معرفی نسل جدید دایهاتسو تریوس در اندونزی

حدود دوازده سال از معرفی نسل کنونی دایهاتسو تریوس می‌گذرد و حالا این زیرمجموعهٔ تویوتا نسل جدید کراس‌اوور خود را در اندونزی معرفی کرده است. نسل جدید این کراس‌اوور ژاپنی 17 سانتیمتر کشیده‌تر از قبل شده و با 4.34 متر طول هرچند هنوز هم کوچک‌تر از تویوتا راوفور است اما به‌اندازه کافی رشد داشته که بتواند تا هفت سرنشین را حمل کند. عرض و ارتفاع این خودرو نیز به ترتیب برابر با 1.69 متر و 1.70 متر است درحالی‌که فاصلهٔ محوری آن 2.68 متر اعلام شده است.

تریوس جدید در طراحی ظاهری تا حد زیادی از کانسپت‌های قبلی دایهاتسو مانند DN Multisix که در نمایشگاه خودروی اندونزی امسال رونمایی شد و کانسپت FT (تا حدودی کمتر) سال 2015 الهام گرفته است. نسل سوم این خودرو که بر روی پلت‌فرم مشترکی با مینی‌ون تویوتا Xenia ساخته شده است، از یک پیشرانهٔ 1.5 لیتری چهار سیلندر استفاده می‌کند. این موتور 105 اسب بخار قدرت و 140 نیوتن متر گشتاور دارد و احتمالاً انتظار دارید که به چرخ‌های جلو منتقل گردد اما درواقع این نیرو توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی یا چهار سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند.

نسل قبلی دایهاتسو تریوس توسط خود تویوتا نیز با نام راش (Rush) عرضه می‌شد و حالا پس از معرفی نسل جدید تریوس، تویوتا هم نسخهٔ ری‌بج شدهٔ آن‌را به‌عنوان نسل جدید راش معرفی کرده است. راش در ظاهر با موارد جزئی از تریوس متمایز شده است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به جلوپنجرهٔ مشکی‌رنگ اشاره کرد. علاوه بر این، تویوتا نسخهٔ ویژه‌ای از این خودرو را هم با نام TRD Sportivo ارائه کرده که از خطوط قرمزرنگ درون سپرها، قاب مشکی‌رنگ مه‌شکن‌های جلو، زه‌های جانبی، نشان TRD روی درهای عقب و رینگ‌های آلیاژی 17 اینچی دورنگ سود می‌برد.

 

در داخل تریوس/راش از متریال نرم و خوش لمس استفاده شده و در میانهٔ داشبورد یک نمایشگر هفت اینچی تعبیه شده است. برای صفحه آمپر نیز نور پس‌زمینهٔ آبی و سفید در نظر گرفته شده و یک نمایشگر کوچک هم در میانهٔ آن نصب شده است. همچنین سیستم ورود بدون کلید نیز صرفاً در مدل TRD ارائه می‌گردد. فعلاً قیمت نسل جدید تریوس و راش اعلام نشده است اما انتظار می‌رود راش جدید حدود 3 میلیون روپیهٔ اندونزی (220 دلار) گران‌تر از نسل قبلی باشد. همچنین احتمالاً مدل پرچم‌دار TRD Sportivo قیمتی در حدود 300 میلیون روپیه (22 هزار دلار) داشته باشد. دایهاتسو تریوس و تویوتا راش جدید در بازارهای آسه آن عرضه خواهند شد.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

6 دیدگاه

  1. VIPER
    سوابق: (1861 دیدگاه) ,

    از نمایه بغل که دقت میکنم اینگار یه ون رو ارتفاع دادن
    درکل خوب و واسه بازارهای رو به رشد عالی
    هر چند موتورش یکم ضعیفه

    پاسخ
  2. Hosein
    سوابق: (303 دیدگاه) ,

    به طراحیای هوندا نزدیکه.ولی زیاد جالب نیست.با این قیمت تو کلاسای دیگه چیزای بهتری هست

    پاسخ
  3. حمیدرضا
    سوابق: (2364 دیدگاه) ,

    تو بازار اندونزی این ماشین بی نظیره خیلی از داتسون با اون مدلای زشتش بهتره البته مردم اندونزی هم خیلی پولدار نیستن که حتی همین مدلو با استقبال بخرن

    پاسخ
  4. رها
    سوابق: (68 دیدگاه) ,

    سلام به همگی عزیزان علاقه مند به ماشین. کاشکی بیاد ایران یک موتور 2.5 روی اون سوار کنند هر چی باشه یه بخشی از تویوتا هستش. قیافه اش بد نیست ولی موتور ضعیفه.

    پاسخ
  5. Adak
    سوابق: (709 دیدگاه) ,

    با 22هزارتا
    آدم عاقل CRV میخره یا اینو ؟!!!

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.