تویوتا

معرفی رسمی نسل جدید تویوتا راو4، جذاب‌تر از همیشه

تویوتا راوفور ۲۴ سال پیش بخش کراس‌اوورهای کامپکت را پایه‌گذاری کرد و در طول این راه هرچند شاید تا حدودی طراحی و استایل جذاب خود را از دست داده باشد اما هرگز تاج پادشاهی فروش را واگذار نکرده است. حال اما تویوتا در نمایشگاه نیویورک امسال نسل پنجم راو۴ را رونمایی کرده است که با تفسیری خشن‌تر در ظاهر، به ریشه‌های خود بازگشته است و جذاب‌ترین نسل راوفور از زمان معرفی اولیهٔ آن در میانهٔ دههٔ ۹۰ میلادی تاکنون محسوب می‌شود.

استایل بیرونی شارپ و آفرود

برخلاف رویکرد تکاملی خسته‌کنندهٔ خودروسازان آلمانی در طراحی خودروهای جدیدشان در این روزها، نسل جدید راوفور با نسل قبلی آن که در سال ۲۰۱۳ معرفی شد هرگز اشتباه گرفته نمی‌شود. راوفور جدید در ظاهر تا حد زیادی به کانسپت FT-AC شباهت دارد که سال گذشته در نمایشگاه لس‌آنجلس رونمایی شد. البته برخی ویژگی‌های کانسپت مذکور برای تولید انبوه حذف شده‌اند اما بااین‌حال همچنان راوفور در ظاهر کاملاً نزدیک به کانسپت FT-AC است. در این کراس‌اوور کامپکت جدید چراغ‌های LED زاویه‌دار جلو، جلوپنجرهٔ شش‌ضلعی برجسته، شانه‌های تنومند، دهانهٔ مربعی گلگیرها و خطور جانبی برجسته، نمای بسیار جالبی ایجاد کرده‌اند. البته همیشه همه‌چیز عالی پیش نمی‌رود چراکه نمای عقبی راوفور جدید کمی بیش‌ازحد شلوغ به نظر می‌رسد.

کابین شیک

استایل قدرتمند بیرونی به داخل راوفور نیز کشیده شده است. اولین چیزی که در اینجا جلب‌توجه می‌کند غربیلک فرمان خوش‌فرم خودرو است درحالی‌که همانند اکثر خودروهای امروزی یک نمایشگر لمسی شناور هم برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در بالای داشبورد تعبیه شده است. این نمایشگر به‌صورت استاندارد از نوع هفت اینچی است درحالی‌که امکان سفارش یک نمونهٔ هشت اینچی هم وجود دارد. دیگر ویژگی‌های مُد روز کابین راوفور جدید نیز شامل انتخاب‌گر دندهٔ فربه، کنترلرهای مدرن سیستم تهویه مطبوع و انتخاب‌کنندهٔ حالات راندگی اشاره کرد. ویژگی مهم‌تر کابین این ماشین سیستم چندرسانه‌ای جدید Entune 3.0 است که از کارپلی اپل پشتیبانی و اتصال وای فای را ارائه می‌کند اما این سیستم فاقد قابلیت پشتیبانی از اندروید اتو است. از سوی دیگر اما تویوتا سیستم صوتی جدید JBL را هم برای راوفور در نظر گرفته است.

تجهیزات و سیستم‌های ایمنی

تمامی تیپ‌های نسل جدید راوفور به‌صورت استاندارد به هشت ایربگ و سیستم ایمنی Sense تویوتا مجهز شده‌اند که به‌صورت مخفف TSS نامیده می‌شود. این سیستم ایمنی شامل سیستم پیش از برخورد با قابلیت تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل راداری، هشدار خروج از خط یا دستیار فرمان، نوربالای خودکار، سیستم دنبال کنندهٔ خطوط جاده و سیستم شناسایی تابلوهای ترافیکی می‌شود.

اندازه و ابعاد

تویوتا برای ساخت نسل پنجم راوفور از پلت‌فرم کاملاً جدید خود که TNGA نام دارد استفاده کرده است. نسخهٔ C این پلت‌فرم در مدل‌های پریوس و C-HR بکار رفته و از نسخهٔ K آن در مدل‌های کمری و آوالون استفاده شده است. استفاده از این پلت‌فرم موجب ایجاد تغییراتی در ابعاد راوفور جدید شده است به‌گونه‌ای که فاصلهٔ محوری آن با ۳ سانتیمتر افزایش به ۲.۶۹ متر رسیده اما طول آن ۰.۵ سانتیمتر کاهش داشته و به ۴.۵۹ متر رسیده است. راو۴ جدید همچنین عریض‌تر از قبل شده و عرض آن با تجربهٔ افزایش ۱ سانتیمتری به ۱.۸۵ متر رسیده است اما ارتفاع خودرو نیز مانند طولش ۰.۵ سانتیمتر کاهش داشته و به ۱.۷۰ متر رسیده است. تویوتا ادعا کرده است که شاسی جدید راوفور ۵۷ درصد مستحکم‌تر از قبل شده درحالی‌که راوفور جدید اولین خودروی ساخته‌شده روی پلت‌فرم TNGA محسوب می‌شود که از سامانهٔ چهارچرخ محرک سود می‌برد.

پیشرانه‌ها

برخلاف موارد قبلی، هیچ شگفتی‌ای در زیر کاپوت نسل جدید رافور وجود ندارد چراکه تویوتا مدت‌ها است برای کراس‌اوورهای کامپکت خود موتورها شش سیلندر ارائه نمی‌کند؛ اما غیرازاین، به‌طور عجیبی تویوتا از ارائهٔ پیشرانه‌های چهار سیلندر توربوشارژ مدرن نیز برای رافور جدید اجتناب کرده است؛ بنابراین این ماشین با یک موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر بنزینی تنفس طبیعی و یک قوای محرکهٔ هیبریدی متشکل از یک موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر به همراه یک موتور الکتریکی عرضه می‌شود. برای انتقال نیروی مدل بنزینی یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و برای نسخهٔ هیبریدی یک نمونهٔ CVT در نظر گرفته شده است. تویوتا هنوز اعداد و ارقام فنی و عملکردی این دو قوای محرکه را اعلام نکرده است اما انتظار می‌رود نسخهٔ هیبریدی قوی‌تر باشد.

تیپ‌ها، تجهیزات، سیستم‌ها

نسل جدید رافور در سه تیپ مختلف XSE، لیمیتد و ادونچر ارائه می‌گردد که تیپ لیمیتد بالاترین آن‌ها است و ازجمله شاخصه‌های آن می‌توان به تریم کرومی و رینگ‌های ۱۹ اینچی اشاره کرد. در تیپ ادونچر اما رنگ آبی یخی برای سقف به همراه یکی از سه رنگ بدنهٔ مشکی نیمه‌شب، آبی شعله‌ای و نارنجی قابل سفارش است. هریک از این تیپ‌ها در ظاهر نیز تفاوت‌هایی جزئی با یکدیگر دارند؛ اما نسل جدید رافور نخستین ساختهٔ تویوتا است که به سیستم کنترل گشتاور پویا مجهز شده است. این سیستم می‌تواند ۵۰ درصد از گشتاور موتور را به محور عقب ارسال کند درحالی‌که به‌منظور بهبود هندلینگ، توانایی توزیع نیرو بین چرخ چپ یا راست را هم دارد. البته این سیستم صرفاً در تیپ‌های لیمیتد و ادونچر مدل بنزینی مجهز به سامانهٔ چهارچرخ محرک ارائه می‌شود درحالی‌که تیپ پایینی XSE از آن بی‌بهره بوده و مدل هیبریدی هم از سیستم الکترونیکی AWD-i استفاده می‌کند.

زمان آغاز فروش

مدل بنزینی نسل جدید تویوتا رافور از اواخر سال جاری با مدل ۲۰۱۹ در ایالات‌متحده و کانادا می‌شود درحالی‌که نسخهٔ هیبریدی از اوایل سال آینده به بازار می‌آید. برای اطلاع از قیمت این کراس‌اوور جدید ژاپنی اما احتمالاً باید تا سه‌ماههٔ پایانی امسال منتظر بمانیم.

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. حمیدرضا

    ۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (44 ديدگاه)

    همه ی محصولات تویوتا خوبن فقط یه عیب بزرگ دارند انسجام طراحی و ژن مشترک ندارند طوری که لگوی چند مدل تویوتا رو برداری به سختی میشه به وجوه مشترکشون پی برد
    الان حتی کیا کره هم به لطف پیتر شرایر محصولاتش دارای هویت مشخصی شدن
    برای داشتن هویت و ژن مشترک جلو پنجره ی مثل ب ام و یا محصولات جدید لکسوس یا آئودی و بنز و ….. خیلی مهمه

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. شندی

      ۹ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (58 ديدگاه)

      از پشت خوبه..

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. - A M I R -

        ۹ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (728 ديدگاه)

        به نظر منم پشتش از بقیه قسمتا بهتره ، ماشین زیباییه و نمیخوام ایراد الکی بگیرم ، ولی شاید لازم نبود کاپوت و گلگیر جلو انقدر کشیده و عضلانی باشن ، یخورده توازن طراحی رو بهم زده به نظرم

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. سپهر

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (36 ديدگاه)

      ✨ ✨ ✨ اگر به تمام افراد حاضر میگفتن این ماشین یه ماشین چینی از شرکت بی نام و نشان (چنگولان اتو) هست هر کدوم صد تا فحش به زیر تا بالای طراحی این خودرو میدادن
      ولی
      همه متاسفانه ب آرم و نام تویوتا نگاه میکنن و مثل همیشه مجیز گوی برداشت های تحمیلی جمعی هستن

      تنها کسی ک دیدم خودش بود
      و حقیقت گفت آرمان بود

      واقعا این ماشین زشت و بدقواره ونامتناسب و فجیع طراحی شده
      و
      جاداره ک یکبار دیگه همون تیتری ک دو سال پیش بعضی افراد برای توصیف اسپورتیج۲۰۱۶ بکار بردن برای این شترگاوپلنگ طراحی تویوتا هم بکار ببرن ک نوشته بودن??

      “”زیباییِ از دست رفته””

      موافقم 2
      مخالفم 0
    3. امیر

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      لکسوس همان تویوتا است یعنی تویوتا هر چی بیرون می‌دهد فول اپشنش را با آرم لکسوس می‌دهد بیرون مثلا لکسوس e۲۵۰ را به همراه راوفور معرفی کرد یک
      دو اینکه در سری جدید تویوتا ها این رو مشاهده خواهید کرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. T.H.M

    ۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (571 ديدگاه)

    بابا ایول به تویوتا. دمش گرم. عجب چیزی زده. خیلی به دلم نشست. واقعا برام جالبه چی شده تویوتا یه دفعه اینقدر طراحی هاش خوب شده. کمری جدید، CHR، آوالون جدید، آئوریس جدید (یا همون کرولا هاچبک)، حالا هم که راو4 جدید. همونطور که تویوتا قول داده بود، دیگه طراحی کسل کننده نداره تو محصولاتش. به نظر من که طراحی های جدیدش جزو سه طراحی برتر کلاس خودشون هستن. ضمن اینکه سواری و هندلینگ محصولاتش هم خیلی خوب شده. طوری که امروز بررسی کمری 2018 در سایت کارانددرایو رو میخوندم، هندلینگ و عملکردش در عبور از پیچ ها رو در حد آکورد و مزدا 6 دونسته بودن. بیخود که مزدا ازش تعریف نکرده. ضمن اینکه به بالانس شاسی دقیقش هم اشاره کرده بودن که تاثیر پلتفرم جدید TNGA رو میرسونه. پس بدون شک تو راو4 جدید هم همین وضع خواهد بود. به نظر من که دیگه به محصولات تویوتا ایراد جدی نمیشه گرفت. یکی طراحی و دیگری هندلینگ پایین تر نسبت به ماشینایی مثل هوندا و مزدا رو یه عده ایراد میگرفتن ازش که اونم خدا رو شکر برطرف شده. فقط مونده کرولا که مطمئنم کیفیت سواری اونم تو نسل بعد که یکی دو سال دیگه معرفی میشه، خوب خواهد شد. طراحیش هم که به احتمال زیاد شبیه همین کرولا هاچبک جدیده که خیلی هم زیباست.
    راستی تو متن گفته ((نمای عقبی رافور جدید کمی بیش‌ازحد شلوغ به نظر می‌رسد)) . والا من که شلوغی نمیبینم. خیلی هم قشنگ و هماهمنگه با سایر بدنه به نظرم

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. عرفان

      ۹ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (480 ديدگاه)

      دیگه ادم فقط بخاطر اصالت و کیفیت نمیره تویوتا بخره
      چشمش هم راضبه ک خودرو شیک و زیبایی خریده
      این عالیه
      اپل کارپلی هم خیلی کمک کننده‌س( مپ و… )

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Bilbo

    ۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (516 ديدگاه)

    حقیقتا نسبت به نسل قبل بهتر شده تو همه جوانب.

    طراحی های تویوتا هم که دیگه محشر شدن.

    واقعا اون همه کیفیت،وقتی حالا با این طراحی های دلنشین همراه میشن، چه نتیجه ای جز یه فروش افسانه ای میتونن برای تویوتا به ارمغان بیارن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. shirko

    ۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (21 ديدگاه)

    بسیار طراحی زیبایی داره در کنار دوام مثال زدنیش ، ولی ای کاش پشتش به میتسیوبیشی اوتلندر شبیه نبود !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Mohamad

    ۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (812 ديدگاه)

    عجب مانیتور دلاوری گذاشته برا جلوش و چقدر دست و دلبازانه عمل کرده.
    این جلو پنجره خوشگل هم از تاکوما الهام گرفته شده بسیار زیبا و دلنشینه راو4 جدید. منکه لذت بردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. شاهين

    ۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (856 ديدگاه)

    ایول عالیه، همه چیزش رو دوس دارم, تویوتا از وقتی با مزدا رفیق فابریک شده همه طراحیاش عالی شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. sina

    ۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2644 ديدگاه)

    تهاجمی تر و کشیده تر شده و اینو دوس دارم.
    یکم شبیه فورچونر شده
    سایت تویوتا نوشته بود از موتور کمری قراره روش استفاده بشه و این یعنی احتمالا 200 اسب هست قدرتش حدودا.
    استفاده از اپل کار هم یه نکته خوب دیگه اس.
    تویوتا تو دو سال تونست مهم ترین محصولاتش رو ب روزرسانی کنه: معرفی CHR و نسل جدید کمری و اوالون و اعوریس و حالا هم راو 4 نشون میده امپراطوری تویوتا همچنان ادامه خواهد داشت.
    فقط نسل جدید کرولا می مونه.
    زنده باد شرکت مشتری مدار

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. T.H.M

      ۹ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (571 ديدگاه)

      داش سینا. برو آکورا RDX 2019 رو ببین اگه ندیدی. طراحی داخلش بی نظیره. طراحی های جدید آکورا هم عالی داره میشه. خدایی ژاپنی ها دارن چه میکنن با این طراحی های جدیدشون. نیسان آلتیما جدید هم رونمایی شده. اونم عالیه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sina

        ۹ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (2644 ديدگاه)

        دیدم داش
        حرف نداره
        بشدت طراحی دو تا شاسی بلند آکورا خوب بوده تا الان

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. رضا

    ۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (87 ديدگاه)

    قطعا به پیشرو بودن تو فروشش ادامه‌میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohamad

      ۹ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (812 ديدگاه)

      رفت که بره واسه فروش میلیونی در سال

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. امیر

    ۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    ظاهر خیلی جذاب و تجهیزات خوبی داره این ماشین.فقط ای کاش پیشرانه های قوی تر ارائه می کرد.ولی در کل واقعا عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. حسن

    ۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (28 ديدگاه)

    قشنگه اگرچه نسل آخرش هم خیلی دلچسب و زیبا بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. #ali.m#

    ۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    به جز چراغ جلو همه قسمت هاش عالی و بدون نقصه.کابینش بینظیره خیلی شیک و با کیفیت.
    تنها مشکلش همون چراغ های جلوشه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. فرهاد كرمستجی

    ۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (254 ديدگاه)

    افرین حالا میشه گفت که داداش کوچیکه پرادو لندکروزر و فورچونره. البته که کاشکی جلوپنجره کرومی یا متریال فلزی هم داشت احساس می کنم ابهتش بیشتر میشد. اینتریور هم عالی شده . این نسل فعلی که توش هیچی نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. NAVID۰۰۹۸

    ۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    تویوتا هر روز بهتر از دیروز.
    من عاشق راو۴ هستم چون تجربه ۶ماهه سواری با این تویوتای عزیز کرده را دارم و یکی از دلایل فروش بالای راو۴ هم در دنیا ، جدای از تمام خصوصیات معروف تویوتا که خودتان به آن واقف هستید ، کیفیت بالای هندلینگ و لذت رانندگی با اونه .
    یکی از خوش هَندلینگترین کِراس اوورهای بینظیر بازار.
    مدل ۲۰۱۸ این ماشین ۳۵۸ میلیون اِمروز قیمت خورده و شرکت ایرتویا در حال حاضر محصول قابل عرضه نداره و با این وضعیت دلار باز هم بالا خواهد رفت متآسفانه.
    حالا شما فکر کنید مدل ۲۰۱۹ اتاق جدید بیاد.
    هول نشید تا من بگم به چه قیمتیه :
    تویوتا راو۴ ، پُرفروشترین کراس اوور جهان با قیمتی ۱۰۰% بیش از ۴۰۰ میلیون تومان ناقابل در ایران.
    میخوام فقط ببینید تورم چجوری داره میتازونه در اقتصاد و بازار خودروهای وارداتی ایران .
    در صورتی که شاید افزایش قیمتی ناچیز در بازار جهانی داشته باشه با این همه تغییرات و این یعنی باز هم بی ارزش شدن پول ایران و این یعنی باز هم افسرده تر شدن مردم و به خاک سیاه نشستن بیشتر این اقتصاد به گِل نشسته فاسد و مافیایی پارتی محور .
    یعنی باید بگور ببریم دیگه خرید یه ماشین جهانی و اقتصادی را در ایران.
    حالا اگه درآمد داشتیم یه چیزی .
    دیگه با حقوق مهندسی و ماهی ۵میلیون هم نمیشه به ماشین چینی هم فکر کرد ، چه برسه به این.
    اینقدر چاله چوله برای پُر کردن هست که دیگه فکر آدم به ماشین و کوچکترین لذت از زندگی نمیرسه.
    خدایا خودت بداد دل ما جوونا برس
    از بنده تو که دیگه بخاری بلند نمیشه به جز زمین زدن ما.
    انگار ما از سیاره دیگه ای اومدیم ایران و ایرانی نیستیم.
    یعنی هروز که اسم دلارو میشنوم تن و بدن من میلرزه از فردای زندگی در ایران و نااُمیدی بیشتر.
    خدا من هم بنده تو هستم بدون شیله پیله .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. ارمان

    ۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    اتفاق درستی تو طراحی خارجیش نیوفتاده بی نقصه اما اصلا قشنگ نیست یا حد اقل به سلبقه من نیست انگار تناسب نداره یه جوریه مخصوصا جلوش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سپهر

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (36 ديدگاه)

      سلیقه شما سالمه
      این طراحی مزخرف، فاجعه هست
      از هر نظر!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. پدرام

        ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (36 ديدگاه)

        شما از طرف خودت حرف بزن قرار نیست چون این طراحی رو نمیپسندی بد باشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  15. مسعود مسگری

    ۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (22 ديدگاه)

    جلو کپی بی نقص فورد ادج (Edge). کنار و پشت کپی بی نقص جیپ گرند چروکی و کامپس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. رامتین

    ۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (3050 ديدگاه)

    در toyota news خومدم گویا قراره موتور کمری روش بیاد که 2.5 لیتری 203 اسبی هست. اما در بعضی جاها نوشته همون موتور قدیمی که 176 اسبی هست. اما در هر حال گیربکس شده 8 سرعته. بهرحال تا الان دقیقا مشخص نیست چه موتوری روش هست!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Omid622

    ۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (744 ديدگاه)

    در اینکه تویوتا این دو سه سال طراحی هاش خیلی بهتر شده شکی نیست اما نمیدونم چرا قدرت پشرانه هارو افزایش نمیده بجز کمری
    البته اونا بهتر از ماها میدونن که شاید قدرت زیاد از پیشرانه کشیدن استهلاک ماشین رو پایین میاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. فقط آمریکا فقط ماسل

    ۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (218 ديدگاه)

    برای این جون میده یه سیستم آلپاین ببندی که شیشه هارو بیاره پایین تو درا ساب ووفر ببندی توصندوق یه مگاساب با دوجین خربزه ای و مید رنج رو داشبورد دوتا ساب ووفر ببندی فنر های ماشین حال بیادشیشه ها خوورد بشن و پدر طرف در بیاد دوتا آمپیلی فایر 2000هم ببندی که ماشین بره رو هوا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. emad1990

    ۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    طراحی جلوش منو یاد ماشین های سوبارو میندازه(دقت کنید نگفتم کپی کرده)
    نمیدونم اتفاقی بوده یا داستان دیگه ای داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. امپراطورZ

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (5 ديدگاه)

    خوب عالی مثل همیشه ولی بنظرم که شبیه چند تا خودرو دیگه شد پشتش شبیه میتسوبیشی اتلندر جلوش هم مثل فورد اج کمی هم شبیه سانتافه شده البته به برادر بزرگترش فورچنر هم شبیه ولی در کل بهتر و اسپرت تر شده بنظرم طراحی داخلیش هم بهتر شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. مجید

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من که خیلی با طراحیش حال نکردم . به نظرم یه چیز درهم برهمه . تویوتا نمیخواد اصلا به یک زبان مشترک تو طراحی هاش برسه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا