تویوتافورد

همکاری فورد و تویوتا برای توسعه اپلیکیشن‌های داخلی خودرو

فورد و تویوتا به‌منظور ایجاد یک صنعت منسجم برای توسعه یکپارچه‌سازی گوشی‌های هوشمند و فناوری‌های داخلی خودرو، با دیگر کمپانی‌ها، قطعه ‌سازان و تأمین‌کنندگان لوازم وارد همکاری می‌شوند.

smartdevicelink-759
به گزارش پدال به نقل از بلومبرگ (Bloomberg) این ائتلاف گسترده که SmartDeviceLink خوانده می‌شود، نوعی پلتفرم متن‌باز خواهد ساخت که برای تمامی تولیدکنندگان اپلیکیشن در دنیا قابل استفاده باشد. درنتیجه ابزارهایی که تاکنون از جانب گوگل و اپل ارائه شده بود به کناری رفته و کنترل بازار اپلیکیشن‌های داخلی خودرو از چنگال غول‌های برنامه‌نویسی دنیا دور خواهد ماند.

smartdevicelink-logo
پلتفرم مذکور امیدهای زیادی را برای ارائه تنوع بیشتر درزمینه چگونگی کاربری تلفن همراه هوشمند درون خودرو زنده کرده است. SDL امکان دسترسی به تلفن همراه را از طریق فرمان‌های صوتی، نمایشگر کنسول مرکزی و دکمه‌های روی فرمان برای راننده فراهم ساخته و موجب افزایش امنیت ارتباطات درون خودرو می‌شود؛ چراکه میزان دسترسی اپلیکیشن‌ها به داده‌های داخلی توسط کمپانی‌ها قابل تنظیم خواهد بود!

2016-toyota-tacoma-limited-v-6-center-stack
داگ فن‌داگِنز (Doug VanDagens) مدیر جهانی خدمات و خودروهای یکپارچه فورد دراین‌باره معتقد است:

آن‌هایی که خودروهای مجهز به فناوری‌های آینده ما را می‌خرند، برندگان اصلی این همکاری بزرگ هستند.

Ford SYNC 3
تا به اینجا فورد و تویوتا به همراه مزدا، گروه پژو-سیتروئن، صنایع سنگین فوجی و سوزوکی از بین خودروسازان و کمپانی‌های اِلِکتروبیت (Elektrobit)، لوکسافت (Luxoft) و زِوو (Xevo) به‌عنوان نخستین تأمین‌کنندگان لوازم موردنیاز همکاری خود را آغاز کرده‌اند. هارمان (Harman)، پایونیر (Pioneer) و QXN نیز اعلام آمادگی کرده و در صورت نبود هرگونه مانع، به‌زودی به این جمع خواهند پیوست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Mohamad

    ۲۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (812 ديدگاه)

    سیستم صوتی تصویری فورد را سونی میزنه
    کاش تویوتا هم بجای JBL با هموطن خودش سونی قرارداد میبست. خیلی سونی را تو صورت و تصویر قبول دارم هنوزم میگم غول این حوزه ست.
    لکسس هم مارک لوینسون استفاده میکنه اما مثل اینکه سیستم LFA رو بصورت سفارشی یاماها براش زده.
    عذرمیخوام کامنتم زیاد مرتبط نبود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. احمد باقری

    ۲۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    وقتی متن باز باشه، دیگه هر کسی میتونه با توجه به نیاز و حوزه فعالیتش، سیستم خودش رو طراحی کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا