تویوتا

آیا تویوتا اف‌جی کروزر خودرویی کم هزینه است؟

از معدود اس یو وی‌هایی که در اقصی نقاط دنیا بسیار خوش درخشید، تویوتا اف جی کروز است. طراحی آن که از سبکی کلاسیک سود می‌برد هم رضایت خاطر جوانان، ماجراجویان و بیابان‌نوردان و… را فراهم آورده و هم به مذاق آنانی خوش آمده که از رویه نسبتاً مشابه و تکراری دیگر رقبایش، سخت خسته و دل‌زده‌اند. نکته مهم دیگری هم که این خودرو را بین هواداران و دوستدارانشان به‌غایت دلپسند نموده خواص آفرودی آن است. برخلاف بیشتر همتایان این خودرو که تنها نام یک شاسی‌بلند را یدک می‌کشند و نه رسمش را، اف جی کروز از شاسی و زیرساخت بسیار مستحکمی برخوردار است و فنربندی نرم آن به‌راستی مسیرها را می‌کوبد و هموار می‌کند.

Toyota FJ Cruiser
Toyota FJ Cruiser
این خودرو در مدت‌زمان نه‌چندان درازی یعنی حدود هشت سال در مدار تولید بود ولی بی‌شک زمان حضورش در خیابان‌ها و جاده‌ها بیش از این‌ها خواهد بود. اف جی کروز خودرویی سخت متفاوت و سنت‌شکن است و برای آنانی ست که تفاوت‌ها را دوست داشته و به آن می‌بالند.

Toyota FJ Cruiser
Toyota FJ Cruiser
تویوتا اف جی کروز، برای نخستین بار، به صورت نسخه‌ای کانسپت در نمایشگاه بین‌المللی خودروی آمریکای شمالی در معرض دید عموم نهاده شد. پس از بازخوردهای مثبتی که از ناحیه بازدیدکنندگان نسبت به آن صورت پذیرفت، تویوتا تصمیم به تولیدش گرفت. و در نهایت نیز در سال ۲۰۰۵ میلادی نسخه تولیدی و نهایی این خودرو را در همان نمایشگاه (آمریکای شمالی) رونمایی کرد. طراحی این خودرو توسط شخصی به نام JIN WON KIM انجام شد و قطعاتی از بدنه و پلت فرم آن نیز با تویوتا ۴RUNNER مشترک است. خودروی مذکور علاوه بر ژاپن، در کشور چین و توسط شرکت GAC نیز عرضه شد. و در نهایت اینکه، آخرین نسخه تولیدی آن در سال ۲۰۱۴ میلادی و به نام ULTIMATE EDITION راهی بازارهای جهانی شد.

Toyota FJ Cruiser
Toyota FJ Cruiser
چندی پیش مطلب کوتاهی در باب نگهداری این خودرو درسایت «DRIVEARABIA» امارات انتشار یافت که در اینجا خلاصه‌ای از آن را تقدیمتان می‌کنم.

یکی از دلایلی که آحاد مردم در امارات متحده عربی خودروهای ساخت تویوتا را جهت خرید ترجیح می‌دهند، جدا از بهایشان در هنگام فروش مجدد، هزینه‌های نگهداری پایین آن است. ازآنجایی‌که ما قصد داشتیم که این تئوری را در عرصه عمل در معرض آزمون قرار دهیم لذا هنگامی‌که کارکرد خودروی‌مان به ۱۰,۰۰۰ کیلومتر رسید آن را جهت سرویس به مرکز مربوطه روانه کردیم.

Toyota FJ Cruiser
Toyota FJ Cruiser
در راستای نیل به این هدف، پیشاپیش وقتی را در مرکز سرویس البادیه (AL BADIA) رزرو نمودیم. انتخاب این محل بدان دلیل صورت پذیرفت که تعمیرگاه فوق، مرکزی فوق مدرن بوده و نزدیک‌ترین و سهل‌الوصول‌ترین نقطه به محل اقامت ماست. این مرکز آن‌چنان پیشرفته است که حتی مراکز سرویس و نگهداری خودروهای لوکس هم در قیاس با آن فقیرانه به نظر می‌رسند.

Toyota FJ Cruiser
Toyota FJ Cruiser
در هر حال، سرویس موردنظرمان در بعدازظهر همان روز انجام گرفت و ما توانستیم پس از ساعاتی چند، خودروی خودمان را تحویل بگیریم. هنگامی‌که در سال پیش این خودرو را خریداری نمودیم، فروشنده‌اش این وعده را به ما داد که در ازای تأخیر صورت گرفته در هنگام تحویل، می‌توانیم از یک سرویس رایگان بهره گیریم و سوابق این سرویس هم در مرکز البادیه ثبت خواهد شد.

Toyota FJ Cruiser
Toyota FJ Cruiser
در نهایت این سرویس که از گرید لوکسی هم بهره می‌برد انجام گرفت و در مجموع مبلغی معادل ۸۷۰ درهم (۲۳۷ دلار) جهت تعویض روغن، فیلتر روغن و نیز فیلتر هوا (تهویه مطبوع) و گریس کاری پره‌های شفت، پرداخت گردید. اما با این تفاسیر آیا می‌توان تویوتا اف جی کروز را خودرویی ارزان جهت نگهداری دانست؟ دراین‌باره باید به این نکته توجه داشت که مبلغ پرداختی توسط ما نصف جاهای دیگر بود و این روند هم در تمامی ۵ سال گارانتی (سخاوتمندانه) آن ادامه خواهد یافت؛ و کاملاً هم انتظار داریم که پس از خاتمه گارانتی ۵ ساله نیز، تویوتا اف جی کروز قابلیت اعتماد را خود را حفظ نماید.
در خاتمه می‌توان گفت که تویوتا خودرویی واقعاً ارزان جهت نگهداری است.

Toyota FJ Cruiser
Toyota FJ Cruiser
مشخصات کلی تویوتا اف‌جی کروزر
تعداد سیلندر: ۶ عدد
آرایش نصب سیلندرها: خورجینی V شکل
حجم موتور: ۳۹۵۶ سی‌سی
توان: ۲۶۸ اسب‌بخار در ۵۶۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۳۸۰ نیوتن‌متر در ۴۴۰۰ دور در دقیقه
حداکثر سرعت: ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
شتاب صفر تا صد: ۸ ثانیه
سیستم فنربندی جلو: مستقل، جناغی دوبل با کمک‌فنرهای هیدرولیکی
سیستم فنربندی عقب: نیمه‌مستقل با کمک‌فنرهای هیدرولیکی
ترمزهای جلو و عقب: دیسکی خنک شونده
وزن: ۱۹۴۶ کیلوگرم
بهای تقریبی انواع دست دوم (مدل‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ میلادی): ۲۱۰ الی ۳۰۰ میلیون تومان

Toyota FJ Cruiser
Toyota FJ Cruiser

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱ رای

مطالب مشابه

‫۴۵ دیدگاه‌ها

  1. afshin

    ۱۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    مگه میشه تویوتا بد باشه ؟ اصن داریم ؟………

    موافقم 10
    مخالفم 1
    1. afshin

      ۱۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (11 ديدگاه)

      واقعا چرا دیسلایک ؟ من خودم فنه آلمانم (جهت اطلاع)

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Hitler

        ۱۳ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (499 ديدگاه)

        ماشین آرزوهای ما،خودروی ارزان اعراب
        در واقع این ماشین سیصد تومنی حکم پراید رو واسشون داره

        موافقم 2
        مخالفم 1
    2. RETOLEX

      ۱۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      کسانی که دیسلایک دادن لطفا خواهشا بگن که چیز تویوتا بد هست.

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. Dawood

        ۱۲ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (44 ديدگاه)

        بقول بعضی از دوستان الگوشون شده کاربرای سایتا تکنولوژی تعصبین دیگه :D دوستان اگه تعصبو اشتباه نوشتم به بزرگی خودون ببخشید :(

        موافقم 1
        مخالفم 0
    3. شاسی

      ۱۳ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (104 ديدگاه)

      کیا تا حالا سوار این ماشین شدن؟
      هر کی بگه سوار شده و عاشقش شده دروغ میگه.
      حیف این همه پولی که بدی جای این ماشین واقعا… یعنی در عرض یک هفته ازش متنفر میشی
      فقط یه چیزش خوبه،اونم آرم تویوتا رو بدنه و فرمون و سوییچش
      وگرنه افتضاحه افتضاح
      کافیه یه مسافرت بین شهری باهاش بری تا بفهمی چی میگم.

      موافقم 2
      مخالفم 8
  2. gotham

    ۱۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (21 ديدگاه)

    با سلام خدمت تمامی پدالی ها و مدیرای خوبش
    لطفا یه مقاله کامل و مفصل از تمام برند های کشورهای مختلف تهیه کنید تا ببینیم چ کشورایی تو این صنعت هستن بجز آمریکا و آلمان و ژاپن و کره ک اکثرا میشناسن مابقی اطلاعاتی ازشون نیست مثلا اسپانیا و…..
    با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فواد

      ۱۳ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (291 ديدگاه)

      اسپانیا که با سه آت مشهوره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. سامان اذری

    ۱۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    من که عاشقشم
    کلیپ هاشو تو یوتویوب دیدم حرف نداره

    موافقم 2
    مخالفم 1
  4. احمد باقری

    ۱۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ماشین فوق العاده ای است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. میلاد

    ۱۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (32 ديدگاه)

    هر سرویس 10000 کیلومتری تو امارات به پول ما می شه یه چیزی معادل 800 هزار تومن.
    مطمئنا تو ایران چون قیمت پایه ش بالاتره بیش تر هم می شه ولی…
    حدس می زنم با توجه به شرایط ماشینای دست 2 ای که تا حالا دیدم تقریبا هیچ کس تو ایران ماشین رو هر 10 هزار کیلومتر سرویس نمی کنه.
    در مورد این ماشین هم من فقط یه بار توی یه نمایشگاه همون اوایل که اومده بود یه نگاه انداختم ، از قیافه ش که خوشم نمی اومد کابینش که دیگه خیلی داغون بود.
    کلا به نظرم اصلا ارزش این رقم 200 میلیونی رو نداره.اونم واسه مدل دست دوم که دیگه خزینه شده.

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. mohsen

      ۱۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      ببخشید پس حتما 200 میلیون واسه سانتافس افتابس چیه! خوبه؟
      خب مرد حسابی یکی به کارش بیاد 200 تومن بده از یه جا خرجشم پیدا میکنه میده

      موافقم 1
      مخالفم 2
      1. vincent price

        ۱۳ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (635 ديدگاه)

        آقا محسن چرا به سانتافه میگی آفتابه ؟؟
        چرا داری توهین میکنی ؟؟

        نه تنها سانتافه بلکه هیچ خودرو کره ای آفتابه و لگن و … نیست

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. Ashkan

          ۱۴ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (376 ديدگاه)

          ایهام بوده چون سانتافه معنی آفتاب هم میده

          موافقم 0
          مخالفم 0
  6. mohsen

    ۱۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    یه بار باهاش مسافرت 3 روزه داشتم ماله یکی از دوستان بود افرودش خیلی عالیه شبم 2 نفره راحت تو ماشین میخوابیدیم ولی الان نگهداریش یه خورده مشکل شده با اینکه ژاپنیه و کم هزینه بر میداره ولی تو مسافرت بلند مدت خودشم تو افرود یه خورده هزینه هاش میره بالا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Dawood

      ۱۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (44 ديدگاه)

      داداش محسن یک سوال اون محسنای دیگه ام خودتی؟آخه هرجا که پیام گذاشتی اوناهم پیدا شون میشه :|

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mohsen

        ۱۳ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (1063 ديدگاه)

        سلام اقا داود
        کدوم محسنا؟
        مگه سادیسم دارم با چند تا نام کاربری بیام؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. dawood

          ۱۳ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (44 ديدگاه)

          پس شرمنده -_-

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. mohsen

        ۱۳ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (1063 ديدگاه)

        ارادت مندیم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود . خیلی ممنون از اقای کاویانی .

    واقعا ماشین عالی ایی هستش . عاشق اون طراحیه جعبه اییش هستم . قابلیت های افرودشم بسیار بالاست .

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. سام

      ۱۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام
      لطف داری میلاد عزیز،خیلی خوشحالم که کامنت شما را اینجا می بینم.
      ارادت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. Reza :: Deutschland :: Mercedes

    ۱۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    تویوتا اف جی و تاکوماTRD تویوتاهای مورد علاقه من !
    البته 4رانر هم به لیست اضافه باید کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مجتبی(ساروی)

    ۱۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (551 ديدگاه)

    عشق است داداش یه ماشین زیبا متفاوت قدرتمند پرشتاب هم حس اسپورت به ادم میده هم افرود .اقا تو این فیلمای جنگی ای لشگر صاحب زمان که یادتونه کل جنگ رو این تویوتا اف جی بود که برادری میکرد .واقعا زیبا و جون سخته و ارزشش پولب رو که حتی تو ایران بابتش میدن داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. vincent price

    ۱۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (635 ديدگاه)

    خیلی خیلی خوشحالم که آقا رضا و آقا میلاد به پدال برگشتن و امیدوارم حضورشون مستمر باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. vincent price

      ۱۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (635 ديدگاه)

      آقای کاویانی دستت درد نکنه
      این مطلب حرف نداشت

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سام

        ۱۲ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (899 ديدگاه)

        با سلام
        لطف داری دوست عزیز،انجام وظیفه بود.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  11. سينا

    ۱۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (16 ديدگاه)

    این مقاله ها رو میذارین بعدشم میگین چرا ملت اینقدر قرص آسپیرین میخورن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. RETOLEX

    ۱۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    توجه داشته باشین که فلسفه ساخت این ماشین افرود هست اما شتاب فوق العاده ای هم داره . از نظر افرود که نیازی به گفتن نیست .
    طراحیش هم که واقعا زیبا هست . یه اف جی واقعی با همون زبان طراحی قدیمی .
    اگه به اجدادش توجه کنیم چن سال دیگه دوباره برمیگرده ( یه پسوند یا پیشوند جدید هم میاد کنار نام اف جی )
    یکی از اس یو وی ترین اس یو وی ها هست :)

    موافقم 3
    مخالفم 1
  13. Rouzbeh

    ۱۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (171 ديدگاه)

    اصلا ماشین نیست لا مصب غوله

    موافقم 1
    مخالفم 1
  14. علی

    ۱۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (572 ديدگاه)

    لطفا در تایپ دقت نمائید:
    …چیزی که اوایل به شوخی شبیه بود حالا شوخی شوخی، جدی شده است! نمونه‌ی شاهکار و ویروسیِ آن، استفاده از «ه» به جای کسره‌ی اضافه در هر جای ممکن و ناممکن است. برای مثال زمانی ممکن بود کسی از کم‌سوادی بنویسد «دصت شما درد نکنه»، حالا رسیده‌ایم به این‌که می‌نویسند «دسته شما درد نکنه.» ویروسی که حتا تیتر روزنامه‌ها و زیرنویس برنامه‌های تلویزیون را هم درنوردیده است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohsen

      ۱۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      شمام به چه چیزایی گیر میدیدا کل چیزی که از املا یادمه واسه کنکور بود اونم نخوندم ادبیاتم شد 86% البته یه دونهم تو زبان فارسی غلط زده بودم
      در کل تقصیر من نیست 4 تا استاد ادبیاتو بزاری کنار هم یه جمله بدی واج و تکواژ بشمرن اعداد همشون عین هم نمیشه حالا مشکل از کجاس الله اعلم

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. dawood

      ۱۳ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (44 ديدگاه)

      اینی که شما می گی درست ولی مجوریم چون اگه همین ((ه)) که گفتی نذاریم بعضیها ممکن بخاطر همین صدای کوچیک مجبورشن دوبار اون کلمرو بخونن.اگه اینو ((ه)) رو بذاریم مطمئنن فقط یک دفه میخواد بخونه که این ینی صرفه جویی در وقت :| :D

      موافقم 1
      مخالفم 0
  15. حميد

    ۱۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    سلام دوستان واقعا تویوتا کم هزینه هست
    من خودم همیشه میرم از عمده فروش یک روغن تویوتا أصل میگیرم هفتاد هزار تومان یک فیلتر روغن میگیرم پانزده هزار و فیلتر هوا بیست تومان بعدش پنج هزار تومان میدم تعویض روغنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Archi KHAN

    ۱۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    یکی از مدل های ماندگار تویوتاست …

    موافقم 1
    مخالفم 1
  17. سروش

    ۱۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (47 ديدگاه)

    یکیشون رو دیدم واسه تپه نوردی اومده بود، راننده از یه شیب تند بالا میرفت که وسط شیب دور زد و از همون رد لاستیکها اومد پایین، خداوکیلی خداوکیلی از تعجب خشکم زد که ماشین چطور چپ نشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. ارمان

    ۱۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    نکات مثبت رو دوستان اشاره کردند اما همچنان نمیتونم صندلیهای عقبش رو درک کنم دماغتون میچسبه به پشت صندلی های جلو و جای پا راحت نیست نمیدونم دلیل این کمبود جا تو ماشین به این بزرگی چیه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. salman

    ۱۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    سلام دوستان اینو اومدم بگم به همه !
    من یه اف جی سال 2007 خریدم فول اپشن به قیمت 155 هزار درهم
    خلاصه اقا ما از روزی که این ماشینو از کمپانی اوردمش تا روزی که فروختمش (سال 2013) 1 بار هم سرویس نبردمش و هیییییچ خرجی جز روغن و فیلتر واسه من نداشت به خدا قسم حتی شمع های ماشینو عوض نکردم یع چیزی حدود 220 هزار کیلومتر باش رفتم هر هفته هم میرفتیم با دوستامون افرودد به خدا قسن دنده عقب از تپه این ماشین به راحتی میرفت بالا جایی که خیلی از ماشینا اصلا 1 قدمم جلو نمیومدن !
    من خودم گارانتی میکنم حرکی بخره این ماشینو ببرررندس بررررنده!!
    تازه موقعی هم که فروختمش صاحب بعدیش بردش چک گفتن مکه ماشین سرررحاله سررحاله!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. unique

    ۱۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (19 ديدگاه)

    سلام
    از نظر کیفیتی که واقعا جای بحث نداره. حتی آلمانی ها با این همه کلاس کاری با این کیفیت تولید نمیکنن ولی باید قبول کرد طراحی داخلی ضعیفی داره. داشبوردش به ماشینی با این قیمت نمیخوره!
    ظاهرش برای این جذابه که ترکیبی از خودروهای امروزی و لندکروزهای کلاسیکه. با یکم چاشنی جیپ!

    موافقم 1
    مخالفم 1
  21. سپهر هستم

    ۱۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام دوستان میخوام تجربه ی نیم ماهه ای که با این ماشین داشتم رو بگم.
    وقتی ماشین رو گرفتم خیلی شوق داشتم چون از این ماشین واقعا خوشم میومد.ماشین با اوبوهتی بود و منو یاد تویوتا لندکروزر سری ۴۰ با موتور 2f مینداخت که خیلی ماشین خاطره انگیزی برام بود.وقتی گرفتمش خیلی خورد تو ذوقم چون آپشن خاصی نداشت.حتی یه مانیتور ساده.فول بود تازه.وقتی نشستم توش یه حس باحالی بهم داد انگار سوار تریلی شدم.خیلی باحال بود ولی نقاط کور زیادی داشت.دید کافی به هیچ سمتی نداشتم. رانندگی توی شهر باهاش اصصصصصلا خوب نبود و افتضاح بود.توی ترافیک دیوونه شدم.خیلی تکون میداد.نفرات عقب که خیلی ناراحت بودن انگار شکنجه میشدن.دید کافی نداشتن و نور از هیچ طرف مستقیم بهشون نمیخورد.پنجره کنار سرشون نبود.انگار توی یه اتاق بدون پنجره نشسته باشی.خلاصه اصصصصلا خوب نبود توی جاده و شهر.هندلینگش و هیچ چیزش قابل مقایسه با پرادو نبود.پرادو عالیه واسه شهر و جاده و آفرود.اما هیجان از اون جایی شروع شد که از جاده باهاش خارج شدم.قدرت و گشتاورش عالی بود و به خاطر ارتفاع زیادش از همه ی موانع عبور میکرد.متاسفانه لندکروز نداشتم ولی آرزوشو دارم.مگر نه توی آفرود خیلی از این میشه بهتر سواری گرفت چون خر کار تر نشون میده‌.در آخر بگم اگر آفرودر نیستید و خانواده دارید سمت این ماشین نرید.از تویوتا متنفر میشید.به جاش برید سمت پرادو اگر اس یو وی میخواین.منم برای همین با اینکه آفرود میرفتم در عرض ۱۵ روز بعدش فروختمش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. SALMAN

      ۱۴ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (8 ديدگاه)

      قبوول دارم تا یه حدودی دوست عزیز کسی که ایم ماشینو میخره باید مجرد باشه یا یک زن و شوهر جووون نهایتان با یک بچه باشن ! چون عقبی ها اصلا اون حسه راننده رو ندارن دوست دارن هرچه زوودتر پیاده شن !
      و اینکه ماشین ماشینه فوقولاده محکمی هم هست واقعا ماشین سگ جوونیه اگر یه جوون 18 تا 35 ساله هستین بخریدش و ببریدش افرود و حال کنید اگه اصلا اهل افرود نیستین پرادو 2 در بهتره واسه شهر >

      منننن نمیییدونم چرا تویوتا یک کاری نکرد واسه شیشه های عقب این ماشین ! بابا حد اقل یه دکمه واسه بالا یا پایین کشیدن شیشه میزاشتی نامرد ! فکر کنم طراحانه این ماشین اصلا عقبی ها رو ادم حساب نکردن ! ههههه چون عقبیها ناخداگاه بعد از 30 دقیقه رانندگی به راننده خواهند گفت اولین دستشویی که دیدی بایییست !!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. ==ARASH==1987==MITSUBISHI===

    ۱۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (89 ديدگاه)

    perfect

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. محمدرضا

    ۱۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (12 ديدگاه)

    طرف ماشین رو بعد از ده هزار کارکرد برده تعویض روغن بعد مقاله میده ماشین کم هزینه ای هست .یعنی چی ما که نفهمیدیم اینم مقاله بود فکر نکنم یه ماشین ایرانی هم اگر خوب مونتاژ کنن توی این کارکرد غیر روغن چیزی بخواد.به نظرم افرادی که تویوتا میخرن پول و هزینه تعمیر رو همون اول رو قیمت ماشین پرداخت می کنند و بعد راحت هستند اما اون بدبختی که بعد از صد هزار کارکرد میخره باید هزینه کنه .لوازمش هم همچین ارزون نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۱۴ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (899 ديدگاه)

      با سلام
      تنها کافی است که یک جستجوی کوتاه در دنیای مجازی نمایید تا با ده ها متن مشابه روبرو شوید.امروزه نقد و بررسی خودروها در درازمدت و یا همان LONG TERM به صورت رویه ثابت سایت های خودرویی در دنیا درآمده است و خیلی از خودروها حتی با کارکرد سه تا پنج هزار کیلومتر هم مورد بررسی قرار می گیرند چه برسد به ده هزار کیلومتر.وانگهی خیلی از اشکالاتی که از نظر مشتری ایرانی بی اهمیت به نظر می رسند برای مصرف کننده ساکن در یک بازار رقابتی،دارای اهمیت بسزایی است، حال می خواهد این مشکل ناشی از بالابودن صدای باد از یکی از درب های خودرو باشد و یا ….در مجموع،سهولت خرید خودرو در این مناطق و تنوع بی مانند آنها خریدار را ترغیب می کند که خودروی خود را در کمترین زمان ممکن تعویض نماید و از همین رو خیلی از مدل های خودرو پیش از آنکه کارکردشان به صد هزار برسد از مدار حمل و نقل خارج شده و راهی مراکز اسقاط خودرو می گردند.در یکی از این کشورها خودم شاهد تلنبار شدن صدها دستگاه تویوتا کمری،هوندا آکورد و هیوندای سوناتا و….با کمتر از ده سال سن در یکی از مراکز اسقاط خودرو بودم،خودروهایی که از لحاظ ظاهری بسیار تمیز و مرتب بودند و معلوم نبود که اگر به کشورمان راه می یافتند به چه قیمتی فروخته می شدند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. Ali Reza

    ۲۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (101 ديدگاه)

    تویوتا کلن کم هزینه اس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. امیرحسین

    ۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقا یکی به من بگه این تویوتا اف جی کروزر رو بخرم یانه من میخوام یه ماشین عالی بخرم یکی راهنماییم کنه لطفا خودمم از قیافش خوشم اومده یکی دوبار هم سوارش شدم ممنون از راهنمایی هاتون ارادت

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا