تویوتا

معرفی تویوتا کرولا کراس GR اسپرت در تایوان

در سال ۲۰۱۹ مشخص شد که تویوتا قصد دارد برای همهٔ محصولات خود نسخه‌های اسپرت گازو ریسینگ یا همان GR را ارائه کند. از آن زمان تاکنون شاهد معرفی مدل‌های زیادی از این سری بوده‌ایم و گازو ریسینگ هم چیز از پریوس گرفته تا مینی‌ون‌های تویوتا را در برگرفته است. شایان‌ذکر است سری GR تویوتا در سه سطح مختلف ارائه می‌شوند.

شروع این سری با مدل‌های GR Sport است که ارتقاءهای آن بیشتر ظاهری بوده و حداقل تغییرات فنی را به همراه دارد. مرحلهٔ بعدی، مدل‌های GR به‌عنوان مدل‌های پرفورمنس واقعی مثل GR یاریس هستند که تغییرات فنی زیادی مثل افزایش قدرت را تجربه می‌کنند. در صدر این خانواده هم مدل‌های GRMN قرار دارند که نهایت توانایی‌های گازو ریسینگ را نشان می‌دهند.

حال پس‌ازآنکه چندی پیش نسخهٔ GR اسپرت برای مدل‌های فورچونر و هایلوکس ارائه شد، نوبت به کرولا کراس رسیده که به این خانواده اضافه شود. این خودرو در تایوان رونمایی شده و همان‌طور که گفته شد، طبق استراتژی گازو ریسینگ، ارتقاءهای آن بیشتر ظاهری هستند اما تویوتا سیستم تعلیق خودرو را تغییر داده و فرمان را تیزتر کرده تا این کراس‌اوور کامپکت کمی اسپرت‌تر احساس شود.

بنابراین، در کرولا کراس GR اسپرت خبری از افزایش قدرت نیست و این خودرو با همان پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری بنزینی تنفس طبیعی عرضه می‌شود که ۱۳۸ اسب بخار قدرت و ۱۷۲ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. علاوه بر این، یک نسخهٔ هیبریدی با مجموع قدرت ۱۲۲ اسب بخار هم قابل خریداری خواهد بود.

قیمت کرولا کراس GR اسپرت در تایوان برای نسخهٔ بنزینی از معادل ۳۱,۶۰۰ دلار و برای هیبریدی از ۳۴,۱۰۰ دلار آغاز می‌شود. انتظار می‌رود تویوتا به‌زودی این نسخه از کراس‌اوور کامپکت خود را برای دیگر بازارها هم معرفی کند.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. محمد امین

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1210 ديدگاه)

    ماشین خیلی خوبی هست ، حیف که جای موتور ، براش یه پیرزن گذاشتن

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
    1. خوشنام

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (186 ديدگاه)

      پیشرانه ۱.۸ لیتری با ۱۳۸ اسب بخار قدرت!
      صد رحمت به چینی.

      موافقم ۰
      مخالفم ۳
      1. ارسلان

        ۲۷ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (81 ديدگاه)

        موتورش برای قد و قواره ش مناسبه فقط نباید سی وی تی می‌بود یه هفت سرعته دو کلاچه باید میزاشتن روش و سیستم چهار چرخ محرک راوفور رو هم بهش اضافه میکردن

        دلیل گذاشتن این موتور و گیربکس هم واضحه بخاطر اطمینان بالا از عملکرد انجین و عمر طولانی انجین و گیربکس هست دیگه کرولا ینی سگ جونی و مرگ نداشتن وگرنه گذاشتن یه سوپر شارژ و کارکرد انجین در تراکم و فشار بالا و کشیدن قدرت زیاد برای تویوتا کاری نداره ولی اینکار با فلسفه کرولا در تضاده چون اصطحلاک رو به شدت بالا می‌بره

        ماشین چینی یک و نیم لیتری با توربو تازه اونم نه همه شون میشن ۱۵۴ اسب ولی وقتی می‌بری تست داینو میبینی همونم نیست این بدون توربو شده ۱۳۸ اسب واقعی چینی بدون توربو هم ۱۰۶ اسب البته ۱.۶ لیتری شون مثله بسترن بی سی حالا این شرایط کجاش رحمت داره من نمیدونم

        موافقم ۷
        مخالفم ۰
        1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

          ۲۷ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2344 ديدگاه)

          هفت سرعته دو کلاچه برای این موتور هماهنگ نیستا به نظرم برای این موتور یه ۵ یا ۶ سرعته خیلی بهتره ، ولی چهارچرخ بودنو باهات موافقم

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
  2. AMG GT R

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (445 ديدگاه)

    ظاهر بسیار خوبی داره ولی قدرتش به ظاهرش نمیاد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. محمود

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام ببخشید دیگه دوئل برگزار نمیشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. افشار

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (349 ديدگاه)

    مخالفت رسمی مجمع تشخیص مصلحت نظام با طرح واردات خودرو مجلس

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. زیزیگولو

    ۲۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2434 ديدگاه)

    تویوتا کرولای مورد علاقه مردم و محبوب در جهان انگار نمیخاد دست از جذابیتش برداره و بدون شک بازار شاسی بلندا را هدف قرار داده تا مشتریا رو بکشونه سمت خودش …… بنظر من‌ کرولا کراس نسبت به کرولای سدان ظاهر جذابترو ورزشی ترو قدرتمندتری به خودش گرفته

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. Reza Waffen SS

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2896 ديدگاه)

    چقدر مانور میدن رو این نسخه کرولا

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا