هاچبک داغ تویوتا کرولا GR در راه است…

تویوتا ما را سورپرایز می‌کند؟!
هر زمان که هاچبکی جدید معرفی می‌شود یک سؤال مهم به ذهن متبادر می‌شود: آیا نسخه اسپورت تر و داغ از این هاچبک ساخته خواهد شد؟ به نظر می‌رسد که درباره تویوتا کرولا هاچبک جدید بیشتر بحث “زمان” مطرح است تا مسائل دیگر.


مدیر فروش و بازاریابی تویوتای استرالیا در مصاحبه با نشریه موتورینگ به جنبه‌های مثبت این قضیه اشاره کرده است. شان هانلی در پاسخ به سؤال احتمال تولید نسخه اسپورت کرولا هاچبک می‌گوید:

قطعاً من موافق تولید این خودرو هستم. من می‌خواهم هر چه زودتر این هاچبک پرفورمنس را ببینم.

خودروی مورد بحث احتمالاً نام GR را به همراه خواهد داشت. نسخه اسپورت کرولا هاچبک GR یک پله پایین‌تر از نسخه GRMN قرار خواهد گرفت. تا به اینجا تنها یاریس با نشان GRMN معرفی شده است. البته احتمال استفاده از پیشرانه‌ای با قدرت بیشتر وجود دارد. البته که کرولا هاچبک باید در برابر رقبایی همچون فولکس‌واگن گلف GTI، هیوندای i30 N و نسل جدید فورد فوکوس ST حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.


مدل تولید محدود یاریس GRMN از پیشرانه 4 سیلندر 1.8 لیتری سوپرشارژردار استفاده می‌کند. این پیشرانه که قدرت 209 اسب بخاری دارد با همکاری گیربکس 6 سرعته دستی نیروی خود را به چرخ‌های جلویی می‌فرستد. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت و حداکثر سرعت این خودرو به ترتیب برابر با 6.3 ثانیه و 230 کیلومتر در ساعت می‌باشد.


هانلی به این نکته هم اشاره داشته که کرولا GR احتمالاً در سه سال آینده به بازار استرالیا وارد خواهد شد اما احتمال عرضه زودتر آن در بازارهای دیگر وجود دارد. احتمال استفاده از پیشرانه یاریس GRMN یا پیشرانه‌ای دیگر در کرولا GR وجود دارد. انتظار می‌رود این خودرو از سیستم تعلیق سفت‌تر، ترمزهای قوی‌تر و پکیج آئرودینامیک متفاوت سود ببرد.


با این تفاسیر اگر تویوتا اقدام به ساخت نسخه GRMN بکند تعجب نخواهیم کرد. این خودرو با قدرت 300 اسب بخار یا بیشتر می‌تواند رقیبی تمام‌عیار برای هوندا سیویک تایپ R باشد. در هر حال فعلاً از احتمال بالای تولید نسخه GR خوشحال هستیم. حدود یک دهه از آخرین حضور تویوتا در کلاس هاچبک های کامپکت اسپورت می‌گذرد. تویوتا در آن زمان کرولا T-Sport با قدرت 189 اسبی را عرضه می‌کرد. این خودرو بین سال‌های 2002 تا 2005 تولید شد و البته نسخه تولید محدودی با نام TTE هم در سال‌های 2006 و 2007 عرضه شد که قدرت 215 اسب بخاری داشت.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

8 دیدگاه

  1. محمد
    سوابق: (337 دیدگاه) ,

    از لحاظ ابعادی بیشتر شبیه یاریس هاچبکه البته شاید تو تصاویر اینجوریه ولی از نظر طراحی خودرو شیکی بنظر میاد

    پاسخ
  2. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (623 دیدگاه) ,

    خیییلی شیک شده.
    شاید بیربط بگم ، منو منو یاد طراحیهای هوندا سیویک میندازه
    شیک . تیز . دوست داشتنی

    پاسخ
  3. #ali.m#
    سوابق: (1702 دیدگاه) ,

    قهرمانی این ماشین در مسابقات دریفت امریکا .یه شروع قدرتمند بود برای ورود دوباره تویوتا به سگمنت هاچبک های کامپکت اسپورت .

    امیدوارم قسمت اخر متن واقعا اتفاق بیوفته تا شاهد یه رقابت عالی بین سیویک تایپ ار و کرولا هاج بک باشیم .
    ?تویوتا?

    پاسخ
      1. #ali.m#
        سوابق: (1702 دیدگاه) ,

        متاسفانه پدال این خبر رو پوشش نداد .جالبه که خبر اتش گرفتن فراری در اون مسابقه رو گذاشت اما قهرمانی تویوتا رو نه.
        جواب اعتراض ها هم این بود :ب زودی خواهیم گذاشت.!!!!

        پاسخ
  4. رامتین
    سوابق: (1282 دیدگاه) ,

    البته علاقه داشتیم مدل پرفورمنس سدان کرولا بیاد و در ایران هم ببینیم…

    پاسخ
  5. بیژن
    سوابق: (190 دیدگاه) ,

    به لحاظ طراحی بدنه بسیار شبیه اپل آسترا و تا حدودی کورسا شده., ولی کلا ماشین دوست داشتنی هست.در همه دنیا.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.