ
  10. amin
    سوابق: (973 دیدگاه) ,

    تویوتا جدیدا داره انقلاب میکنه!!!!

    پاسخ
  11. محمدرضا
    سوابق: (85 دیدگاه) ,

    هاچ بکش و پشت سدانش خوبه ولی جلوش افتضاحه یکم هم شبیه ماشینای کیا شده.تویوتا هم که ظاهرا علاقه ای نداره دست از سر این جلو پنجره های اغراق شده بکشه.ولی در کل از نظر ایمنی و آپشن که خوب بود عالی شده ظاهرا مدل دستی هم میخواد ارائه بشه که خبر خیلی خوبیه اگه پکیج پرفورمنس هم در کنارش موجود باشه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.