تویوتا

عزم راسخ تویوتا و دایهاتسو برای ساخت خودروهای کوچک

تویوتا اوایل امسال شرکت سازنده‌ی خودروهای میکرو یعنی دایهاتسو را خرید و حالا این دو شرکت در اندیشه‌ی همکاری برای ساخت خودروهای کامپکت جدید برای بازارهای نوظهور هستند.

daihatsu-copen6
طبق یک اعلامیه:

یک شرکت داخلی جدید برای تثبیت فرایندها و همچنین معرفی خودروهای بهتر و رقابتی ایجاد خواهد شد. این خودروهای بر پایه‌ی روش‌های ساخت کم‌هزینه و باکیفیت دایهاتسو روانه‌ی بازار خواهند شد.

تویوتا پیش از این حضور پررنگی در بازارهای نوظهور منطقه‌ی آسیا پاسیفیک داشته و اغلب خودروهای خود را در مقیاس بسیار کوچکی در مناطق محلی می‌ساخته است. تویوتا تجارب ارزنده‌ی خود را برای تولید محصولات جدید با دایهاتسو به اشتراک خواهد گذاشت.

daihatsu-copen9
دایهاتسو همیشه برنامه‌های کیفیتی خوبی داشته و ساخته‌های این شرکت حتی اگر مواد بکار رفته کیفیتی در حد رقبا نداشته‌اند خوش‌ساخت بوده‌اند.

daihatsu-copen10
دایهاستو در ایالات‌متحده به خاطر مینی شاسی بلندهایی که در اوایل دهه‌ی ۹۰ میلادی در این بازار عرضه می‌کرد شناخته شده است. این شرکت موفقیتی نسبی در اروپا به ویژه بریتانیا داشته اما کاهش فروش دایهاتسو را مجبور کرد تا فروش محصولات خود را متوقف کند؛ اما در خانه یعنی ژاپن این شرکت با خودروهای کوچک Kei همچون هاچبک میرا، تراک Hijet و کانورتیبل Copen شناخته می‌شود.

daihatsu-copen8

daihatsu-copen7
اگرچه در اعلامیه‌ی رسمی شرکت به وضوح اشاره‌ای به موضوع نشده اما به نظر نمی‌رسد که برندی مستقل ایجاد شود. بجای آن خودروهای شرکت تازه با برند تویوتا و شاید دایهاتسو تولید خواهند شد.

ابعاد و اندازه‌ی خودروهای تولیدی و پلتفرم‌های استفاده شده نیز هنوز مشخص نشده است. این اعلامیه از تولید “خودروهای کامپکت با مرکزیت دایهاستو و برای بازارهای نوظهور” صحبت می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد سجادیان

    ۲۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    عاشق این‌جور ماشین‌ها هستم؛ هیچی‌ تو‌ شهرهای شلوغ لذت‌بخش‌تر از داشتن یه کوچولوی همه‌ جا رو نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. فیصل

    ۲۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (350 ديدگاه)

    اگه ازینا بیاد تهران اونوقت بجای 5 لاین ماشین که همیشه تو اتوبان 3 لاینه کنار هم وایمیستن ، 10 لاین ازین ماشینا کنار هم وایمیستن و ترافیک بیشتر میشه. 20 سال آموزش و تلاش بی وقفه لازمه تا اصول رانندگی صحیح جا بیفته تو این کشور

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احمد باقری

    ۲۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ببینیم به چه نتایج خوبی میرسن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. یوسف

    ۲۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (742 ديدگاه)

    دایهاتسو شرکت جالبیه، یه مدت ازش خبری نبود ولی ظاهرا میخواد با قدرت برگرده،

    تو شرق آسیا و آمریکای لاتین محبوبه ولی زیاد با سلیقه ایرانیا جور نیست مخصوصا اینکه برای یه پیک نیک کوچیک کل خونه رو بار ماشین میکنن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ASA

    ۲۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    به درد بعضی خانواده های ایرانی نمیخوره
    چون اکثرا تعدادشان زیاده، درشت هیکل هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا