تویوتانیسان

مصاف کراس‌اوورهای پرفروش: نیسان روگ در برابر تویوتا راو 4

نیسان روگ ۲۰۲۱ که در برخی بازارها با نام ایکس تریل شناخته می‌شود وارد نسل جدید خود شده و البته یکی از سخت‌ترین وظایف قابل‌تصور یعنی رقابت با تویوتا راو ۴ را بر عهده دارد. تویوتا بیش از ۱۰ میلیون دستگاه از این کراس اوور را از زمان معرفی فروخته است. راو ۴ پرفروش‌ترین محصول غیرپیکاپ آمریکا با فروش ۴۴۸۰۶۸ دستگاهی در سال پیش بوده است. رویارویی با راو ۴ به ویژه در بحث فروش کار بسیار سختی است اما خب روگ جدید آمده که شانس خود را بیازماید.

روگ در سال ۲۰۱۹ فروش ۳۵۰۴۴۷ دستگاهی را ثبت کرد اما در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ فاصله زیادی با راو ۴ نداشته است. از آنجایی که نسل جدید این خودرو به عنوان مدل سال ۲۰۲۱ معرفی شده بنابراین منتظر ورود این خودرو به بازار هستیم تا عملکرد آن را مشاهده کنیم.

  • طراحی بدنه

نسل پیشین روگ از نظر ظاهری خیلی خاص نبود اما نسل جدید دارای ویژگی‌های جالبی است. تصمیم نیسان برای استفاده از طراحی چراغ‌های جلوی جداگانه احتمالاً باعث ایجاد برخی بحث‌ها خواهد شد اما غیرممکن است که این خودرو را غیر جذاب بدانید. در مقایسه باید گفت راو ۴ کمی خشن‌تر بوده که دلیل آن قوس‌های چرخ گوشه‌دار است.

خودروهای مدرن معمولاً به خاطر شباهت زیاد به هم زیر سوال می‌روند اما روگ و راو ۴ از این نظر وارد مرحله جدیدی شده‌اند. اگر نشان‌های دو شرکت را از روی خودروها حذف کرده و از پروفایل جانبی به هر دو نگاه کنید تشخیص آن‌ها سخت خواهد بود. حتی ستون‌های C نیز شکل یکسانی دارند.

  • طراحی کابین

نیسان در طراحی این خودرو نیم‌نگاهی به بازوی لوکس خود یعنی اینفینیتی داشته است. به‌روزرسانی کابین روگ جدید شامل صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، هدآپ دیسپلی، پشت آمپرهای دیجیتالی و صندلی‌های چرمی بوده است. کابین راو ۴ کمی قدیمی‌تر به نظر می‌رسد و نیسان به خاطر جدید بودن دست برتر را دارد.

  • پرفورمنس

نیسان فعلاً پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری ۱۸۱ اسبی را برای روگ جدید معرفی کرده است. این پیشرانه از طریق یک گیربکس CVT نیروی خود را به چرخ های جلو یا همه آن‌ها منتقل می‌کند. راو ۴ نیز از پیشرانه ۲.۵ لیتری استفاده کرده اما قدرت آن ۲۰۳ اسب بخار است. این پیشرانه با یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک همکاری می‌کند. تویوتا همچنین راو ۴ را به‌صورت هیبریدی و پلاگین هیبریدی عرضه می‌کند که این دو مدل قدرت ۲۱۹ و ۳۰۲ اسبی دارند. به این ترتیب از نظر پرفورمنس تویوتا برتر ظاهر شده است.

  • فضای کابین و بار

نسل جدید روگ فضای بار ۱۱۱۳ لیتری پشت صندلی‌های عقب دارد که با خواباندن صندلی‌ها به ۲۰۹۸ لیتر می‌رسد. نیسان همچنین راه‌حل‌های هوشمندانه‌ای همچون تقسیم‌کننده محفظه بار و فضای بغل صندوق را برای قرار دادن یک گالن مایعات تعبیه کرده است. راو ۴ کمی جادارتر بوده اما وقتی صندلی‌ها خوابانده شوند فضای کمتری نسبت به روگ خواهد داشت. این خودرو همچنین فاقد راه‌حل‌های هوشمندانه نیسان در بخش بار است. در این کلاس فضای بار و کابین اهمیت بالایی داشته و شاید نیسان انتخاب بهتری باشد.

  • قیمت

نیسان هنوز قیمت روگ ۲۰۲۱ را اعلام نکرده اما انتظار افزایش قیمت زیادی نسبت به نسل پیشین را نداریم. این خودرو همچنین چند صد دلاری ارزان‌تر از تویوتا خواهد بود. روگ نسل قبل قیمت پایه ۲۵۳۰۰ دلاری داشته درحالی‌که قیمت راو ۴ از ۲۵۹۵۰ دلار شروع می‌شود به همین خاطر جا برای افزایش قیمت روگ جدید وجود دارد. قیمت یک خودرو اهمیت زیادی برای مشتریان داشته و اگر نیسان بتواند روگ جدید را ارزان‌تر از راو ۴ عرضه کند شاید یک مزیت مهم داشته باشد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای
منبع
carbuzz

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. ♤ANGUS_812♤

    ۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (428 ديدگاه)

    از نظر دوام و استهلاک بهترین انتخاب تویوتا هست
    ولی نیسان طراحی جذاب و کابین لوکستری داره
    این دو ماشین هر کدومشو انتخاب کنی برد کردی
    چون هم ژاپنی هستن و جفتشون رقبای ثابت شده همدیگه هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مزدا

      ۵ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (2033 ديدگاه)

      از هر نظر روگ رو دوست دارم

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Archi KHAN

        ۱۷ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (2167 ديدگاه)

        به یاد قدیم و بچا قدیم :-)

        نظرسنجی :
        تویوتا رافور4 : لایک
        نیسان ایکس تریل : دیسلایک

        موافقم 1
        مخالفم 3
  2. Khan

    ۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (362 ديدگاه)

    درسته رافور پرفروشتره و اسم تویوتا روشه ولی کلا وقتی میخوام ماشین بخرم هشتاددرصد نگاه میکنم ببینم با چی حال میکنم توی نگاه‌های اول، همونو میخرم. مگه اینکه یه نقص خیلی بزرگی داشته باشه که بیخیال بشم برم سراغ Cost&Benefit و براساس اون انتخاب کنم. بین این دوتا هم ایکس تریل بیشتر دوست دارم اگر میتونستم بخرم انتخابش میکردم فقط کاش دست از سر این CVT برداره نیسان.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۵ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (10176 ديدگاه)

      Khan عزیز
      با شما موافقم و اینکه هرکی هر چی دوست داره باید بخره و اینکه باید ببینه در انتخاب خودرو چی براش مهمه .
      نیسان یه مشکل بزرگ برای رقابت با تویوتا داره و اون هم گیربکس cvtتیشه که واقعاً بد جواب میده روی موتورهای ۴سیلندر و اَمان از وقتی به مشکل بخوره و نیاز به تعمییرات داشته باشه .

      یه عیب دیگر ایکستریل اینه که قدرت موتور نسبت به رقبا افزایش پیدا نکرده و راو۴ الان با این موتور بالای ۲۰۰ اسب تحویل میده .

      اگر سوار محصولات نیسان شده باشید ، متوجه این میشوید که سواری محصولات نیسان دِلنشین‌تر از تویوتاست اما تویوتا یه ماشینیه لامصب که انگار از پازل ساخته شده که اینجا معنی میکنه وقتی میگن هم ساده جهت تعمییرلت و هم کم استهلاک جهت قطعات و اینکه تویوتا ارزانترین قیمت قطعات را در بین ژاپنی‌ها داره و برای همینه که تویوتا پادشاهِ خودروهای دست دومه با کمترین اُفت قیمت و برای همینه دنیا عاشقشند از آدم‌های شریف بگیر تاااااا تروریس‌های بی‌شریف .

      تویوتا یک سَمبُل شده در دنیا که به جرئت میشه گفت اگر اراده کنه میتونه از اسم هر محصولش یک شرکت جداگانه بده بیرون ، حالا اینو مقایسه کن با جنسیس دوزاری هنوز نیومده کردتش یه برند جداگانه و خودروهایی که در انبارهاش داره خاک میخوره .

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. MehdiTurbo

        ۵ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (1948 ديدگاه)

        جالب میگیم هر کی هر چی دوست داره باید بخره بعد میگیم ایرانیا عقلشون تو چشونه و کره ای میخرند و دنبال اپشن و کلاسند فقط و … یا ماشین چینی اشغال کسی که عقده شاسی بلند داره میخره بعد میبینی یاره تو اینستا چنان با جک سیسی میاد،مشکل ما ایرانیا ذهنامون.بعضیا که میگند چینی اشغال خودشون چینی سوار بشند چنان پز میدند،دیروز تو یه پست تو اینستا بحث بود یکی چینی سوارا رو مسخره کرده بود بعد اون یکی که جک داشت چنان تو اینستا باش عکس گرفته بود ادم فکر میکرد لامبورگینیه بعد بهش میگفت تو که ژاپنی و کره ای سواری دستت تو جیب بابات و با لحن بدا و پز اینو میداد جک رو خودش خرید اون باباش خرید تخریبش میکرد بعد اصن از قیافش مشخص بود جک رو هم خودش باباش خریده براش چهره اش بچه سال بود،بعد فقط داشتم افسوس میخوردم چجوری همو تخریب میکنیم و برای اینکه یکی ماشین بهتر سوار بهش دروغ میگیم خودم خریدم و با لحن بد اونو تخریب کنیم اصن خیلی برام مسخره بود چقدر ایرانیا چشم دیدن وضع خوب هم ندارند و برای تخریب هم چیکارا که نمیکنند،راستش حالم از ایرانی بودنم با این رفتارا بهم میخوره خودمم هستما تو یه زمینه های دیگه ولی وقتی ادم قبول کنه خودشم هست سعی میکنه بهبود بده به هر حال منم بچه ی همون فرهنگا و طرز تفکرام ولی سوال اینه تا کی میخوایم ادامه بدیم ؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۵ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (10176 ديدگاه)

          Mehdi Turbo
          دقیقاً با شما موافقم و بنطرم دو علت داره که جامعه ایرانی شده تخریب‌گر هم‌نوع خودش که چون دستش به چیزی نمیرسه و چون دیگری کالایی داره ، میاد و به طرف مقابل فحاشی و تهمت میزنه و شروع به تیکه انداختن و تمسخر میکنه .

          این مشکل از فرهنگیه که به نظرم اول از تربیت خانواده و سپس از وضعیت جامعه بِهِش اِحمال میشه و با این وضع اقتصادی‌ای هم که پیش آمده در کشور ، تعداد عقده‌ای‌ها هم بیشتر و بیشتر شده و می‌شود .
          ??? .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Mohsen. G

          ۵ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (180 ديدگاه)

          دو نفر که شما دیدید یا چند نفر از اطرافیان یه کاری کردن که از نظر شما اشتباه بوده و اصلا اشتباه هم بوده رو تعمیم میدید به کل ایرانی ها و حالتونم از ایرانی بودنتون به هم میخوره!!!؟ عزیزم همه جای این کره زمین آدم های خوب یا بد پیدا میشند… تازه نباید آدم ها رو قضاوت کنی، خیلی از بحث ها جنبه فان و سرگرمی داره… دیروز تو شهرک غرب جلوی بیمارستان لاله یه دو ساعتی منتظر بودم… شاید دویستا ماشین از جلوی بیمارستان رد شدن و با وجود ترافیک و توقف های نا به جای افراد، فقط چند تا راننده بودند که کم حوصلگی کردند و بوق زدن… اکثرشون هم خودروهای خارجی سوار بودن… ولی فقط چند نفر… شما اگه جای من بودید اینو تعمیم میدادید به کل ایرانی ها و بی فرهنگیه ما… بدون جامعه آماری دقیق قضاوت کردن اشتباهه… تازه با تحلیل آمار های واقعی هم باید احتیاط کرد… به همدیگه احترام بذاریم… مخصوصا هموطن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. NAVID۰۰۹۸

          ۶ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (10176 ديدگاه)

          Mohsen. G عزیز
          احتمالاً شما منظور کامنت من را نگرفیتن چیه .

          در این چند روز چند کاربر که مشخص و برنامه ریزی شده میامدن و زیر کامنتم ناسزا تهمت و تمسخر میکردند که دقیقاً خودشون میدونند با کی هستم (( اگر نام ببرم که قبلاً زیاد نام بردم ، پدال حذف میکنه و مجبورم نام نبرم )) و اصلاً بی‌احترامی به شما و بقیه نبوده و اگر نه که دست بوس دوستان محترم و با شخصیت خانوادگی و انسان هم هستیم ، چه برسه هموطن که خودمون که جزو جامعه آماریش هستیم .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. MehdiTurbo

          ۸ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (1948 ديدگاه)

          محسن جان
          بحث تعداد صد در صد همه جا خوب و بد داره ولی یه زمانی اکثریت خوب میچربید به اقلیت الان برعکس شده و هر چی میگذره صحنه های دلخراش و رفتارای غیر انسانی بیشتر میشه
          از ناسزا گفتن و چشم نداشتن دید پیشرفت بقیه و خط انداختن بگیر برو جلو
          نه بابا اونم اصن شوخی نبود شوخی که لحنش مشخص نسبت به تخریب.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. datsun

      ۵ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (3477 ديدگاه)

      آمار فروش ایکستریل بیشتر چون که با دو اسم روگ و ایکستریل تولید میشه آمار فروش رو نیسان جداگانه حساب میکنه ولی مجموع فروش ایکستریل و روگ بیشتر از راوفوره.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۵ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (10176 ديدگاه)

        ولی آمارِ خود کشور آمریکا جمع فروش روگ و ایکستریل که یکی بود را حساب کرده بودند که یادمه در پدال هم مطلبشو گذاشتن و گفتند با دونام به فروش میرسه ولی آمارش را جمع بسته بودند که حدود ۱۵۰ هزار دستگاه کمتر از راوفور بود .

        موافقم 0
        مخالفم 1
  3. ایمان جباری

    ۵ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    انتخاب بین تویوتا و نیسان همیشه کار سختیه
    انتخاب من هر دوتاشون ?❤

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. آریا ماشین

    ۱۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (661 ديدگاه)

    انتخاب من راو ۴ چون زیبا تر در بیرون و پرفورمنس بهتری داره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا