تویوتا

معرفی نسخهٔ ویژه‌ای از تویوتا لندکروزر سری 70 برای آفریقای جنوبی

تویوتا لندکروزر سری 70 را می‌توان یک مرسدس G کلاس ژاپنی دانست. این خودرو از اواسط دههٔ 80 میلادی تاکنون تقریباً بدون تغییر کلی در حال تولید است و هنوز در مناطق مختلفی از جهان مثل آفریقای جنوبی به فروش می‌رسد. حال تویوتا برای این بازار نسخهٔ ویژه‌ای از لندکروزر سری 70 را با نام نامیب (Namib) معرفی کرده است. این نام از کویر نامیب گرفته شده است که در جنوب آفریقا واقع است و یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین بیابان‌های دنیا محسوب می‌شود.

تغییرات ظاهری لندکروزر نامیب شامل جلوپنجرهٔ مشکی‌رنگ با طراحی جدید و نوشتهٔ TOYOTA، سپر جلوی فولادی با گارد یکپارچه، پروژکتورهای LED و نشان‌های ویژهٔ نامیب می‌شود. در عقب خودرو نیز یک سپر لوله‌ای با قلاب بکسل یکپارچه تعبیه شده است. این نسخه صرفاً با دو رنگ بیرونی بژ کویری و سفید عاج فیل عرضه می‌شود.

بزرگ‌ترین ارتقاء در داخل لندکروزر نامیب نسبت به نسخهٔ معمولی جعبه‌داشبورد با کانال خنک‌کننده است تا نوشیدنی‌ها را از طریق سیستم تهویه خنک نگه دارد. در اینجا همچنین صندلی‌ها با روکش خاکستری سفارشی و لوگوی دوخته‌شدهٔ نامیب پوشیده شده‌اند. دیگر ویژگی‌های داخلی این نسخهٔ ویژه نیز شامل کنسول سقفی مخصوص با چراغ‌های LED و محفظه‌های اشیاء بیشتر می‌شود. این خودرو همچنین به‌صورت استاندارد به صفحه‌نمایش لمسی سیستم اطلاعات-سرگرمی با ناوبری و بلوتوث، پنجره‌های برقی، ستون فرمان تلسکوپی، قفل مرکزی با ریموت، سوکت برق جلو، ترمز ABS و دو ایربگ مجهز است.

به‌منظور ارتقاء توانایی‌های آفرود لندکروزر 70، سیستم تعلیق این نسخهٔ ویژهٔ نامیب توسط یک شرکت آفرود محلی معتبر برای تویوتا بروز شده است. این خودرو همچنین روی رینگ‌های 16 اینچی قرار گرفته که با لاستیک‌های 265 کوپر دیسکاورر مکس با نوشته‌های سفید پوشیده شده است. زیر کاپوت لندکروزر سری 70 هم یک پیشرانهٔ 4.5 لیتری V8 توربودیزل قرار گرفته که 205 اسب بخار قدرت و 430 نیوتن متر گشتاور دارد. این گشتاور بین دورهای 1200 تا 3200 rpm تولید می‌شود. پیکاپ جان‌سخت تویوتا به‌طور متوسط در هر صد کیلومتر 11.3 لیتر گازوئیل مصرف و در هر کیلومتر 300 گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند.

قیمت تویوتا لندکروزر سری 70 نسخهٔ نامیب در آفریقای جنوبی از 893,600 راند معادل 61 هزار دلار آغاز می‌شود که 125 هزار راند (8500 دلار) بیشتر از مدل دو کابین معمولی است. تویوتا برای این ماشین گارانتی سه سال یا صد هزار کیلومتری را هم در نظر گرفته است.

برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه

  1. حسین

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (358 ديدگاه)

    هیچی نگید . فقط نگاه کنید و لذت ببرید 😎

    1. یانکی

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (892 ديدگاه)

      انصافا قدرت رو ببینید مایه ننگه.4.5لیتر وی8 توربو 205 اسب.بدتر از اون گشتاورشه که 450 نیوتن متره.حداقل قدرتش تو بدترین شرایط باید 275 اسب و گشتاورش 600 نیوتن متر باشه.وقتی نیرو تولید نشه خراب هم نمیشه این راز ژاپنیهاست.

      1. sina

        ۲۷ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (1945 ديدگاه)

        داداش از این موتور یه تیونر تو گاراژ خونه اش هم میتونه قدرت بیشتر بگیره ولی خب داریم راجع به ماشینی حرف میزنیم که مرگ نداره
        لذا حتماااااا این میزان قدرت گرفتن از این موتور حکمتی داشته که از طرف تویوتا

      2. H

        ۲۷ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (228 ديدگاه)

        ننگ آمریکایی هایی هستن که برای مدل ۲۰۱۲ها شونم فراخوان میزارن یعنی هفت سال میگذره هنوز عیب یابی نکردن

    2. Mad.z.Max

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (448 ديدگاه)

      خدایا من یه سری هفتاد صفر اونم دیزل داشته باشم، تا بیست سال نگا هیچ ماشینی نمیکنم : ))
      سری هفتاد خیلی دوس داشتنیه، یه سبک زندگیه

      1. دانیال

        ۲۸ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (135 ديدگاه)

        سبک زندگی؟ این عبارت مد شده الان؟

        1. Mad.z.Max

          ۲۸ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (448 ديدگاه)

          مد؟ تارنتینو پونزده سال پیش ازش تو کیل بیل استفاده کرد، از اون موقعم این عبارت بیشتر استفاده شده. اینکه توجه شما رو تازه جلب کرده مشکل من نیس

    3. سعید

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (10 ديدگاه)

      البته حرفتون درسته
      اما بهتر بود بفرماییید هیچی نگید و بنشینید و حسرت بخورید
      اری اینجا ایران است
      کشور سگ زاده ها
      کشور …..
      کشور رانت و باند

  2. مهردادكمال

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (161 ديدگاه)

    مطمئن باشین این ماشینو بخرین تا ٢٠ سال تعمیر موتورم نمیخواد

  3. datsun

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1509 ديدگاه)

    اسطوره
    تنها ماشینهای که زیر پای عربها دوام میارن، رانندهای که تا خرخره پاشون رو گازه و غیر از دور قرمز رانندگی نمیکنن طوری که موتور کلا رو کات آفه یکی سری هفتاده یکی هم سافاری y61

    1. سامان اذری

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (2777 ديدگاه)

      اونقدر باهاش کات اف میکنن که اگزوز از گرما کاملا سرخ میشه

    2. مانی

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (1592 ديدگاه)

      این ماشین با این مشخصات احتمالا هنگام کات آف
      هیچ فشاری به موتور نمیاد

  4. sina

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1945 ديدگاه)

    امان از این ماشین
    امان

  5. Malt hill

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (109 ديدگاه)

    قیمتش زیاده
    وای خود ماشین عشقه

  6. امیر

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1875 ديدگاه)

    متاسفانه تا حالا لندکروزر نداشتیم البته سوارش شدم و میدونم چه اسطوره ایه
    تقریبا ۱۵سال پیش یه کرونا ۱۶۰۰داشتیم اصلا خراب شدنی نبود لعنتی
    ژاپن یعنی ماندگاری(همه نوع محصولش)

  7. Mohammadreza

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (684 ديدگاه)

    این یه خودرو افرود واقعیه.این اون ماشینیه که در جنگ ها ازش استفاده میشه جایی که بحث مرگ و زندگیه جایی که کسی با کسی شوخی نداره.
    این خودرو خیلی فرق داره با رنجر و رپتور و دیفندر و حتی جی کلاس که بچه پولدارهای اینستاگرامی با پول ددی شون میخرن و اخر هفته یکم‌ گلیش میکنن پست میذارن ایسنتا.

    1. محمدرضا

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (2 ديدگاه)

      دیفندر ؟!؟ راستش دیفندر تو برنامه تخته گار به عنوان بزرگترین ماشینی که به نسل بشر خدمت کرده شناخته شد . و اتفاقا در جبهه های جنگ و خیلی جاهای دیگه ازش استفاده شده . اگر فقط یک ماشین رو دست این تویوتا باشه اون دیفندره

      1. Mohammadreza

        ۲۷ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (684 ديدگاه)

        محمد رضا جان حرفایو اون سه نفر رو راجبه خودرو های انگلیسی خیلی جدی نگیر
        انگلیسی ها حتی از آلمان ها هم متعصب تران

  8. L-H-P-TT

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (132 ديدگاه)

    موتور حجیم . قدرت کم …
    این استراتژی سالهاست که توسط تویوتا و شرکت های بسیاری انجام میشه و همیشه جواب داده …..
    فک کنم این موتور تا نیم میلیون کیلومتر به مشکل نخوره …
    دست مریزاد….

  9. آران

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (69 ديدگاه)

    تویوتا در سایت استرالیا یه نام برای این مدل سری 70 انتخاب کرده بود…..فنا ناپذیر
    واقعا هم فنا ناپذیره

  10. me84

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1766 ديدگاه)

    .
    مصرف و قیمتش یه نمور زیاده. مشخصات موتور جا داشت بهتر بشه ولی اونم خوبه. طراحی که خیلی خوبه. کاربری هم که جای حرفی باقی نمیذاره.
    مدلهای قدیمیش که قدرت و گشتاور کمتری داشتن از دیوار راست بالا میرفتن. این جدیدها که جای خود دارن

  11. ارشک

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (94 ديدگاه)

    تویوتا سری ۷۰ به اندازه کلاشینکف در مرگ ادمهای بدبخت جهان سومی نقش داشته.از این جهت تویوتا به نظرم کارش کثیفه.
    بعد قیمت ۶۰ هزار دلاری درسته؟دلار آمریکا یا آفریقا؟

    1. کوشا

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (50 ديدگاه)

      آیا تویوتا رو سر مردم کلاشینکف گرفته و کشتتشون؟ تویوتا وظیفش ساخت ماشین باکیفیت با عمر بالا هست. اینکه ازش تو مقاصد اشتباه استفاده شده تقصیر جهل مردم و نادونیشون بوده! خیلی از جاها هم اتفاقا توسط آدمای با فرهنگ و با فهم شعور استفاده شده و به بشریت و جهان خدمت کرده! با استدلال شما همه ی کارخانه های ساخت چاقو و ساخت قرص خواب و از این دست کارشون کثیفه!!!

      1. حسین دهمرد

        ۲۸ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (731 ديدگاه)

        نمیدونم این دوستمون چرا نظرش راجب تویوتا اینجوریه.شاید بخاطر اینه که یکی از بزرگترین سهامداران تویوتا یه شاهزاده سعودیه که ماشینها رو در اختیار تروریستها قرار میده ولی به نظرم به تویوتا ربطی نداره. اگه شکارچی آهو شکار میکنه تقصیر تفنگ نیست.

  12. مانی

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1592 ديدگاه)

    واقعا خیلی‌ هنر میخواد از موتور ۴.۵ لیتری دیزل ۴۳۰ نیوتون متر گشتاور بگیری
    یجورایی غیر ممکنه

  13. آران

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (69 ديدگاه)

    چیزایی از این ماشین دیدم که وقتی داشتم می دیدم باور نمی کردم اینها توانایی های یه ماشینه، فقط به عدد و رقم روی کاغذ دقت نکنید در عمل این ماشین مثل یه سواری شتاب می گیره مثل وانت قوی بار می بره مثل یه آفرودر از کوه و کمر و بالا میره بیابون سوزان رو مثل چیتا طی می کنه و محکم و بدون درد سره…. البته ایرادات کوچکی هم داشت مدل های قبلیش که مثل هر دست ساخته انسانی وجودش طبیعیه، مثلا اگه سیستم ترمز خیس می شد و از شیب بالا می رفتی دیگه ترمزی وجود نداشت و به محض توقف در سراشیبی (اجباری) رو به عقب پایین میومد برای همین اونایی که در مرز کار می کردند همیشه یه کنده کوچک همراهشون بود به محض توقف همراه راننده می پرید پایین و کنده رو می نداخت پشت لاستیک…..وقتی داخل این وانت هستی سرعت رو احساس نمی کنی فکر می کنی 60 کی ام سرعت داری وقتی آمپرو نگاه می کنی روی 90 و 100 هستش ….یه روزی خاطراتمو از این پیکاپ می نویسم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن